Урок 114 Тема: Таблиця множення числа 9. Розв'язування задачМета: ознайомити учнів із таблицею множення числа 9; формувати вміння записувати розв'язання задач виразом, обчислювати периметр трикутника; вдосконалювати навички розв'язування прикладів і задач, використовуючи знання таблиці множення і ділення; виховувати уважність. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1)Математична естафета «Знайди пару». Грають три команди (ряди). 45 : 5 32 : 4 42 : 6 24 : 4 35 : 7 16 : 4 9 : 3 12 : 6 70 : 7 — З’єднайте стрілками приклади із відповідями. 2)Математичний диктант. • Ділене — 40, дільник — 8. Знайдіть частку. • Місткість бочки 72 л, а відра — у 8 разів менше. Запишіть місткість відра. • У ящики розклали 64 кг лимонів, по 8 кг у кожному. Скільки використали ящиків? • Вихователька роздала порівну 56 цукерок семи дітям. Скільки цукерок отримала кожна дитина? • Вартість чотирьох м’ячів 32 грн. Скільки потрібно заплатити за один такий м’яч? Відповіді: 5; 9; 8; 8; 8. 2 Завдання для опитування 1) — Назвіть числа при діленні. — Як знайти невідоме ділене? □ - 5 = 40 □: 5 = 8□ - 5 = 40 2) розв’язування задачі з буквеними компонентами. Один пішохід пройшов а км, другий — у 3 рази більше, ніж перший, а третій — у 2 рази менше, ніж перший і другий разом. Який шлях пройшов третій пішохід? а (км) — пройшов перший пішохід (а ■ 3) (км) — пройшов другий пішохід (а + а ■ 3 (км) — пройшли перший і другий пішоходи разом (а + (а ■ 3)) : 2 (км) — пройшов третій пішохід Задача розв’язується колективно. 3 Індивідуальне опитування Картка № 1 Картка № 2 1. □ - 8 = 641. □ - 8 = 56 2. Розв’яжи приклади.2. Розв’яжи приклади. 48 + (70 - 35) =24 : 4 + 7 ■ 9 = 32 : 4 + 49 : 7 =(82 + 18) - 37 = III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ми ознайомимося з таблицею множення числа 9; розв’язуватимемо задачі; обчислюватимемо периметр трикутника; вдосконалюватимемо навички лічби. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Підготовча робота — Додайте числа, а потім замініть додавання множенням. 8 + 8 + 8 + 8 + 89+9 +9 + 9 + 9 + 9 — Як ви розумієте дію множення? (Це сума однакових доданків.) 2 Пояснення нового матеріалу 9 + 99 2 = 18 9 + 9 + 99 3 = 27 9 + 9 + 9 + 99 4 = 36 9 + 9 + 9 + 9 + 99 5 = 45 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 9 6 = 54 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 9 7 = 63 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 9 8 = 72 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 9 9 = 81 — Як утворюється кожна наступна відповідь? (До попередньої відповіді додається 9.) — Подивіться уважно на таблицю. які випадки множення 9 нам уже знайомі, а які — ні? Відповідь обґрунтуйте! Запам’ятай! 9 ■ 9 = 81 3 Первинне закріплення вивченого матеріалу 9 ■ 2 + 9 ■ 8100 - 9 ■ 9(9 - 3) ■ 9 3 ■ 3 ■ 7 9 ■ 8 + 9 ■ 32 + 7 ■ 9 54 :6 ■ 92 ■ (3 ■ 3) 1-й приклад — коментоване розв’язання; решта — самостійно. 4 Робота над задачею У 3 букетах було по 9 квітів, а в одному було 6 квітів. Скільки всього квітів в усіх букетах? Учні розв’язують задачу виразом під керівництвом учителя. 9 ■ 3 + 6 = 33 (кв.) 5 Рубрика «Дивні числа» — Число 9 — загадкове і дивне. Також незвичайна і таблиця множення числа 9. Поспостерігаймо! Відтворіть таблицю множення числа 9. 99999999 Висновок: сума цифр добутку числа 9 дорівнює дев’яти. — Не менш дивує і така закономірність: 9 ■ 2 = 18 -<-► 81 = 9 ■ 9 9 ■ 3 = 27 <-► 72 = 9 ■ 8 9 ■ 4 = 36 9 ■ 5 = 45 63 = 9 ■ 7 54 = 9 ■ 6 Висновок: якщо в перших чотирьох відповідях цифри поміняти місцями, то отримаємо чотири інші відповіді таблиці. — Ось яке дивне число 9! ► Фізкультхвилинка V. Розвиток математичних знань 1 Робота над задачею Маса індички 9 кг, а гуски — 6 кг. Яка маса 3 таких гусок і 8 індичок? 1)Аналіз умови задачі, складання короткого запису. Індики — 8 по 9 кг 1 Гуски — 3 по 6 кг \ ' 2) Складання виразу із поясненням кожної дії. 9 ■ 8 — маса індиків 6 ■ 3 — маса гусей 9 ■ 8 + 6 ■ 3 = 72 + 18 = 90 (кг) — маса всіх птахів 3) Творча робота над задачею. — Як інакше поставити питання, щоб остання дія змінилася? 2 Робота над геометричним матеріалом Учні креслять трикутник, записують у зошит довжину сторін АВ і СВ. Порівнюють: АВ < СВ («на око»), потім визначають, на скільки сантиметрів і в скільки разів сторона СВ більше, ніж АВ. Вимірюють довжину СА. Обчислюють периметр трикутника АВС. 3 чотирьох однакових квадратів склали один великий. Знайдіть його периметр, якщо периметр малого квадрата 8 см. Накресліть великий і малий квадрати. Розв’язання 8 : 4 = 2 (см) — сторона малого квадрата 2 ■ 2 = 4 (см) — сторона великого квадрата 4 ■ 4 = 16 (см) — периметр великого квадрата А 3 Офтальмологічна пауза 4 Розв’язування логічних завдань VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Що вивчали на уроці? — Що дізналися нового? | |
| |
Переглядів: 3407 | |
Охайність й особиста гігієна першокласників: як правильно вмиватися, купатис... |
Силуетне зображення будинків. Практична робота «Чарівні куполи соборів» |
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма... |
Київ — столиця України |
Загальні уявлення про папір та його виробництво. Види паперу. Економне викори... |
Всього коментарів: 0 | |