Урок 124 Тема: Випадки додавання і віднімання виду 45 + 7; 45 - 7. Знаходження значень виразів зі змінною на одну та дві дії. Розв'язування задачМета: повторити табличні випадки додавання і віднімання з переходом через десяток; вдосконалити вміння розв'язувати прості і складені задачі; розвивати увагу, навички самоконтролю; виховувати працьовитість. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1) Обчисліть. 7 + 6 = 6 + 7 = 8 + 4 = 8 + 8 = 17 - 8 = 13 - 4 = 18 - 9 = 16 - 7 = 19 - (9 + 1) = 12 - 6 = 11 - 4 = 15 - 8 = 14 - 5 = 2) Розв’яжіть (усно) зручним способом. 17 - (7 + 3) =8 + (2 + 4) = 3) Переконайтеся у справедливості поданих рівностей. 36 : (2 ■ 3) = 36 : 6; 64 : 2 : 2 : 2 = 64 : 8. 4) Кожне число ряду 1; 5; 4; 7; 10; 9 збільште: у 6 разів; у 7 разів; у 8 разів; у 9 разів. 2 Розв'язування задач 1) Уздовж шкільної огорожі росте 17 тополь, а беріз — на 8 менше. Скільки всього дерев росте уздовж шкільної огорожі? 2) У хлопчика були 4 моделі вантажних автомобілів, а легкових — на 7 моделей більше. Скільки всього моделей було в колекції хлопчика? 3 Складання прикладів 1) Запишіть усі вирази для суми одноцифрових чисел, що дорівнює 11, у порядку зростання першого доданка. — Скільки різних виразів вийшло? — Чому дорівнює перший доданок у першому виразі? — Чому дорівнює другий доданок в останньому виразі? 2) Запишіть усі вирази для суми одноцифрових чисел, що дорівнює 12, в порядку спадання другого доданка. — Скільки різних виразів вийшло? — Запишіть перший доданок у другому виразі. 4 Геометричний матеріал — Намалюйте задану фігуру. Скільки тут прямокутників, що не є квадратами? Видаліть один відрізок так, щоб залишилося три квадрати. Укажіть назву відрізка, який ви прибрали. 5 Хвилинка каліграфії із завданням 1)Змініть розмір. 2)Змініть форму. ► Фізкультхвилинка III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Повторення додавання і віднімання з переходом через десяток 1 Поясніть, як можна обчислити значення виразів 8 + 6; 15 - 9. 2 Обчисліть 7 + 9 3 + 15 19 - 6 14 - 8 16 - 9 + 7 9 + 9 15 - 7 13 - 9 7 + 7 5 + 9 - 7 3 Розв'язування задачі Подвір’я прибирали 34 дорослих, а учнів старших класів — на 18 більше. Їм допомагали 19 учнів середніх класів. Скільки всього учнів працювало? На дошці — коротка умова задачі. Дорослих— 34 ос. --------1 Старших — ?, на 18 ос. > Середніх — 19 ос. — Чи можна відповісти на питання задачі? Чому? — Що треба дізнатися спочатку? Якою дією? Чому? — Якою дією відповісти на питання задачі? (Звернути увагу учнів на те, що в другій дії знаходимо суму трьох доданків.) 4 Порівняння виразів 14 > 8 на 6 5 < 11 на Ц 5 Обчисліть 8 ■ 6 - 8 = 8 ■ 7 - 8 = 9 < 13 на □ 16 > 9 на Ц 17 > 8 на □ 7 < 17 на □ 56 : 7 ■ 8 = 35 : 5■9 = 63:9+35= 54 : 6 + 44 = 6 Розв'язування задач 1) Даний прямокутник зі сторонами 2 см і 3 см. Накресліть прямокутник, сторони якого в 3 рази більше, ніж у даного. Знайдіть периметр нового прямокутника. 2) Складіть задачу та розв’яжіть її. Було — 60 кг Продали— 8 п., по 3 кг у кожному Залишилося — ? 7 Офтальмологічна пауза 8 Розв'язування логічної задачі У глеку втричі більше води, ніж у чайнику, а в чайнику на 12 склянок води менше, ніж у глеку. Скільки води в глеку? Розв’язання видно з малюнка: і складається з питань. 1) На скільки частин в чайнику менше води, ніж в глеку? 3 - 1 = 2 2) Скільки склянок в одній частині, тобто скільки води в чайнику? 12 : 2 = 6. 3) Скільки води в глеку? 6 + 12 = 18 (або 6 • 3 = 18) Відповідь: 18 склянок. V. Підбиття підсумків. Рефлексія | |
| |
Переглядів: 2036 | |
Слова, слова... Удосконалення тексту із часто повторюваними словами |
Екскурсія у сад (парк, сквер, ліс). Правила поведінки у природі |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 19 |
Народні промисли України |
Будівельний конструктор |
Всього коментарів: 0 | |