💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Спілкування в різних ситуаціях. Практична робота: моделювання ситуацій у магазині, лікарні, бібліотеці

УРОК 32

Тема: Спілкування в різних ситуаціях. Практична робота: моделювання ситуацій у магазині, лікарні, бібліотеці

Мета: формувати навички культури спілкування; надати дітям інформацію про мовний етикет; збагатити мовлення учнів словами подяки, вітання, вибачення; виховувати культуру поведінки, ввічливість.

На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакати «Уроки ввічливості».

Хід Уроку

1. Вступне слово вчителя

Учитель. Ви кожного дня спілкуєтесь з багатьма різними людьми: з рідними (тато, мама, бабуся, дідусь, брати, сестри та інші родичі); з близькими (друзі, знайомі, однокласники, сусіди, вчителі тощо); з чужими (люди, які зустрічаються на вулиці, в транспорті, в театрі тощо). Що потрібно для спілкування? (Слова)

Загадка

Скажеш так чи надішлеш поштою —

Я від того нічим не змінюся.

Я людині нічого не коштую,

Але високо нею цінюся.

Що це таке? (Чарівні слова)

— Які чарівні слова ви знаєте?

Висновок: такі слова роблять нас ввічливими, вихованими, допомагають нам налагоджувати доброзичливі стосунки з іншими людьми; їх приємно чути кожному, їх знання і свідоме використання робить нас духовно багатими.

2. Робота за підручником (С. 40)

Читання тексту.

— Як треба поводитися, коли доводиться заперечувати?

— Що означає бути скромним?

— Коли треба представлятися старшим?

— Розгляньте малюнки. З ким розмовляє хлопчик? З ким розмовляє дівчинка?

— Розкажіть, як слід звертатися до продавця, до бібліотекаря, до лікаря.

3. Фізкультхвилинка

Ось на скрипочці я граю:

Ті-лі-лі, ті-лі-лі!

На лужку зайці у танці:

Ті-лі-лі, ті-лі-лі!

Я заграв на балалайці:

Тренді-брень, тренді-брень!

На лужку зайці у танці:

Тренді-брень, тренді-брень!

А тепер — на барабані:

Бум-бум-бум! Тра-та-тах!

Косоокі всі навтьоки По кущах та по кущах.

(Учні імітують рухи: гру на скрипці, балалайці, барабані.)

4.  Робота в зошиті (С. 60-61)

1)  № 1. Слова бувають різні. Наведіть приклади:

• Добрі слова:________________________________________________

• злі слова:________________________

• слова, які припинять сварку:______

• слова-компліменти:________________

• улюблені слова твоєї мами:________

• слова, яких не любить твоя мама:

• слова з улюблених мультфільмів:___

2) № 2. Розгляньте малюнки і дайте оцінку поведінці співрозмовників (ввічлива — неввічлива).

3) № 3. Закресліть всі букви о, прочитайте і запишіть утворене прислів’я.

ОЗУОМІВ СОКРИВОДИТОИ — ОУМОІЙ ВОИБАОЧИТИОСЯ.

4) № 4. Поясніть прислів’я.

Не будь солодким, бо злижуть, не будь гірким, бо виплюнуть.

5) № 5. Робота в парах.

Розгляньте малюнок. Укладіть діалог.

Учитель доручив учневі взяти книжку в бібліотеці. Хлопчик зайшов до бібліотеки і сказав: ...

Довідничок: покажіть, будь ласка, книгу; допоможіть, будь ласка; чи не підкажете ви; відшукати; дякую.

6) № 6. Робота в парах.

Розгляньте малюнок. Прочитайте правила. Доповніть правила про культуру поведінки у магазині.

• У дверях магазину спочатку пропускаю тих, що виходять, а вже потім заходжу сам.

• Завжди чемний з продавцем. Не забуваю подякувати йому за продане.

• Намагаюся не забруднити когось купленими продуктами, не розкидую сміття, не кидаю чеки на підлогу.

5. Гра «Закінчи речення»

Вчитель зачитує дітям початки речень і пропонує їм закінчити їх (усно).

1) Оля випадково штовхнула дівчинку і промовила: ...

2) Вчителька доручила Тетянці взяти книжку в бібліотеці. Дівчинка прийшла до бібліотекаря і сказала: ... А потім принесла книжку в клас, дала вчительці зі словами: ...

3) Сергій разом з усіма дітьми прийшов до їдальні пити сік. Склянка з соком стояла від нього досить далеко, тому він звернувся до Сашка: ... А коли Сашко подав йому сік, він сказав: ...

4) Віктор запізнився на Урок, зайшов до класу і сказав: ...

5) Софія та Антон розмовляли на уроці. Вчителька зробила їм зауваження. Діти промовили: ...

Учитель. Всі відповіді — це чарівні слова, і ними треба користуватися у розмові з дорослими та однолітками, зі знайомими і незнайомими, з членами своє родини. Той, хто використовує ці слова, демонструє рівень своєї культури, свою вихованість.

6. Підсумок уроку

— Як слід поводитися, коли доводиться заперечувати?

— Як потрібно представлятися старшим?

— Як слід звертатися до продавця? до бібліотекаря? до лікаря?



Джерело: noindex
Категорія: Основи здоров’я | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 1799 | Рейтинг: 0.0/0
Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна пі...
Симетрія в природі. Згинання паперу. Вирізування деталей симетричної форми
Дикорослі та культурні рослини
Природа Українських Карпат
Картини природи початку зими. М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм». О. Ту...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]