Урок 102 Тема: Знаходження невідомого множника. Задачі на збільшення або зменшення числа в кілька разівМета: вчити учнів знаходити невідомий множник; формувати вміння розв'язувати задачі на три дії; вдосконалювати навички обчислення табличних випадків множення і ділення; розвивати логічне мислення; математичне мовлення; виховувати інтерес до точних наук. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1)Бліцопитування за таблицею. 4 : 2 =12 : 2 =30 : 6 =42 : 7 =54 : 9 = 18: 6 =24 : 8 =16 : 4 = 9 : 3 =25 : 5 = 6 : 2 =20 : 5 =48 : 6 =35 : 5 =16 : 8 = 14: 7 =63 : 7 = 8 : 4 =32 : 8 = 24: 4 = 5 : 1 =18 : 9 =63 : 9 = 35: 7 = 9 : 3 =16 : 4 = 21: 3 =42 : 6 =48 : 8 = 49: 7 = 4 : 2 =4 : 1 = 18: 2 =10 : 2 = 28: 4 =30 : 5 = 36: 4 =40 : 8 =32 : 4 =54 : 6 =36 : 9 = 28: 7 =36 : 6 =25 : 5 =15 : 3 =40 : 5 = 49: 7 =12 : 4 =27 : 3 =16 : 2 =12 : 3 = 10: 5 =21 : 7 = 0 : 6 =56 : 8 = 45: 9 = 7 : 7 =56 : 7 =6 : 6 = 24: 6 = 0 : 7 =36 : 6 = 8 : 2 =12 : 6 =24 : 3 = 20: 4 =14 : 2 = 6 : 3 = 27: 9 =45 : 5 = 18: 3 =15 : 5 = 2) Робота за таблицею. 5 10 15 20 25 6 12 18 24 7 14 21 2 Завдання для опитування 1)Приклади з «віконечками». — Як називаються числа при додаванні? — Як знайти невідомий доданок? — Як називаються числа при відніманні? — Встановіть закономірність, продовжіть ряд чисел. — Як знайти невідоме зменшуване? від’ємник? Троє учнів працюють біля дошки. □ + 24 = 36 □- 16= 8483 - □ = 74 2)Порівняння виразів. — Поставте знак «>», «<», « = » , не виконуючи обчислень, обґрунтуйте свій вибір. 7 ■ 8 □ 6 ■ 817- 6 П17 - 814 + 41 □ 41 + 14 3 Індивідуальне опитування Картка № 1Картка № 2 1. Склади вираз і знайди його1. Склади вираз і знайди його значення.значення. Різницю чисел 42 і 35 по-Добуток чисел 7 і 5 збільш на множ на 8.49. 2. 63 - □ = 252. 81 - □ = 18 III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ми навчимося знаходити невідомий множник; ознайомимося із розв’язанням задач на три дії; вдосконалюватимемо обчислювальні навички. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Підготовча робота 1) Складання прикладів на ділення за прикладами на множення. — З кожного прикладу на множення складіть два приклади на ділення. 7■6 = 424■6 = 24 — Як називаються компоненти при множенні? — Що отримаємо, якщо поділимо добуток на один з множників? Запис складених прикладів з коментуванням. 2) Складання правила знаходження невідомого множника. Усне розв’язування прикладів. 6 ■ 3 = 187■ 4 = 28 5 ■ 7 = 6 ■ 5 = 18 : 6 = 3 28: 7 = 4 35: 5 = 30 : 5 = 18 : 3 = 6 28: 4 = 7 35: 7 = 30 : 6 = — Що дістаємо, коли добуток ділимо на множник? Висновок. Якщо добуток поділимо на перший множник, отримаємо другий множник; якщо добуток поділимо на другий множник, отримаємо перший множник. Висловлювання супроводжуються записом буквеної рівності. Якщо а ■ Ь = с, то с : а = Ь; с : Ь = а? 3)Робота в парах (усно). □ ■ 2 = 16 □■ 3 = 18 4 ■ □ = 24 Учні по черзі пояснюють одне одному, як знайти невідомий множник. Роблять висновок: для того щоб знайти невідомий множник, необхідно добуток розділити на відомий множник. 2 Ознайомлення із задачами на три дії — Ширина річки 20 м. Під час повені річка з одного боку вийшла з берегів на 6 м, а з другого — у 3 рази далі. Яка ширина річки під час повені? 1)Аналіз умови задачі, складання малюнка. IIIIII 6 мі 20 міу3 рази > ? — Яка ширина річки до розливу? — Коли розливаються річки? з якої причини? — Зі скількох умовних частин складається річка під час розливу? (З трьох: річка і два затоплені береги.) — Що необхідно зробити з цими частинами, щоб дізнатися ширину річки під час розливу? (Додати) — Скільки доданків у нашому завданні? (Три) — Назвіть перший доданок. (20) — Назвіть другий доданок. (6) — Чи відомий третій доданок? Що про нього сказано? (У три рази більше, ніж 6.) — Чи можна знайти третій доданок? (Так) — Якою дією? (Множенням) 2)Запис розв’язання задачі. 20 + 6 + 6 ■ 3 = □ — Поясніть, що означають доданки 20; 6 і 6 ■ 3 у складеному виразі, і закінчіть розв’язання задачі. V. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування прикладів 7 ■ 4 + 19 = 50: 10 ■ 6 = 8 ■ (25 - 15) = 7 ■ 6 - 26 = 45: 5 ■ 7 =(73 - 38) : 7 = 7 ■ 8 + 28 = 35: 7 ■ 5 =7 ■ (92 - 89) = 2 Розв'язування задач 1) Маса курки 2 кг, а маса індика — у 4 рази більше. Знайдіть масу індика. 2) Маса курки 2 кг, а маса гусака — на 4 кг більша. Знайдіть масу гусака. 3) Токар виготовив за зміну 32 деталі, а його учень — на 24 деталі менше. У скільки разів більше деталей виготовив токар, ніж його учень? 3 Робота над геометричним матеріалом — Накресліть прямокутник зі сторонами 7 і 4 см. Проведіть у ньому лінію так, щоб отримати квадрат. Знайдіть периметр цього квадрата. 4 Офтальмологічна пауза 5 Розв’язування логічних завдань 1)18 л томатного соку розлили в дволітрові банки і таку саму кількість соку розлили в трилітрові банки. Скільки всього вийшло банок із соком? Розв’язування задачі з опорою на план. План 1) Скільки дволітрових банок вийшло? 2) Скільки трилітрових банок вийшло? 3) Скільки всього банок з соком вийшло? 18 : 2 + 18 : 3 = 9 + 6 = 15 (б.) VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Що нового дізналися на уроці? — Продовжте висловлювання: — Щоб знайти невідомий множник, потрібно... □ ■ 5 = 35; 7 ■ □ = 35. | |
| |
Переглядів: 6807 | |
Урок малювання |
Урок людяності «Краса і добро врятує світ» |
«Ой весна, весна...», «Вийди, вийди, сонечко» (українські народні співанки). ... |
Ліплення з пластиліну. Властивості пластиліну. Інструменти та пристосування д... |
Ю. Ярмиш «Зайчаткова казочка» |
Всього коментарів: 0 | |