💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Таблиця ділення на 9. Застосування таблиці ділення на 9. Розв'язування задач двома способами

Урок 118

Тема: Таблиця ділення на 9. Застосування таблиці ділення на 9. Розв'язування задач двома способами

Мета: ознайомити учнів із таблицею ділення на 9; вправляти у використанні табличних випадків під час виконання завдань різних видів; закріплювати вміння розв'язувати задачі двома способами; вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, математичне мовлення; виховувати інтерес до предмета.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Контроль, корекція і закріплення знань

 1 Усна лічба

1)Гра «Мовчанка».

2)Веселі задачі.

 • Першого дня шкідливі мишенята доставили котові Леопольду 14 неприємностей. Це в 2 рази більше, ніж другого дня. Скільки неприємностей доставили шкідливі мишенята доброму котові Леопольду за два дні? (21)

 • Дуремар розсадив своїх п’явок у 4 банки, по 6 у кожну, і ще у нього залишилося 14 п’явок. Скільки всього п’явок було у Ду-ремара? (38)

 2 Завдання для опитування

— Запишіть вирази та знайдіть їх значення.

1) Добуток чисел 5 і 7 збільшити на 8;

2) частку чисел 40 і 5 зменшити на 3;

3) суму чисел 15 і 17 зменшити в 4 рази;

4) різницю чисел 45 і 38 збільшити в 5 разів.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з таблицею ділення на 9; розв’язуватимемо задачі і приклади; вчитимемося швидко і правильно обчислювати.

IV. Вивчення нового матеріалу

 1 Підготовча робота

— З кожного прикладу на множення складіть приклад на ділення на 9.

9 ■ 5 = 45 9 ■ 4 = 36

9 ■ 8 = 72 9 ■ 6 = 54

2 Пояснення нового матеріалу. Робота за таблицею

9 2 = 18 18 : 9 = 2

9 3 = 27 27 : 9 = 3

9 4 = 36 36 : 9 = 4

9 5 = 45 45 : 9 = 5

9 6 = 54 54 : 9 = 6

9 7 = 63 63 : 9 = 7

9 8 = 72 72 : 9 = 8

9 9 = 81 81 : 9 = 9

— Як склали таблицю ділення на 9?

 3 Первинне закріплення

72 : 9 + 37 63 : 9 - 54 : 948 +18 : 9 75 - 37

81 : 9 + 9(100 - 55) : 927+27 : 938+ 48

Перший і другий стовпчик — колективне розв’язування. Третій і четвертий діти розв’язують самостійно.

 4 Розв'язування задачі

До дитячого садку привезли яблука. Після того, як протягом 6 днів витрачали по 9 кг яблук щодня, залишилося 7 кг. Скільки кілограмів яблук привезли в дитячий садок?

Привезли — ?

Витратили — 6 дн. по 9 кг Залишилося — 7 кг Запис розв’язування задачі виразом.

Сильні учні розв’язують самостійно; решта отримують картку-«підказочку».

 Фізкультхвилинка

V. Розвиток математичних знань

 1 Розв'язування прикладів

1) 38 + 2 + 15 =3)(38 + 2) + 15 =

2) 38 + 15 + 2 =4)(38 + 15) + 2 =

— Поясніть, чому в усіх чотирьох прикладах виходить одна і та сама відповідь. Яка?

Висновок: значення суми в дужках можна не обчислювати, а кожен доданок додати до 38. Приклади 1 і 3 простіше для обчислень, ніж 2 і 4.

 2 Розв'язування задачі двома способами

У хлопчика було 36 наклейок з малюнками автомобілів і 27 — з малюнками літаків. Він уклеїв їх до альбому, по 9 наклейок на кожну сторінку. Скільки сторінок в альбомі зайняли наклейки? Розв’яжіть задачу двома способами.

1-й спосіб2-й спосіб

( □ + □ ) : □

□ : □ + □ : □

За схемами розв’язання задачі учні складають план розв’язання до кожного способу, підставляють числа і знаходять відповіді.

Коли вони переконаються, що відповіді однакові, учитель пояснює, що обидва вирази ілюструють два різні способи ділення суми на число.

3 Порівняння виразів

6 ■ 8 + 6 □ 6 ■ 9 6 ■ 9 - 6 □ 6 ■ 8

4 Робота над геометричним матеріалом

3 м 1 дм Ц 30 дм 6 дм □ 60 см

•В

 С

К

 м

— Який відрізок накреслений вертикально? горизонтально? похило?

— Накресліть подібні відрізки і виміряйте довжини.

 5 Офтальмологічна пауза

 6 Розв’язування логічних завдань

Три брати впіймали 41 карася. Коли один брат відклав для юшки 7 карасів, другий — 3, а третій — 4, то у братів залишилася однакова кількість риб. Скільки карасів упіймав кожен брат?

Пояснення і розв’язання

ЗалишилосяВіддали7

3

4

1) 7 + 3 + 4 = 14 (к.) — віддали

2) 41 - 14 = 27 (к.) — залишилося у трьох

3) 27 : 3 = 9 (к.) — залишилося в одного

4) 9+ 7 = 16 (к.) — упіймав 1-й брат

5) 9 +3 = 12 (к.) — упіймав 2-й брат

6) 9+ 4 = 13 (к.) — упіймав 3-й брат

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Над чим працювали на уроці?

— Що нового дізналися?

Категорія: Математика | Додав: SYLER (07.01.2014)
Переглядів: 2806 | Рейтинг: 0.0/0
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я...
Екскурсія «Безпечний маршрут "Дім — школа"»
Живопис як вид образотворчого мистецтва. Малюнок на тему «Осінь-мальовничка»
Методика загартування; засвоєння елементарних правил приймання повітряних і с...
Весняні свята. Великдень
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]