Тема: Безпека на дорозі. Правила пішохідного переходу. Дорожня розмітка.
Тема: Безпека на дорозі. Правила пішохідного переходу. Дорожня розмітка. Мета: Поглибити знання учнів про правила пішохідного руху, з правил переходу проїзної частини дороги; вчити уникати небезпеки на дорозі, розпізнавати дорожню розмітку, оцінювати ризик під час переходу дороги; виховувати дисциплінованість пішохода, уважність, обережність. Обладнання: мультимедіа, картки для роботи у парах, дорожні знаки, слайди відповідно до теми, навчальні мультфільми. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Хід уроку І. Організаційний момент - Повторимо правила на уроці: Учні на уроці не викрикують, а … (піднімають руки). Учні на уроці не відволікаються, а … (уважно слухають). Учні на уроці не тільки слухають, а відповідають і …(запам’ятовують) . ІІ. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності. - Почнемо сьогоднішній урок трохи незвично – з мультфільму. Уважно його дивіться і запам’ятовуйте корисні поради! (мультфільм «Смішарики на дорозі») (Див. електронний додаток 1) - Бачите, як страшно буває на дорозі! Що порадив герой своїм друзям? Чи правду він говорив? ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. - Сьогодні ви поглибите знання про правила пішохідного руху з метою запобігання небезпеки на дорозі. ІV. Вивчення нового матеріалу. Вступна бесіда. - Життя людини, її здоров’я — це головне. У кожної людини воно одне. Втратити здоров’я або життя дуже просто і легко, а от повернути його назад іноді буває неможливо. За статистикою, щогодини на дорогах світу гине 9 дітей. У тридцятьох випадках зі ста їхня загибель пов'язана з їх власною неправильною поведінкою на дорозі, а не з помилкою водія. Послухайте віршик слухняного пішохода. Правила дорожні знаю, Їх виконую завжди. Знаки на ходу читаю, Щоб не трапилось біди. В школу свій маршрут долаю, Шлях, що вдало вибрав я. Він безпечний, я це знаю, Знає це й моя сім’я. І дорогу переходжу Тільки там, де перехід. І на все я час знаходжу, На навчання і похід. Основне — це дисципліна, І тоді біда мине. Знати треба неодмінно, Що життя — це головне! Робота за підручником. (с. 77- 79) Опрацювання тексту. - Що потрібно дотримуватись учасникам руху? (Правила дорожнього руху). - Для чого призначені тротуари? (Для руху пішоходів). - Де потрібно ходити, якщо тротуари відсутні? (По узбіччю дороги, назустріч транспорту). Словникова скарбничка Пішохід – особа, що бере участь у русі поза транспортними засобами. Учасники дорожнього руху – це особи, які беруть участь у русі на дорозі: пішоходи, водії, погоничи худоби, велосипедисти. Перегляд слайдів «Будова дороги» (Див. додаток 2) - Що означає слово «тротуар»? - Що таке «проїзна частина»? Робота у зошиті (с. 34 -35) Кросворд. - Позначити малюнки, на яких діти поводяться правильно. - Ще безпеку на дорозі допомагає підтримувати і дорожня розмітка. Яка змушує правильно рухатись як автомобілі, так і пішоходів. Загадка Що за коник полосатий На дорозі коло хати? «Зебра», кажуть, уляглась – Звідкіля вона взялась? «Зебра» в нас на переході – Та чи є така в природі? (Пішохідна розмітка «Зебра») Мультфільм «Смішарики про «зебру» (Див. електронний додаток 3) Бесіда. - З першого класу відомо, що переходити дорогу потрібно по пішохідному переході. Для того, щоб нагадати вам, які бувають пішохідні переходи, пропоную переглянути слайди. (Продовження презентації) - Що ще допомагає переходити дорогу? (Світлофор). - Як він допомагає регулювати рух, нагадає нам одна учениця. Я шлях вкажу надійний, Де небезпек нема. Трикольорове око Я маю недарма. Нехай воно і мружиться, Ніколи я не сплю, З малими дітьми в хованки Я гратись не люблю. В роботі я суворий І стриманий завжди. Тролейбуси, машини Біжать сюди й туди. Дивлюсь червоним оком — Велю спинитись я, Одне мені потрібно — Це витримка твоя. А блисне жовте око, Іти не поспішай, Бо жовтий — не зелений: Потрапиш під трамвай. Увага — і зелений Привітно замигтів. Він колір найдобріший, Щасливої путі! Руханка. Машини мчать по місту, (учні рухаються по колу) Зустрівся світлофор. Там жовтий загорівся – і глохне вже мотор. (крокують на місці) Зелений – мчать машини. (починають знову рух) Червоний – зупинись! (зупиняються ) А загорівсь зелений – за парти час рушать. - А як перейти дорогу, коли нема ні переходу, ні світлофора? Дорогу потрібно переходити найкоротшим шляхом у місцях, де її добре видно в обидва боки і подалі від повороту. Перед переходом потрібно подивитись спочатку наліво, а потім - направо. Якщо машин нема – можеш починати перехід. Ще допомагають регулювати рух дорожні знаки. Всіх їх багато, та я пропоную познайомитись із найважливішими для пішоходів. Робота у парах. Гра «Пазли» - Із поданих пазлів складіть дорожні знаки. (Див. додаток 4) Значення цих знаків є у нас на дошці. Прочитайте. Вірші до дорожніх знаків (читають діти) Водій гальмує тут уважно, ну а за ним його сусід. А люди йдуть собі поважно, бо пішохідний перехід. Там де вулиця широка і машини в два потоки, Людям важко перейти, треба вихід нам найти. Під землею є прохід – це підземний перехід. В трикутнику дітки біжать то ж школа чи садок поряд стоять. Водій, коли бачиш цей знак Будь обережним! Ось так! Де зупинка? – всі шукають, Позначок ніде немає. Ось табличку всі знайшли і в автобус сіли всі. Де будується район, школа дім чи стадіон. Є попереджувальний знак «Ходити небезпечно, так! Бесіда «Дорожня розмітка». - Ще допомагає регулювати рух автомобілів і пішоходів дорожня розмітка. Біла суцільна лінія посередині дороги ділить її на частини, по яких транспорт рухається в протилежних напрямках. І машини їдуть без перешкод. (Продовження перегдядку презентації). V. Узагальнення та систематизація знань. Робота в парах. Гра «Правила для пішоходів». -У вас на партах є картки із словами з яких потрібно скласти речення. І це речення непрості, а правила для пішоходів. Потім ви зачитаєте ці речення. (Див. додаток 5) Гра «Асоціації » Назвіть одне слово з яким у вас порівнюється слово «дорога». VІ. Підсумок уроку. - Хочу перевірити, чи запам’ятали ви правила , з якими ми познайомились на уроці. Вірш-добавлянка. Щоб на дорогах жертвою не стати, Потрібно Правила ... (вивчати). Тож знати треба сину й доні, Що рух у нас ... (правосторонній). Де по дорозі мчать машини, То це ... (проїжджа) є ... (частина). А де прогулюються пари, Де люди йдуть — це ... (тротуари). Дорогу не перебігайте, А краще трішки ... (зачекайте). Щоб не було нікому шкоди, Завжди ідіть на ... (переходи). І теж хвилинку зачекайте, І не біжіть,... (не поспішайте), Бо завжди той, хто поспішає, Усіх смішить і... (звеселяє). Й виконуй правила завжди, Тоді не трапиться ... (біди). - Чи сподобавсь вам урок? Я думаю, що ви станете ще уважнішими на дорозі. | |
| |
Переглядів: 3734 | |
Перегинання і складання паперу. виготовлення стріли, пташки |
Піклування про здоров'я в сім'ї. Доброзичливі й добрі стосунки між чл... |
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях. Правила ... |
Урок малювання |
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подаль... |
Всього коментарів: 0 | |