УРОК 32 Тема: Спілкування в різних ситуаціях. Практична робота: моделювання ситуацій у магазині, лікарні, бібліотеціМета: формувати навички культури спілкування; надати дітям інформацію про мовний етикет; збагатити мовлення учнів словами подяки, вітання, вибачення; виховувати культуру поведінки, ввічливість. На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакати «Уроки ввічливості». Хід Уроку 1. Вступне слово вчителя Учитель. Ви кожного дня спілкуєтесь з багатьма різними людьми: з рідними (тато, мама, бабуся, дідусь, брати, сестри та інші родичі); з близькими (друзі, знайомі, однокласники, сусіди, вчителі тощо); з чужими (люди, які зустрічаються на вулиці, в транспорті, в театрі тощо). Що потрібно для спілкування? (Слова) Загадка Скажеш так чи надішлеш поштою — Я від того нічим не змінюся. Я людині нічого не коштую, Але високо нею цінюся. Що це таке? (Чарівні слова) — Які чарівні слова ви знаєте? Висновок: такі слова роблять нас ввічливими, вихованими, допомагають нам налагоджувати доброзичливі стосунки з іншими людьми; їх приємно чути кожному, їх знання і свідоме використання робить нас духовно багатими. 2. Робота за підручником (С. 40) Читання тексту. — Як треба поводитися, коли доводиться заперечувати? — Що означає бути скромним? — Коли треба представлятися старшим? — Розгляньте малюнки. З ким розмовляє хлопчик? З ким розмовляє дівчинка? — Розкажіть, як слід звертатися до продавця, до бібліотекаря, до лікаря. 3. Фізкультхвилинка Ось на скрипочці я граю: Ті-лі-лі, ті-лі-лі! На лужку зайці у танці: Ті-лі-лі, ті-лі-лі! Я заграв на балалайці: Тренді-брень, тренді-брень! На лужку зайці у танці: Тренді-брень, тренді-брень! А тепер — на барабані: Бум-бум-бум! Тра-та-тах! Косоокі всі навтьоки По кущах та по кущах. (Учні імітують рухи: гру на скрипці, балалайці, барабані.) 4. Робота в зошиті (С. 60-61) 1) № 1. Слова бувають різні. Наведіть приклади: • Добрі слова:________________________________________________ • злі слова:________________________ • слова, які припинять сварку:______ • слова-компліменти:________________ • улюблені слова твоєї мами:________ • слова, яких не любить твоя мама: • слова з улюблених мультфільмів:___ 2) № 2. Розгляньте малюнки і дайте оцінку поведінці співрозмовників (ввічлива — неввічлива). 3) № 3. Закресліть всі букви о, прочитайте і запишіть утворене прислів’я. ОЗУОМІВ СОКРИВОДИТОИ — ОУМОІЙ ВОИБАОЧИТИОСЯ. 4) № 4. Поясніть прислів’я. Не будь солодким, бо злижуть, не будь гірким, бо виплюнуть. 5) № 5. Робота в парах. Розгляньте малюнок. Укладіть діалог. Учитель доручив учневі взяти книжку в бібліотеці. Хлопчик зайшов до бібліотеки і сказав: ... Довідничок: покажіть, будь ласка, книгу; допоможіть, будь ласка; чи не підкажете ви; відшукати; дякую. 6) № 6. Робота в парах. Розгляньте малюнок. Прочитайте правила. Доповніть правила про культуру поведінки у магазині. • У дверях магазину спочатку пропускаю тих, що виходять, а вже потім заходжу сам. • Завжди чемний з продавцем. Не забуваю подякувати йому за продане. • Намагаюся не забруднити когось купленими продуктами, не розкидую сміття, не кидаю чеки на підлогу. 5. Гра «Закінчи речення» Вчитель зачитує дітям початки речень і пропонує їм закінчити їх (усно). 1) Оля випадково штовхнула дівчинку і промовила: ... 2) Вчителька доручила Тетянці взяти книжку в бібліотеці. Дівчинка прийшла до бібліотекаря і сказала: ... А потім принесла книжку в клас, дала вчительці зі словами: ... 3) Сергій разом з усіма дітьми прийшов до їдальні пити сік. Склянка з соком стояла від нього досить далеко, тому він звернувся до Сашка: ... А коли Сашко подав йому сік, він сказав: ... 4) Віктор запізнився на Урок, зайшов до класу і сказав: ... 5) Софія та Антон розмовляли на уроці. Вчителька зробила їм зауваження. Діти промовили: ... Учитель. Всі відповіді — це чарівні слова, і ними треба користуватися у розмові з дорослими та однолітками, зі знайомими і незнайомими, з членами своє родини. Той, хто використовує ці слова, демонструє рівень своєї культури, свою вихованість. 6. Підсумок уроку — Як слід поводитися, коли доводиться заперечувати? — Як потрібно представлятися старшим? — Як слід звертатися до продавця? до бібліотекаря? до лікаря? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1799 | |
Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна пі... |
Симетрія в природі. Згинання паперу. Вирізування деталей симетричної форми |
Дикорослі та культурні рослини |
Природа Українських Карпат |
Картини природи початку зими. М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм». О. Ту... |
Всього коментарів: 0 | |