💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Віднімання одноцифрового числа від двоцифрового виду 45 - 7. Розв'язування задач. Творча робота над задачею

Урок 36

Тема: Віднімання одноцифрового числа від двоцифрового виду 45 - 7. Розв'язування задач. Творча робота над задачею

Мета: ознайомити учнів з відніманням виду 45 - 7; формувати вміння творчо працювати над задачею; розвивати математичне мовлення; виховувати акуратність і розуміння економного витрачання часу.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Контроль, корекція і закріплення знань

 1 Усна лічба

1) Гра «Чий ряд швидший?».

 2) Гра «Вгадай число». + 7

15

- 9

+ 36

60

7

3) Заповнення таблиці.

Зменшуване 3045 6014

Від’ємник 1236 8

Різниця86307 6

 2 Хвилинка каліграфії з логічним завданням

— Назвіть зайве число й обґрунтуйте свій вибір:

13 52 64 22 28. (22)

 3 Математичний диктант

— Запишіть вирази і обчисліть їх значення, пояснивши способи обчислень.

 • Від 7 десятків відняти 7 одиниць.

 • Зменшуване 50, від’ємник 5. Знайдіть різницю.

 • Перший доданок 63, другий 9. Обчисліть суму.

 • Знайти різницю чисел 82 і 40.

III. Повідомлення теми і мети уроку

IV. Вивчення нового матеріалу

 1 Підготовчі вправи

1) На дошці — приклад: 12 - 5.

— Число 5 представляємо у вигляді суми зручних доданків, один з яких 2, адже він зменшує 12 до 10, і 3. Будемо віднімати число 5 не відразу, а частинами. Спочатку від числа 12 віднімемо його одиниці — 2, буде 10; а потім від отриманого числа 10 віднімемо 3, одержимо 7: 12 - 5 = 12 - 2 - 3 = 10 - 3 = 7.

При обчисленні цієї різниці так само можна використовувати знання про десятковий склад двоцифрових чисел, про представлення двоцифрового числа у вигляді суми розрядних доданків.

— Замініть число 12 сумою розрядних доданків, що ми одержимо? (10 + 2 - 5)

— Чи можна від 2 відняти 5? (Не можна) Як же ми вчинимо? (Можна 5 відняти від 10, дістанемо: 10 - 5 + 2.10 - 5, буде 5, і до 5 додамо 2 одиниці, що залишилися: 5 + 2, дістанемо 7.)

2) Розв’язування прикладів з коментуванням.

23 - 4 = 23 - 3 - 1 = 19 23 - 4 = 13 - 4 + 10 = 19

 2 Пояснення нового матеріалу

На дошці — приклад: 45 - 7.

— Від 45 потрібно відняти 7. Щоб розв’язати такий приклад, потрібно від 45 відняти 5 одиниць і від отриманого — 2 одиниці, що залишилися.

Або:

45 - 7 =

15 - 7 = 8 30 + 8 = 38

Учні розглядають два способи знаходження різниці, але перевага віддається першому способу.

 3 Первинне закріплення

1) Виконання завдання з коментуванням.

Учні по-різному читають приклади і пояснюють розв’язання. 81 - 332 - 7 76- 8

2) Усне розв’язування задач.

Задача 1. В автобусі було 47 пасажирів. На зупинці вийшло 9 пасажирів. Скільки пасажирів залишилось в автобусі?

Задача 2. Маса гарбуза і кавуна разом 16 кг. Маса кавуна 7 кг. Яка маса гарбуза?

 Фізкультхвилинка

V. Розвиток математичних знань

 1 Колективне розв'язування задачі

У Маринки була 1 грн. Вона купила молока за 80 к. і бублик за 10 к. Скільки копійок у неї залишилося?

— Про що говориться в цій задачі? Чим вона незвичайна?

— Скільки копійок коштує літр молока? Скільки копійок коштує бублик?

— Складемо короткий запис. Які ключові слова ви виділили?

 Було — 1 грн

 Витратила — Д к. і □ к.

 Залишилося — ?

— На які прості задачі ви розбили цю задачу?

— Як розв’язати задачу?

— Назвіть відповідь.

— Змініть числові дані задачі і розв’яжіть її.

2 Самостійна робота

3

1 варіант

56 + 4 - 746 + 6 - 3

62 - 21 + 915 - 7 + 4

24 - 8 + 653 + 15 - 9

2 варіант

89 - 48 + 30 62 - 30 + 9

24 + 6 - 852 - 7 + 12

75 - 24 + 628 - 5 + 9

Розв'язування завдань на повторення

1) Розв’язування прикладів з поясненням.

34 + 18 = 55 і - 6 = 26 + 39 =

2) Обчислення виразів.

75 - 23 =70 - (16 - 9) =

18 + 27 =40 - (14 - 6) =

44 - 21 =64 - (12 - 7) =

35 + 57 =49 + (11 - 4) =

36 + 32 =2 + 2 + 2 =

48 - 15 =3 + 3 + 3 =

56 + 14 =4 + 4 + 4 =

80 - 3 = 5 + 5 + 5 =

3) Розв’язування з перевіркою.

53 - 12 =42 + 28 =

88 - 43 =

4) Замість О поставте потрібне число.

□ - 40 = 2050 +□ = 5670 -□ = 20

4

4 Офтальмологічна пауза

 5 Розв’язування логічних завдань

1) Чебурашка, крокодил Гена і Шапокляк чекали потяг 3 години. Скільки годин чекав потяг кожен з них? (3 години)

2) У відрі 9 л води. Чи вистачить цієї води, щоб наповнити 5 дволітрових банок?

(Не вистачить)

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— З яким способом віднімання ознайомилися на уроці?

— Як треба віднімати?

Категорія: Математика | Додав: SYLER (07.01.2014)
Переглядів: 4171 | Рейтинг: 0.0/0
Природні та рукотворні об'єкти (тіла)
Л. Забашта «Рідна мова», М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...»
Пошиття фартушка для ляльки, оздоблення його швом «уперед голку» та аплікаціє...
Робота з папером. Писанка
Сонце — джерело світла і тепла
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]