Урок 119 Тема: Розв'язування задач, що містять знаходження невідомого компонента. Самостійна роботаМета: закріпити вміння розв'язувати завдання на застосування табличного ділення на 9; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі на дві дії, обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, вміння працювати самостійно; прищеплювати інтерес до точних наук. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1)Математична «доріжка». — Відремонтуйте «доріжку», закрийте «ямки». : 9 2) Робота в парах. Гра «Знайди прикладу пару». Учні по черзі задають приклад на знання табличного множення і ділення. Потрібно скласти відповідний приклад, але з іншим знаком. Наприклад, заданий приклад на множення 9 ■ 8 = 72, відповідна пара — 72 : 9 = 8 або 72 : 8 = 9. 3) Знаходження невідомих компонентів множення за таблицею. Множник 9 8 87 Множник 8 9 8 46 Добуток24 48 49 — Як знайти невідомий множник? 4) Віршовані задачі. — Відповідай швидко! 27456381 1 М М М 1 2468 • Скільки ніг у трьох жуків? (18) • А очей в семи вовків? (14) • У трьох трикутниках — кутів? (9) • Лап у чотирьох вовків? (16) • Ніжок у 8 курчат? (16) • Вушок в 9 зайчат? (18) • Ріжок у 5 корів? (10) • Скільки ніг у 2 бобрів? (8) • Днів у тижнях чотирьох? (28) • Пальців на руках шістьох? (30) • Крил у 9 синиць? (18) • Вушок у сімох лисиць? (14) • В десятьох собачок лап? (40) • Хвостиків у сотні жаб? (0) 2 Складання і розв'язування виразів • Суму чисел 29 і 34 зменшити в 9 разів. • Різницю чисел 100 і 36 зменшити на частку чисел 18 і 2. • Добуток чисел 4 і 7 збільшити на суму чисел 36 і 14. • Частку чисел 56 і 7 зменшити в 4 рази. • З ряду чисел 12; 15; 18; 21; 24; 27; 28; 30; 32; 36 випишіть ті, що одночасно діляться на 2 і на 3. (Слід звернути увагу учнів, що вийшли числа, що діляться на 6.) 3 Відповіді на запитання — У скільки разів 64 більше, ніж 8? — У скільки разів 9 менше, ніж 72? — На скільки 36 більше, ніж 6? — На скільки 6 менше, ніж 36? — У скільки разів 36 більше, ніж 9? — У скільки разів 9 менше, ніж 72? — На скільки 36 більше, ніж 9? На скільки 9 менше, ніж 72? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ми вдосконалюватимемо вміння застосовувати знання таблиць множення і ділення, навички обчислень; перевіримо готовність до контрольної роботи. IV. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування прикладів 1) Поясніть, чому в усіх трьох прикладах вийшла одна і та сама відповідь. Яка? 48 - 18 - 15 =48-(18+ 15) =(48 - 18)- 15 = Висновок: у прикладі 2 можна не обчислювати суму в дужках, а відняти кожен доданок цієї суми від 48, як у прикладах 1 або 3. 2) 54 : 9 ■ 7 = 81: 9 - 72 : 8 = 42+ 56 : (14 - 6) = 6 ■ 6 : 4 =64: 8 + 48 : 6 = 83- (11 - 2) ■ 7 = 56 : 7 ■ 8 =49 : 7 - 35 : 5 = 74- (36 + 45) : 9 = 3) Задача. Периметр прямокутника дорівнює 24 см. накресліть квадрат з таким самим периметром. Яка довжина сторони квадрата? ► Фізкультхвилинка 3 Самостійна робота «Бліцконтроль» 1 варіант 1) Позначте правильний варіант значення виразу 56 : 7 + 1. а) 9;б) 6;в)7. 2) Розв’яжи приклад, у якому невідоме ділене. а) 64 : □ = 8; б) □ ■ 8 = 64;в) □ : 8 = 8. X = □X = □X= □ 3) Яке з чисел не є результатом таблиці множення? Підкресли. 6; 12; 18; 20; 23; 30. 4) При якому значенні а рівність а ■ 8 = 48 буде правильною? а) 6;б) 5;в)7. 5) Знайди вираз, значення якого більше, ніж 25. а) 83 - 9 ■ 4; б) 7 ■ 5 - 15; в) 5 ■ 9 - 23. 6) Порівняй. 42 : 6 □ 48 : 8. а) <;б) >;в)=. 7) З гаража виїхало 12 автомобілів, а залишилося — у 2 рази менше, ніж виїхало. Скільки автомобілів було у гаражі? а) 12 + 12 : 2 =;б)12 - 12 : 2 = 8) Батькові 40 років, а син у 5 разів молодше. Скільки років синові? а) 3;б) 8;в)35. 9) Маса відра снігу 4 кг, а відра солі — у 7 разів більше. На скільки кілограмів важче відро солі, ніж відро снігу? а) 4 ■ 7 - 4;б) 4 ■ 7 + 4. 2 варіант 1) Познач правильний варіант значення виразу 63 : 7 + 2. а) 10; б) 11;в)7. 2) Розв’яжи приклад, у якому невідомий дільник. а)64 : □ = 8; б) □ ■ 8 = 64;в) □ : 8 = 8. X = □X = □X= □ 3) Яке з чисел не є результатом таблиці множення? Підкресли. 8; 16; 20; 39; 42; 54. 4) При якому значенні а рівність а ■ 8 = 64 буде правильною? а) 8;б)7; в) 9. 5) Знайди вираз, значення якого більше, ніж 25. а) 24 : 8 + 48;б)54 - 9 - 4; в) 32 : 8 - 5. 6) Порівняй. 56 : 8 □ 54 : 6 а) <; б)>;в) =. 7) З гаража виїхало 12 автомобілів, а залишилося — у 2 рази менше, ніж виїхало. На скільки автомобілів більше виїхало, ніж залишилося? а) 12 + 12 : 2 =;б) 12 - 12 : 2 =. 8) Маса гусака 6кг, а індик — у 2 рази важче. Яка маса індика? а) 4; б)8; в) 12. 9) До магазину привезли 81 кг яблук у 9 однакових ящиках. До обіду продали 5 ящиків. Скільки кілограм яблук продали до обіду? а)14;б)45; в) 86. Завдання 1-6 оцінюються 1 балом; завдання 7-9 — 2 балами. 4 Самоперевірка V. Підбиття підсумків. Рефлексія — Яке завдання на сьогоднішньому уроці виявилося для вас складним? | |
| |
Переглядів: 1893 | |
Сюжетні композиції з рослинних форм. створення колективних сюжетних композиці... |
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я... |
Весняні свята. Великдень |
Що можна робити з інформацією. Інформаційні процеси |
Г. Чубач «Я беру своє відерце». М. Стельмах «Сонце стукає в віконце». Прислів... |
Всього коментарів: 0 | |