Урок 118 Тема: Таблиця ділення на 9. Застосування таблиці ділення на 9. Розв'язування задач двома способамиМета: ознайомити учнів із таблицею ділення на 9; вправляти у використанні табличних випадків під час виконання завдань різних видів; закріплювати вміння розв'язувати задачі двома способами; вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, математичне мовлення; виховувати інтерес до предмета. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1)Гра «Мовчанка». 2)Веселі задачі. • Першого дня шкідливі мишенята доставили котові Леопольду 14 неприємностей. Це в 2 рази більше, ніж другого дня. Скільки неприємностей доставили шкідливі мишенята доброму котові Леопольду за два дні? (21) • Дуремар розсадив своїх п’явок у 4 банки, по 6 у кожну, і ще у нього залишилося 14 п’явок. Скільки всього п’явок було у Ду-ремара? (38) 2 Завдання для опитування — Запишіть вирази та знайдіть їх значення. 1) Добуток чисел 5 і 7 збільшити на 8; 2) частку чисел 40 і 5 зменшити на 3; 3) суму чисел 15 і 17 зменшити в 4 рази; 4) різницю чисел 45 і 38 збільшити в 5 разів. III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ми ознайомимося з таблицею ділення на 9; розв’язуватимемо задачі і приклади; вчитимемося швидко і правильно обчислювати. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Підготовча робота — З кожного прикладу на множення складіть приклад на ділення на 9. 9 ■ 5 = 45 9 ■ 4 = 36 9 ■ 8 = 72 9 ■ 6 = 54 2 Пояснення нового матеріалу. Робота за таблицею 9 2 = 18 18 : 9 = 2 9 3 = 27 27 : 9 = 3 9 4 = 36 36 : 9 = 4 9 5 = 45 45 : 9 = 5 9 6 = 54 54 : 9 = 6 9 7 = 63 63 : 9 = 7 9 8 = 72 72 : 9 = 8 9 9 = 81 81 : 9 = 9 — Як склали таблицю ділення на 9? 3 Первинне закріплення 72 : 9 + 37 63 : 9 - 54 : 948 +18 : 9 75 - 37 81 : 9 + 9(100 - 55) : 927+27 : 938+ 48 Перший і другий стовпчик — колективне розв’язування. Третій і четвертий діти розв’язують самостійно. 4 Розв'язування задачі До дитячого садку привезли яблука. Після того, як протягом 6 днів витрачали по 9 кг яблук щодня, залишилося 7 кг. Скільки кілограмів яблук привезли в дитячий садок? Привезли — ? Витратили — 6 дн. по 9 кг Залишилося — 7 кг Запис розв’язування задачі виразом. Сильні учні розв’язують самостійно; решта отримують картку-«підказочку». ► Фізкультхвилинка V. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування прикладів 1) 38 + 2 + 15 =3)(38 + 2) + 15 = 2) 38 + 15 + 2 =4)(38 + 15) + 2 = — Поясніть, чому в усіх чотирьох прикладах виходить одна і та сама відповідь. Яка? Висновок: значення суми в дужках можна не обчислювати, а кожен доданок додати до 38. Приклади 1 і 3 простіше для обчислень, ніж 2 і 4. 2 Розв'язування задачі двома способами У хлопчика було 36 наклейок з малюнками автомобілів і 27 — з малюнками літаків. Він уклеїв їх до альбому, по 9 наклейок на кожну сторінку. Скільки сторінок в альбомі зайняли наклейки? Розв’яжіть задачу двома способами. 1-й спосіб2-й спосіб ( □ + □ ) : □ □ : □ + □ : □ За схемами розв’язання задачі учні складають план розв’язання до кожного способу, підставляють числа і знаходять відповіді. Коли вони переконаються, що відповіді однакові, учитель пояснює, що обидва вирази ілюструють два різні способи ділення суми на число. 3 Порівняння виразів 6 ■ 8 + 6 □ 6 ■ 9 6 ■ 9 - 6 □ 6 ■ 8 4 Робота над геометричним матеріалом 3 м 1 дм Ц 30 дм 6 дм □ 60 см •В С К м — Який відрізок накреслений вертикально? горизонтально? похило? — Накресліть подібні відрізки і виміряйте довжини. 5 Офтальмологічна пауза 6 Розв’язування логічних завдань Три брати впіймали 41 карася. Коли один брат відклав для юшки 7 карасів, другий — 3, а третій — 4, то у братів залишилася однакова кількість риб. Скільки карасів упіймав кожен брат? Пояснення і розв’язання ЗалишилосяВіддали7 3 4 1) 7 + 3 + 4 = 14 (к.) — віддали 2) 41 - 14 = 27 (к.) — залишилося у трьох 3) 27 : 3 = 9 (к.) — залишилося в одного 4) 9+ 7 = 16 (к.) — упіймав 1-й брат 5) 9 +3 = 12 (к.) — упіймав 2-й брат 6) 9+ 4 = 13 (к.) — упіймав 3-й брат VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Над чим працювали на уроці? — Що нового дізналися? | |
| |
Переглядів: 2806 | |
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я... |
Екскурсія «Безпечний маршрут "Дім — школа"» |
Живопис як вид образотворчого мистецтва. Малюнок на тему «Осінь-мальовничка» |
Методика загартування; засвоєння елементарних правил приймання повітряних і с... |
Весняні свята. Великдень |
Всього коментарів: 0 | |