💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Самообслуговування. Культура харчування

Тема: Самообслуговування. Культура харчування

Мета: створити умови для усвідомлення учнями, що здоров'я — це головна людська цінність; сприяти формуванню у школярів культури здорового харчування; закріплювати знання про найбільш корисні і необхідні людині продукти харчування; сприяти пробудженню у дітей інтересу до народних традицій, пов'язаних з харчуванням; навчати правила поведінки за столом; ознайомити з посудом різного призначення та правилами сервірування стола; розвивати творчу активність, пам'ять, мовлення, акуратність, терпіння в роботі, естетичний смак.

Обладнання: ілюстрації із зображенням продуктів харчування, овочі, серветки, кольоровий папір, ножиці, клей, пензлики, серветка для рук.

Хід Уроку

І. Організаційний момент

II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні на уроці ми будемо розмовляти про культуру харчування.

— Хто з вас розуміє, що це таке? (Відповіді дітей.)

— Чому харчування має таке значення в житті людини?

— Яким має бути харчування людини?

Харчування має бути повноцінним і різноманітним, щоб у продуктах були присутні білки, жири і вуглеводи.

Харчування має бути регулярним. Людина має отримувати їжу 4-5 разів на добу.

Харчування має бути помірним. Не можна переїдати. Потрібно дотримуватися правил прийому їжі: не можна розмовляти під час їжі, поспішати, є занадто гарячі або занадто холодні страви.

2. Вступна бесіда

— Відгадайте загадки.

Холодильник похвалився,

Що на дім перетворився,

Де смачна і свіжа Проживає. (їжа).

Морква, біб і цибулина,

Бурячок і капустина,

Ще й картопля — шусть у горщик.

Ну й смачний ми зварим. (борщик)\

Довго з тіста їх ліпили,

У окропі поварили.

Потім дружно ласували,

Ще й сметанки додавали. (Вареники)

І поживне, і смачне,

Біле, пінне, запашне.

Залюбки малята п’ють,

Здоровенькими ростуть. (Молоко)

Можу я його розбити,

Можу на обід зварити,

Курка нам його знесе,

Що це, діти? Це — . (яйце).

 Тісто, ягоди і крем,

 Шоколад, прикраси, джем.

 Дуже страву цю люблю,

 Її в кондитерській куплю. (Тістечка)

 Він і чорний, він і білий,

 І завжди він загорілий.

 Як до столу ми йдемо,

 То без нього не їмо. (Хліб)

 В розмальованій хустині,

 Солоденька всерединІ.

 Коли нею почастують,

 Діти тішаться, ласують. (Цукерка)

 Всім обід готує мама.

 Ось бере вона петрушку,

 Інші додає приправи —

 Будем їсти смачну. (юшку).

 Не вогонь, а обпікає.

 Не борець, а силу має.

 І якщо зачепиш ти,

 Може добре допекти. (Перець)

Клас

• І пухкенька, і смачна.

Із пшениченьки вона.

Зі здобного тіста,

Проситься, щоб з’їсти. (Пампушка)

— Які з цих продуктів уважають споконвічно українськими?

— Які прислів’я про їжу ви знаєте? (Відповіді дітей.)

— Спробуйте з’єднати частини слів — і ви прочитаєте відомі прислів’я.

Добре прожуєш — . \у там і ми з руками.

Хто довго жує,. ч\уЛу будеш у людей на чолІ.

Без солі, без хліба.а хліб — усьому голова.

Клади перед людей хліб на столі,.XЖИВ0ТУ біда.

Риба — вода, ягода — трава,.немає обіду.

Де пиріг із грибами,. 'там людей кишить.

Де сало шкварчить,. -у/'у солодко проковтнеш.

Солодка їда (їжа) — . 'той довго живе.

Діти за допомогою вчителя дають пояснення прислів’ям.

— Якщо ви бажаєте жити довго, мати міцне здоров’я, треба обрати девізом свого життя такий вислів: «Перед тим, як за стіл мені сісти, я подумаю, що їсти!».

Я хочу нагадати одну притчу: «Колись до Насреддіна прийшов хворий зі скаргою на болі в животІ. Насреддін запитав його, що він їв? Коли хворий відповів, що він з’їв на обід, то Насреддін прописав йому краплі в очІ. На здивоване запитання пацієнта, чому виписані очні краплі, якщо болить живіт, Насреддін відповів: "Наступного разу ти будеш бачити, що їси”».

Ваше здоров’я — найцінніше, що є у вас. На все життя вам дається тільки один організм. Багато хвороб — усього лише результат неправильного харчування. На цьому уроці ви дізнаєтеся, що якість життя можна поліпшити завдяки правильному харчуванню.

3.Розповідь учителя

— Правильне харчування — найважливіша умова здоров’я людини, її працездатності та довголіття. Що означає харчуватися правильно? Це означає отримувати з їжею у достатній кількості і в правильному співвідношенні необхідні організму речовини: білки, жири, вуглеводи, мінеральні солі, вітаміни і воду. Існує кілька теорій правильного харчування, але поки ніхто не може дати кожному з нас тверді настанови: їжте те-то в такій-то кількостІ. Раціон харчування залежить від поглядів і способу життя кожної людини.

— Для організму людини потрібні вітаміни. Які з них відомі?

— Назвіть продукти харчування, які містять вітаміни.

— Хто придумав слово «вітамін»? Американський учений — біохімік Казимир Функ — відкрив речовину «амін» — і, з’єднавши її з латинським словом «Уііа» (життя), отримав вітамін.

— Що дають людині вітаміни? (Допомагають людині рости і розвиватися.)

— Які вітаміни продають в аптеках?

— З чого ж на заводах виготовляють вітаміни? (Із плодів шипшини, обліпихи, моркви, гарбуза, чорної смородини.)

— Ягоди, фрукти й овочі — основні джерела вітамінів і мінеральних речовин. Більшість вітамінів не утворюються в організмі людини і не накопичуються, а надходять тільки разом з їжею. Ось чому ягоди, овочі і фрукти повинні бути у раціоні дитини регулярно. Також ми маємо їсти м’ясо, яйця, масло, рибу, молоко, адже ці продукти містять білки, вуглеводи, жири та мінеральні речовини. А найбільш підходяща страва для сніданку — каша. Вона містить значну кількість поживних речовин, легко засвоюється організмом. Дуже корисна гречана каша, каша з вівса, рису, манну кашу варто їсти перед

контрольною, змаганнями, адже вона дуже калорійна. Ось які прислів’я склав народ про кашу.

 • Де хліб-сіль-каша, там домівка наша.

 • Борщ та каша — їжа наша.

 • Вівсяна каша сама себе хвалить, а гречану люди хвалять.

 • Заварив кашу — не жалій масла.

 • Воду вари, вода буде; пшоно вари — каша буде.

— Каша — улюблена страва серед людей. Її використовували і в будні, і в свята. Жодне застілля не обходилося без кашІ. Навіть на царських прийомах каша займала почесне місце.

Каша супроводжувала молодих у день весілля, нею поминали, зустрічали новонародженого.

У російських князів існував звичай — на знак примирення з ворогом варити кашу. Без каші мирний договір уважався недійсним. З тих пір про незговірливих людей говорять: «З ним каші не звариш».

Каша була основною гарячою їжею для солдатів, а солдатських кухарів називали кашоварами.

Знаменитий рецепт однієї каші народився під час важкого походу через Альпи. До кінця підходили запаси — залишалося «трохи-трохи» гороху, перловки, пшона, гречки. Замислившись над тим, як нагодувати голодних солдатів, Суворов раптом віддав наказ — усе варити в одному казані, додавши цибулі і масла. Каша вийшла смачна і корисна, і в народі її прозвали суворів-ською.

Фізкультхвилинка «Вершки і корінці»

— Я називатиму овочІ. Якщо ми їмо підземні частини цих продуктів, треба сісти, якщо наземні — встати на повний зріст і витягнути руки вгору.

Картопля, квасоля, морква, помідор, буряк, огірок, ріпа, гарбуз, кабачок.

III. Демонстрування та аналіз зразка

1. Правила поведінки за столом

— Розгорніть підручник на с. 106 і згадайте правила поведінки за столом.

— Розгляньте малюнки на с. 107. Хто з дітей правильно поводиться за столом, а хто — ні?

2. Сервірування столу (є 109-110)

3. Інструктаж учителя

— Зараз ми навчимося оригінально складати серветки і правильно розміщувати столове приладдя. Розгорніть підручники на с. 112.

Серветка «листок»

 • Складіть серветку по діагоналі « гармошкою ».

 • Згорніть навпіл.

 • Один кінець притисніть тарілкою, як показано на малюнку.

 • Вільний кінець серветки розправте у вигляді листка.

IV. Практична робота учнів

Учні виконують роботу, спираючись на план. Учитель надає допомогу.

V. Підсумок уроку

— Чому був присвячений наш урок?

— Чи сподобався вам урок?

— Спробуйте закінчити речення:

 • Я зрозумів, що.

 • Я дізналася.

 • Мені було цікаво.

 • Я тепер буду.

— Одного разу Сократа запитали: «Що є для людини найбільш цінним і важливим у житті — багатство чи слава?» Великий мудрець відповів: «Ані багатство, ані слава не роблять людину щасливою. Здоровий жебрак щасливіший за хворого короля!».

Добре здоров’я — одне з головних джерел щастя і радості людини, неоціненне його багатство, яке повільно і з трудом накопичується, але яке можна швидко і легко розгубити.

Накопичуйте і бережіть своє здоров’я, вчіться цього в оточення: займайтеся улюбленою справою, проводьте кожну хвилину життя із сенсом, з користю для себе та інших! Будьте здорові!

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (06.01.2014)
Переглядів: 7641 | Рейтинг: 0.0/0
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 21
Узагальнюючий урок із теми «Пластика форм». Виготовлення подарунка до зимових...
«Ой весна, весна...», «Вийди, вийди, сонечко» (українські народні співанки). ...
Сюжетна аплікація. Створення композицій до казок
Тварини весною. Зустрічаємо птахів
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]