УРОК 16 Тема: Практична робота: моделювання ситуацій «Я вдома сам», «Несподіваний дзвоник», «Непрохані гості»Мета: продовжити знайомство учнів з небезпечними ситуаціями, які можуть виникнути у квартирі; порадити дітям обирати безпечні предмети для ігор; навчати основних дій в екстремальних ситуаціях; виховувати пильність, обачливість. На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакат «Сам удома». Хід Уроку 1. Вступне слово вчителя Учитель. Залишившись вдома наодинці, ви можете читати, малювати, гратися машинками, лялькою чи іншими іграшками. Але в ігри, що працюють від електричної мережі, дітям можна гратися тільки в присутності дорослих. Щоб не завдати шкоди собі і клопотів батькам, не можна брати для гри господарські предмети та пристосування, скло, палицю — все те, об що можна порізатися, поколотися, поранитися. 2. Робота за підручником (С. 61) 1) Читання тексту. — Розгляньте малюнки. Яка небезпека підстерігає дітей? Відгадування загадок. Складання правил безпечної поведінки вдома. • Б’ють мене старі й малі І в повітрі, й на землі. Та від цього не вмираю, Тільки весело стрибаю. (М’яч) Правило 1. Не використовуй меблі для ігор. Правило 2. Не ганяй м’яча по кімнаті. Правило 3. Не стрибай з високих предметів. Правило 4. Не грай удома у галасливі ігри. Правило 5. Не вмикай гучно музику. Правило 6. Не малюй на шпалерах. Правило 7. Не розбирай побутові речі. • Багато сусідів весь рік разом живуть, а ніколи не бачаться. (Вікна в будинку) Правило 1. Не грайся біля відкритих вікон, на балконі. Правило 2. Будь обережний біля відкритої кватирки. Правило 3. Не визирай з відчиненого вікна! Може запаморочиться голова, ти втратиш рівновагу і впадеш вниз! Правило 4. Не перегинайся за перила балкону. • Через поле і лісок подається голосок, Він біжить по проводах, Скажеш тут, а чути там. (Телефон) Правило 1. Не бешкетуй з телефоном. Правило 2. Не розмовляй по телефону з незнайомцями — відразу клади слухавку. Правило 3. Беручи слухавку, не називай свого імені або імені того, хто телефонує, ти можеш легко помилитися. Правило 4. На питання незнайомців по телефону: «Чи удома батьки?» — відповідай, що удома, але вони зайняті й підійти до телефону не можуть. Правило 5. Не базікай по телефону. Правило 6. У розмовах по телефону з незнайомими людьми не повідомляй їм номер телефону, відомості про батьків тощо. • Хто входить і виходить, Нам першим руку подає. Ми стоїмо завжди при вході, Нас у будинку кілька є. (Двері) Правило 1. Ніколи не відчиняй двері, не подивившись у вічко і не спитавши, хто прийшов. Правило 2. Не відчиняй двері, отримавши на питання «Хто це?» відповідь: «Це я!»; попроси назвати ім’я повністю. Правило 3. На всі питання і прохання незнайомця відповідай: «Ні». Правило 4. Навіть якщо у двері дзвонить листоноша, монтер, лікар або навіть міліціонер, не відкривай. Злочинці можуть переодягнутися у будь-яку форму. Правило 5. Якщо незнайомець намагається відкрити твої двері, відразу ж зателефонуй в міліцію по телефону 102 і назви свою точну адресу. Правило 6. Не вір, що хтось прийде або приїде до тебе на прохання батьків, якщо батьки самі не подзвонили тобі або не повідомили про це заздалегідь. Правило 7. Укладіть з батьками список телефонів, куди ви можете звернутися по допомогу. Тримайте цей список завжди біля телефону. Це буде ваш особистий телефонний довідник. — Як ви гадаєте, які номери будуть у ньому? (Телефони закладів чи установ, де працюють батьки; номери бабусі, сусідів, міліції, пожежної охорони, «швидкої допомоги», газової служби) — Не забудьте в кінці дописати номер свого телефону та домашню адресу. Це потрібно на випадок, якщо розгубитеся. Таке теж іноді трапляється. 3. Фізкультхвилинка Раз-два — всі пірнають, Три, чотири — виринають, П’ять, шість — на воді Кріпнуть ручки молоді. Сім, вісім, що є сили — Всі до берега приплили, Дев’ять, десять — розгорнулись, Обсушились, розігрілись І за парти тихо всілись. 4. Моделювання ситуацій «Я вдома сам», «Несподіваний дзвоник», «Непрохані гості» Ситуація 1. До вас зателефонували. Ваші дії? (Із незнайомими не розмовляю. Кладу слухавку.) Як вчиниш ти? 1) Телефонний дзвінок. — Телефонують з телефонної станції. Перевірка зв’язку. Який ваш номер телефону? Яка ваша адреса? Коли вдома буде хтось із дорослих? Відповідай, бо відключимо телефон від телемережі. Дитина. Попрошу зателефонувати пізніше. На жодне запитання не відповідаю. Попереджу рідних про цю розмову, пораджусь з ними. 2) Телефонний дзвінок. — Я — мамина колега по роботі. Твоя мама нездужає. Я зараз підійду до тебе, візьму для мами в домашній аптечці ліки. Ти хочеш, щоб мама одужала? Відчини двері. Дитина. Дверей не відчиню. Зателефоную на роботу до мами, до тата, до бабусі — повідомлю їм про дзвінок. Ситуація 2. Несподіваний дзвінок у двері. Ваші дії? (Незнайомцям пропоную звернутися до сусідів.) Учитель. Насамперед ви повинні домовитись вдома із батьками, кому вам дозволено відчиняти двері. Нехай мама й тато чітко назвуть імена чи особи родичів, сусідів, друзів, яким ви відкриєте двері. Як вчиниш ти? Дзвінок у двері. — У під’їзді помирає людина! Терміново потрібен телефон. Відчиніть! Дитина. Не відчиню. Запитаю, за яким номером можу подзвонити від імені незнайомця. Зателефоную сусідам. Ситуація 3. Непрохані гості. Ваші дії? (Телефоную «102», сусідам, на роботу батькам, стукаю по батареї, кличу на допомогу.) Як вчиниш ти? Дзвінок у двері. — Пожежа! Всі горимо! Відчиняйте двері! Рятуйтесь! Дитина. Не відчиню. Зателефоную сусідам, перепитаю. Вийду на балкон, оціню ситуацію біля під’їзду. Зателефоную рідним, щоб вони перевірили ситуацію і порадили мені, що робити. 5. Робота за підручником (С. 62) — Розгляньте малюнок. Пригадайте казку. Що неправильно зробили двоє поросят? Як слід було їм вчинити? 6. Робота в зошиті (С. 40 № 3) — Розгляньте малюнки. Складіть за ними речення. — Що робити, якщо до вас прийшов незнайомець? Зафарбуйте кружечок біля відповідного малюнка та обґрунтуйте свою відповідь. 7. Підсумок уроку — Чи вмієте ви користуватися телефоном? — З ким найчастіше спілкуєтесь по телефону? — А як дізнатися, хто стоїть за дверима? — Розкажіть, чому не можна впускати в оселю незнайомця. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2044 | |
Урок людяності «Краса і добро врятує світ» |
Узгодженість декоративної прикраси із силуетною формою. Практична робота «Каз... |
Незабаром літо. Спостереження за природою влітку |
«Крашанки і писанки» (за О. Менем). «Гей, Великдень!». К. Пере лісна «Писанка... |
Спостереження та досліди. Практична робота. Дослідження дрібних деталей предм... |
Всього коментарів: 0 | |