Урок 50 Тема: Взаємозв'язок між множенням і діленням. Складання прикладів на ділення з прикладів на множення. Розв'язування задачМета: вчити використовувати зв'язок дій множення і ділення для розв'язування прикладів; формувати вміння складати приклади на ділення з прикладів на множення; розвивати навички лічби, логічне мислення, вміння узагальнювати, аналізувати, групувати; виховувати акуратність, упевненість, допитливість. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Гра «Чий маршрут довший?» 2 Складання і розв'язування задач на множення і ділення 1)□ □ □ □ □ □ □ □ □□ 2 ■ 5 = 10 2) Посадили 12 тюльпанів у 2 ряди порівну. Скільки тюльпанів посадили в кожному ряду? Перевірка за малюнком. □□□□□□ □□□□□□ 12 : 2 = 6 (т.) 3) 2 ■ 5 = 106 ■ 3 = 18 3 ■ 4 = 12 — Отже, що означає в усіх цих схемах верхній квадратик? (Скільки всього, загальна кількість) — Якою дією ми знаходимо в цих задачах загальну кількість? (Множенням) — Чому вибрали множення, а не додавання, адже раніше ми користувалися тільки додаванням, якщо потрібно було дізнатися, скільки всього? (Додаємо однакові числа — замінюємо множенням.) 3 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Знайдіть зайве число. 10; 18; 4; 14; 24; 16; 8; 6; 12 III. Вивчення нового матеріалу 1 Підготовчі вправи 2 ■ 4 = 8 2 ■ 7 = 14 8 : 2 = 4 14 : 2 = 7 2 Пояснення нового матеріалу 1) Складання прикладів за малюнками. □□□□ □□□□ □ □ □ □ 2 ■ 4 = 8 □ □ □ □ 8 : 2 = 4 □ □ □ □ □ □ □ □ 8 : 4 = 2 Висновок: з кожного прикладу на множення можна отримати 2 приклади на ділення, якщо множники різні. У першому випадку добуток ділили на перший множник (на 2), а в другому випадку — на другий множник (на 4). — Який ще висновок можна зробити? (Операція ділення є оберненою до операції множення.) а : Ь = сс ■Ь = а Розділити число а на Ь означає дібрати таке число, яке при множенні на Ь дає а. 2) О О О о о□ □ □ □ ооооо □□□□ ооооо □□□□ 5 ■ 3 = 154 ■ 3 = 12 15:3=512:4=3 15 : 5 = 312 : 3 = 4 Висновок. Якщо добуток двох чисел поділити на один з множників, то вийде інший множник. 3 Первинне закріплення — Обчисліть. 7■3 = 218■4 = 32 21 : 3 = □32 : 4 = □ 21 : 7 = □32 : 8 = □ ► Фізкультхвилинка IV. Розвиток математичних знань ► Самостійна робота 1)2 ■ 9 =2■ 2 = 23 + 38 =26 + 7) - 15 = 2 ■ 6 = 2■ 4 =84 - 56 = 53- (19 + 14) = 1 варіант — 1-й рядок 2 варіант — 2-й рядок 2) Задача. У мішку було 50 кг крупи. з нього взяли спочатку 28 кг, а потім — ще 7 кг. Скільки кілограмів крупи залишилось у мішку? 2 Офтальмологічна пауза 3 Розв’язування логічних завдань 1)У шашковому турнірі кожен з трьох учнів — Ілля, Максим і Славко — захищав честь свого класу. Один з них учився в 2-А, другий, — у 2-Б, а третій — у 2-В класі. Першу партію грали Ілля і учень 2-А класу. Другу — Максим і учень 2-В класу. Ілля в цей час відпочивав. У яком класі вчився кожен з хлопчиків? Відповідь: Ілля Максим Славко 2-А- +- 2-Б+ -- 2-В- -+ 2)У багатоповерховому будинку між поверхами — по 20 сходинок. Скільки сходинок потрібно пройти, щоб піднятися на третій поверх? (40 сходинок) V. Підбиття підсумків. Рефлексія | |
| |
Переглядів: 3150 | |
Казка «Сильніше за силу». Прислів'я. Підсумок з теми |
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення |
В. Гринько «Сім» (лічилка). А. Костецький «Все починається з мами». Прислів... |
Вода в природі та в житті людини. Дослідницький практикум. Куди зникає вода з... |
Cтворення з кольорового паперу орнаментів геометричних та рослинних форм на з... |
Всього коментарів: 0 | |