Тема: Екскурсія до майстерні з обробки тканиниМета: провести екскурсію до майстерні з обробки тканини; ознайомити учнів з прийомами обробки тканини; навчити пришивати ґудзики; розвивати спостережливість, увагу, пам'ять, уміння користуватися голкою та наперстком; виховувати інтерес до уроку, до працІ. Обладнання: колекція тканини, зразки виробів майстерні, тканина, ґудзики, голки, наперстки, коробочки для рукоділля. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Повідомлення теми та мети уроку Екскурсія проводиться до найближчої до школи майстерні з обробки тканини або до шкільної майстерні, де навчаються дівчата старших класів. — Сьогодні ми вирушаємо у майстерню з обробки. Ознайомимося зі спеціальним приладдям, інструментами, видами тканини, повчимося пришивати ґудзики до тканини. — Як треба поводитися на екскурсії? (Відповіді дітей.) — Слід пам’ятати, що екскурсія — це такий самий урок, як і класні заняття, тому під час екскурсії необхідно дотримуватися таких правил: • Уважно слухати, організовано ставити запитання, не розмовляти, дотримуватися дисципліни. • Не можна порушувати порядок, дисципліну і дорогою на екскурсію. • У майстерні триматися всім разом, переходити від одного робочого місця до іншого спокійно, без метушні і не штовхаючись. • Ставати так, щоб усім було видно. За можливості — сісти. 2. Вступна бесіда — Пам’ятаєте, у фільмі-казці «Попелюшка» героїня вперше потрапляє у палац і зустрічається з королем, у якого виявляє відірваний комірець? У Попелюшки цієї ж мети знайшлася голка з нитками, і вона швидко пришила відірвану деталь. Але де Попелюшка зберігала голку? Пам’ятаєте? (Відповіді учнів.) Голку вона зберігала в одязІ. Хіба це відповідає правилам безпеки? Чи можна придумати безпечний спосіб зберігання цього небезпечного, але такого необхідного інструмента? Так, можна. Для цього треба виготовити гольник. З чого його виготовляють? — Уже багато тисячоліть люди не уявляють свого життя без тканини. Адже тканина — це і наш одяг, і прикраса осель (штори, шпалери), і взуття, і ремені для різного виду машин, і ще багато-багато іншого. — З чого ж виготовляють такий необхідний людству матеріал? — Як з однієї сировини виходять різні тканини? — Як правильно вибрати тканину для виробу? — Ось на скільки питань ми повинні знайти відповіді на уроцІ. 3. Розповідь учителя — Якщо взяти клаптик тканини, то, уважно розглянувши його, можна легко переконатися в тому, що тканина утворена переплетенням ниток. Причому в різних тканинах нитки переплітаються між собою по-різному. Різні види ткацьких переплетень виконуються на ткацьких верстатах. Найпростішим переплетенням є полотняне. У тканинах, виготовлених цим переплетенням, нитки переплітаються через одну в шаховому порядку. Подивіться, як такі тканини виходять у процесі ткацтва. (Учитель демонструє Дата Клас модель ткацького верстата і принцип одержання тканини полотняного переплетення.) Тканини, виготовлені таким переплетенням, можуть бути товстими, тонкими, пухнастими, гладкими (демонструє зразки тканин). За можливості діти розглядають за допомогою лупи зразок тканини полотняного переплетення, визначають серед зразків тканину полотняного переплетення. — З тканини полотняного переплетення можна виготовити безліч виробів. Наприклад, з неї можна зшити постільну білизну, скатертину, блузку і багато іншого. Можна зробити серветку. Серветки бувають столові, кухонні та декоративні (демонструє зразки). — Як ви вважаєте, яку тканину краще вибрати для серветки: гладко фарбовану або з малюнком? (Відповіді учнів.) — Для декоративної серветки краще підійде тканина без малюнка яскравого кольору (демонструє зразки тканини, звертаючи увагу на те, що нитки в тканині мають бути добре помітні і тканина не повинна бути занадто тонкою). — Так само обирають тканину для різного одягу та інших виробів з тканини. 4. Перегляд фільму про вишивальниць Якщо немає можливості переглянути фільм, учитель використовує ілюстрації та підручник (с. 32-33). Фізкультхвилинка 5. Демонстрування та аналіз зразка 1) Бесіда. — Чим можна прикрасити одяг? (Відповіді дітей.) • Я маленький і кругленький, На одежі я завжди, Мене в петлю продівають Сто разів туди — сюди. (Ґудзик) — Сьогодні ми спробуємо прикрасити ґудзик аплікацією у техніці деку паж. Слово десоираце — французького походження, означає «вирізати». Отже, техніка декупажу — техніка прикрашання, декорування, оформлення за допомогою вирізаних паперових мотивів. Така техніка була винайдена китайськими селянами в XII ст., саме вони винайшли тонкий барвистий папір і почали прикрашати за його допомогою різні предмети. Сьогодні найпопулярнішим матеріалом стали тришарові серветки, тому в багатьох мовах декупаж отримав назву серветкова техніка. Отже, здавалося б, що можна прикрасити паперовими серветками? Насправді — все, що вашій душі завгодно! Будь-яка, навіть непоказна річ, перероджується у нову чудову, у справжній витвір мистецтва. Це можуть бути горщики для квітів, посуд, свічки, книги, музичні інструменти, скарбнички, посудини, флакони, меблі, і т. ін. Навіть одяг і взуття може бути прикрашене вами на свій смак. Деревина, шкіра, текстиль, кераміка, метал, гіпс, картон — будь-які поверхні піддаються чудовим перетворенням. 2) Інструктаж учителя. • Візьміть дерев’яну заготовку для ґудзика та покладіть перед собою. ■ У тришарової серветки з квітами обережно відокремте перший кольоровий шар. • Акуратно по контуру обірвіть на серветці кольорове зображення квітки, намагаючись не пошкодити малюнок. Не варто засмучуватися, якщо краї будуть нерівними. • Розташуйте зображення квітки на ґудзику і починайте наносити клей ПВА за допомогою пензлика по малюнку. • Наносіть клей від центру до країв. Намагайтеся, щоб не було складок і бульбашок. • На цьому етапі роботи важливе не вміння, а акуратність! • Коли клей висохне, він стає прозорим. • Ґудзик готовий. Ви можете прикрасити ним деталь одягу. III. Практична робота учнів Діти починають працювати, учитель за потреби надає допомогу. Правила роботи з клеєм • Наносіть клей тонким шаром, від середини до країв. • Якщо клей потрапив на шкіру або одяг, негайно змийте його. • Руки витирайте серветкою. • Після роботи клей ретельно закрийте. IV. Виставка та оцінювання робіт — Які гарні ґудзики у вас вийшли! — Що прикрасите своїм виробом? — Кому сподобалося працювати у цій техніці? — Що ще можна зробити у техніці декупажу? — Можна сказати, що ґудзик — це аксесуар одягу? — Для чого потрібні аксесуари? — Як потрібно підбирати аксесуари до костюма? — Які аксесуари є у вас? — Як ви їх використовуєте? Коли? — Як мода впливає на аксесуари? Слово аксесуари означає «доповнення». Кожна епоха мала власні модні «іграшки», що доповнюють костюм. З XII по XVII ст. знатні дами неодмінно носили на золотих ланцюжках на шиї або на поясі маленьке ручне дзеркальце. У наступному столітті популярні були флакони для духів, табакерки, зубочистки, годинники і навіть маленькі ситечка! V. Підсумок уроку — Чому був присвячений наш урок? — Чи сподобалася вам екскурсія до майстерні з обробки тканини? — Про що нове дізналися на екскурсії? — З ким поділитеся новими знаннями? — Що таке декупаж? — Що таке аксесуари? — Які аксесуари вам відомі? 1М 2А 3к 4Е 5Т У В 8А 9Н 10Н Я 1) Маленькі хатинки По рельсах біжать, Хлоп’ята й дівчатка В хатинках сидять. (Трамвай) 2) Не автобус і не віз, маю четверо коліс, вік з дорогою дружу, все по ній кудись біжу. (Автомобіль) 3) Стоять вони всі при дорозі, Допомогти людині в змозі, Усюди — близько і далеко, Надійні сторожі безпеки. Одні із них нам сповіщають, А інші — щось забороняють, Попереджають нас завжди, Аби не трапилось біди. Вартують на узбіччях тихо, Оберігають нас від лиха. Ти тільки будь уважним дуже, їх слухайся, шановний друже. Це знає кожен, знає всякий — Слід поважать дорожнІ. (знаки). 4) Я правдиво вам скажу, Всім це місце я вкажу. Друзі, слово честі,— Де схрестилися дороги, Рух порядок має строгий — Там І. (перехрестя). 5) Він по черзі справно блима Нам ліхтарними очима. їх у нього цілих три, Вони служать не для гри. Як червоне блисне око, Нас попереджає строго: Знає це, напевно, кожний — Стій на місці, йти не можна. Світло жовте загорілось, Ще постій, зроби-но милість, Приготуйся вирушати, Та не варто поспішати. А зелене — добре світло — Еаже: «Йди!» — усім привітно. Що ж таке це, малюки? Відгадайте залюбки! І сказав хтось із діток: «Може, це такий грибок?» Ні! Не гриб це мухомор,— Це, малята,., (світлофор). 6) Хутко мчить, бо поспішає, Пасажирів підбирає. І хвилинка у хвилинку їх доставить на зупинку. (Автобус) 7) Ми побачили з тобою, Як одною лиш рукою, Тільки жезла він підняв — Вантажівку вмить спиняв. Що ж це за силач такий? Це, малята,., (постовий). 8) Що за коник полосатий На дорозі коло хати? «Зебра», кажуть, уляглась — Звідкіля вона взялась? «Зебра» в нас на переході — Та чи є така в природі? (Пішохідна розмітка «Зебра») 9) Що за струмінь-водоспад? В спеку кожен йому радий; В нашім парку — гарний, гожий — Веселить він перехожих. В’ються вгору води потоки, Краплі бризкають нівроку. Знають Юля та Роман, Ця загадка про. (фонтан). 10) От так чудо із чудес: Простягнувся до небес І працює поміж хмар. Що це? Будівельний. (кран). 11) Пасажирський чи товарний, Металевий він і гарний. Все ховає у вагонах І стає лиш на перонах. (Потяг) | |
| |
Переглядів: 3440 | |
Тварини рідного краю |
Твоя країна — Україна. Символи держави |
Створення макета предмета для казкового персонажа |
Обладнання для роботи з глиною і пластиліном. Прийоми ліплення |
Робота з картоном. Настінні сувеніри |
Всього коментарів: 0 | |