Тема: Самообслуговування. Культура харчуванняМета: створити умови для усвідомлення учнями, що здоров'я — це головна людська цінність; сприяти формуванню у школярів культури здорового харчування; закріплювати знання про найбільш корисні і необхідні людині продукти харчування; сприяти пробудженню у дітей інтересу до народних традицій, пов'язаних з харчуванням; навчати правила поведінки за столом; ознайомити з посудом різного призначення та правилами сервірування стола; розвивати творчу активність, пам'ять, мовлення, акуратність, терпіння в роботі, естетичний смак. Обладнання: ілюстрації із зображенням продуктів харчування, овочі, серветки, кольоровий папір, ножиці, клей, пензлики, серветка для рук. Хід Уроку І. Організаційний момент II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні на уроці ми будемо розмовляти про культуру харчування. — Хто з вас розуміє, що це таке? (Відповіді дітей.) — Чому харчування має таке значення в житті людини? — Яким має бути харчування людини? Харчування має бути повноцінним і різноманітним, щоб у продуктах були присутні білки, жири і вуглеводи. Харчування має бути регулярним. Людина має отримувати їжу 4-5 разів на добу. Харчування має бути помірним. Не можна переїдати. Потрібно дотримуватися правил прийому їжі: не можна розмовляти під час їжі, поспішати, є занадто гарячі або занадто холодні страви. 2. Вступна бесіда — Відгадайте загадки. Холодильник похвалився, Що на дім перетворився, Де смачна і свіжа Проживає. (їжа). Морква, біб і цибулина, Бурячок і капустина, Ще й картопля — шусть у горщик. Ну й смачний ми зварим. (борщик)\ Довго з тіста їх ліпили, У окропі поварили. Потім дружно ласували, Ще й сметанки додавали. (Вареники) І поживне, і смачне, Біле, пінне, запашне. Залюбки малята п’ють, Здоровенькими ростуть. (Молоко) Можу я його розбити, Можу на обід зварити, Курка нам його знесе, Що це, діти? Це — . (яйце). Тісто, ягоди і крем, Шоколад, прикраси, джем. Дуже страву цю люблю, Її в кондитерській куплю. (Тістечка) Він і чорний, він і білий, І завжди він загорілий. Як до столу ми йдемо, То без нього не їмо. (Хліб) В розмальованій хустині, Солоденька всерединІ. Коли нею почастують, Діти тішаться, ласують. (Цукерка) Всім обід готує мама. Ось бере вона петрушку, Інші додає приправи — Будем їсти смачну. (юшку). Не вогонь, а обпікає. Не борець, а силу має. І якщо зачепиш ти, Може добре допекти. (Перець) Клас • І пухкенька, і смачна. Із пшениченьки вона. Зі здобного тіста, Проситься, щоб з’їсти. (Пампушка) — Які з цих продуктів уважають споконвічно українськими? — Які прислів’я про їжу ви знаєте? (Відповіді дітей.) — Спробуйте з’єднати частини слів — і ви прочитаєте відомі прислів’я. Добре прожуєш — . \у там і ми з руками. Хто довго жує,. ч\уЛу будеш у людей на чолІ. Без солі, без хліба.а хліб — усьому голова. Клади перед людей хліб на столі,.XЖИВ0ТУ біда. Риба — вода, ягода — трава,.немає обіду. Де пиріг із грибами,. 'там людей кишить. Де сало шкварчить,. -у/'у солодко проковтнеш. Солодка їда (їжа) — . 'той довго живе. Діти за допомогою вчителя дають пояснення прислів’ям. — Якщо ви бажаєте жити довго, мати міцне здоров’я, треба обрати девізом свого життя такий вислів: «Перед тим, як за стіл мені сісти, я подумаю, що їсти!». Я хочу нагадати одну притчу: «Колись до Насреддіна прийшов хворий зі скаргою на болі в животІ. Насреддін запитав його, що він їв? Коли хворий відповів, що він з’їв на обід, то Насреддін прописав йому краплі в очІ. На здивоване запитання пацієнта, чому виписані очні краплі, якщо болить живіт, Насреддін відповів: "Наступного разу ти будеш бачити, що їси”». Ваше здоров’я — найцінніше, що є у вас. На все життя вам дається тільки один організм. Багато хвороб — усього лише результат неправильного харчування. На цьому уроці ви дізнаєтеся, що якість життя можна поліпшити завдяки правильному харчуванню. 3.Розповідь учителя — Правильне харчування — найважливіша умова здоров’я людини, її працездатності та довголіття. Що означає харчуватися правильно? Це означає отримувати з їжею у достатній кількості і в правильному співвідношенні необхідні організму речовини: білки, жири, вуглеводи, мінеральні солі, вітаміни і воду. Існує кілька теорій правильного харчування, але поки ніхто не може дати кожному з нас тверді настанови: їжте те-то в такій-то кількостІ. Раціон харчування залежить від поглядів і способу життя кожної людини. — Для організму людини потрібні вітаміни. Які з них відомі? — Назвіть продукти харчування, які містять вітаміни. — Хто придумав слово «вітамін»? Американський учений — біохімік Казимир Функ — відкрив речовину «амін» — і, з’єднавши її з латинським словом «Уііа» (життя), отримав вітамін. — Що дають людині вітаміни? (Допомагають людині рости і розвиватися.) — Які вітаміни продають в аптеках? — З чого ж на заводах виготовляють вітаміни? (Із плодів шипшини, обліпихи, моркви, гарбуза, чорної смородини.) — Ягоди, фрукти й овочі — основні джерела вітамінів і мінеральних речовин. Більшість вітамінів не утворюються в організмі людини і не накопичуються, а надходять тільки разом з їжею. Ось чому ягоди, овочі і фрукти повинні бути у раціоні дитини регулярно. Також ми маємо їсти м’ясо, яйця, масло, рибу, молоко, адже ці продукти містять білки, вуглеводи, жири та мінеральні речовини. А найбільш підходяща страва для сніданку — каша. Вона містить значну кількість поживних речовин, легко засвоюється організмом. Дуже корисна гречана каша, каша з вівса, рису, манну кашу варто їсти перед контрольною, змаганнями, адже вона дуже калорійна. Ось які прислів’я склав народ про кашу. • Де хліб-сіль-каша, там домівка наша. • Борщ та каша — їжа наша. • Вівсяна каша сама себе хвалить, а гречану люди хвалять. • Заварив кашу — не жалій масла. • Воду вари, вода буде; пшоно вари — каша буде. — Каша — улюблена страва серед людей. Її використовували і в будні, і в свята. Жодне застілля не обходилося без кашІ. Навіть на царських прийомах каша займала почесне місце. Каша супроводжувала молодих у день весілля, нею поминали, зустрічали новонародженого. У російських князів існував звичай — на знак примирення з ворогом варити кашу. Без каші мирний договір уважався недійсним. З тих пір про незговірливих людей говорять: «З ним каші не звариш». Каша була основною гарячою їжею для солдатів, а солдатських кухарів називали кашоварами. Знаменитий рецепт однієї каші народився під час важкого походу через Альпи. До кінця підходили запаси — залишалося «трохи-трохи» гороху, перловки, пшона, гречки. Замислившись над тим, як нагодувати голодних солдатів, Суворов раптом віддав наказ — усе варити в одному казані, додавши цибулі і масла. Каша вийшла смачна і корисна, і в народі її прозвали суворів-ською. Фізкультхвилинка «Вершки і корінці» — Я називатиму овочІ. Якщо ми їмо підземні частини цих продуктів, треба сісти, якщо наземні — встати на повний зріст і витягнути руки вгору. Картопля, квасоля, морква, помідор, буряк, огірок, ріпа, гарбуз, кабачок. III. Демонстрування та аналіз зразка 1. Правила поведінки за столом — Розгорніть підручник на с. 106 і згадайте правила поведінки за столом. — Розгляньте малюнки на с. 107. Хто з дітей правильно поводиться за столом, а хто — ні? 2. Сервірування столу (є 109-110) 3. Інструктаж учителя — Зараз ми навчимося оригінально складати серветки і правильно розміщувати столове приладдя. Розгорніть підручники на с. 112. Серветка «листок» • Складіть серветку по діагоналі « гармошкою ». • Згорніть навпіл. • Один кінець притисніть тарілкою, як показано на малюнку. • Вільний кінець серветки розправте у вигляді листка. IV. Практична робота учнів Учні виконують роботу, спираючись на план. Учитель надає допомогу. V. Підсумок уроку — Чому був присвячений наш урок? — Чи сподобався вам урок? — Спробуйте закінчити речення: • Я зрозумів, що. • Я дізналася. • Мені було цікаво. • Я тепер буду. — Одного разу Сократа запитали: «Що є для людини найбільш цінним і важливим у житті — багатство чи слава?» Великий мудрець відповів: «Ані багатство, ані слава не роблять людину щасливою. Здоровий жебрак щасливіший за хворого короля!». Добре здоров’я — одне з головних джерел щастя і радості людини, неоціненне його багатство, яке повільно і з трудом накопичується, але яке можна швидко і легко розгубити. Накопичуйте і бережіть своє здоров’я, вчіться цього в оточення: займайтеся улюбленою справою, проводьте кожну хвилину життя із сенсом, з користю для себе та інших! Будьте здорові! | |
| |
Переглядів: 7630 | |
Приголосні мають різний характер |
«Крашанки і писанки» (за О. Менем). «Гей, Великдень!». К. Пере лісна «Писанка... |
Інформація. Як людина сприймає інформацію. Робота в графічному редакторі Pain... |
Техніка виконання розпису пензлем. Виконання візерунків |
Найбільші річки та озера України, їх значення для людини |
Всього коментарів: 0 | |