💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Самообслуговування. Культура харчування

Тема: Самообслуговування. Культура харчування

Мета: створити умови для усвідомлення учнями, що здоров'я — це головна людська цінність; сприяти формуванню у школярів культури здорового харчування; закріплювати знання про найбільш корисні і необхідні людині продукти харчування; сприяти пробудженню у дітей інтересу до народних традицій, пов'язаних з харчуванням; навчати правила поведінки за столом; ознайомити з посудом різного призначення та правилами сервірування стола; розвивати творчу активність, пам'ять, мовлення, акуратність, терпіння в роботі, естетичний смак.

Обладнання: ілюстрації із зображенням продуктів харчування, овочі, серветки, кольоровий папір, ножиці, клей, пензлики, серветка для рук.

Хід Уроку

І. Організаційний момент

II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні на уроці ми будемо розмовляти про культуру харчування.

— Хто з вас розуміє, що це таке? (Відповіді дітей.)

— Чому харчування має таке значення в житті людини?

— Яким має бути харчування людини?

Харчування має бути повноцінним і різноманітним, щоб у продуктах були присутні білки, жири і вуглеводи.

Харчування має бути регулярним. Людина має отримувати їжу 4-5 разів на добу.

Харчування має бути помірним. Не можна переїдати. Потрібно дотримуватися правил прийому їжі: не можна розмовляти під час їжі, поспішати, є занадто гарячі або занадто холодні страви.

2. Вступна бесіда

— Відгадайте загадки.

Холодильник похвалився,

Що на дім перетворився,

Де смачна і свіжа Проживає. (їжа).

Морква, біб і цибулина,

Бурячок і капустина,

Ще й картопля — шусть у горщик.

Ну й смачний ми зварим. (борщик)\

Довго з тіста їх ліпили,

У окропі поварили.

Потім дружно ласували,

Ще й сметанки додавали. (Вареники)

І поживне, і смачне,

Біле, пінне, запашне.

Залюбки малята п’ють,

Здоровенькими ростуть. (Молоко)

Можу я його розбити,

Можу на обід зварити,

Курка нам його знесе,

Що це, діти? Це — . (яйце).

 Тісто, ягоди і крем,

 Шоколад, прикраси, джем.

 Дуже страву цю люблю,

 Її в кондитерській куплю. (Тістечка)

 Він і чорний, він і білий,

 І завжди він загорілий.

 Як до столу ми йдемо,

 То без нього не їмо. (Хліб)

 В розмальованій хустині,

 Солоденька всерединІ.

 Коли нею почастують,

 Діти тішаться, ласують. (Цукерка)

 Всім обід готує мама.

 Ось бере вона петрушку,

 Інші додає приправи —

 Будем їсти смачну. (юшку).

 Не вогонь, а обпікає.

 Не борець, а силу має.

 І якщо зачепиш ти,

 Може добре допекти. (Перець)

Клас

• І пухкенька, і смачна.

Із пшениченьки вона.

Зі здобного тіста,

Проситься, щоб з’їсти. (Пампушка)

— Які з цих продуктів уважають споконвічно українськими?

— Які прислів’я про їжу ви знаєте? (Відповіді дітей.)

— Спробуйте з’єднати частини слів — і ви прочитаєте відомі прислів’я.

Добре прожуєш — . \у там і ми з руками.

Хто довго жує,. ч\уЛу будеш у людей на чолІ.

Без солі, без хліба.а хліб — усьому голова.

Клади перед людей хліб на столі,.XЖИВ0ТУ біда.

Риба — вода, ягода — трава,.немає обіду.

Де пиріг із грибами,. 'там людей кишить.

Де сало шкварчить,. -у/'у солодко проковтнеш.

Солодка їда (їжа) — . 'той довго живе.

Діти за допомогою вчителя дають пояснення прислів’ям.

— Якщо ви бажаєте жити довго, мати міцне здоров’я, треба обрати девізом свого життя такий вислів: «Перед тим, як за стіл мені сісти, я подумаю, що їсти!».

Я хочу нагадати одну притчу: «Колись до Насреддіна прийшов хворий зі скаргою на болі в животІ. Насреддін запитав його, що він їв? Коли хворий відповів, що він з’їв на обід, то Насреддін прописав йому краплі в очІ. На здивоване запитання пацієнта, чому виписані очні краплі, якщо болить живіт, Насреддін відповів: "Наступного разу ти будеш бачити, що їси”».

Ваше здоров’я — найцінніше, що є у вас. На все життя вам дається тільки один організм. Багато хвороб — усього лише результат неправильного харчування. На цьому уроці ви дізнаєтеся, що якість життя можна поліпшити завдяки правильному харчуванню.

3.Розповідь учителя

— Правильне харчування — найважливіша умова здоров’я людини, її працездатності та довголіття. Що означає харчуватися правильно? Це означає отримувати з їжею у достатній кількості і в правильному співвідношенні необхідні організму речовини: білки, жири, вуглеводи, мінеральні солі, вітаміни і воду. Існує кілька теорій правильного харчування, але поки ніхто не може дати кожному з нас тверді настанови: їжте те-то в такій-то кількостІ. Раціон харчування залежить від поглядів і способу життя кожної людини.

— Для організму людини потрібні вітаміни. Які з них відомі?

— Назвіть продукти харчування, які містять вітаміни.

— Хто придумав слово «вітамін»? Американський учений — біохімік Казимир Функ — відкрив речовину «амін» — і, з’єднавши її з латинським словом «Уііа» (життя), отримав вітамін.

— Що дають людині вітаміни? (Допомагають людині рости і розвиватися.)

— Які вітаміни продають в аптеках?

— З чого ж на заводах виготовляють вітаміни? (Із плодів шипшини, обліпихи, моркви, гарбуза, чорної смородини.)

— Ягоди, фрукти й овочі — основні джерела вітамінів і мінеральних речовин. Більшість вітамінів не утворюються в організмі людини і не накопичуються, а надходять тільки разом з їжею. Ось чому ягоди, овочі і фрукти повинні бути у раціоні дитини регулярно. Також ми маємо їсти м’ясо, яйця, масло, рибу, молоко, адже ці продукти містять білки, вуглеводи, жири та мінеральні речовини. А найбільш підходяща страва для сніданку — каша. Вона містить значну кількість поживних речовин, легко засвоюється організмом. Дуже корисна гречана каша, каша з вівса, рису, манну кашу варто їсти перед

контрольною, змаганнями, адже вона дуже калорійна. Ось які прислів’я склав народ про кашу.

 • Де хліб-сіль-каша, там домівка наша.

 • Борщ та каша — їжа наша.

 • Вівсяна каша сама себе хвалить, а гречану люди хвалять.

 • Заварив кашу — не жалій масла.

 • Воду вари, вода буде; пшоно вари — каша буде.

— Каша — улюблена страва серед людей. Її використовували і в будні, і в свята. Жодне застілля не обходилося без кашІ. Навіть на царських прийомах каша займала почесне місце.

Каша супроводжувала молодих у день весілля, нею поминали, зустрічали новонародженого.

У російських князів існував звичай — на знак примирення з ворогом варити кашу. Без каші мирний договір уважався недійсним. З тих пір про незговірливих людей говорять: «З ним каші не звариш».

Каша була основною гарячою їжею для солдатів, а солдатських кухарів називали кашоварами.

Знаменитий рецепт однієї каші народився під час важкого походу через Альпи. До кінця підходили запаси — залишалося «трохи-трохи» гороху, перловки, пшона, гречки. Замислившись над тим, як нагодувати голодних солдатів, Суворов раптом віддав наказ — усе варити в одному казані, додавши цибулі і масла. Каша вийшла смачна і корисна, і в народі її прозвали суворів-ською.

Фізкультхвилинка «Вершки і корінці»

— Я називатиму овочІ. Якщо ми їмо підземні частини цих продуктів, треба сісти, якщо наземні — встати на повний зріст і витягнути руки вгору.

Картопля, квасоля, морква, помідор, буряк, огірок, ріпа, гарбуз, кабачок.

III. Демонстрування та аналіз зразка

1. Правила поведінки за столом

— Розгорніть підручник на с. 106 і згадайте правила поведінки за столом.

— Розгляньте малюнки на с. 107. Хто з дітей правильно поводиться за столом, а хто — ні?

2. Сервірування столу (є 109-110)

3. Інструктаж учителя

— Зараз ми навчимося оригінально складати серветки і правильно розміщувати столове приладдя. Розгорніть підручники на с. 112.

Серветка «листок»

 • Складіть серветку по діагоналі « гармошкою ».

 • Згорніть навпіл.

 • Один кінець притисніть тарілкою, як показано на малюнку.

 • Вільний кінець серветки розправте у вигляді листка.

IV. Практична робота учнів

Учні виконують роботу, спираючись на план. Учитель надає допомогу.

V. Підсумок уроку

— Чому був присвячений наш урок?

— Чи сподобався вам урок?

— Спробуйте закінчити речення:

 • Я зрозумів, що.

 • Я дізналася.

 • Мені було цікаво.

 • Я тепер буду.

— Одного разу Сократа запитали: «Що є для людини найбільш цінним і важливим у житті — багатство чи слава?» Великий мудрець відповів: «Ані багатство, ані слава не роблять людину щасливою. Здоровий жебрак щасливіший за хворого короля!».

Добре здоров’я — одне з головних джерел щастя і радості людини, неоціненне його багатство, яке повільно і з трудом накопичується, але яке можна швидко і легко розгубити.

Накопичуйте і бережіть своє здоров’я, вчіться цього в оточення: займайтеся улюбленою справою, проводьте кожну хвилину життя із сенсом, з користю для себе та інших! Будьте здорові!

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (06.01.2014)
Переглядів: 7630 | Рейтинг: 0.0/0
Приголосні мають різний характер
«Крашанки і писанки» (за О. Менем). «Гей, Великдень!». К. Пере лісна «Писанка...
Інформація. Як людина сприймає інформацію. Робота в графічному редакторі Pain...
Техніка виконання розпису пензлем. Виконання візерунків
Найбільші річки та озера України, їх значення для людини
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]