Тема: Згинання і складання паперу. «Летюча тарілка»Мета: вдосконалювати навички роботи з папером, використовуючи при цьому необхідні інструменти і пристосування; продовжувати формувати вміння працювати з шаблоном; розвивати творчі здібності, дрібну моторику рук, посидючість; виховувати працелюбність, акуратність; прищеплювати інтерес до предмета; виховувати почуття прекрасного, естетичний смак. Обладнання: картон, кольоровий папір, ножиці, олівці, гумова тасьма, клей, пензлик, серветка, гумка, лінійка, ілюстрації із зображенням космічних світил. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1.Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з картоном та папером, закріпимо прийоми згинання та складання паперу. Відгадайте зашифровані слова — і ви дізнаєтеся, що ми виготовлятимемо на уроцІ. — Так, це летюча тарілка. 2. Розповідь учителя — Зовсім нещодавно ми відзначали 50-річчя освоєння космосу. 12 квітня 1961 р. уперше величезна ракета з першим космонавтом на борту — Юрієм Га-гаріним — піднеслася в небо. З тих пір ми щороку цього дня відзначаємо День космонавтики. А як же він полетів у космос? Полетів Юрій Гагарін у космос на ракетІ. Надуйте повітряну кульку і затисніть отвір пальцями. А потім розтисніть пальці і ваша кулька різко вирветься вгору. Це відбувається тому, що повітря виходить з кулІ. А коли повітря закінчиться, кулька впаде. Наша куля летить, як ракета — вона рухається вперед, поки в ній є повітря. Ось приблизно за таким принципом і ракета летить у космос, тільки замість повітря в неї — пальне. При горінні пальне перетворюється на газ і виривається назад полум’ям. Ракета складається з декількох частин, які називаються ступенями, і в кожній ступені є свій бак із пальним. У першій ступені закінчується Дата Клас паливо — вона відпадає, і тут же вмикається двигун другої ступені та несе ракету ще швидше і ще вище. Так до космосу добирається тільки третя ступінь — найменша і легка. Вона і виводить на орбіту кабіну з космонавтом. А після Юрія Гагаріна у космос літали сотні космонавтів. У 1965 р. Олексій Леонов уперше вийшов з ракети у відкритий космос. Одягнений у скафандр, він кілька хвилин висів поруч із кораблем у порожньому просторІ. У космосі часто працюють роботи. Тільки схожі вони не на чоловічків, а на загадкові металеві машини, обплутані проводами і датчиками. Такі роботи допомагають людям досліджувати планети. Наприклад, роботи змогли взяти з Місяця жменю ґрунту і доставити його на Землю для дослідження. Роботи-машини побували на Венері, проникнувши через її отруйні хмари, і тепер у вчених є карти цієї планети. Незабаром на Місяць було запущено роботи-місяцеходи, які їздили поверхнею Місяця і передавали дані на Землю. А зараз навколо нашої Землі літають сотні роботів-супутників. Вони передають на землю інформацію про погоду, стежать за рухом суден в океанІ. Усі ви любите дивитися телевізор і розмовляти по телефону. Адже це саме супутники передають наші телефонні розмови і передачі телебачення. Як? Ви можете побачити на дахах будинків величезні тарілки — це антени, які приймають сигнали з супутника і передають їх у телевізійний апарат і телевізор. А ми сьогодні виготовлятимемо теж тарілку, але летючу. Фізкультхвилинка 3.Демонстрування та аналіз зразка Інструктаж учителя — Розгорніть підручники на с. 39 і розгляньте порядок роботи над летючою тарілкою. • Складіть аркуш паперу навпіл. • Зробіть проріз, як показано на малюнку. • Заокругліть. Виріжте коло. Розфарбуйте. • Відріжте шматок гумової тасьми. Зв’яжіть кінцІ. • Зачепіть картонний диск прорізом за гумову тасьму. • Розтягніть і відпустіть. III. Практична робота учнів — Виконуйте роботу за планом, поданим у підручнику. Діти починають працювати. Учитель за потреби здійснює допомогу. IV. Виставка та оцінювання робіт — Яка робота сподобалася найбільше? — Чия робота найохайніша? — Хто припустився помилок? — Хто не зміг запустити свою летючу тарілку? V. Підсумок уроку — Про що дізналися сьогодні на уроці? — З якими матеріалами працювали? — Про що ще, що стосується космосу, ви б хотіли дізнатися? | |
| |
Переглядів: 1920 | |
Спостереження та досліди |
Хто ти. Які вони, який ти. твій зовнішній вигляд |
Дитина вдома. Поведінка в небезпечних ситуаціях |
Н. Забіла «Вовк і козенята», М. Підгірянка «Безконечні казочки» |
Народні промисли України |
Всього коментарів: 0 | |