Урок 127 Тема: Перевірка додавання відніманням. Одиниця вимірювання маси — центнер. Співвідношення між одиницями вимірювання величин. Дії з іменованими числамиМета: узагальнювати вміння виконувати перевірку додавання відніманням; вправляти у розв'язуванні задач на знаходження числа, яке на декілька одиниць більше (менше) суми двох чисел; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до предмета. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1) Гра «Садівники». На аркуші паперу намальовано дерево — яблуня. До неї прикріпляються яблука, на зворотному боці яких записані приклади. До дошки виходять учні, зривають яблука і розв’язують приклади. 98 - 64 =36 + 24 = 90-8 =24 - 12 - 12 = 80 - 35 =90 - 16 = 18-6 - 6 = 57 - 44 =90 - 32 = 36+8 + 8 = 90 - 64 = 80 - 64 = 2) Перевірте, чи правильно розв’язані приклади. 50 + 24 = 74 50- 24 = 34 32 + 60 = 90 80 - 7 = 8343 + 7 = 50 28 + 3 = 58 3) Розгляньте приклади і поясніть, чому перевірка не допомогла знайти помилку в обчисленнях. 60 - 27 = 47 54+6 = 50 87 - 5 = 37 47 + 27 = 60 50-6 = 54 37 + 5 = 87 2 Хвилинка каліграфії з логічним завданням • Збільшіть у 4 рази числа 3; 5; 7; 9. • Кожне число з ряду 24; 64; 40; 72; 16; 32; 48; 56 зменшіть у 8 разів. 3 Математичний диктант — Запишіть вирази та обчисліть їх значення. • Від суми чисел 21 і 35 відняти 46. • До різниці чисел 78 і 26 додати 18. • Від числа 70 відняти суму чисел 17 і 18. • До 30 додати різницю чисел 32 і 18. 4 Розв'язування задач 1) Привезли 53 труби, щоб прокласти газову лінію. Уздовж провулка проклали 6 труб, уздовж вулиці — 23 труби, а інші труби — у дворі будинків. Скільки труб проклали у дворі? 2) Довжина першої сторони трикутника 7 см, другої — 9 см, а третьої — на 4 см менше, ніж сума довжин першої і другої сторін. Якою є довжина третьої сторони? 5 Відповіді на запитання — Що важче: кілограм однокопієчних монет чи півкілограми двокопієчних монет? — Скільки кілограмів в 1 центнері? — Назвіть найбільшу одиницю маси? — Яка бочка легша — повна чи порожня? — Хто легший: півень чи гусак, якщо їх маси однакові? — Що важче: один літр води чи один кілограм води? 6 Гра «Я знаю...» Учням пропонується назвати одиниці вимірювання величин зі словами: «Я знаю 5 одиниць вимірювання часу: 1 — ..., 2 — ... (маси, довжини)». ► Фізкультхвилинка III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Розвиток математичних знань 1 Колективна робота над задачею Першого дня бригада відремонтувала 46 м шосейної дороги, другого — 39 м, а третього — на 27 м менше, ніж першого і другого днів разом. Скільки метрів дороги відремонтувала бригада третього дня? — Що треба дізнатися спочатку? Якою дією? Чому? — Що треба дізнатися другою дією? — Якою дією відповісти на питання задачі? Чому? 2 Самостійне розв'язування задачі із взаємоперевіркою У саду зібрали першого дня 45 кг слив, другого — на 8 кг більше, ніж першого. Третього дня зібрали на 17 кг менше, ніж другого. Скільки кілограмів слив зібрали третього дня? 3 дії з іменованими числами 1) Розв’язування з коментуванням. 80 см = Ц дм 4дм6 см= Ц см 68 см = О дм О см 4 дм 6 см = Ц см 1 ц = Ц кг 2) Робота біля дошки. 5 дм 6 см + 3 см 5 дм 6 см + 3 дм 8 дм 7 см - 5 дм 8 дм 7 см - 5 см 1 ц - 5 кг1 ц - 50 кг 4 Розв'язування задач з поясненням 1) Хазяйка витратила 7 кг борошна, і у неї залишилося борошна в 5 разів більше, ніж вона витратила. Скільки кілограмів борошна було у хазяйки спочатку? 2) Під час гри діти вишикувалися в 4 ряди, по 9 осіб у кожному. Знайдіть число всіх учасників гри, якщо потім у грі взяли участь ще 5 дітей. 5 Замість «віконечка» вставте числа □ ■ 8 = 48 6 6 Обчисліть 3 ■ 7 + 79 = 5■3 - 15 = 24 : 3 + 56 = 28 : 4 ■ 8 = 32 : □ = 4 (84 - 79)■3 = (63 - 53) : 2 = (40 - 28) : 6 = (100 - 19) : 9 = □ : 6 = 7 18 20 14 48 2 + 48 = 4 ■ 9 = 2 ■ 3 = (34 - 28) = 7 Офтальмологічна пауза 8 Розв'язування логічної задачі Шість тістечок розділили між братами і сестрами так, що у сестер їх виявилося вдвічі більше, ніж у братів. Скільки у кого? Відповідь: у братів два, у сестер чотири. V. Підбиття підсумків. Рефлексія | |
| |
Переглядів: 3131 | |
Два уроки поспіль. У царстві рослин |
Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води (безбарвна, прозора, н... |
Методика загартування; засвоєння елементарних правил приймання повітряних і с... |
Ліплення з пластиліну (гриби) |
Цирк! Цирк! Цирк! Складання розповіді за серією малюнків |
Всього коментарів: 0 | |