Урок 45 Тема: Переставний закон множення. Порівняння виразів, що містять табличні випадки множення числа 2. Розв'язування задач на множення числа 2Мета: ознайомити учнів з переставним законом множення, вчити застосовувати його під час розв'язування прикладів; закріплювати обчислювальні навички, знання таблиці множення числа 2; формувати вміння порівнювати вирази, що містять табличні випадки множення числа 2; закріплювати навички розв'язування задач; розвивати логічне мислення; підвищувати інтерес до предмета. Хід Уроку 86 - (36 + 30) = 86 - 36 + 30 = 86 - 30 + 36 = 86 - 36 - 30 = 86 - 30 - 36 = 86 - (47 + 20) = I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1) Гра «Ланцюжок». 4 ■ 24 ■ 2 5■ 2 5 ■ 26 ■ 2 3■ 2 2 ■ 78 ■ 2 6■ 2 2) Обчисліть другий приклад кожного стовпчика, використовуючи розв’язання першого прикладу. 6■4 = 242■8 = 16 6 ■ 5 = 2 ■ 9 = 9■5 = 457■8 = 56 9 ■ 6 = 7 ■ 9 = 3) Розв’язування кругових прикладів. 46 + 14 45 + 26 55 + 37 27 + 28 33 + 12 92 - 46 71 - 44 60 - 27 4) Гра «Склади приклад». Подані числа: 6; 8; 12; 18; 16. Завдання: скласти різні приклади на табличне множення числа 2 з цими відповідями. 2 Розв'язування задач 1) Кішка вийшла на полювання. Підкрадаючись до здобичі, вона проповзла 12 з 20 метрів, ховаючись за травою, а потім швидко побігла вперед. Скільки метрів їй залишилося до мети? 2) Але миша почула кішку і кинулася в нірку, пробігаючи щосекунди по 2 метри. За 3 секунди вона добігла до нірки. Яку відстань пробігла миша? 3) Залишившись без обіду, кішка попрямувала до калюжі попити води. Попила 3 хвилини, потім стільки ж часу умивалася. Скільки хвилин пробула кішка біля калюжі? 4) Кішка настільки зголодніла, що підійшла до нірки і почала копати. Скільки часу витратила кішка на розкопки, якщо це на 4 хвилини більше, ніж вона перебувала на водопої? 5) Але миша була готова до нападу і сховалася в одному з коридорів нірки. Кішка викопала яму завглибшки 18 см, але до миші їй залишилося ще 12 см. На якій глибині сховалася миша? 3 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Яке число зайве? 5; 10; 11; 15; 20; 25; 30; 35 ► Фізкультхвилинка III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Вивчення нового матеріалу 1 Пояснення переставного закону множення — Розгляньте малюнки і записи: □□□□□□□□□□□□□ □□□□□□□□□□□□□ □□□□□□□ 7 + 7 + 7 = 7 ■ 3 = 216 + 6 = 6 ■ 2 = 12 3 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3 = 3 ■ 7 = 21 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 = 2 ■ 6 = 12 7 ■ 3 = 3 ■ 76 ■ 2 = 2 ■ 6 Висновок. Від перестановки множників добуток не змінюється. 2 Первинне закріплення — Обчисліть значення виразів. 3 ■ 6 = 188■ 6 = 487 ■ 8 = 56 9■ 6 = 54 6 ■ 3 = 6■ 8 = 8 ■ 7 =6■ 9 = V. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування задач — Розв’яжіть задачі, зробивши малюнки за їх умовами. 1) Оля вимила чайні чашки і поставила їх на полицю у 3 ряди, по 5 чашок у ряду. Скільки чашок вимила Оля? 2) Олена вимила чайні блюдця і поставила їх на полицю у 5 рядів, по 3 блюдця в кожен ряд. Скільки блюдець вимила Олена? 2 Обчислення прикладів на множення, використовуючи дію додавання 9 ■ 4 =10■ 3 =8 ■ 3 = 3 Аналіз задачі Дві бригади лісорубів мали заготовити за місяць 90 машин дров. Перша бригада заготовила 38 машин, а друга — на 5 машин більше. Що дізнаєтеся, виконавши дії: 38 + 5 = ? 38 + (38 + 5) = ? 90 - 38 - (38 + 5) = ? 4 Обчислення значень виразів 2 ■ 4 =2 ■ 8 =50-48 =8 + 49 = 2 ■ 7 =2 ■ 9 =35+18 =74 - 7 = 2 ■ 6 =2 ■ 5 =82-55 =3 + 97 = 5 Двом учням порівну роздали 12 олівців. Скільки олівців отримав кожен учень? 6 Виконання завдання з коментуванням 2 + 2 +2 + 2 +2 □ 2 ■ 5 2 + 2 +2 □ 2 ■ 3 6 + 6 +6 □ 6 ■ 3 9 + 9 □ 2 ■ 9 При виконанні вправи діти повинні дати відповідь, не обчислюючи значень цих виразів. Наприклад: 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 > 2 ■ 5, тому що 2 ■ 5 — це сума п’яти двійок, а ліворуч подано суму шести двійок. 7 Розв'язування прикладів 1) 47 +24 =82 - 43 = 100- 23 =67 + 33 = 39 +53 = 51-27 =100 - 9 = 15+85= — Яке найбільше число вийшло в значеннях виразів? — Назвіть число, у якому 9 десятків і 2 одиниці. — Назвіть число, у якому число десятків дорівнює числу одиниць. — Назвіть число, у якому число десятків на 2 менше, ніж число одиниць. 2) Обчисліть. 84 - 57 =55+ 45 =14- (15 - 8) = 36 + 25 =80- 54 =20- (9 + 4) = 97 - 53 =94- 40 =13- (20 - 7) = 43 - 38 =73+ 18 =12- (11 - 6) = 8 Офтальмологічна пауза 9 Графічний диктант 1 праворуч, 1 вниз, 2 праворуч, 1 угору, 1 праворуч, 2 вниз, 5 праворуч, 2 вгору, 1 ліворуч, 1 угору, 2 праворуч, 8 вниз, 1 ліворуч, 2 угору, 1 ліворуч, 2 вниз, 1 ліворуч, 2 угору, 3 ліворуч, 2 вниз, 1 ліворуч, 2 угору, 1 ліворуч, 2 вниз, 1 ліворуч, 3 угору, 1 ліворуч, 4 угору. (Кішка) VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Сформулюйте переставний закон множення. — Як його можна застосовувати? Наведіть приклади. | |
| |
Переглядів: 2892 | |
Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні п... |
Безпека на відпочинку. Практична робота: моделювання правильних і неправильни... |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Предметна аплікація із рослинних форм. Зайчик |
Елементи графічної грамоти. Виготовлення «Монгольської гри» |
Всього коментарів: 0 | |