Урок 82 Тема: Таблиця ділення на 5. Застосування таблиці для знаходження значення виразів і розв'язування задачМета: ознайомити учнів із таблицею ділення на 5; формувати вміння розв'язувати прості і складені задачі на збільшення або зменшення числа у декілька разів; учити складати обернені задачі до даної; розвивати мислення, мовлення, пам'ять; виховувати дисциплінованість. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1) Гра «Естафета 2 ■ 6 = 4 ■ 2 = □ ■ 2 = 14 14 : □ = 2 5 ■ □ = 20 8 ■ □ = 16 2 ■ 7 =2■ 8 = 3 ■ 2 =5■ 2 = □ ■ 2 = 16□ ■ 2 = 18 16 : □ = 25 ■ □ = 30 6 ■ □ =1212 : □ =2 5 ■ □ = 407 ■ □ = 14 2) Знайти половину чисел 20; 14; 16; 8; 12. 3) Знайти третину чисел 15; 24; 18; 21; 9. 4) Знайти чверть числа 16; 28; 24; 32; 8. 5) Задачі у віршах. • Мишка на зиму запаси робила, По 4 зернини, в комірку носила. В поле вона вже сходила 7 раз. Хто нам порахує, Скільки зернин в неї є про запас? (28) • Півник на город пішов, 10 черв’ячків знайшов. Половину проковтнув. Скільки— навіть не збагнув. Ви йому допоможіть: скільки з’їв він, підкажіть. (5) • У неділю на пустирі Ми квітник зробили. 4 ряди гарних троянд Тут ми посадили. Скільки їх всього, Якщо в кожнім ряді 5 кущів було? (20) 2 Розв'язування задач 1) У 4 банки розлили порівну 12 л соку. Скільки літрів соку в одній банці? 2) Бабуся випекла 14 пиріжків. Чому дорівнює одна друга частина всіх пиріжків? 3) У кошику було 6 пучків редиски, по 5 штук у кожному пучку. Скільки редисок у кошику? 4) У вазі стояло 15 гвоздик. Чому дорівнює третя частина всіх гвоздик? 3 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Вставте пропущені числа. 5; 12; 19; 26; 33; ... 1; 2; 4; 8; .; 32. 1; 3; .; 27. III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Вивчення нового матеріалу 1 Підготовча робота 1) По 5 ред. 3 пуч.? ред. — Про що говориться в задачі? Що означає число 5? — Складіть обернену задачу на ділення. По ? ред. 3 пуч. 15 ред. 2) Складання прикладів на ділення з прикладів на множення. — З прикладу 5 ■ 4 = 20 складіть приклад на ділення на 5. 2 Складання таблиці ділення на 5 3 Первинне закріплення 1)Виконання завдання з коментуванням. 35 : 5 + 9 25: 5 - 5(19 +26) : 5 (7 + 8) : 5 30: 5 + 16 (10 + 25) : 5 35 : 5 ■ 10 =25: 5 ■ 4 = 2)На одній полиці лежить 25 книг, а на другій — у 5 разів менше. Скільки книг лежить на другій полиці? ► Фізкультхвилинка V. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування задач 1) Скласти обернену задачу. По ? кг 5 кош. 10 кг Обернена задача: По 2 кг 5 кош.? кг 2) Порівняти задачі. • На одній полиці лежить 35 книг, а на другій — у 5 разів менше. Скільки всього книг лежить на двох полицях? • На одній полиці лежить 35 книг, а на другій — на 5 менше. Скільки всього книг лежить на двох полицях? 2 Офтальмологічна пауза 3 Розв’язування логічних завдань 1) Валя, Галинка, Катруся і Тетянка вчаться у 1-му, 2-му, 3-му і 4-му класах. На питання, хто в якому класі вчиться, вони відповіли так: «Валя — в першому, а Галинка — в другому». «Тетянка — в першому, а Валя — в третьому». «Тетянка — в четвертому, а Катруся — в другому». Хто в якому класі вчиться, якщо в кожній відповіді одна частина істинна, а друга — хибна? Відповідь. Катруся вчиться в 1-му класі, Галинка — в 2-му класі, Валя — в 3-му класі, Тетянка — в 4-му класі. 2) На двох полицях стояло 25 книг. На кожну полицю поставили ще стільки книг, скільки було на іншій полиці. Скільки книг стало на двох полицях після цього? Розв’язання. Позначимо число книг на першій полиці римською цифрою I, а на другій — II. Тоді на першу полицю поставили ще II книг, а на другу ще I книг. Всього було книг I + II, а стало (II + I). Але нам відомо, що I + II = 25. Отже, всього на двох полицях стало 25 + 25 = 50 книг. Відповідь: 50 книг. VI. Підбиття підсумків. Рефлексія | |
| |
Переглядів: 2529 | |
Робочий стіл. Піктограми |
Червона книга. Червонокнижні рослини рідного краю |
І. Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я |
Осінь. Рослини восени. Охорона здоров'я восени |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Всього коментарів: 0 | |