Випадки додавання і віднімання виду 45 + 7; 45 - 7. Знаходження значень виразів зі змінною на одну та дві дії. Розв'язування задач

Урок 124

Тема: Випадки додавання і віднімання виду 45 + 7; 45 - 7. Знаходження значень виразів зі змінною на одну та дві дії. Розв'язування задач

Мета: повторити табличні випадки додавання і віднімання з переходом через десяток; вдосконалити вміння розв'язувати прості і складені задачі; розвивати увагу, навички самоконтролю; виховувати працьовитість.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Контроль, корекція і закріплення знань

 1 Усна лічба

1) Обчисліть.

7 + 6 =

6 + 7 =

8 + 4 =

8 + 8 =

17 - 8 = 13 - 4 =

18 - 9 = 16 - 7 =

19 - (9 + 1) =

12 - 6 =

11 - 4 =

15 - 8 =

14 - 5 =

2) Розв’яжіть (усно) зручним способом.

17 - (7 + 3) =8 + (2 + 4) =

3) Переконайтеся у справедливості поданих рівностей. 36 : (2 ■ 3) = 36 : 6;

64 : 2 : 2 : 2 = 64 : 8.

4) Кожне число ряду 1; 5; 4; 7; 10; 9 збільште: у 6 разів; у 7 разів;

у 8 разів; у 9 разів.

 2 Розв'язування задач

1) Уздовж шкільної огорожі росте 17 тополь, а беріз — на 8 менше. Скільки всього дерев росте уздовж шкільної огорожі?

2) У хлопчика були 4 моделі вантажних автомобілів, а легкових — на 7 моделей більше. Скільки всього моделей було в колекції хлопчика?

 3 Складання прикладів

1) Запишіть усі вирази для суми одноцифрових чисел, що дорівнює 11, у порядку зростання першого доданка.

— Скільки різних виразів вийшло?

— Чому дорівнює перший доданок у першому виразі?

— Чому дорівнює другий доданок в останньому виразі?

2) Запишіть усі вирази для суми одноцифрових чисел, що дорівнює 12, в порядку спадання другого доданка.

— Скільки різних виразів вийшло?

— Запишіть перший доданок у другому виразі.

 4 Геометричний матеріал

— Намалюйте задану фігуру. Скільки тут прямокутників, що не є квадратами? Видаліть один відрізок так, щоб залишилося три квадрати. Укажіть назву відрізка, який ви прибрали.

 5 Хвилинка каліграфії із завданням

1)Змініть розмір.

2)Змініть форму.

 Фізкультхвилинка

III. Повідомлення теми і мети уроку

IV. Повторення додавання і віднімання з переходом через десяток

 1 Поясніть, як можна обчислити значення виразів

8 + 6; 15 - 9.

 2 Обчисліть

7 + 9 3 + 15 19 - 6 14 - 8 16 - 9 + 7

9 + 9 15 - 7 13 - 9

7 + 7 5 + 9 - 7

 3 Розв'язування задачі

Подвір’я прибирали 34 дорослих, а учнів старших класів — на 18 більше. Їм допомагали 19 учнів середніх класів. Скільки всього учнів працювало?

На дошці — коротка умова задачі.

Дорослих— 34 ос. --------1

Старших — ?, на 18 ос. >

Середніх — 19 ос.

— Чи можна відповісти на питання задачі? Чому?

— Що треба дізнатися спочатку? Якою дією? Чому?

— Якою дією відповісти на питання задачі?

(Звернути увагу учнів на те, що в другій дії знаходимо суму трьох доданків.)

4 Порівняння виразів

14 > 8 на 6

5 < 11 на Ц

 5 Обчисліть

8 ■ 6 - 8 =

8 ■ 7 - 8 =

9 < 13 на □ 16 > 9 на Ц

17 > 8 на □ 7 < 17 на □

 56 : 7 ■ 8 = 35 : 5■9 =

 63:9+35= 54 : 6 + 44 =

6 Розв'язування задач

1) Даний прямокутник зі сторонами 2 см і 3 см. Накресліть прямокутник, сторони якого в 3 рази більше, ніж у даного. Знайдіть периметр нового прямокутника.

2) Складіть задачу та розв’яжіть її.

Було — 60 кг

Продали— 8 п., по 3 кг у кожному

Залишилося — ?

 7 Офтальмологічна пауза

 8 Розв'язування логічної задачі

У глеку втричі більше води, ніж у чайнику, а в чайнику на 12 склянок води менше, ніж у глеку. Скільки води в глеку? Розв’язання видно з малюнка:

і складається з питань.

1) На скільки частин в чайнику менше води, ніж в глеку?

3 - 1 = 2

2) Скільки склянок в одній частині, тобто скільки води в чайнику?

12 : 2 = 6.

3) Скільки води в глеку?

6 + 12 = 18 (або 6 • 3 = 18)

Відповідь: 18 склянок.

V. Підбиття підсумків. Рефлексія

Категорія: Математика | Додав: SYLER (07.01.2014)
Переглядів: 2074 | Рейтинг: 0.0/0
Свята нашої країни
ПТАШИНА МУЗИКА
Рослини. Рослини і людина: що дають рослини людям, вшанування рослин. Охорона...
Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення числа 5. Задачі на збільшення ...
Декларація прав дитини. Основний Закон держави. Обов'язки батьків та діте...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]