💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Взаємозв'язок між множенням і діленням. Складання прикладів на ділення з прикладів на множення. Розв'язування задач

Урок 50

Тема: Взаємозв'язок між множенням і діленням. Складання прикладів на ділення з прикладів на множення. Розв'язування задач

Мета: вчити використовувати зв'язок дій множення і ділення для розв'язування прикладів; формувати вміння складати приклади на ділення з прикладів на множення; розвивати навички лічби, логічне мислення, вміння узагальнювати, аналізувати, групувати; виховувати акуратність, упевненість, допитливість.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Контроль, корекція і закріплення знань

 1 Гра «Чий маршрут довший?»

 2 Складання і розв'язування задач на множення і ділення

1)□ □ □ □ □ □

□ □ □□

2 ■ 5 = 10

2) Посадили 12 тюльпанів у 2 ряди порівну. Скільки тюльпанів посадили в кожному ряду?

Перевірка за малюнком.

□□□□□□ □□□□□□

12 : 2 = 6 (т.)

3)

 2 ■ 5 = 106 ■ 3 = 18 3 ■ 4 = 12

— Отже, що означає в усіх цих схемах верхній квадратик? (Скільки всього, загальна кількість)

— Якою дією ми знаходимо в цих задачах загальну кількість? (Множенням)

— Чому вибрали множення, а не додавання, адже раніше ми користувалися тільки додаванням, якщо потрібно було дізнатися, скільки всього? (Додаємо однакові числа — замінюємо множенням.)

 3 Хвилинка каліграфії з логічним завданням

— Знайдіть зайве число.

10; 18; 4; 14; 24; 16; 8; 6; 12

III. Вивчення нового матеріалу

 1 Підготовчі вправи

2 ■ 4 = 8 2 ■ 7 = 14 8 : 2 = 4 14 : 2 = 7

 2 Пояснення нового матеріалу

1) Складання прикладів за малюнками.

□□□□ □□□□

□ □ □ □ 2 ■ 4 = 8 □ □ □ □

8 : 2 = 4

□ □ □ □ □ □ □ □ 8 : 4 = 2

Висновок: з кожного прикладу на множення можна отримати 2 приклади на ділення, якщо множники різні. У першому випадку добуток ділили на перший множник (на 2), а в другому випадку — на другий множник (на 4).

— Який ще висновок можна зробити? (Операція ділення є оберненою до операції множення.)

а : Ь = сс ■Ь = а

Розділити число а на Ь означає дібрати таке число, яке при множенні на Ь дає а.

2) О О О о о□ □ □ □

ооооо □□□□

ооооо □□□□

5 ■ 3 = 154 ■ 3 = 12

15:3=512:4=3

15 : 5 = 312 : 3 = 4

Висновок. Якщо добуток двох чисел поділити на один з множників, то вийде інший множник.

 3 Первинне закріплення

— Обчисліть.

7■3 = 218■4 = 32

21 : 3 = □32 : 4 = □

21 : 7 = □32 : 8 = □

 Фізкультхвилинка

IV. Розвиток математичних знань

 ► Самостійна робота

 1)2 ■ 9 =2■ 2 = 23 + 38 =26 + 7) - 15 =

2 ■ 6 = 2■ 4 =84 - 56 = 53- (19 + 14) =

1 варіант — 1-й рядок

2 варіант — 2-й рядок

 2) Задача.

У мішку було 50 кг крупи. з нього взяли спочатку 28 кг, а потім — ще 7 кг. Скільки кілограмів крупи залишилось у мішку?

 2 Офтальмологічна пауза

 3 Розв’язування логічних завдань

1)У шашковому турнірі кожен з трьох учнів — Ілля, Максим і Славко — захищав честь свого класу. Один з них учився в 2-А, другий, — у 2-Б, а третій — у 2-В класі. Першу партію грали Ілля і учень 2-А класу. Другу — Максим і учень 2-В класу. Ілля в цей час відпочивав. У яком класі вчився кожен з хлопчиків?

Відповідь:

Ілля Максим Славко

2-А- +-

2-Б+ --

2-В- -+

2)У багатоповерховому будинку між поверхами — по 20 сходинок. Скільки сходинок потрібно пройти, щоб піднятися на третій поверх? (40 сходинок)

V. Підбиття підсумків. Рефлексія

Категорія: Математика | Додав: SYLER (07.01.2014)
Переглядів: 3156 | Рейтинг: 0.0/0
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 20
Екскурсія. Ознайомлення з об'єктами неживої та живої природи
Т. Коломієць «Подарунок». В. Лучук «Кольорові пташки». В. Конопелець «Якого к...
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення
Чеська народна казка «Собака, коти та миші». Творчий переказ за кадром фільму
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]