Урок 87 Тема: Аналіз контрольної роботи. Таблиця множення числа 6. Задачі на застосування порядку виконання дій. Знаходження значень виразів зі змінною, що повторюєтьсяМета: проаналізувати результати контрольної роботи, організувати роботу над допущеними помилками; ознайомити учнів із таблицею множення числа 6 та її практичним застосуванням; удосконалювати вміння знаходити значення виразів з буквою, що повторюється; формувати вміння розв'язувати приклади і задачі, застосовуючи знання таблиці множення і порядку дій; розвивати обчислювальні навички, математичне мовлення; виховувати уважність. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Аналіз контрольної роботи 1) Колективна робота над типовими помилками. 2) Індивідуальна робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. 2 Усна лічба 1) Гра «Ерудит». Демонстрування малюнка із зображенням карликової колючої акули. — Яка довжина карликової колючої акули? — Обчисліть і знайдіть правильну відповідь. а)1 м;б) 6 см; в) 15 см. Відповідь: 15 см. 2)Математичний диктант. • Від числа 67 відняти суму чисел 12 і 14. • До різниці чисел 35 і 24 додати 59. • До 55 додати добуток чисел 3 і 5. • Від добутку чисел 3 і 9 відняти частку чисел 9 і 3. • Перший множник — 2, другий — частка чисел 40 і 5. Знайти добуток. • Число 45 зменшити в 5 разів, а результат зменшити на 3. • Третину від 27 зменшити на 5. • Ділене — 25, дільник — різниця чисел 53 і 48. Знайти частку. • Половину від числа 14 збільшити в 3 рази. • До частки чисел 21 і 3 додати їх різницю. Відповіді: 41; 70; 70; 24; 16; 6; 4; 5; 21; 25. 3 Завдання для опитування — Розв’яжіть задачі, склавши вирази. • Бабуся зв’язала онукам 5 пар рукавиць. Скільки рукавиць зв’язала бабуся онукам? 5 ■ 2 = 10 (рук.) • Купили 2 марки по 6 копійок, 2 марки по 4 копійки і 2 марки по 9 копійок. Скільки грошей заплатили за усю покупку? 6 ■ 2 + 4 ■ 2 + 9 ■ 2 = 38 (к.) • Тато ніс 2 коробки по 8 кг, а Дмитрик — 2 сумки по 3 кг. На скільки кілограмів вантаж тата важчий? 8 ■ 2 - 3 ■ 2 = 10 (кг) • Олегу потрібно купити олівець за 8 копійок. Він дав касирові 2 монети по 5 копійок. Скільки здачі отримає Олег? 5 ■ 2 - 8 = 2 (к.) III. Повідомлення теми і мети уроку Ця цифра — акробатка, То шестірка, то дев’ятка. (6) — Сьогодні ми складемо і вивчимо таблицю множення числа 6, навчимося застосовувати її на практиці під час розв’язування прикладів і задач, знаходити значення виразів із буквою, що повторюється. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Підготовча робота (фронтально) 1)Заміна додавання множенням. 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 = 5 ■ 66+ 6 + 6 + 6 = 6 ■ 4 2) Заміна множення додаванням. 6 ■ 7 = 6 + 6 + 6 + 6 + 6 + 6 + 6 Висновок: множення — сума однакових доданків. 2 Пояснення принципу складання таблиці множення числа 6 © 2 3 4 5 6 7 00 9 — Зі скількох прикладів складена таблиця? — який перший множник у прикладах? — на скільки наступна відповідь більша, ніж попередня? — як отримати наступну відповідь, маючи попередню? (Додати 6) — Застосуйте переставну властивість множення і скажіть, які приклади вам знайомі. 6 ■ 2 = 2 ■ 6 = 126 ■ 3= 3 ■ 6 = 18 6 ■ 4 = 4 ■ 6 = 246 ■ 5= 5 ■ 6 = 30 — Згадайте слова пісні: «П’ять на п’ять — двадцять п’ять. Шість на шість — тридцять шість. Цілком правильно»! (6 • 6 = 36) Запам’ятай! 6 ■ 7 = 426 ■ 8 = 486 ■ 9 = 54 3 Первинне закріплення вивченого матеріалу 1) Розв’язування прикладів з опорою на таблицю, повторення порядку дій. 6 ■ 9 =85-3 ■ 6 =7 ■ 5 - 4 ■ 6 = 6 ■ 6 =4 ■ 6+ 28 = 42 -6■ 5 = 6 ■ 8 =6 ■ 6 : 4 =54 + 6 ■ 5 = 6 ■ 7 =32+8 ■ 6 =(81 - 75) ■ 6 = 2) Розв’язування задачі (усно). У ставку плавало 6 гусей, гусенят було в 4 рази більше, ніж гусей. Скільки гусенят плавало в ставку? ► Фізкультхвилинка V. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування задачі 1)Складання умови задачі з опорою на короткий запис. О — 6 -<----------1? Д — ?, в 3 рази > □ — 4 — Які фігури із згаданих у задачі, є багатокутниками? (Трикутник, квадрат) 2) Складання схеми розв’язування задачі. Кількість многокутників Кількість трикутників 3)Коментування розв’язання за діями. 2 Знаходження значень виразів з буквеними даними — Знайдіть значення виразів а + 6 ■ а; а : 4 + а; (а + 7) : 5, якщо а = 8. Учні по черзі виходять до дошки і коментують розв’язання. Повторення порядку виконання дій. Якщо а = 8, то а + 6 ■ а = 8 + 6 ■ 8 = 56. Якщо а = 8, то а : 4 + а = 8 : 4 + 8 = 10. Якщо а = 8, то (а + 7) : 5 = (8 + 7) : 5 = 3. 3 Офтальмологічна пауза 4 Розв’язування логічних завдань 1) На дубі три гілки, на кожній — по 5 яблук. Полічіть урожай. (На дубі яблука не ростуть.) 2) У сітці 5 груш. Необхідно їх поділити між п’ятьма дівчатками (по одній), але так, щоб одна груша залишилася у сітці. (Одній дівчинці дати яблуко із сіткою.) VI.підсумок уроку. рефлексія — Що вивчали на уроці? — Хто з вас добре запам’ятав і знає таблицю множення числа 6? Охочі по пам’яті промовляють таблицю, у разі помилки діти плескають у долоні. | |
| |
Переглядів: 3246 | |
Живопис як вид образотворчого мистецтва. Малюнок на тему «Осінь-мальовничка» |
Рослини, їх будова. Практична робота. Вивчення будови рослин |
Карта України. Умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми) |
Виконання шва «уперед голку». Оздоблення виробів ручним швом |
Олена Пчілка «Безконечна пісенька». В. Лучук «Послухайте, люди». І Світличний... |
Всього коментарів: 0 | |