Урок 43 Тема: Читання прикладів на множення. Назви чисел при множенні. Розв'язування задач на множенняМета: ознайомити учнів з назвами чисел при множенні; формувати вміння читати приклади на множення; закріплювати обчислювальні прийоми додавання і віднімання; розвивати вміння розв'язувати задачі на множення; розвивати логічне мислення; виховувати акуратність. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усні вправи 1) Вставити замість «віконечка» потрібне число. 4 + 4 + 4 + 4 =□2+ 2 + 2 + 2 = □ □ ■ 4 = 16□ ■ 4 = 8 3 + 3 + 3 + 3 +3 =6+ 6 + 6 = 3 ■ □ = □6■ □ = □ 2) Обчислити значення виразів. Замінити приклади на додавання прикладами на множення, якщо це можливо. 8 + 8 + 8 + 8 + 8 = 5 + 5 +5 + 5 = 8 + 9 + 9 + 45 =13 + 13+ 13= 27 + 73 = 3) Поставте один зі знаків: <, >, = . 36 + 15 □ 15 + 3640 дм □ 3м 1 см 42 - 12 □ 52 - 2179 см □ 8дм 4)Обчислити. 23 + 49 = 86 - 68 = 82 - 35 = 26 + 14 = 68 + 5 - 30 = 31 - 4 + 20 = 54 + 8 - 50 = 30 - 7 - 9 = 17 - 8 + 6 = 38 - 7 - 6 = 45 - 3 + 8 = 30 + 7 + 6 = 2 Хвилинка каліграфії із завданням • Зменшіть на 25 кожне з чисел: 50; 30; 60; 80. • Збільшіть на 15 кожне з чисел: 15; 25; 35; 45. 3 Розв'язування задач 1) Учителька роздала учням 34 зошити. Коли вчителька видала ще 7 зошитів, то у неї залишилося 49 зошитів. Скільки зошитів було в учительки? 2) У 2 «А» класі 25 учнів. Стільки ж учнів у 2 «Б» класі. Усього у двох класах 23 хлопчики. Скільки дівчаток у двох класах? 3) У змаганнях з гімнастики брали участь 6 дівчаток, а хлопчиків — на 5 більше. Що дізнаєтеся, якщо виконаєте дії: 1) Записати приклад (3 помножити на 5), обчислити усно результат, виконавши додавання. Числа, які множать, називаються множниками (3 — перший множник, 5 — другий множник); результат множення називається добутком (15 — добуток); вираз 3 ■ 5 — теж добуток. Висновок: якщо між числами стоїть знак (•), то такий запис називається добутком. 8 ■ 3 = 24 8 ■ 3 — добуток; 8 — 1-й множник; 3 — 2-й множник; 24 — значення добутку, або добуток. 2) Назвіть множники у добутках: 2 ■ 4; 4 ■ 5; 9 ■ 3; 8 ■ 4; 1 ■ 4. Обчисліть значення цих добутків. 2 Первинне закріплення 1) Корисно вивісити в класі плакат з назвами компонентів і результату дії множення і відповідного виразу. Діти кілька разів повторюють терміни. 6 + 5 = ? (6 + 5) + 6 = ? III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Вивчення нового матеріалу 1 Пояснення нового матеріалу 2) Назвіть кожне число у прикладах. 7 ■ 5 = 35 2 ■ 4 = 8 3) Назви добутки. 2 + 3 = 5 2 ■ 3 = 6 5 ■ 3 = 15 4) Перший множник 2, другий 7. Знайдіть значення їх добутку. Запишіть розв’язання додаванням, а потім — множенням. 5) Запишіть добуток цих чисел і знайдіть значення добутків. у відповідях запишіть значення добутків. 5 і 27 і 4 6 і 310 і 6 6) У банку вміщується 3 л молока. Скільки молока в чотирьох таких банках? у семи банках? у двох банках? Запишіть розв’язання додаванням, а потім — множенням. ► Фізкультхвилинка V. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування задач 1) Від шматка ситцю відрізали 14 м, а потім — ще 8 м. Після цього у шматку залишилося 9 м ситцю. Скільки метрів ситцю було в шматку? 2) Складіть задачі за коротким записом та розв’яжіть їх. 1) З’їли—7 і 15 2) Було — 32 Залишилося — 8Залишилося — 6 і 8 Було—? З’їли —? 2 Офтальмологічна пауза 3 Розв'язування логічної задачі Три товариші — Сашко, Сергійко й Андрійко — мають сестер. Імена дівчаток: Оленка, Оксанка, Галинка. На питання, як звуть сестру кожного з них, хлопчики відповіли: Сашко: «Мою сестру звуть Оленка». Сергійко: «Мою сестру звуть не Оленка». Андрійко: «Мою сестру звуть не Галинка». Як звуть сестру кожного з хлопчиків, якщо тільки один з них сказав правду? (У Сашка сестра Оленка, у Сергійка — Оксанка, в Андрійка — Галинка.) Сашко Сергійко Андрійко Оленка+-- Оксанка-+- Галинка--+ VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Як називаються числа при множенні? — Як називають результат множення? | |
| |
Переглядів: 2866 | |
Вітальні листівки. Оздоблення листівки |
Практична робота: моделювання ситуацій спілкування про небезпеку за телефонам... |
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я... |
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи? |
Згинання та складання паперу. Виготовлення іграшки складанням. Декоративна кв... |
Всього коментарів: 0 | |