Тема: Робота з природними матеріалами. Аплікація з листя «Царство Нептуна»Мета: вдосконалювати навички виконання аплікації з природного матеріалу — листя; вчити добирати деталі аплікації за кольором, розміром, формою та з'єднувати їх; закріплювати вміння складати план роботи, визначати послідовність дій, контролювати і коригувати свої дії; розвивати фантазію, уяву, творчі здібності, виховувати охайність, самостійність у роботі. Обладнання: картон, кольоровий папір, ножиці, клей, пензлик, серветка для рук, сухе листя різних дерев і кущів, мушлі, ілюстрації із зображенням підводного світу. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1.Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні на уроці ми завершуємо серію уроків, на яких працювали з природним матеріалом. Спробуйте відгадати, що до нього належить. а)листя;б)жолуді;в) квіти; г) папір;д)плоди;е)насіння; ж)кора;з)тканина;и) глина; к) пластилін. (Відповіді: а, б, в, д, е, ж, и.) Учитель читає вірш. На дні пісок м’який, як вата. Ось під водою навпростець Пливе медуза плескувата — Слизька, м’яка, як холодець. А там дельфіни в синіх плесах Пливуть в спокійній череді, Неначе чорнії колеса, Перевертаючись в водІ. А ось в’юнкими табунцями Маленькі рибки мерехтять, І спинки їх над камінцями, Немов посріблені, блищать. — Ви вже, напевно, здогадались, що ми сьогодні будемо розмовляти про підводний світ. Та не лише розмовлятиі Ми сьогодні навіть спробуємо його створити! Та спочатку давайте пригадаємо, яких морських жителів ви знаєте? (Риби; краби і раки; черепахи і молюски; медузи і восьминоги; дельфіни й акули.) — Молодці, багато морських істот назвали! А зараз. відгадайте, хто це? * Маю я палац на дні, В океанській глибинІ. В мене е морська сім’я, Кожну рибку знаю я. Краби, коники і раки, Восьминоги-небораки — Вірна армія моя. Хто ж такий, малята, я? (Нептун, підводний цар) — А як називатиметься аплікація, ви дізнаєтеся, якщо прочитаєте зашифроване слово. Клас & 4? & І Ж А І4 ї $ 0 нА Р ц т Е П с в У — Так, це Царство Нептуна. 2.Вступна бесіда Учитель читає вірш Наталі Забіли «Осіннє листя». ОСІННЄ ЛИСТЯ Настала осінь. Холодом Повіяло навкруг. Все більш береться золотом Зелений ліс та луг. І піснею приваблені, Листочки на дубках, На вишеньках, на яблунях Шепочуться в садках. Від вітру коливаються Пожовклі дерева, А листя з них зривається І пісеньку співа: Хвилюються, шепочуться: — Ой, як же нудно тут! І нам давно вже хочеться Звільнитися від пут. — Веселі танцюристи ми, Кружляєм в висоті,— Листки, листочки, листики, Червоні й золоті! Невже ніхто із прив’язі Не схоче нас зірвать? Не винесе, не вивезе, Не пустить танцювать?! Зриваємось ми зграями— Та ви ж іще в зеленому,— З топольок та беріз,їм каже вітерець,— Злітаємо, кружляємоА в одязі буденному І падаємо вниз.Не можна йти в танець. Та вітром знов піднесеніЯк вдягнете убрання те, Мчимо з височини.Червоне й золоте,— Нам радісно! Нам весело!Легкі та вільні станете Нам любо восени!І теж полетите! Злітає листя зливою І падає німе. Вітрець пісні наспівує, А сам все дужче дме! — Які картини поставали у вашій уяві під час слухання вірша? — Що вигадали? — Який настрій створює цей вірш? — Подивіться, діти, у мене на столі букет з осіннього листя. А чи зумієте ви впізнати листочки за їх характеристикою і зовнішнім виглядом? — Тоді будьте уважні! 3. Дидактична гра «З якого я дерева?» Учитель читає визначення одного з дерев. Після того, як воно названо, учитель пропонує знайти листик цього дерева серед листя в букеті та на ілюстраціях. На дошці ілюстрації із зображенням дерев. • Свою назву це дерево отримало за кольором кори, у перекладі з латинської воно означає «світлий, ясний, білий». Здогадалися, що це за дерево? Так, це береза. — Знайдіть листочок берези в осінньому букетІ. • У перекладі з латинської мови назва цього дерева означає «красень». Але дерево це не тільки красиве, але й могутнє, тому в нас його називають богатирем. Що ж це за дерево-богатир? (Це дуб.) — Як виглядають його листя? Знайдіть їх у букетІ. Ви бачили, як цвітуть дерева? Якого кольору бувають у них квіти? А ось квіточки цього дерева різнокольорові: і світло-зелені, і білі, а крізь них темніють, просвічують і листя, і гілки. «Рябі»,— так говорили в народІ. А вже коли з’являться на дереві яскраві ягоди, дивишся на нього, а в очах так і рябить. Гадаю, ви вже давно дізналися, що це за дерево. — Правильно, це горобина. Сподіваюся, ви пам’ятаєте, як виглядають листя горобини? (Учні знаходять листя горобини в букетІ.) • Це дерево щоосені радує нас своїми різьбленими жовто-червоними листочками, які дуже схожі на розкриту долоню. (Це клен.) — Знайдіть листя клена в букетІ. • А це дерево прикрашає столицю нашої країни — місто Київ. Його листя схоже на віяло, а квіти ростуть угору, як свічечки. (Це каштан.) — Знайдіть їх у букеті, вони найбільшІ. • Назва цього дерева дуже давня. Його «родичами» є слова липнути, прилипати. Таку назву дерево отримало не випадково, адже з його запашних медоносних квіток отримують дуже смачний мед. Дізналися, про яке дерево йдеться? (Це липа.) — Знайдіть листочок липи в букетІ. — Ось ми і дібрали листя для аплікації. Фізкультхвилинка 4. Демонстрування та аналіз зразка Інструктаж учителя — Я пропоную вам, діти, сьогодні на уроці створити власне Царство Нептуна. — Згадаймо, з чого починаємо роботу? — Що будемо робити потім? — Чим завершимо виконання аплікації? Учні повторюють алгоритм дій, який склали під керівництвом учителя на попередніх уроках. Учитель прикріплює до магнітної дошки заздалегідь заготовлені аркуші з частинами плану. План роботи • Добираємо картон потрібного кольору; • добираємо листочки необхідного розміру і форми; • викладаємо фігурку рибок на картоні; • приклеюємо отриману фігурку на картон по деталях; • додаємо необхідні елементи. III. Практична робота учнів — Якщо ви вже вирішили, як виглядатиме ваша аплікація, можете приступати до виконання роботи. Вам допоможе план роботи. Якщо вам знадобиться інша допомога, ви можете звернутися до мене чи до товаришів. Бажаю вам успіхів! (Учні повторюють правила роботи з клеєм.) IV. Виставка та оцінювання робіт — Подивіться, які цікаві, незвичайні аплікації з’явилися у нас у класІ. Хто хоче розповісти про свою роботу? — Кого ви зобразили? (Короткі повідомлення учнів.) — Чиї роботи привернули вашу увагу? Чим саме? — Чи все у вас вийшло? — Що б ви хотіли виправити? поліпшити? V. Підсумок уроку — Який настрій створив у вас урок? — Як ви оцінюєте свою роботу на уроці? — Кому хотіли б розповісти про сьогоднішній урок? — А хто пам’ятає назви дерев, листя яких ви використовували на уроці? ДОДАТОК ДО УРОКУ 1) В сукні зеленій стоїть на городі, Дуже дивуються всі її вродІ. Коси довгі, зуби білі, Хто ж це є в самому ділі? (Кукурудза) 2) Виріс, наче дуб високий, Дітям завдає мороки, Бо ховає смачні зернятка У міцну кругленьку хатку. (Горіх) 3)3 якого матеріалу був зроблений герой української казки, якому дід посмолив бочок? (Солома) 4) Сімсот соколят на одній подушці сплять. (Насіння) 5) Високо висять, Білки їх їдять, Смачні, та не горішки, Називаються. (шишки). 6) Яскраві пелюстки І запах пречудовий. І хочеться усім Побачити їх знову. (Квіти) 7) Навесні народилося, Влітку зеленілося, Восени пожовтіло І за вітром полетіло. (Листя) | |
| |
Переглядів: 4081 | |
А. Качан «Загадки», «Білі мухи налетіли». С. Жупани «Підкажи словечко». Г. Ма... |
Столи бувають різні |
В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка» В. Нестайко «Руденький» |
Материнська свята доброта. Урок позакласного читання |
Наш вернісаж |
Всього коментарів: 0 | |