Урок 78 Тема: Половина, третина і чверть. Порівняння іменованих чисел, порівняння іменованого числа та суми або різниці іменованих чисел. Порівняння виразів. Складання задач за схемами виразівМета: ознайомити учнів з діленням на рівні частини; дати уявлення про половину, третину і чверть числа; вправляти у виконанні дій з іменованими числами; формувати вміння складати задачі за схемами виразів; розвивати математичне мовлення, обчислювальні навички, увагу, спостережливість, пам'ять, мислення; виховувати акуратність, прищеплювати бажання дотримання гігієнічних норм. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1)Гра «Мовчанка». Приклади на множення і ділення записані на дошці. Учитель показує приклад, діти на картках — відповіді. : 4 = 3 = 4 = 2 ■ 7 = 4 ■ 6 = 20 : 4 =(65 - 37) 2 ■ 9 = 4 ■ 5 = 3 ■ 5 = (13 + 8) : 2 ■ 6 = 4 ■ 7 = (61 - 47) : 2 = (19 + 5) : 3 ■ 9 = 4 ■ 6 = 3 ■ 6 = 16 : 4 = 3 ■ 2 = 3 ■ 4 = 3 ■ 7 = М сл 00 II 3 ■ 3 = 3 ■ 5 = 3 ■ 8 = 12 : 4 = 2) Гра «Ланцюжок» 5 + 4 М6 + 2 О -3 - 6+ 5- 7 + 3- 6+ 4 - 4+ 4+ 5 + 8- 3- 6 2 Хвилинка каліграфії з логічним завданням Запишіть відповіді таблиці ділення на 4. 3 Віршовані задачі • Скатертину Галя вишивала І всю ніч вона не спала. На скатертині 9 кліток, В кожній клітці по 4 квітки. Порахуйте, діти, На скатертині квіти. (36) • Квітки дівчинка збирала І в букетик їх складала. 6 букетів по 4 квітки, Скільки всього квітів, дітки? (24) 4 Розв'язування задач 1) У класі 16 дівчаток і 12 хлопчиків. Для вивчення іноземної мови клас розподілили на 4 групи. Скільки учнів у кожній групі? 2) У чотирьох однакових каструлях міститься 16 л води. Скільки літрів води міститься в п’яти таких каструлях? 3) Складання завдань за схемами виразів. — За схемою виразу складіть і розв’яжіть задачу. □ ■ 2 + □ III. Повідомлення теми і мети уроку Перегляд мультфільму «Ми ділили апельсин». — Що довелося ділити героям мультфільму? Чому? (Апельсин один, а героїв — багато.) — Як у пісеньці називалася кожна частина апельсина? (Долька) — Тепер ви можете сказати, що ми вивчатимемо сьогодні, яка тема нашого уроку? — Сьогодні на уроці ми дізнаємося, що таке половина, третина і чверть числа. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Пояснення вчителя — Запрошую вас на чаювання — незвичайне, математичне. До чаю прийнято подавати пригощання. Ой, до нас завітали гості. У нас є шоколадка. Давайте їх почастуємо шоколадкою, яку ми маємо розділити на рівні частини. У математиці рівні частини називаються долями. — На скільки частин треба розділити шоколадку? (На три частини) — Яку долю отримає кожен гість? (Третю) — А ось ще гості, давайте і їх тепер почастуємо шоколадкою. На скільки частин потрібно її розділити? (6 гостей, тобто на 6 частин) — Яку долю отримає кожен гість? (Шосту) — До нас завітали миші. Вони не їдять шоколадку. Вони полюбляють сир. — Скільки мишей? (2) — Якщо розділити сир, яку долю отримає кожна миша? (Другу) — До них прийшли ще дві подружки. Яку долю отримає кожна? (Четверту) — Ой, на запах сиру прибігли ще 4 миші, слід для них ще голівку сиру дістати. — На скільки частин потрібно поділити сир? (На 8) — Яку частину отримає кожна миша? (Восьму) 2 Первинне закріплення 1) Виконання завдання з коментуванням. 12 см Третя частина Четверта частина — Яку долю складає зафарбована частина смужки від усієї смужки (круга)? Використовуйте такі назви: половина, третина, чверть. — На яке число треба розділити величину, щоб знайти її половину? А для того, щоб знайти її третину? чверть? 2) Колективне розв’язування задач. Довжина мотузки 12 м. Яка довжина половини мотузки? — Знайдіть половину числа 8, третину числа 12 і чверть числа 16. 3) — а тепер перевіримо вашу кмітливість. Ось вам ще одна голівка сиру. Її слід розділити на 8 частин, зробивши тільки 3 розрізи. Спробуйте розв’язати задачу в парах. Підготуйтеся для пояснення. 4) Туристи мають подолати відстань у 15 км. Першого дня вони подолали третину наміченого шляху. Яку відстань туристи подолали першого дня? 15 : 3 = 5 км. Висновок. Якою дією знаходимо долю від величини? (Діленням) — Як це зробити? (Треба розділити цю величину на відповідне число.) ► Фізкультхвилинка V. Розвиток математичних знань 1 Дії з іменованими числами Завдання виконується біля дошки з поясненням. 3 дм 4 см + 5 см 3дм 4 см + 5 дм 6 дм 8 см - 3 дм 6 дм 8 см - 3 см 1 дм + 2 см 1 дм : 2 1 дм - 2 см 2 2 Самостійна робота із взаємоперевіркою 24 - 324 : 3 16 : 420 - 4 4 ■ 88 : 4 3 ■ 7 16 : 2 20 27 3 Офтальмологічна пауза 4 Розв'язування логічної задачі Катя з дуба груші рвала і в кошик їх складала: дві — татусю і дві — матусі, три — братикові і три — Катюші. Скільки всього було груш? Відповідь. На дубі груші не ростуть. VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Якою дією знаходимо долю від величини? (Діленням) — Як це зробити? (Треба розділити цю величину на відповідне число.) | |
| |
Переглядів: 6502 | |
Осінь. Рослини восени. Охорона здоров'я восени |
Робота з папером. Писанка |
Значення повітря для живої природи |
Висівання насіння квітів у відкритий ґрунт |
Декларація прав дитини. Основний Закон держави. Обов'язки батьків та діте... |
Всього коментарів: 0 | |