Урок 36 Тема: Віднімання одноцифрового числа від двоцифрового виду 45 - 7. Розв'язування задач. Творча робота над задачеюМета: ознайомити учнів з відніманням виду 45 - 7; формувати вміння творчо працювати над задачею; розвивати математичне мовлення; виховувати акуратність і розуміння економного витрачання часу. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1) Гра «Чий ряд швидший?». 2) Гра «Вгадай число». + 7 15 - 9 + 36 60 7 3) Заповнення таблиці. Зменшуване 3045 6014 Від’ємник 1236 8 Різниця86307 6 2 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Назвіть зайве число й обґрунтуйте свій вибір: 13 52 64 22 28. (22) 3 Математичний диктант — Запишіть вирази і обчисліть їх значення, пояснивши способи обчислень. • Від 7 десятків відняти 7 одиниць. • Зменшуване 50, від’ємник 5. Знайдіть різницю. • Перший доданок 63, другий 9. Обчисліть суму. • Знайти різницю чисел 82 і 40. III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Вивчення нового матеріалу 1 Підготовчі вправи 1) На дошці — приклад: 12 - 5. — Число 5 представляємо у вигляді суми зручних доданків, один з яких 2, адже він зменшує 12 до 10, і 3. Будемо віднімати число 5 не відразу, а частинами. Спочатку від числа 12 віднімемо його одиниці — 2, буде 10; а потім від отриманого числа 10 віднімемо 3, одержимо 7: 12 - 5 = 12 - 2 - 3 = 10 - 3 = 7. При обчисленні цієї різниці так само можна використовувати знання про десятковий склад двоцифрових чисел, про представлення двоцифрового числа у вигляді суми розрядних доданків. — Замініть число 12 сумою розрядних доданків, що ми одержимо? (10 + 2 - 5) — Чи можна від 2 відняти 5? (Не можна) Як же ми вчинимо? (Можна 5 відняти від 10, дістанемо: 10 - 5 + 2.10 - 5, буде 5, і до 5 додамо 2 одиниці, що залишилися: 5 + 2, дістанемо 7.) 2) Розв’язування прикладів з коментуванням. 23 - 4 = 23 - 3 - 1 = 19 23 - 4 = 13 - 4 + 10 = 19 2 Пояснення нового матеріалу На дошці — приклад: 45 - 7. — Від 45 потрібно відняти 7. Щоб розв’язати такий приклад, потрібно від 45 відняти 5 одиниць і від отриманого — 2 одиниці, що залишилися. Або: 45 - 7 = 15 - 7 = 8 30 + 8 = 38 Учні розглядають два способи знаходження різниці, але перевага віддається першому способу. 3 Первинне закріплення 1) Виконання завдання з коментуванням. Учні по-різному читають приклади і пояснюють розв’язання. 81 - 332 - 7 76- 8 2) Усне розв’язування задач. Задача 1. В автобусі було 47 пасажирів. На зупинці вийшло 9 пасажирів. Скільки пасажирів залишилось в автобусі? Задача 2. Маса гарбуза і кавуна разом 16 кг. Маса кавуна 7 кг. Яка маса гарбуза? ► Фізкультхвилинка V. Розвиток математичних знань 1 Колективне розв'язування задачі У Маринки була 1 грн. Вона купила молока за 80 к. і бублик за 10 к. Скільки копійок у неї залишилося? — Про що говориться в цій задачі? Чим вона незвичайна? — Скільки копійок коштує літр молока? Скільки копійок коштує бублик? — Складемо короткий запис. Які ключові слова ви виділили? Було — 1 грн Витратила — Д к. і □ к. Залишилося — ? — На які прості задачі ви розбили цю задачу? — Як розв’язати задачу? — Назвіть відповідь. — Змініть числові дані задачі і розв’яжіть її. 2 Самостійна робота 3 1 варіант 56 + 4 - 746 + 6 - 3 62 - 21 + 915 - 7 + 4 24 - 8 + 653 + 15 - 9 2 варіант 89 - 48 + 30 62 - 30 + 9 24 + 6 - 852 - 7 + 12 75 - 24 + 628 - 5 + 9 Розв'язування завдань на повторення 1) Розв’язування прикладів з поясненням. 34 + 18 = 55 і - 6 = 26 + 39 = 2) Обчислення виразів. 75 - 23 =70 - (16 - 9) = 18 + 27 =40 - (14 - 6) = 44 - 21 =64 - (12 - 7) = 35 + 57 =49 + (11 - 4) = 36 + 32 =2 + 2 + 2 = 48 - 15 =3 + 3 + 3 = 56 + 14 =4 + 4 + 4 = 80 - 3 = 5 + 5 + 5 = 3) Розв’язування з перевіркою. 53 - 12 =42 + 28 = 88 - 43 = 4) Замість О поставте потрібне число. □ - 40 = 2050 +□ = 5670 -□ = 20 4 4 Офтальмологічна пауза 5 Розв’язування логічних завдань 1) Чебурашка, крокодил Гена і Шапокляк чекали потяг 3 години. Скільки годин чекав потяг кожен з них? (3 години) 2) У відрі 9 л води. Чи вистачить цієї води, щоб наповнити 5 дволітрових банок? (Не вистачить) VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — З яким способом віднімання ознайомилися на уроці? — Як треба віднімати? | |
| |
Переглядів: 4171 | |
Природні та рукотворні об'єкти (тіла) |
Л. Забашта «Рідна мова», М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...» |
Пошиття фартушка для ляльки, оздоблення його швом «уперед голку» та аплікаціє... |
Робота з папером. Писанка |
Сонце — джерело світла і тепла |
Всього коментарів: 0 | |