Урок 130 Тема: Повторення таблиць множення і ділення. Узагальнення і систематизація знань учнів. Самостійна роботаМета: узагальнити знання учнів про дії множення і ділення; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі на дві дії, обчислювальні навички: розвивати логічне мислення, вміння працювати самостійно; виховувати уважність. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1) Гра «У кого більше прикладів?». Учням пропонується скласти і записати табличні випадки множення з числами: 12; 24; 18 і так далі. Приклади складаються в зошитах. Перевірка здійснюється так: один з учнів читає приклади з відповіддю 12, решта підкреслюють у себе приклади з цією відповіддю. Виграє той, хто складе більше прикладів. 2) Гра «Так. Ні». На дошці — приклади: 4 ■ 6; 3 ■ 8; 4 ■ 5; 3 ■ 7; 4 ■ 9; 5 ■ 6. Учитель показує картки з числами. Якщо число є відповіддю, учні хором говорять «Так», потім читають приклад 4 ■ 6 = 24. Якщо число не є відповіддю, говорять «Ні». 3) Робота за таблицею. Множник 8 4 3 4 Множник 44 3 Добуток36 28 27 24 24 2 Розв'язування задачі У пакет вміщується 3 кг яблук. Скільки треба таких пакетів, щоб розкласти 18 кг яблук? — Складіть дві обернені задачі та розв’яжіть їх. — Які числа є відповідями до складених обернених задач? 3 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Полічіть трійками до 45. Запишіть отримані відповіді. ► Фізкультхвилинка III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Узагальнення і систематизація знань учнів 1 Запишіть вирази та обчисліть їх значення • Суму чисел 2 і 7 помножити на 4. • Різницю чисел 90 і 45 розділити на 5. • До 18 додати частку чисел 35 і 7. • Від частки чисел 28 і 4 відняти частку чисел 18 і 6. 2 Розв'язування задач з поясненням 1) По трилітрових банках розлили 27 л молока, і 6 банок молока відправили до дитячого саду. Скільки банок молока залишилося? 2) Столяр з двома учнями виготовили 20 табуретів. Столяр виготовив на 5 табуретів більше, ніж кожен з учнів. Скільки табуретів виготовив кожен з учнів? 3) Маса курки 2 кг, а маса індика — у 4 рази більше. Знайдіть масу індика. 4) Маса курки 2 кг, а маса гусака на 4 кг більша. Знайдіть масу гусака. 3 Обчисліть значення виразів 57 + 32 : 4 = 72- 24: 3 = 4 ■ 9 + 2 ■ 7 =51 -18: 2 = 18 + 32 : 4 = 22- 27: 3 = (100 - 44):7= 32: (32 - 24) = 36 : 4 + 68 = 27 : 3 - 32 : 4 30 : 5■9 = 4 і Самостійна робота 1 варіант 1) Розв’яжи задачу. До дитячого садка привезли 27 кг яблук, груш — 36 кг, а апельсинів — у 9 разів менше, ніж яблук і груш разом. Скільки кілограмів апельсинів привезли до магазину? 2) Знайди значення виразу а : 4 + 15, якщо а = 12. 3) Замість «віконечка» постав потрібне число. 48 : □ = 6 4) Обчисли. 36 : 6 + 49 : 7 20 : 4■2 : 5 □ ■ 3 = 21 42 + 18 : 6 (54 +18):9 32 + 3 ■ 9 5 ■ (65 - 59) 5) Запиши вирази та знайди їх значення. • Різницю чисел 24 і 6 зменшити у 3 рази; • 45 збільшити на добуток чисел 5 і 5; • частку чисел 21 і 7 збільшити у 4 рази. 6) Закінчи речення, вставляючи пропущені числа. • Число 8 менше від числа 32 у Ц рази; • число 37 більше від числа 19 на Ц одиниць. 2 варіант 1)Розв’яжи задачу. У магазин привезли 38 кг картоплі, капусти — 34 кг, а моркви — у 9 разів менше, ніж картоплі і капусти разом. Скільки кг моркви привезли у магазин? 2) Знайди значення виразу а : 9 - 5, якщо а = 81. 3) Замість «віконечка» постав потрібне число. □ : 8 = 3□ ■ 7 = 28 4) Обчисли. 42 : 7 + 32 :8 20 + 5 ■ 936+12 : 6 64 : 8 ■ 2 : 43 ■ (65 - 58) (36 + 12) : 6 5) Запиши вирази та знайди їх значення. • Різницю чисел 80 і 17 зменшити у 9 раз; • 40 збільшити на добуток чисел 5 і 4; • частку чисел 36 і 4 збільшити у 3 рази. 6) Закінчи речення, вставляючи пропущені числа. • Число 42 більше від числа 6 у Ц разів; • число 26 менше від числа 47 на Ц одиниць. 5 Офтальмологічна пауза 6 Розв’язування логічних завдань 1) У скільки разів шлях на дев’ятий поверх довший за шлях на третій поверх того самого будинку? Розв’язання. Відповідь «у 3 рази» неправильна. На дев’ятий поверх ведуть вісім сходових маршів, а на третій — два марші. Отже, шлях довше в 4 рази. Розв’язання потрібно супроводжувати малюнком. Відповідь: у 4 рази. 2) Катруся прочитала за місяць удвічі менше книг, ніж Толик, і на три книги більше, ніж Даша. Усього вони прочитали 17 книг. Скільки прочитав кожен? Відповідь: 5; 10; 2. V. Підбиття підсумків. Рефлексія | |
| |
Переглядів: 3033 | |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Аплікація з відрізків вовняних ниток. Вітальна листівка до Дня Перемоги |
Вітальна листівка до Дня перемоги |
Що можна робити з інформацією. Інформаційні процеси |
Коли щось робиш, думай про наслідки. Болгарська народна казка «Виноград і змі... |
Всього коментарів: 0 | |