Тема: Робота з пластиліном. РавликиМета: продовжити ознайомлення з різними прийомами роботи з пластиліном, удосконалювати техніку цієї роботи; розвивати творчі здібності, фантазію, уяву; виховувати охайність, самостійність, дбайливе ставлення до природи. Обладнання: стеки для ліплення, пластилін, зубочистка, серветки для рук, ілюстрації із зображенням равликів. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1.Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з пластиліном, згадаємо прийоми роботи, які ми вже знаємо. А кого ми будемо сьогодні ліпити? Відгадайте! — Так, ми будемо ліпити равликів. 2.Вступна бесіда * Показав з доріжки Голову і ріжки. Хто повільно так повзе, На собі свій дім везе? (Равлик) — Що ви знаєте про равликів? Де вони мешкають? Чим живляться? Чи є у них вороги? (Діти розглядають ілюстрації із зображенням равликів у природІ. Учитель слухає відповіді учнів.) 3.Розповідь учителя — Чим харчується равлик? Равлик — травоїдна тварина. Що це означає? Як ви розумієте значення слова «травоїдна»? — Травоїдна — така, що харчується травою й іншими рослинами. Равлик поїдає зелене листя різних рослин. — Як живе равлик? Равлик вологолюбний. У суху погоду ховається під каменями, у тіні рослин або в сирому моху. Зазвичай день проводить, сховавшись у свою мушлю, на годівлю виходить уночІ. Найбільш активний равлик протягом ночі й після зливи. — Як він зимує? Восени, коли на вулиці стає прохолодно, равлики закопуються в ґрунт на зимівлю. Навесні, коли потеплішає, пробуджуються й залишають свій зимовий притулок. — А навіщо равликові ріжки? У равлика не одні ріжки-вусики, а дві пари — два й два. Одна маленька пара — це вусики, якими равлик нюхає. Друга, більша пара, — це очІ. Ріжки-вусики равликів дуже чутливі: якщо вони випадково торкаються певного предмета, равлик моментально ховає їх Клас усередину. Деякі діти люблять тикнути равлика й дивитися, як він сховає ріжки. Ніколи так не робіть! Нікому не може подобатися, якщо йому тикають в очІ. — Як рухається равлик? Равлик рухається дуже повільно. Справа в тому, що вся нижня частина тіла равлика є суцільною «ногою»! Коли равлик повзе, з ноги випливає липка рідина, що допомагає равликові рухатися й утримуватися на поверхнІ. Якщо равлика потривожити, він ховається в мушлІ. Хоча мушля равлика досить міцна — може витримати, якщо на неї наступить маля, що тільки-но навчилося ходити, все-таки намагайтеся не наступати на равликів. — Чи є в равликів вороги? У равликів і без людини достатньо ворогів: їжаки, миші, хижі комахи, жаби, птахи, ящірки, равлики-хижачки. У деяких країнах люди вживають равликів у їжу. Фізкультхвилинка 4.Демонстрування та аналіз зразка Інструктаж учителя — А зараз ми спробуємо зліпити равлика. Розгорніть підручник на с. 102 та скористайтеся порадами, як зробити равликів. Будемо ліпити равлика-маму та її діточок. • Для мами-равлика вам потрібно підготувати одну велику кульку рожевого кольору і три пари менших: рожевого, білого і блакитного кольорів. • 3 великої рожевої кулі зліпіть тулуб равлика, а з маленьких — ріжки й очІ. • Розкачайте велику кульку і рожеві кулі в ковбаски. З одного боку вони мають бути товстими, а з іншого — гострІ. Більша з них буде тілом, а менші будуть ріжками. • Зігніть ковбаску для тулуба і прикріпіть ріжки. • Дещо сплющте білі кулі, а в їх центрі закріпіть невеликі кульки блакитного кольору для зіниць равлика. • Носик проткніть зубочисткою, а за допомогою стеки намалюйте усмішку. Щоб усмішка равлика була рівною, її потрібно спочатку легенько намітити стекою. Просто проведіть стекою і залиште риску, але не вдавлюйте. • Щоб зробити будиночок равлика, вам потрібно скачати велику кулю з блакитного пластиліну. Цю кульку для будиночка равлика вам треба розкачати в дуже довгу ковбаску, а потім скрутити її в спіральки. • Тепер цей будиночок можна закріпити на тілі равлика. • А для того, щоб закріпити більш дрібні деталі, наприклад, ріжки у дітлахів-равликів, замість пальчиків користуйтеся стекою. • Візьміть кольоровий картон та прикріпіть равликів на травичку. III. Практична робота учнів IV. Виставка та оцінювання робіт — У вас вийшли чудові равлики! — Розгляньте свої роботи та роботи своїх товаришів. — Чи все у вас вийшло? — Яких помилок припустилися? — Чи помітили помилки у товаришів? — Що треба було зробити, щоб уникнути цих помилок? V. Підсумок уроку — Наш урок добіг кінця. Чого він вас навчив? — Хто вважає, що трудився у повну силу? | |
| |
Переглядів: 5591 | |
Цінність життя і здоров'я людини. Повага до себе та інших людей. Особливо... |
Способи згинання паперу |
Робота з папером. Декоративна аплікація |
Об’ємні вироби з природного матеріалу. Виготовлення із природних форм фігурок... |
Різноманітність дитячих ігор. Значення гри у житті дитини |
Всього коментарів: 0 | |