Тема: Згинання і складання паперу. Аплікація «Сонечко і соняшник»Мета: дати учням загальні уявлення про картон, види картону та його призначення; навчати послідовності дій під час виготовлення виробів з паперу; розвивати охайність, самостійність, взаємодопомогу; виховувати бережливе ставлення до паперу, розуміння необхідного економного використання матеріалів. Обладнання: картон, кольоровий папір, ножиці, олівці, клей, пензлик, серветка, гумка, лінійка, ілюстрації із зображенням комах, репродукції картин видатних художників світу із зображенням соняшників, картини М. Приймаченко «Соняшники з бджолами», «Соняшник життя». Хід Уроку I. Організаційний момент II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Повідомлення теми та мети уроку — Ми починаємо подорожувати паперовим містом. Поруч із нами будуть Пізнайко та його помічники. Серед поданих букв відшукайте слова. Ці слова підкажуть вам, з якими матеріалами та інструментами ми працюватимемо на уроцІ. (Діти відгадують слова.) СЧТКІАОЛЕПАПІРТОРАЄВРОАЗЬЯОЛІВЕЦЬЙОЬО ОТЬІРЛЬІПКЛЕЙБЧФДАТРПЙУТЛДВКАРТОНТОЬБУ ЗЖХОЛПЕНЗЛИКЇТЬВЙ ЕХЗУНОЖИПІЄЙОТСВЬІФ Ми дізнаємося: • про таємниці Паперового міста; • про паперові об’ємні фігури; • про декоративно-ужиткове мистецтво; • про оригамі та витинанки. Ми відкриємо'. • секрети майстерностІ. Ми навчимося: • виготовляти казкові аплікації з гофрованого паперу. 2. Вступна бесіда — Розгорніть підручники на с. 36. Розгляньте, якого виду буває картон. — Картон — щільний, багатошаровий твердий і міцний матеріал, виготовлений з волокон деревини шляхом пресування волокнистої маси. — На партах у вас лежать аркуші паперу та картону. Уважно роздивіться їх. — Що ви помітили? — Чи однакові вони? — Чим відрізняються один від одного? — Основна відмінність паперу від картону — кількість шарів. Картон має більшу товщину, масу і міцність. — Які види картону ви бачите на малюнку? — Де і для чого використовується пакувальний, поліграфічний, дизайнерський картон? (Діти розглядають малюнки та відповідають на запитання.) 3. Розповідь учителя • Квітка ця на сонце схожа,Жовті пелюсточки має, На олію вона гожа,їх до сонця повертає. (Соняшник) На дошці — малюнки та ілюстрації із зображенням соняшників. — Розгляньте ілюстрації із зображенням соняшників. Чи подобається вам ця рослина? Клас — Як ви вважаєте, чи можна цю рослину назвати квіткою? Чому? — Соняшник уважається квіткою-велетнем. Інколи він може досягати 4-5 м заввишки. Діаметр суцвіття — ЗО см. Коли квітка достигає, її голівка перетворюється на великий склад насіння. Квітка соняшника має цікаву особливість: протягом дня вона повертає свою золоту голівку за сонцем, ніби не може намилуватися ним; недарма цю рослину називають соняхом — сонячною квіткою. В Україні соняшник — це рослина-символ. Багато видатних художників з усього світу зверталися до теми квітів, зокрема теми соняшників. — Порівняйте, як різні художники зображують квіти соняшника. (На дошці — репродукції картин Вінсента еан Гога, Поля Гогена.) — А тепер подивіться, з якою любов’ю намалювала соняшники українська художниця Марія Приймаченко. (На дошці — картини М. Приймаченко «Соняшники з бджолами», «Соняшник життя».) — Ось, яку чудову квітку ми будемо сьогодні виготовляти з паперу! Фізкультхвилинка 4.Демонстрування та аналіз зразка 1) Правила роботи у групІ. — Сьогодні ми будемо працювати у групах. Згадайте правила поведінки у групІ. • Розподілити обов’язки у групІ. • Працювати дружно та завзято. • Прислухатися до порад товаришів. • Не галасувати, не сваритися. • Допомагати один одному. 2) Інструктаж учителя. Учитель допомагає учням розподілитися на групи (5-6 осіб) за бажанням, а далі інструктує їх. На партах — аркуші паперу формату АЗ. • На партах лежать шаблони пелюсток, кола, стебла та листочків. • Розташуйте посередині аркуша квітку соняшника. До кожної квітки прилітають комахи. Хто прилетить до нашої квітки? • У червоного малятка На спині краплинки — цятки. (Жучок сонечко) • 3 червоного паперу зробіть жучка сонечко. ■ Прикрасьте аплікацію травичкою, метеликами, хмаринками. III. Практична робота учнів IV. Виставка та оцінювання робіт — Як ви оцінюєте роботу вашої групи? — Що було найбільш удалим і чому? — Які труднощі виникли? — Як їх можна було подолати? — Як би ви змінили свою поведінку наступного разу під час роботи в групі? V. Підсумок уроку — Чого нового навчилися на уроці? — Чи сподобався вам урок? — З яким матеріалом ми працювали сьогодні на уроці? — З репродукціями яких видатних художників ви ознайомилися на уроці? — Що сподобалося найбільше? — Хто з вас знає вірші про соняшник? | |
| |
Переглядів: 4946 | |
Екскурсія на пришкільну ділянку. Спостереження за осінніми змінами в живій і ... |
Підсумковий урок за І семестр |
Доброта - це частина нас |
П. Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші» |
Загадка — цікава розумова задача. Л. Глібов «Котилася тарілочка», «Хто доня?» |
Всього коментарів: 0 | |