💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Паперові об’ємні фігури. Ялинкові прикраси

Тема: Паперові об’ємні фігури. Ялинкові прикраси

Мета: розширити уявлення учнів про властивості паперу та його походження; навчати планування послідовності операцій, технічних прийомів роботи з папером; удосконалювати спостережливість, зорову пам'ять; розповісти про історію святкування Нового року; виховувати активність, творчу фантазію, акуратність, культуру працІ.

Обладнання: зразки виробів, шаблони, папір, ножиці, клей, пензлики, серветки для рук, аудіозапис новорічних пісень про ялинку, ілюстрації із зображенням зимового лісу, картин новорічних свят.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.Повідомлення теми та мети уроку

• Стало біло навкруги —

Я розпушую сніги,

Наганяю холоди,

Води сковую в льоди,

В дружбі з дітьми я всіма.

Здогадались? Я — . (Зима).

— Новий рік асоціюється з білим снігом, заметами, морозом, але дуже рідко — з холодом. Чомусь, коли думаєш про це свято, згадується тепло свічок, різнокольорові гірлянди на ялинці і посмішки друзів та рідних. Напевно, тому процес підготовки до Нового року починається задовго до 31 грудня. Бажання зробити свято незабутнім для себе і рідних змушує заздалегідь замислюватися про подарунки та їх оформлення. А сьогодні в нашому класі ми відкриваємо новорічну майстерню. Ваша фантазія підкаже вам безліч варіантів виробів, які ви можете створити. Варто тільки почати. Здогадайтеся, що ми будемо виготовляти сьогодні:

1 2 3 4

А л Ю я т

Б А И ш Д

В Н Б І к

Г X Г є р

А-1, В-3, Г-1, А-4, Б-1, Г-4, Б-2, В-4, Б-2; Г-2, В-3, Г-4, А-1, А-3, В-1, Б-4, Б-2.

(Ліхтарики, гірлянди)

2.Вступна бесіда

— Який місяць зараз за календарем?

— Чого ви чекаєте від нього?

— З чим асоціюється у вас цей місяць?

 — Які прислів’я про грудень ви знаєте?

Клас

• Грудень землю грудить і хату студить.

• Грудень — не брат, а холоднеча — не сестра.

• Смутний грудень, як прийде студень.

• Грудень рік кінчає, а зиму починає.

• Прийшов грудень, приніс студень.

• У грудні сонце на літо, а зима на мороз повертають.

• Сумний грудень і в свято, і в будень.

— Але, звісно, грудень — це, перш за все, святкова ялинка.

• Зелену сукню маю,

Ніколи не міняю,

Один-єдиний раз на рік Її я прикрашаю. (Ялинка)

Учень читає вірш про ялинку.

НОВОРІЧНА ЯЛИНКА Ой весела в нас зима,

Веселішої нема:

Грає срібними зірками,

В’ється синіми димками,

Снігом землю обійма.

Ой, струнка ялинка в нас!

Скільки сяє тут прикрас!

Ми зібралися юрбою —

Разом з піснею новою Рік Новий стрічать.

М. Рильський

Фізкультхвилинка

Станем в коло, дітвора,

Дітвора, дітвора.

До ялинки вже пора,

Нам пора, нам пора.

Станем в коло й покружляєм,

Покружляєм, покружляєм.

Зупинились й поплескаєм,

Поплескаєм, поплескаєм.

Тупаємо ніжками,

Мов йдемо доріжками.

Наче зайчики,йдемо,

Ідемо ми, ідемо.

Поплигали, поскакали І за парти посідали.

3.Розповідь учителя про мистецтво паперопластики

— Дивовижний це матеріал — папір. Натуральний, благородний, удячний. А який несподівано пластичний! Трохи фантазії, трохи завзятості — і на виході — приголомшливої краси об’ємні композиції. (Учитель демонструє зразки виробів або слайди.) Дивишся на результат, і насилу віриться, що це всього лише тонкі аркуші пресованої целюлози, розрізані під певним кутом, згорнуті в геометричні форми і склеєні між собою. Мистецтво моделювання паперових художніх композицій на площині і створення тривимірних скульптур об’єднано однією назвою — паперопластика. Сьогодні до її складу входить і квілінг, і оригамі — настільки популярна нині техніка давно перейшла тісні японські кордони. У цій техніці створюють дивовижні твори мистецтва. Сьогодні в цій техніці ми зробимо новорічну іграшку.

По-різному святкують Новий рік у різних країнах. У сучасному Китаї Новий рік — це свято ліхтарів. Він відзначається на п’ятнадцятий день Нового

року за місячним календарем. Сам же Новий рік відзначається в січні-лютому, тому він асоціюється із завершенням зими і початком весни. Усюди розвішують ліхтарі, надають їм химерної форми: форми тварин, овочів, фруктів. Червоні, зелені, жовті, сині, помаранчеві вогні таких ліхтарів розцвічують будинки та вулиці, заповнені веселою галасливою юрбою.

Ліхтарики, виконані власноруч, завжди приносять радість і задоволення.

4.Демонстрування та аналіз зразка

Інструктаж учителя

— Розгорніть підручники на с. 48. Прочитаймо, які прикраси можна виготовити у нашій новорічній майстернІ.

— Сьогодні ми працюємо у групах. (Кожна група обирає собі певну ялинкову прикрасу. Розподіляє обов’язки у групі та приступає до роботи.)

— Одна з найпопулярніших ялинкових іграшок — ліхтарик. Зробити його дуже просто, а завдяки ефектній формі ліхтарики стануть справжньою окрасою новорічної ялинки.

Багато хто з вас уже не раз, напевно, бачив такі іграшки. Але чи знаєте ви, що «ліхтарики» можуть бути зроблені в різних варіантах? Розглянемо малюнки на дошцІ.

ЛІХТАРИК

 • Прямокутний аркуш паперу зігніть навпіл.

 • 3 протилежного від згину краю, на відстані приблизно 1 см, накресліть лінію і по ній ще раз зігніть папір.

 • На складеній заготовці з боку згину надріжте ножицями смужки до проведеної лінії.

 • Надрізаний папір складіть так, як показано на малюнку на с. 49.

 • У середину ліхтарика можна вклеїти трубочку з кольорового паперу.

 • До ліхтарика приклейте смужку з паперу або нитку для підвішування іграшки.

ГІРЛЯНДА «СОНЕЧКО»

 • Прямокутний аркуш паперу зігніть навпіл.

 • Від краю подвійного боку відступіть 1 см і проведіть лінію.

 • 3 боку згину зробіть розрізи через 1 см. Останню смужку відріжте повністю.

 • Нерозрізану частину зігніть усередину і склейте.

 • Заготовку скрутіть по колу, склейте і прикріпіть нитку.

РЕБРИСТІ ІГРАШКИ

 • Виріжте 4-6 заготовок (грибків, ялиночок, кульок, дзвіночків і т. ін.).

 • Складіть кольоровою стороною всередину.

 • Склейте половинки двох деталей разом, поступово додаючи інші заготовки.

 • Перед приклеюванням останньої всередину приклейте нитку для підвішування іграшки на ялинку.

III. Практична робота учнів

Інструктаж з охорони праці

— З якими інструментами і матеріалами ви будете працювати сьогодні?

— Які з них небезпечні?

— Як слід працювати з ножицями, щоб не поранитися самому і не травмувати товариша, який сидить поруч?

— Яких правил треба дотримуватися при роботі з клеєм?

Під час практичної роботи вчитель контролює правильність прийомів роботи, надає допомогу учням, що зазнають труднощів.

— Дуже велике значення для краси і виразності конструкцій має акуратність у виконанні всіх операцій: відігнуті деталі не мають бути кривими, лінії згинів потрібно робити якомога чіткішими; надрізи слід виконувати через рівні проміжки, вони мають точно доходити до згинів.

IV. Виставка та оцінювання робіт

— Оцініть свою роботу та роботу товаришів.

— Що вдалого помітили в роботах дітей?

— У кого найкрасивіша, акуратна робота?

— Що не зовсім добре вийшло?

— Над чим ще необхідно попрацювати?

V. Підсумок уроку

— Діти, підіб’ємо підсумки нашого уроку і нашої працІ.

— Чого ми сьогодні вчилися на уроці?

— Що нового дізналися?

— Як ваша родина готується до новорічних свят?

— Розгадайте кросворд і згадайте, чим ми займалися на уроці, що виготовляли.

1) Вдень вікно розбивається,

А вночі само вставляється.

(Ополонка)

2) Пані крижана зі стріхи Ноги звісила для втіхи.

А як сонце припече -

Пані плаче і тече. (Бурулька)

3) Якщо став на ті дощечки,

Швидко їду я з гори,

А якщо впаду зненацька —

Ноги будуть догори.

Палки дві в руках тримаю,

Сам собі допомагаю.

Тут потрібна рівновага,

Тренування та увагаї (Лижі)

4) По стежині, по дорозі Бігти я у них не в змозі,

По снігу не йдуть як слід:

До вподоби — тільки лід. (Ковзани)

5) Узори вишиває

Без голки і без нитки.

Улітку спочиває,

А взимку — дуже рідко. (Мороз)

6) Прийшла до нас бабуся У білому кожусІ.

Поля причепурила —

Пухнастим снігом вкрила. Вгадайте — хто вона Бабуся чепурна? (Завірюха)

7) В руку мотузок взяла, їх на гору потягла.

Швидко з’їхала з гори,

Треба вгору знов тягти. (Санчата)

8) Політала зірочка, політала,

Сіла на долонечку і розтала.

На долоні слізонька-крапелинка. То не просто зірочка, то — . (сніжинка).

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (06.01.2014)
Переглядів: 3169 | Рейтинг: 0.0/0
Об’ємні вироби з природного матеріалу. Виготовлення із природних форм фігурок...
Д. Павличко «Школа». В. Фетисов «Хто чого вчиться»
Загальний випадок віднімання двоцифрових чисел. Розв’язання задач
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві...
Письмова нумерація чисел першої сотні: читання чисел, записаних у нумераційні...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]