Урок 58 Тема: Таблиця множення числа 3. Знаходження значень виразів на дії різних ступенів. Розв'язування задачМета: ознайомити учнів з таблицею множення числа 3 і її практичним застосуванням; формувати вміння знаходити значення виразів на дії різних ступенів, розв'язувати задачі; розвивати логічне мислення; виховувати акуратність. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1)Гра «Хто швидший?». Грають 3 команди. 7 + 8 13 - 8 18 - 9 - 6+ 9+ 6 + 5- 6- 7 - 7+ 3+ 5 + 9- 7- 4 2)Обчисліть. 35 : 5 = 7 7 ■ 5 = 35 : 7 = 32 : 8 = 4 4 ■ 8 = 32 : 4 = 54 : 6 = 9 9 ■ 6 = 54 : 9 = 2 Розв'язування задач 1) До танцювального ансамблю записалося 17 учнів, а до хору — 35. На скільки більше учнів записалося до хору, ніж до танцювального ансамблю? 2) Діти для прогулянки вишикувалися парами. Вийшло 9 пар. Скільки дітей вийшло на прогулянку? 3 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Випишіть відповіді таблиці множення числа 2. 2345678910 12 13 14 15 16 17 18 19 20 III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Вивчення нового матеріалу 1 Підготовчі вправи 1)На дошці — запис: 1 ■ 2 + 1 2 ■ 2 + 2 3 ■ 2 + 3 4 ■ 2 + 4 5 ■ 2 + 5 — Чим схожі вирази, чим відрізняються? — Що означає перше число в добутку? — Що означає друге число? — Що означають доданки, які додаються до кожного добутка? Запис на дошці і в зошитах: 1 ■ 2 + 1 = 1 + 1 + 1 2 ■ 2 + 2 = 2 + 2 + 2 3 ■ 2 + 3 = 3 + 3 + 3 4 ■ 2 + 4 = 4 + 4 + 4 5 ■ 2 + 5 = 5 + 5 + 5 — Як замінити кожний вираз добутком двох чисел? Запис на дошці і в зошитах: 1 ■ 2 + 1 = 1 + 1 + 1 = 1 ■ 3 = 3 2 ■ 2 + 2 = 2 + 2 + 2 = 2 ■ 3 = 6 3 ■ 2 + 3 = 3 + 3 + 3 = 3 ■ 3 = 9 4 ■ 2 + 4 = 4 + 4 + 4 = 4 ■ 3 = 12 5 ■ 2 + 5 = 5 + 5 + 5 = 5 ■ 3 = 15 — Хто здогадався, що ми отримали? (Новий стовпчик таблиці множення на 3) — З якими ще одноцифровими натуральними числами треба скласти такі вирази? — Закінчіть складання стовпчика самостійно. Перевірка 6 ■ 2 + 6 = 6 + 6 + 6 = 6 ■ 3 = 18 7 ■ 2 + 7 = 7 + 7 + 7 = 7 ■ 3 = 21 8 ■ 2 + 8 = 8 + 8 + 8 = 8 ■ 3 = 24 9 ■ 2 + 9 = 9 + 9 + 9 = 9 ■ 3 = 27 2) Підбиття підсумків — Що цікавого помітили? — Перші множники в стовпчику розташовуються в порядку збільшення. — Другий множник дорівнює 3! — Значення добутка кожного разу збільшується на 3! — Яке нове знання відкрили? (Самі склали новий стовпчик таблиці множення!) — Скільки в цьому стовпчику одноцифрових значень добутків? — А скільки двоцифрових? — Скільки серед двоцифрових значень таких, у складі яких 1 десяток? — А 2 десятки? 2 Первинне закріплення 1) 3 ■ 4 = 3 ■ 5 = 3 ■ 6 = 3 ■ 7 = 3 ■ 8 = 3 ■ 9 = 2) Записуйте відповіді в рядок, використовуючи новий стовпчик таблиці множення. • За ніч Соловей-розбійник ламає своїм свистом 9 дерев. Скільки дерев він зламає за 3 ночі? • Кощій Безсмертний кладе в скриню щодня по 6 золотих монет. Скільки монет він покладе за 3 дні? • Щодня Фея виконувала по 3 бажання Попелюшки. Скільки бажань виконає Фея за тиждень? 3) На виготовлення однієї прямокутної рамки потрібно 8 см дроту. Скільки знадобиться дроту на виготовлення трьох таких рамок? — Складіть дві обернені задачі і розв’яжіть їх. Які відповіді до обернених задач? 4) Самостійне розв’язування задачі. по 3 кг 5 сіт. ? кг ► Фізкультхвилинка V. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування задачі Було—? Пошили — 6 кост. по 3 м Залишилося — 9 м 2 Самостійна робота 2 ■ 4 + 783 ■ 6 + 20 3 ■ 6 + 453 ■ 4 - 6 3 ■ 5 - 143 ■ 8 + 9 3 ■ 7 + 403 ■ 3 + 3 1 варіант — 1-й стовпчик. 2 варіант — 2-й стовпчик. Двоє учнів — біля дошки. Перевірка — Поставте знак плюс, якщо приклади розв’язані правильно. — Поставте знак мінус, якщо допущені помилки. — Просигналізуйте зеленим кольором ті, хто виконав роботу правильно. — Просигналізуйте червоним кольором ті, хто припустився помилок. 3 Офтальмологічна пауза 4 Розв'язування логічної задачі У другому класі вчаться 3 хлопчики: Чернов, Білов і Руденко. Одного разу Чернов сказав Білову: «Цікаво, що один з нас білявий, другий — чорнявий, третій — рудий, і при цьому в жодного з нас колір волосся не співпадає з прізвищем». У відповідь Білов відмітив: «Але я не рудий». Який колір волосся в кожного з трьох хлопчиків? Відповідь: Білявий Чорнявий Рудий Чернов --+ Білов-+- Руденко+-- VI. Підбиття підсумків. Рефлексія | |
| |
Переглядів: 2392 | |
Закріплення навичок роботи з мишею |
Запитання до природи. Звідки береться олія? |
Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Організація робочого місця |
Світ за вікном. Побудова і записування речень, що передають, описують вид із ... |
Елементарне поняття про скульптуру як вид образотворчого мистецтва. Практична... |
Всього коментарів: 0 | |