Урок 53 Тема: Назви чисел при діленні. Ділення на 1. Ділення рівних чисел. Розв'язування простих і складених задач на застосування таблиці ділення на 2Мета: ознайомити учнів з назвами компонентів і результату дії ділення, з діленням на 1, діленням рівних чисел; розвивати навички усної лічби, розв'язування простих і складених задач на ділення, логічне і творче мислення; виховувати інтерес до математики. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба. Гра «Мовчанка» — Називайте тільки відповіді. На дошці: 16 10 29 54+ 541 19 8 62 14 27 78 9- 813 93 46 50 2 Розв'язування задач 1) У мотку 12 м тасьми. Кожну хвилину від нього відрізують 2 м. За скільки хвилин розріжуть увесь моток? 2) По тарілочках розклали 6 цукерок, по 2 цукерки на кожну. На скільки тарілочок вистачило цих цукерок? 3) Смужку паперу завдовжки 14 см розділили на частини, по 2 см кожна. Скільки вийшло частин? 4) У саду посадили 2 ряди смородини, по 8 кущів у кожному. Скільки всього кущів смородини посадили в саду? 5) Оля намалювала 10 кружків, розташувавши їх у 2 ряди, у кожному ряду порівну. Скільки кружків в одному ряду? 6) На столі стояли 4 тарілки, з двома яблуками в кожній. Скільки було всього яблук? 7) У бібліотеці було видано 16 книг, по 2 книги кожному відвідувачу. Скільки було відвідувачів? 8) Розв’яжіть задачі, зробивши до кожної з них малюнок. а) У три ряди намалювали 12 кружків, в кожному ряду порівну. Скільки кружків вийшло в ряду? б) У 5 рядах розташували 15 кружків, у кожному ряду порівну. Скільки кружків вийшло в ряду? 9) Складіть за малюнком дві задачі на ділення. Які відповіді вийшли в складених вами задачах? □□□ □□□ □□□ □□□ 3 Запишіть вирази • Добуток чисел 2 і 8; 4 і 5; 7 і 3. Знайдіть значення записаних виразів. • Сума чисел 5 і 85; 6 і 39. Знайдіть значення записаних сум. 4 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Розгадайте правило, за яким записані ряди чисел, і продовжте кожен ряд. 2; 4; 6; 8; 10; ... 3; 6; 9; 12; ... 4; 8; 12; 16; 20; ... — А тепер згадайте, як називаються компоненти і результат дії множення. На дошці: 8 ■ 2 = 16 — Складіть за цим прикладом на множення приклади на ділення. На дошці: 16 : 2 = 8 16 : 8 = 2 III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Вивчення нового матеріалу 1 Ознайомлення із назвами чисел при діленні 1) Числа при діленні також мають назви. Прочитайте приклад: 6 : 2 = 3 — Число, яке ділять (6), називається діленим; число, на яке ділять (2), називається дільник; результат ділення (3) називається частка. — Як називається число, яке ділимо? — Як називається число, на яке ділимо? — Як називається результат дії ділення? — Як називається сам вираз? 2) 15 : 3 = 5 15 — ділене; 3 — дільник; 15 : 3 — частка; 5 — значення частки. Скорочено значення частки також називають часткою. 56 : 7 = 8. — Чому дорівнює ділене? — Чому дорівнює дільник? — Чому дорівнює значення частки? 2 Ділення на 1. Ділення рівних чисел — При перестановці множників добуток не змінюється, наприклад: 1 ■ 5 = 5; 5 ■ 1 = 5. Якщо добуток розділити на один з множників, то вийде другий множник, наприклад: 5 : 1 = 5; 5 : 5 = 1. Запишіть замість пропусків рівність, що виходить з цих добутків (як у попередньому прикладі): іі 1 ■ 2 = 1 ■ 3 = 1 ■ 4 = 1 ■ 6 = 1 ■ 7 = 001 ■ 9 = т---1 Висновок: 1) при множенні будь-якого числа на одиницю виходить те саме число, що множили; 2) при діленні будь-якого числа на одиницю виходить те саме число, що ділили; 3) при діленні числа (виключаючи 0) на само себе виходить одиниця. Ці правила правильні для будь-яких чисел (виключаючи 0 при діленні). Наприклад: 1 ■ 15 = 15; 15 : 1 = 15; 15 : 15 = 1. 3 Первинне закріплення 1)Виконання завдання з коментуванням. 8 ■1 =12 :1 = 1 ■9 =14:14 = 9 ■1 =10 :1 = 1■8=17:17= ► Фізкультхвилинка 38 ■ (69 - 68) = 62 : (54 - 53) = 35 : (17 + 18) = (19 + 28) : 47 = V. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування задач 1) Скласти задачу за коротким записом. По ? яг. 2 діт. 8 яг. 2) Скільки коліс разом у шести двоколісних велосипедах і одного триколісного? По 2 кол. 6 вел. ? коліс 3 кол. 2 2 Обчислення прикладів (15 - 9) : 2 = 2 ■ 7 + 68 = 2 ■ 9 + 82 = 2 ■ 6 + 38 = (19 - 11) : 2 = (42 - 35) ■ 2 = (33 - 27) ■ 2 = (45 - 36)■2 = 16 : 2 + 24 44 + 29 - 3 = 74 - 45 + 6 = 57 + 39 - 7 = 3 Виконання завдань 1) Складіть усі можливі приклади на ділення, знаючи, що: 5 ■ 1 = 5 7■ 3 = 21 — Скільки всього вийде прикладів на ділення? — Запишіть усі значення отриманих часток. 2) Знайдіть частку, якщо: ділене 16, дільник 2; ділене 18, дільник 2. 4 Офтальмологічна пауза | |
| |
Переглядів: 2210 | |
Обов'язки дітей і батьків |
Практична робота: моделювання ситуацій спілкування про небезпеку за телефонам... |
«Ой весна, весна...», «Вийди, вийди, сонечко» (українські народні співанки). ... |
Методика загартування; засвоєння елементарних правил приймання повітряних і с... |
Я. Щоголів «Зимовий ранок». М. Рильський «Зима». Леся Українка «Сніг з морозо... |
Всього коментарів: 0 | |