Урок 57 Тема: Аналіз контрольної роботи. Множення і ділення на 10Мета: пояснити учням правила множення і ділення на 10; проаналізувати допущені в контрольній роботі помилки, провести роботу над ними; узагальнити вивчений матеріал; розвивати навички самоконтролю; виховувати культуру письма. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Загальна характеристика результатів виконання контрольної роботи III. Аналіз помилок і виконання відповідних завдань IV. Завдання для учнів, які успішно виконали контрольну 1) До магазину привезли 5 ящиків винограду, по 9 кг у кожному. Продали 3 ящики. Скільки кілограмів винограду залишилося продати? 2) До буфету привезли 20 кг яблук, груш — на 3 кг менше, а слив — на 7 кг більше, ніж груш. Скільки кілограмів слив привезли до буфету? роботу 2 Обчисліть 100 - 75 + 25 =80 - (6 + 38) 2 ■ 8 = 2 ■ 5 = 14 : 2 = 2 ■ 7 = 2 ■ 9 = 74 - 30 + 26 =35 + 28 = 60 - (4 + 37) = 80-32 = 45 - 17 + 28 =67 + 9 = 82 - 20 + 18 =31 - 6 = 3 Вставте потрібні знаки 82 □ 7 □ 4 = 79 59□3□8 = 70 48 □ 6 □ 9 = 45 68□9□3 = 56 ► Фізкультхвилинка V. Повідомлення теми і мети уроку VI. Пояснення нового матеріалу 1 Множення і ділення на 10 1) Ми навчилися множити число 10. Тому при множенні на 10 можна застосовувати переставну властивість дії множення. Наприклад: 2 ■ 10 = □; 2 ■ 10 = 10 ■ 2; 10 ■ 2 = 20. Отже, 2 ■ 10 = 20. 2) Розгляньте розв’язання і порівняйте в кожному прикладі перший множник з добутком. 5■10=50 7■10 = 70 Порівнюючи перший множник і добуток 5 - 50; 7 - 70; сформулюємо правило. Щоб помножити число на 10, треба до нього праворуч дописати один нуль. 3) Розглянемо випадок ділення на 10. Складемо з прикладів на множення приклади на ділення. 5■10=50 50 : 10 = 5 6■10=60 60 : 10 = 6 — Ми ділили числа 50 і 60 на 10, дістали відповідно 5 і 6. Порівнюючи ділене і частку, сформулюємо правило. Щоб число, яке закінчується нулями, поділити на 10, треба у ньому відкинути праворуч один нуль. 2 Первинне закріплення. Виконання завдання з коментуванням 6 ■ 10 = 8 ■ 10 = 5 ■ 10 =4■ 10 = 80 : 10 =50: 10 = 60 : 10 = 50 ■ 10 : 1 =10■ 5 - 10 = 60 - 10 :10= 30 : 10 ■ 8 =10■ 7 ■ 1 =1 ■ 1 ■ 1 +1= VII. Розвиток математичних знань 1 Гра «Хто швидший?» 47 + 3590 - 4628 +49 - 28+17 - 39 - 39-35 + 15 + 56-19 - 26 2 Визначте, скільки правильних нерівностей можна записати 9 < 14 - □ 52 + 4 > 52 + □ 48- 3 < 48 - □ 3 3 Обчисліть (24 + 28) - 25 = (34 + 17) - 43 = 60 - 35 + 8 = 31 - 26 + 9 = 2■5 - 10 = 2■9+85= 4 Розв'язування задач 1) До буфету привезли 25 кг винограду, а потім — ще 4 ящики, по 2 кг у кожному. Скільки кілограмів винограду привезли до буфету? 2) Біля входу в школу з кожного боку посадили по 8 ялиночок, а уздовж огорожі ще 7 ялиночок. Скільки всього посадили ялиночок? 3) Складіть подібну задачу за виразом 8 ■ 2 + 9 = 4) На будівництві будинку працювало 14 мулярів, а столярів — на 6 менше, ніж мулярів. Скільки всього робітників працювало на будівництві? 5 5 Обчисліть (усно) 1) Ділене 12, частка 2. Знайдіть дільник. 2) Дільник 2, частка 7. Знайдіть ділене. 3) Перший множник 2, добуток 8. Знайдіть другий множник. 6 6 Обчисліть 16 : 2■1 = 12 : 2■10 = 14 : 2 - 1 = 18 : 2 + 7 = 10 : 2■0 = 8 : 2 : 1 = 4 : 2 + 38 = 6 : 2 - 3 = 7 Офтальмологічна пауза 8 Розв’язування логічних завдань 1) Микола задумав число. Якщо до задуманого числа додати 15, а потім 48, то вийде 92. Яке число задумав Микола? (29) 2) На уроці фізкультури учні вишикувалися в лінійку, на відстані 1 м один від одного. Уся лінійка розтягнулась на 25 м. Скільки було учнів? 3) На одній чашці вагів знаходяться дві однакові коробки з макаронами, і стоїть гиря в 4 кг, а на іншій — 2 гирі по 5 кг. Ваги в рівновазі. Знайдіть масу кожної коробки. (3) 4) Гра «Магічні квадрати». Квадрат розділений на 9 частин. У центрі записана сума, яка повинна вийти при додаванні трьох чисел у кожному рядку і кожному стовпці. Завдання: вставити пропущені числа. 63 10 2 2 35 43 100 70 18 VIII. Підбиття підсумків. Рефлексія | |
| |
Переглядів: 1376 | |
Ліплення. композиція «Будиночок равлика» |
Запитання до природи. За що нам удячні хатні улюбленці (рослини, тварини)? |
У царстві тварин |
Створення пейзажу. Послідовність дій під час створення пейзажу. Ескіз виробу.... |
Різноманітність тварин. Що дають тварини людям |
Всього коментарів: 0 | |