💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Розв'язування складених задач

Урок 24

Тема: Віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Розв'язування складених задач

Мета: узагальнювати і систематизувати способи додавання і віднімання чисел у межах 10, у межах 20, у межах 100; вправляти в знаходженні значень виразів, що містять дужки; розвивати вміння розв'язувати задачі; виховувати уважність.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Контроль, корекція і закріплення знань

 1 Гра «Весела лічба»

— Назвіть по порядку всі числа.

14 812 4

10 13 115

317 20 7

19 6911

5216 18

 2 Усна лічба. Робота з числовим віялом

— Яке сьогодні число? а яке число було вчора? позавчора? Яке число буде завтра? післязавтра?

— На кожному поверсі 4 квартири. Номер однієї з квартир на першому поверсі 38. Які номери квартир можуть бути ще на цьому поверсі (назвати декілька варіантів)? Якщо 38 — це номер останньої квартири на першому поверсі, то на якому поверсі знаходиться квартира номер 45?

— Дівчинка читає книгу на сторінці 70. Назвіть номери попередньої і наступної сторінок.

— Покажіть цифрами числа: вісімнадцять, тридцять дев’ять, п’ятдесят шість, сорок два, сімдесят чотири.

 3 Складання виразів

— Запишіть усі вирази для суми одноцифрових чисел, що дорівнюють 11, у порядку зростання першого доданка.

— Скільки різних виразів вийшло?

— Чому дорівнює перший доданок у першому виразі?

— Чому дорівнює другий доданок в останньому виразі?

 4 Хвилинка каліграфії з логічним завданням

— Числа 35; 28; 75; 19; 93; 87 запишіть у порядку спадання.

 5 Математичний диктант

 • 3 збільшити на 7; 10 зменшити на 9.

 • I доданок — 1, II доданок — 9. Запишіть суму.

 • 2 плюс 8 мінус 9; 10 мінус 7 плюс 0.

 6 Обчислення виразів

36 + 20 - 6 = 50 + 9 + 30 =70 + (15 - 9) =

36 - 20 + 5 = 59 - 9 + 30 =76 - (15 - 9) =

III. Розвиток математичних знань

1 Узагальнення способів віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток

А чи можна застосувати порозрядний спосіб обчислення для віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд? Перевірте!

35 - 14 = 30 + 5 - 10 - 4 = 20 + 1 = 21 /\ /\

 30 + 5 10 + 4

Учні самостійно пояснюють розв’язання приклада, поступово складають пам’ятку.

Пам'ятка

 1. Замінюю зменшуване сумою десятків і одиниць.

 2. Замінюю від’ємник сумою десятків і одиниць.

 3. Віднімаю десятки.

 4. Віднімаю одиниці.

 5. Складаю отримані суми.

Наприклад:

35 - 14 = 30 + 5 - 10 - 4 = 20 + 1 = 21 /\ /\

30 + 5 10 + 4

— Знайдіть різницю чисел 47 і 34. Як можна міркувати? (34 можна представити у вигляді суми розрядних доданків: 30 і 4. Спочатку віднімемо від 47 число 30, буде 17, а потім від 17 віднімемо 4, буде 13.)

— Отже, у чому полягає спосіб обчислення частинами? (Щоб додати чи відняти число частинами, треба:

1) це число представити у вигляді суми зручних чи розрядних доданків;

2) по черзі додати чи відняти ці доданки.)

Фізкультхвилинка

 Ми учились, ми трудились І, напевно, вже стомились.

 Тож, давайте, для розрядки Зробим кілька вправ зарядки.

 Раз! — підняли руки вгору.

 Два! — нагнулися додолу.

 Три! — повернулись вправо, вліво. На «чотири» — раз присіли. Похитали головою Ще й притупнули ногою. Пальчиками повертіли І за парти тихо сіли.

2 Розв'язування складених задач на знаходження остачі

 — Які види простих задач ви знаєте?

 Складіть короткий запис задачі з числами 76; 32 і 13, що складається з двох простих задач: 1-ша — на знаходження суми, а 2-га — на знаходження остачі. Якого виду вийде складена задача? Які ключові слова повинні бути?

— 76

1)

2)

 Віддала

 Витратила

 Полетіло

 Було

— 32 і 13

 Залишилося — ?

 Віддала

 Витратила

 Полетіло

Було —►

— 76 і 13

— 32

Залишилося — ?

— Що спільного в цих задач?

— Розбийте задачу на прості. Сформулюйте кожну просту задачу.

— Складіть план розв’язання.

— Запишіть виразом.

— Запишіть відповідь.

— Отже, чого ми навчилися? (Ми навчилися складати складені задачі на знаходження остачі з двох простих задач, причому друга з них обов’язково — задача на знаходження остачі. Ми навчилися розбивати складені задачі на прості за коротким записом.)

— А як відрізнити задачу на знаходження остачі з безлічі інших складених задач? (У задачах на знаходження остачі завжди є слова, що за змістом відповідають словам: «було», «витратили», «залишилося»; у цих задачах завжди запитується, скільки залишилося,.)

 3 Офтальмологічна пауза

 4 Розв’язування логічних завдань

1) Стрічку розрізали в шести місцях. Скільки частин одержали? (7)

2) Троє людей чекали потяга 3 години. Скільки часу чекав кожен? (3)

IV. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Який спосіб віднімання двоцифрових чисел ми повторили?

— Чим характеризується спосіб порозрядного віднімання?

— Які задачі ми розв’язували?

— Що спільного в усіх складених задачах на знаходження остачі?

Категорія: Математика | Додав: SYLER (07.01.2014)
Переглядів: 1985 | Рейтинг: 0.0/0
Взаємозв’язок частин із цілою формою. Практична робота «Ліплення тварини»
Фантастичні герої, виліплені з пластиліну
Методика загартування; засвоєння елементарних правил приймання повітряних і с...
Передача відкритого простору. Практична робота «Різнобарвні будинки»
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та не­безпечні місця на шкільно...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]