Додавання і віднімання круглих десятків. Розв'язування задач. Тварини рідного краю взимку
Тема: Додавання і віднімання круглих десятків. Розв'язування задач. Тварини рідного краю взимку. Мета. Познайомити учнів з дикими тваринами рідного краю взимку, способом їхнього життя і ознайомити із професіями працівників лісу. Повторити додавання і віднімання круглих десятків. Розвивати обчислювальні навички, пам'ять, вчити розв’язувати прості задачі. Виховувати дбайливе ставлення до природи, любов до тварин. Обладнання. Презентація «Тварини моєї місцевості», комплект ілюстрацій «Дикі тварини », виставка дитячої літератури, загадки, карточки для самостійної роботи Хід уроку І. Організація класу Доброго дня, мої розумники і розумниці! Доброго вам здоров'я. Я сподіваюся у вас залишається приємні спогади після закінчення нашого з вами уроку. ІІ. Повідомлення теми і мети уроку Вступна бесіда - Неповторна краса природу у нашому краї. Здавна він славиться сосновими борами, розкішними дібровами, білокрилими березняками, а над чудовими озерами і річками схиляють свої довгі коси верби. Відгадування загадок - А зараз відгадайте загадки. Відповіді і будуть темою нашого уроку. Загадки В літню днину у ярузі Він реве, лама гілля, Ну, а взимку у барлогу Міцно спить, мов немовля. ( ведмідь) Червонясту шубу має, По гілках вона стрибає, Хоч сама мала на зріст, Та великий має хвіст. ( білочка, куниця) Майстер має добрий хист: він умить збудує міст без сокори й молотка І без жодного гвіздка! ( бобер) Бобер - це найбільший гризун нашої природи. Цей річковий звір робить нори у берегах водойм і вхід у нору у воді. Їсть рослини, кору і гілочки дерев, які заготовляє, тобто відгризає і ховає під водою. Отже, сьогодні на уроці ми помандруємо на гостину до матінки – природи і зокрема у царство тварин. Ви дізнаєтесь про зимуючих диких тварин нашої місцевості. Ознайомимося із професіями працівників лісу, будемо вчитися бережливо ставитися до природних багатств і удосконалювати обчислювальні навички додавання і віднімання круглих чисел. Я бачу, що ви вже втомилися. Давайте відпочинемо. Хвилинка відпочинку Встаньте, діти, потягніться, Землі нашій поклоніться За щасливий день вчорашній, І до сонця потягніться, Веретенцем покрутіться. ІІІ. Вивчення нового матеріалу 1. Підготовча розповідь Прийшла до нас довгождана срібляста зимова казка. Тварини лісові не бояться снігу і морозу. Одяглися у тепле хутро звірятка, у густий пушок пташки, і шукають собі їжу. 2.Бесіда з елементами розповіді про лисиць. Загадка Полюбляє і рослини: Ягоди, плоди, насіння. Взимку їй також не спиться. А зовуть її… ( лисиця) Лисиця - це близька родичка вовка, всі вони із родини собачих. Хоча найбільше боїться лисиця саме собак. Основна її їжа – миші. Але полює й на птахів, дрібних звірів, їсть ягоди. Лисиця має дуже важливе господарське значення, тому що живиться мишоподібними гризунами, які завдають великої шкоди сільському господарству. Не раз спостерігали, як лисиця обдурює птахів. Ляже на бік, відкине хвоста, очі примружить і лежить, не ворушиться. Підлетить поцікавитися птах і потрапить лисиці у лапи. Лисиця пропонує вам порахувати, пригадати математику. - Які числа називають круглими? - Порахуйте десятками до 100. - Як додаються десятки? Картка №1 картка №2 20 – 10 =10 50 – 40=10 80 – 60 – 10 =10 20 = 20 – 30 = 10 40 = 10 – 40 =10 20 – 10=10 Заєць живе 10 років. Козуля живе 10 років Картка №3 картка №4 10 + 10 = 20 40 – 20 =20 70 – 40 – 10 = 20 80 – 40 – 20=20 30 + 10 – 20= 20 60 – 50+ 10=20 Кабан живе 20 років Лисиця живе 20 років IV. Фізхвилинка Якщо в класі зробити тишу, То можна пофантазувати. Уявімо, що ми ведмежата. Виконуйте рухи за мною. Ведмежата в лісі жили, Головою все крутили. Ось так, ось так головою все крутили. Ведмежата мед любили, Дружно вулики трусили. Ось так, ось так дружно вулика трусили. Ведмежата вже втомились, На пеньочках умостились. V. Робота з підручником VI. Робота в парах І знову поговоримо про природу мовою математики. Розв᾽язавши задачу, ви дізнаєтеся, яка вага тварин. Задача Заєць – русак важить 10 кг, а козуля – на 20 кг більше. Скільки кілограмів важить козуля? Аналіз задачі - Про кого розповідається у задачі? - Скільки важить заєць – русак? - Скільки важить козуля? - А що сказано про вагу козулі? - Чи можна за цими даними обчислити масу козулі? - Які слова допомагають вибрати правильну дію? - Назвіть розв'язок задачі. - Повторіть запитання. - Дайте повну відповідь до задачі. VII. Робота з комп’ютером - А зараз – увага на монітор комп’ютера. Подивіться фрагменти фільму і скажіть, про яких тварин лісу ви довідалися з фільму.? VIII. Гімнастика для очей - Для того, щоб очки відпочили, подивіться вгору, вниз, не рухаючи головою. Вправо, вліво подивись, до сусіда усміхнись. Покажіть, як лисичка вмивається. Лагідно проведіть по обличчю руками. Пригадайте: - Про яких тварин ви довідалися з фільму? Розгляд ілюстрацій тварин занесених до Червоної книги України. Читання вірша «Буду я природі другом». Тож нехай ці слова стануть для вас законом життя. Бережімо ріки, Бережімо води. Як матусю рідну, Бережім природу. Зацвітає калина, Зеленіє ліщина, Степом котиться диво – луна. Це моя Україна, Це моя Батьківщина, Що , як тато і мама, - одна! Пробудилась тополя І безмежному полю Вже співає веснянки весна. І зіркам колискові Шепчуть хвилі Дніпрові, Лине музика ніжна, ясна. IX. Домашнє завдання X. Підсумок уроку Оцінку вашим знанням, дітки, вчинкам дасть матінка – природа не раз і не два. А сьогодні, маленькі природолюби, прийміть гостинці від лісових мешканців. Пам’ятайте, що і рослинний, і тваринний світ, вся природа – це наша рідна Україна. | |
| |
Переглядів: 1092 | |
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці» |
Д. Павличко «Школа». В. Фетисов «Хто чого вчиться» |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Екскурсія до водойми (до лісу). Правила поведінки поблизу водойми (у лісі) |
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем |
Всього коментарів: 0 | |