Урок 42 Тема: Аналіз контрольної роботи. Ознайомлення учнів з дією множення. Знак множення. Розв'язування задачМета: дати поняття про результат множення як суму однакових доданків; закріплювати обчислювальні прийоми додавання і віднімання, вміння розв'язувати задачі; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати акуратність, дисциплінованість. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Загальна характеристика результатів виконання контрольної роботи III. Аналіз допущених помилок і виконання відповідних завдань IV. Завдання для учнів, які успішно впоралися з контрольною роботою 1) Обчислити. 51 - 22 = 30 - (7 + 7) 80 - 7 =74 - (4 + 3) 23 + 70 = 29 + (1 + 8) 43 + 9 =47 + (3 + 6) 36 - 28 =34 + 47 = 65 - 19 =39 + 56 = 2) Задача. Козак Петро привіз на базар 2 мішки з сіллю, а козак Хома — 1 мішок. Один мішок Петра важить 20 кг, а Хоми — 26 кг. Скільки солі привезли на базар козаки Петро і Хома? ► Фізкультхвилинка V.Вивчення нового матеріалу 1 Підготовча робота 5 + 5 + 4 + 5 + 62 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 23 + 23 + 23 + 2326 + 62 31 + 30 + 3217 + 17 + 17 + 17 + 17 — Розподіліть суми у дві групи і запишіть їх у зошиті. — За якою ознакою розподілили суми на групи? Які групи у вас вийшли? (В одну групу записали суми з однаковими доданками, а в іншу — з різними.) — Як ще можна розподілити на групи ці вирази? (В одну групу запишемо суми з одноцифровими доданками, а в іншу — з двоцифровими.) 2 Пояснення нового матеріалу 1) Запропонуйте дітям обвести в зошиті 5 разів по 2 клітинки. □□ □□ □□ □□ □□ — Скільки всього клітинок ви обвели? (10) Як дізналися? (2 + + 2 + 2 + 2 + 2 = 10) Запишіть цю суму. Які доданки в цій сумі? (Однакові) Скільки їх? (5) — Якщо всі доданки в сумі однакові, то додавання можна замінити іншою дією — множенням. Знак множення — точка (•). Учитель записує на дошці, а діти — у зошитах: 2 ■ 5 = 10. — Точка — знак множення. Перше число в цьому записі (2) показує, яке число брали доданком, а друге число (5) показує, скільки однакових доданків було в сумі. Читається цей приклад так: по 2 узяти 5 разів, вийде 10, або так: 2 помножити на 5, вийде 10. 2) Прочитайте приклад. 10 ■ 5 (10 помножити на 5, або по 10 узяти 5разів) Поясніть: що означає перше число в цьому записі? (Яке число береться доданком.) Що означає друге число? (Скільки разів береться доданком перше число.) — Щоб обчислити результат, замінимо цей приклад на множення прикладом на додавання. Що означає число 10? (10 береться доданком.) — Що означає число 5? (5 разів береться доданком число 10.) — Який приклад на додавання можна записати? (10 + 10 + 10 + + 10 + 10) Обчисліть суму. (50) Отже, 10 помножити на 5, вийде 50. Запис: 10 ■ 5 10 + 10 + 10 + 10 + 10 = 50 10 ■ 5 = 50 3 Первинне закріплення 1) Виконання завдання з коментуванням. — По скільки вишень намальовано разом? (По 2) — Скільки всього вишень? (10) — Як ви дізналися, скільки всього? 2 + 2 + 2 + 2 + 2 = 10 — Яку дію використовували? (Додавання) — Що ви можете сказати про доданки? Які доданки в цій сумі? (Однакові) — Як можна записати коротше? (2 • 5 = 10) Прочитайте запис. 2) Замініть приклади на додавання прикладами на множення. 4 + 4 + 4 + 4 + 4 8 + 8 + 8 + 8 + 8 2 + 2 + 2 3 + 3 + 3 5 + 5 6 + 6 + 6 — Які доданки в сумі? — Скільки їх? — Як приклад на додавання можна замінити? — Який доданок брали? Скільки разів по ... брали? Висновок — У яких випадках можна замінювати приклад на додавання прикладом на множення? — Що показує в прикладі на множення кожне число? (Перше число — число, яке беремо доданком, друге число — число, яке показує, скільки однакових доданків.) 3) Вставте замість «віконечка» потрібне число. 4) Скільки сторін у трикутника? Скільки треба взяти паличок, щоб скласти 6 трикутників? 8 + 8 + 8 = 24 8 ■ □ = 24 3 + 3 + 3 + 3 = □ 3 ■ □ = 12 5 + 5 + 5 = □ □ ■ 3 = 15 6 + 6 + 6 + 6 = 24 6 ■ □ = 24 7 + 7 + 7 = □ 7 ■ □ = 21 9 + 9 + 9 + 9 + 9 = □ □ ■ 5 = 45 4 Офтальмологічна пауза VI. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування задачі різними способами • До магазину привезли 70 магнітофонів. Першого дня продали 15 магнітофонів, а другого — 19. Скільки магнітофонів залишилося продати? • Зменшити на 15 кожне з чисел: 50; 30; 60; 80 • Збільшити на 25 кожне з чисел: 15; 25; 35; 45 VII. Підбиття підсумків. Рефлексія — У яких випадках можна замінювати приклад на додавання прикладом на множення? — Що показує в прикладі на множення кожне число? | |
| |
Переглядів: 2092 | |
Щоденне піклування про своє здоров'я |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення ялинкових прикрас. Новорічна гірлянда |
Народний календар |
Тематичне ліплення за малюнком і власним задумом. Створення композиції за мот... |
Природа в місті (селі) та його околицях |
Всього коментарів: 0 | |