Урок № 9. Лісовичок-чарівничокМета: ознайомити учнів з поняттями «скульптура» (як видом образотворчого мистецтва) та «скульптор»; основними ознаками та матеріалами, які використовують скульптори, із засобами художньої виразності об'ємних форм; розвивати уміння бачити характер об'ємної форми, розрізняти види скульптури, прищеплювати учням прагнення постійно відкривати нове і цікаве навколо себе; виховувати охайність під час
роботи з пластичними матеріалами (пластилін). Оснащення Матеріали та інструменти: пластилін, дощечки для ліплення, клейонки, стеки, серветки для витирання рук. Зоровий ряд: фотозображення різних матеріалів та інструментів художника-скульптора, мапа країни Образотворчого мистецтва. Тип уроку: комбінований урок. Словник термінів Скульптура — зображенням в об’ємі. Саме слово «скульптура» пішло від латинського «висікати». Скульптор — майстер, який зображує світ не площинно, а об’ємно. Він ліпить свої твори з глини, висікає їх з каменю або мармуру, вирізає з деревини. Пластилін — матеріал для ліплення. Складається з обчищеного, ретельно роздрібненого порошку глини з домішками воску та фарбувальних речовин. Стеки — дерев’яні або пластмасові палички різних форм і розмірів, що полегшують роботу з пластиліном, глиною та іншими пластичними матеріалами. Хід Уроку 1. Організаційний момент Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку 2. Актуалізація опорних знань Що зображували статуетки, які ви роздивлялися вдома? Кому були присвячені пам’ятники, які ви бачили? До якого виду образотворчого мистецтва, на вашу думку, належать великі пам’ятники та маленькі статуетки? 3. Мотивація навчальної діяльності Учитель. Сьогодні ми вирушимо з вами у надзвичайний світ — місто Скульптури, познайомимося зі скульптурними творами, які створили художники-скульптори. Що ж таке скульптура? Якою вона буває? Хто такий скульптор, який створює такий цікавий світ скульптури? Сьогодні ми повинні з вами відповісти на ці запитання. (Демонструється мапа країни Образотворчого мистецтва.) 4. Викладання нового навчального матеріалу Учитель. На площах міст і селищ, у парках та скверах стоять різноманітні пам’ятники, присвячені видатним діячам науки, культури, а також історичним подіям, а іноді персонажам літературних творів або навіть тваринам. Наші помешкання прикрашають фігурки тварин чи людей. Ззовні старих будинків ми можемо побачити статуї, а на стінах — рельєфні прикраси. Усі ці зображення належать до такого виду образотворчого мистецтва, як скульптура. Дата Клас Скульптура — одне з найдавніших образотворчих мистецтв. У печерах найдавніших людей знайдені кам’яні зображення — рельєфи та круглу скульптуру, які зображують тварин та людей. Ці зображення були створені десятки тисяч років тому. Саме слово «скульптура» прийшло до нас з латинської мови, у перекладі означає «висікати». Запишіть це до своїх словничків. Скульптура є зображенням в об’ємі, тому ми можемо розглядати її з усіх сторін і під різними кутами (запис до словничків). Створюють ці зображення скульптори. Як і решта художників, скульптори передають в своїх роботах характер і внутрішній світ людини чи тварини. Скульптори ліплять свої твори з глини, висікають їх із каменю або мармуру, вирізають із деревини — дуже міцних матеріалів для тривалого зберігання. Навчальна вправа Учитель демонструє різні матеріали та інструменти художників, діти визначають, які з них належать скульпторам. Фізкультхвилинка 5. Інструктаж Учитель. Сьогодні ми також станемо скульпторами. Які матеріали та інструменти ми сьогодні використовуватимемо? Правильно, пластилін і стеки, серветки для витирання рук. І дощечка нам теж потрібна, адже саме на ній ми ліпитимемо, щоб не забруднити наші столи. Сьогодні ми ліпитимемо Лісовичка-чарівничка. Пригадайте казки або мультфільми, героями яких є лісовички. Як, на вашу думку, може виглядати Лісовичок-чарівничок? Чим він відрізнятиметься від просто чарівника? Зараз кожний з вас виліпить власного Лісовичка-чарівника. Послідовність виконання роботи 1. Спочатку розімніть пластилін, щоб він став м’яким і пластичним. 2. Визначте, який шматочок пластиліну знадобиться для ліплення голови, який — для тулуба, а скільки слід залишити для рук та ніг. 3. Із невеличкого шматка пластиліну, який ви залишили для голови, виліпіть кульку — голову. 4. Зі шматочка побільше — тулуб. З’єднайте його з виліпленою головою. 5. Зліпіть руки та ноги і з’єднайте їх із тулубом. 6. Поміркуйте, чим ви прикрасите свого чарівника, щоб він був схожий на Лісовичка. 6. Самостійна практична діяльність учнів Ліплення фігури Лісовичка-чарівничка з пластиліну 7. Актуалізація набутих знань Які матеріали та інструменти ми сьогодні використовували для роботи? Як називають художників, які працюють із такими матеріалами? Що таке скульптура! 8. Підбиття підсумків уроку 1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку, перегляд дитячих робіт, демонстрування кращих). 2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести пластилін, дощечки для ліплення, стеки; розглянути фотографії або малюнки із зображеннями черепах, звернути увагу на форму їх панцирів. 3. Проголошення уроку завершеним. | |
| |
Переглядів: 3876 | |
Як людина сприймає інформацію |
Уроки чемності |
Практична робота: моделювання ситуацій спілкування про небезпеку за телефонам... |
Т. Коломієць «Диваки», «Лічилка-небувалиця» Г. Бойко «Скоромовка-небувалиця».... |
Роль харчування для здоров'я. Адекватне якісне харчування |
Всього коментарів: 0 | |