Урок 89 Тема: Визначення часу за годинником. Співвідношення між одиницями часу. Задача на дворазове збільшення (зменшення) числа на декілька одиниць або у декілька разів. Перетворення величин, виражених в одиницях двох найменуваньМета: формувати в учнів уміння користуватися годинниками, розв'язувати задачі на дворазове збільшення (зменшення) числа на декілька одиниць або у декілька разів; удосконалювати обчислювальні навички в роботі з іменованими числами; розвивати пізнавальну активність, логічне мислення. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1)Гра «Котра година?». Повторення таблиці множення і ділення чисел 4; 5; 6. На дошці — модель годинника. Числа всередині годинника міняються на 4 і 6. Учень-консультант (біля дошки з указкою) показує на числа навколо циферблата, учні виконують множення і називають відповідь. Якщо відповідь дана правильно, «годиннички цокають» далі за го- динниковою стрілкою, якщо допущено помилку, то учень показує на число повторно. — Користуючись годинниками, складіть можливі приклади на ділення. 12 11 --1'1 10/тЛ2 9( ) V 8' VтУ' 7---•--- ^5 6 2)Бліцопитування за таблицею. 4 ■ 8 = 326 ■ 2 = 6 ■ 3 = =4 ■ 6 = 6 ■ 1 = =6 ■ 7 = 9 ■ 6 = =1 ■ 6 = 6 ■ 0 = 5 ■ 6 = 6 ■ 6 = 7 ■ 6 =2 ■ 6 = 6 ■ 6 = 6 ■ 9 =0 ■ 6 = 16 = 6 ■ 5 =6 ■ 4 = 6 ■ 1 =3 ■ 6 = 6 ■ 0 =6 ■ 8 = 3)Розв’язуваннязадач. 8 ■ 6 = 0 ■ 6 = 7 ■ 4 = 28 Урок триває 40 хвилин, а перерва — 10. На скільки довше триває урок, ніж перерва? у скільки разів довше? Дітей запросили на день народження на 2 години дня. Сергій прийшов у 13 годин 55 хвилин, Олена прийшла через 10 хвилин після Сергія, а Жанна — на 5 хвилин раніше, ніж Олена. Хто прийшов у точно призначений час? 2 Завдання для опитування 1) Робота в парах. — Складіть вирази за цією схемою, знайдіть їх значення, порівняйте вирази, визначте, на скільки значення одного виразу більше значення іншого. Один учень виконує додавання, другий --- віднімання. Викорис- товуючи результати, спільно порівнюють вирази. 3 Розв'язування кругових прикладів Запис на дошці: 18 : 3 ■ 212 + 8 : 4 (14 + 7) : 3 І У 15 + (60 - 57) 27 - 6 ■ 27 + 4 ■ 5 Самоперевірка. 4 Фронтальне опитування --- Скільки років складає століття? --- Скільки місяців у році? --- Скільки днів складає 1 тиждень? --- Скільки годин у добі? --- Скільки хвилин у годині? --- Скільки секунд у хвилині? 5 Індивідуальне опитування Картка № 1Картка № 2 1. Постав дужки так, щоб1. Постав дужки так, щоб рівності були правильними.рівності були правильними. 18 - 2 + 9 = 7;39 - 9 + 5 = 25; 15 : 5 - 2 = 5.40 - 13 : 3 = 9. 2. Розв’яжи задачу.2. Розв’яжи задачу. Гусак важить 6 кг, це на 3 кгПерше число 4, воно в два менше маси індика. Скількирази менше, ніж друге. Знай- важать гусак і індик разом? ди суму чисел. III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ми продовжимо роботу з одиницями часу, закріпимо вміння визначати час за годинником. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Робота з одиницями часу — Розкажіть про співвідношення між одиницями часу, заповнюючи таблицю. 1 століття = ... років 1 доба = ... години 1 рік= ... місяців 1 година= ... хвилин 1 хвилина= ... секунд — Скільки годин складає дві доби? — Скільки хвилин складають чотири години? — Скільки секунд складають 3 хвилини 40 секунд? 2 Робота над визначенням часу 1)Визначення часу за годинником. 2)Робота в парах. Один учень показує на циферблаті час, а його сусід по парті називає його. Для шкільної їдальні привезли 36 кг картоплі, моркви — у 4 рази менше, ніж картоплі, а цибулі — у 3 рази менше, ніж моркви. Скільки кілограмів цибулі привезли до шкільної їдальні? 1)Аналіз задачі. — Чи можна відразу дізнатися, скільки кілограмів цибулі привезли? — Які дані нам потрібні, щоб відповісти на це питання? — Масу якого овочу ми знаходитимемо в першу чергу? — Якою дією? — Що сказано про цибулю? — Чи можемо ми тепер відповісти на питання задачі? Якою дією? — Поясніть кожну дію за схемою. 3 Розв'язування задачі 2) Запис розв’язання задачі. Сильні учні працюють самостійно. У слабких учнів — карточка-«підказочка». Картопля Капуста Цибуля 1 ► Фізкультхвилинка V. Розвиток математичних знань Робота з іменованими числами 1) Підготовча робота. У 1 см = ... мм У 1 дм = ... см У 1 м = ... см 2) Самостійна робота. 12 см : 412 см : 4 см12 см - 4 см 3 дм + 4 см1 дм - 4 см3дм - 4 см 3 см ■ 3 2 Робота з виразами 1) Знайдіть значення виразів, у яких остання дія — ділення. 35 : 5 : 7=(19 + 26):5 = 25 : 5 ■ 4 =14 - 45 : 5 = (71 - 51) : 5 =6 ■5 - 12 = 32 : 4 ■ 1 =15 : (12 - 9) = 2) Назвіть результат першої дії в кожному виразі. 20 - 16 : 2 =54 - 20 + 6 = 12 - 4 ■ 2 =32: 4 + 4 = 3 Офтальмологічна пауза 4 Розв’язування логічних завдань 1) У трикутника відрізали три кути. Скільки кутів залишилося? (6) 2) П’ять картоплин зварилися за 10 хв. За скільки хвилин зварилась одна картоплина? (10) VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Для чого необхідно вміти визначати час за годинником? ► Гра «Режим дня» Учитель розповідає дітям режим дня другокласника, вони показують названий час на циферблаті. | |
| |
Переглядів: 5053 | |
Урок-повторення. У комп’ютерному класі |
Стібки і шви. ручні стібки. Шов «уперед голку» та його застосування |
Птахи |
П. Воронько «Липка». В. Сухомлинський «Покинуте кошеня». Г. Могильницька «Баб... |
Складання записки, адресованої батькам (друзям) |
Всього коментарів: 0 | |