💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Взаємозв'язок між множенням і діленням. Складання прикладів на ділення з прикладів на множення. Розв'язування задач

Урок 50

Тема: Взаємозв'язок між множенням і діленням. Складання прикладів на ділення з прикладів на множення. Розв'язування задач

Мета: вчити використовувати зв'язок дій множення і ділення для розв'язування прикладів; формувати вміння складати приклади на ділення з прикладів на множення; розвивати навички лічби, логічне мислення, вміння узагальнювати, аналізувати, групувати; виховувати акуратність, упевненість, допитливість.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Контроль, корекція і закріплення знань

 1 Гра «Чий маршрут довший?»

 2 Складання і розв'язування задач на множення і ділення

1)□ □ □ □ □ □

□ □ □□

2 ■ 5 = 10

2) Посадили 12 тюльпанів у 2 ряди порівну. Скільки тюльпанів посадили в кожному ряду?

Перевірка за малюнком.

□□□□□□ □□□□□□

12 : 2 = 6 (т.)

3)

 2 ■ 5 = 106 ■ 3 = 18 3 ■ 4 = 12

— Отже, що означає в усіх цих схемах верхній квадратик? (Скільки всього, загальна кількість)

— Якою дією ми знаходимо в цих задачах загальну кількість? (Множенням)

— Чому вибрали множення, а не додавання, адже раніше ми користувалися тільки додаванням, якщо потрібно було дізнатися, скільки всього? (Додаємо однакові числа — замінюємо множенням.)

 3 Хвилинка каліграфії з логічним завданням

— Знайдіть зайве число.

10; 18; 4; 14; 24; 16; 8; 6; 12

III. Вивчення нового матеріалу

 1 Підготовчі вправи

2 ■ 4 = 8 2 ■ 7 = 14 8 : 2 = 4 14 : 2 = 7

 2 Пояснення нового матеріалу

1) Складання прикладів за малюнками.

□□□□ □□□□

□ □ □ □ 2 ■ 4 = 8 □ □ □ □

8 : 2 = 4

□ □ □ □ □ □ □ □ 8 : 4 = 2

Висновок: з кожного прикладу на множення можна отримати 2 приклади на ділення, якщо множники різні. У першому випадку добуток ділили на перший множник (на 2), а в другому випадку — на другий множник (на 4).

— Який ще висновок можна зробити? (Операція ділення є оберненою до операції множення.)

а : Ь = сс ■Ь = а

Розділити число а на Ь означає дібрати таке число, яке при множенні на Ь дає а.

2) О О О о о□ □ □ □

ооооо □□□□

ооооо □□□□

5 ■ 3 = 154 ■ 3 = 12

15:3=512:4=3

15 : 5 = 312 : 3 = 4

Висновок. Якщо добуток двох чисел поділити на один з множників, то вийде інший множник.

 3 Первинне закріплення

— Обчисліть.

7■3 = 218■4 = 32

21 : 3 = □32 : 4 = □

21 : 7 = □32 : 8 = □

 Фізкультхвилинка

IV. Розвиток математичних знань

 ► Самостійна робота

 1)2 ■ 9 =2■ 2 = 23 + 38 =26 + 7) - 15 =

2 ■ 6 = 2■ 4 =84 - 56 = 53- (19 + 14) =

1 варіант — 1-й рядок

2 варіант — 2-й рядок

 2) Задача.

У мішку було 50 кг крупи. з нього взяли спочатку 28 кг, а потім — ще 7 кг. Скільки кілограмів крупи залишилось у мішку?

 2 Офтальмологічна пауза

 3 Розв’язування логічних завдань

1)У шашковому турнірі кожен з трьох учнів — Ілля, Максим і Славко — захищав честь свого класу. Один з них учився в 2-А, другий, — у 2-Б, а третій — у 2-В класі. Першу партію грали Ілля і учень 2-А класу. Другу — Максим і учень 2-В класу. Ілля в цей час відпочивав. У яком класі вчився кожен з хлопчиків?

Відповідь:

Ілля Максим Славко

2-А- +-

2-Б+ --

2-В- -+

2)У багатоповерховому будинку між поверхами — по 20 сходинок. Скільки сходинок потрібно пройти, щоб піднятися на третій поверх? (40 сходинок)

V. Підбиття підсумків. Рефлексія

Категорія: Математика | Додав: SYLER (07.01.2014)
Переглядів: 3150 | Рейтинг: 0.0/0
Казка «Сильніше за силу». Прислів'я. Підсумок з теми
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення
В. Гринько «Сім» (лічилка). А. Костецький «Все починається з мами». Прислів&#...
Вода в природі та в житті людини. Дослідницький практикум. Куди зникає вода з...
Cтворення з кольорового паперу орнаментів геометричних та рослинних форм на з...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]