Тема: Паперові об’ємні фігури. Ялинкові прикрасиМета: розширити уявлення учнів про властивості паперу та його походження; навчати планування послідовності операцій, технічних прийомів роботи з папером; удосконалювати спостережливість, зорову пам'ять; розповісти про історію святкування Нового року; виховувати активність, творчу фантазію, акуратність, культуру працІ. Обладнання: зразки виробів, шаблони, папір, ножиці, клей, пензлики, серветки для рук, аудіозапис новорічних пісень про ялинку, ілюстрації із зображенням зимового лісу, картин новорічних свят. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1.Повідомлення теми та мети уроку • Стало біло навкруги — Я розпушую сніги, Наганяю холоди, Води сковую в льоди, В дружбі з дітьми я всіма. Здогадались? Я — . (Зима). — Новий рік асоціюється з білим снігом, заметами, морозом, але дуже рідко — з холодом. Чомусь, коли думаєш про це свято, згадується тепло свічок, різнокольорові гірлянди на ялинці і посмішки друзів та рідних. Напевно, тому процес підготовки до Нового року починається задовго до 31 грудня. Бажання зробити свято незабутнім для себе і рідних змушує заздалегідь замислюватися про подарунки та їх оформлення. А сьогодні в нашому класі ми відкриваємо новорічну майстерню. Ваша фантазія підкаже вам безліч варіантів виробів, які ви можете створити. Варто тільки почати. Здогадайтеся, що ми будемо виготовляти сьогодні: 1 2 3 4 А л Ю я т Б А И ш Д В Н Б І к Г X Г є р А-1, В-3, Г-1, А-4, Б-1, Г-4, Б-2, В-4, Б-2; Г-2, В-3, Г-4, А-1, А-3, В-1, Б-4, Б-2. (Ліхтарики, гірлянди) 2.Вступна бесіда — Який місяць зараз за календарем? — Чого ви чекаєте від нього? — З чим асоціюється у вас цей місяць? — Які прислів’я про грудень ви знаєте? Клас • Грудень землю грудить і хату студить. • Грудень — не брат, а холоднеча — не сестра. • Смутний грудень, як прийде студень. • Грудень рік кінчає, а зиму починає. • Прийшов грудень, приніс студень. • У грудні сонце на літо, а зима на мороз повертають. • Сумний грудень і в свято, і в будень. — Але, звісно, грудень — це, перш за все, святкова ялинка. • Зелену сукню маю, Ніколи не міняю, Один-єдиний раз на рік Її я прикрашаю. (Ялинка) Учень читає вірш про ялинку. НОВОРІЧНА ЯЛИНКА Ой весела в нас зима, Веселішої нема: Грає срібними зірками, В’ється синіми димками, Снігом землю обійма. Ой, струнка ялинка в нас! Скільки сяє тут прикрас! Ми зібралися юрбою — Разом з піснею новою Рік Новий стрічать. М. Рильський Фізкультхвилинка Станем в коло, дітвора, Дітвора, дітвора. До ялинки вже пора, Нам пора, нам пора. Станем в коло й покружляєм, Покружляєм, покружляєм. Зупинились й поплескаєм, Поплескаєм, поплескаєм. Тупаємо ніжками, Мов йдемо доріжками. Наче зайчики,йдемо, Ідемо ми, ідемо. Поплигали, поскакали І за парти посідали. 3.Розповідь учителя про мистецтво паперопластики — Дивовижний це матеріал — папір. Натуральний, благородний, удячний. А який несподівано пластичний! Трохи фантазії, трохи завзятості — і на виході — приголомшливої краси об’ємні композиції. (Учитель демонструє зразки виробів або слайди.) Дивишся на результат, і насилу віриться, що це всього лише тонкі аркуші пресованої целюлози, розрізані під певним кутом, згорнуті в геометричні форми і склеєні між собою. Мистецтво моделювання паперових художніх композицій на площині і створення тривимірних скульптур об’єднано однією назвою — паперопластика. Сьогодні до її складу входить і квілінг, і оригамі — настільки популярна нині техніка давно перейшла тісні японські кордони. У цій техніці створюють дивовижні твори мистецтва. Сьогодні в цій техніці ми зробимо новорічну іграшку. По-різному святкують Новий рік у різних країнах. У сучасному Китаї Новий рік — це свято ліхтарів. Він відзначається на п’ятнадцятий день Нового року за місячним календарем. Сам же Новий рік відзначається в січні-лютому, тому він асоціюється із завершенням зими і початком весни. Усюди розвішують ліхтарі, надають їм химерної форми: форми тварин, овочів, фруктів. Червоні, зелені, жовті, сині, помаранчеві вогні таких ліхтарів розцвічують будинки та вулиці, заповнені веселою галасливою юрбою. Ліхтарики, виконані власноруч, завжди приносять радість і задоволення. 4.Демонстрування та аналіз зразка Інструктаж учителя — Розгорніть підручники на с. 48. Прочитаймо, які прикраси можна виготовити у нашій новорічній майстернІ. — Сьогодні ми працюємо у групах. (Кожна група обирає собі певну ялинкову прикрасу. Розподіляє обов’язки у групі та приступає до роботи.) — Одна з найпопулярніших ялинкових іграшок — ліхтарик. Зробити його дуже просто, а завдяки ефектній формі ліхтарики стануть справжньою окрасою новорічної ялинки. Багато хто з вас уже не раз, напевно, бачив такі іграшки. Але чи знаєте ви, що «ліхтарики» можуть бути зроблені в різних варіантах? Розглянемо малюнки на дошцІ. ЛІХТАРИК • Прямокутний аркуш паперу зігніть навпіл. • 3 протилежного від згину краю, на відстані приблизно 1 см, накресліть лінію і по ній ще раз зігніть папір. • На складеній заготовці з боку згину надріжте ножицями смужки до проведеної лінії. • Надрізаний папір складіть так, як показано на малюнку на с. 49. • У середину ліхтарика можна вклеїти трубочку з кольорового паперу. • До ліхтарика приклейте смужку з паперу або нитку для підвішування іграшки. ГІРЛЯНДА «СОНЕЧКО» • Прямокутний аркуш паперу зігніть навпіл. • Від краю подвійного боку відступіть 1 см і проведіть лінію. • 3 боку згину зробіть розрізи через 1 см. Останню смужку відріжте повністю. • Нерозрізану частину зігніть усередину і склейте. • Заготовку скрутіть по колу, склейте і прикріпіть нитку. РЕБРИСТІ ІГРАШКИ • Виріжте 4-6 заготовок (грибків, ялиночок, кульок, дзвіночків і т. ін.). • Складіть кольоровою стороною всередину. • Склейте половинки двох деталей разом, поступово додаючи інші заготовки. • Перед приклеюванням останньої всередину приклейте нитку для підвішування іграшки на ялинку. III. Практична робота учнів Інструктаж з охорони праці — З якими інструментами і матеріалами ви будете працювати сьогодні? — Які з них небезпечні? — Як слід працювати з ножицями, щоб не поранитися самому і не травмувати товариша, який сидить поруч? — Яких правил треба дотримуватися при роботі з клеєм? Під час практичної роботи вчитель контролює правильність прийомів роботи, надає допомогу учням, що зазнають труднощів. — Дуже велике значення для краси і виразності конструкцій має акуратність у виконанні всіх операцій: відігнуті деталі не мають бути кривими, лінії згинів потрібно робити якомога чіткішими; надрізи слід виконувати через рівні проміжки, вони мають точно доходити до згинів. IV. Виставка та оцінювання робіт — Оцініть свою роботу та роботу товаришів. — Що вдалого помітили в роботах дітей? — У кого найкрасивіша, акуратна робота? — Що не зовсім добре вийшло? — Над чим ще необхідно попрацювати? V. Підсумок уроку — Діти, підіб’ємо підсумки нашого уроку і нашої працІ. — Чого ми сьогодні вчилися на уроці? — Що нового дізналися? — Як ваша родина готується до новорічних свят? — Розгадайте кросворд і згадайте, чим ми займалися на уроці, що виготовляли. 1) Вдень вікно розбивається, А вночі само вставляється. (Ополонка) 2) Пані крижана зі стріхи Ноги звісила для втіхи. А як сонце припече - Пані плаче і тече. (Бурулька) 3) Якщо став на ті дощечки, Швидко їду я з гори, А якщо впаду зненацька — Ноги будуть догори. Палки дві в руках тримаю, Сам собі допомагаю. Тут потрібна рівновага, Тренування та увагаї (Лижі) 4) По стежині, по дорозі Бігти я у них не в змозі, По снігу не йдуть як слід: До вподоби — тільки лід. (Ковзани) 5) Узори вишиває Без голки і без нитки. Улітку спочиває, А взимку — дуже рідко. (Мороз) 6) Прийшла до нас бабуся У білому кожусІ. Поля причепурила — Пухнастим снігом вкрила. Вгадайте — хто вона Бабуся чепурна? (Завірюха) 7) В руку мотузок взяла, їх на гору потягла. Швидко з’їхала з гори, Треба вгору знов тягти. (Санчата) 8) Політала зірочка, політала, Сіла на долонечку і розтала. На долоні слізонька-крапелинка. То не просто зірочка, то — . (сніжинка). | |
| |
Переглядів: 3120 | |
«Які чудові нам земля дає плоди...». Складання текстів-описів за малюнком і п... |
Способи згинання паперу |
В. Сухомлинський «Оленчин горобчик». О. Зима «Дві білки і лисиця». «Сонячна п... |
Об’ємні вироби з природного матеріалу. Виготовлення із природних форм фігурок... |
Хай буде сад. Складання і записування підписів під серією малюнків, що можут... |
Всього коментарів: 0 | |