Урок 24 Тема: Віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Розв'язування складених задачМета: узагальнювати і систематизувати способи додавання і віднімання чисел у межах 10, у межах 20, у межах 100; вправляти в знаходженні значень виразів, що містять дужки; розвивати вміння розв'язувати задачі; виховувати уважність. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Гра «Весела лічба» — Назвіть по порядку всі числа. 14 812 4 10 13 115 317 20 7 19 6911 5216 18 2 Усна лічба. Робота з числовим віялом — Яке сьогодні число? а яке число було вчора? позавчора? Яке число буде завтра? післязавтра? — На кожному поверсі 4 квартири. Номер однієї з квартир на першому поверсі 38. Які номери квартир можуть бути ще на цьому поверсі (назвати декілька варіантів)? Якщо 38 — це номер останньої квартири на першому поверсі, то на якому поверсі знаходиться квартира номер 45? — Дівчинка читає книгу на сторінці 70. Назвіть номери попередньої і наступної сторінок. — Покажіть цифрами числа: вісімнадцять, тридцять дев’ять, п’ятдесят шість, сорок два, сімдесят чотири. 3 Складання виразів — Запишіть усі вирази для суми одноцифрових чисел, що дорівнюють 11, у порядку зростання першого доданка. — Скільки різних виразів вийшло? — Чому дорівнює перший доданок у першому виразі? — Чому дорівнює другий доданок в останньому виразі? 4 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Числа 35; 28; 75; 19; 93; 87 запишіть у порядку спадання. 5 Математичний диктант • 3 збільшити на 7; 10 зменшити на 9. • I доданок — 1, II доданок — 9. Запишіть суму. • 2 плюс 8 мінус 9; 10 мінус 7 плюс 0. 6 Обчислення виразів 36 + 20 - 6 = 50 + 9 + 30 =70 + (15 - 9) = 36 - 20 + 5 = 59 - 9 + 30 =76 - (15 - 9) = III. Розвиток математичних знань 1 Узагальнення способів віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток А чи можна застосувати порозрядний спосіб обчислення для віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд? Перевірте! 35 - 14 = 30 + 5 - 10 - 4 = 20 + 1 = 21 /\ /\ 30 + 5 10 + 4 Учні самостійно пояснюють розв’язання приклада, поступово складають пам’ятку. Пам'ятка 1. Замінюю зменшуване сумою десятків і одиниць. 2. Замінюю від’ємник сумою десятків і одиниць. 3. Віднімаю десятки. 4. Віднімаю одиниці. 5. Складаю отримані суми. Наприклад: 35 - 14 = 30 + 5 - 10 - 4 = 20 + 1 = 21 /\ /\ 30 + 5 10 + 4 — Знайдіть різницю чисел 47 і 34. Як можна міркувати? (34 можна представити у вигляді суми розрядних доданків: 30 і 4. Спочатку віднімемо від 47 число 30, буде 17, а потім від 17 віднімемо 4, буде 13.) — Отже, у чому полягає спосіб обчислення частинами? (Щоб додати чи відняти число частинами, треба: 1) це число представити у вигляді суми зручних чи розрядних доданків; 2) по черзі додати чи відняти ці доданки.) ► Фізкультхвилинка Ми учились, ми трудились І, напевно, вже стомились. Тож, давайте, для розрядки Зробим кілька вправ зарядки. Раз! — підняли руки вгору. Два! — нагнулися додолу. Три! — повернулись вправо, вліво. На «чотири» — раз присіли. Похитали головою Ще й притупнули ногою. Пальчиками повертіли І за парти тихо сіли. 2 Розв'язування складених задач на знаходження остачі — Які види простих задач ви знаєте? Складіть короткий запис задачі з числами 76; 32 і 13, що складається з двох простих задач: 1-ша — на знаходження суми, а 2-га — на знаходження остачі. Якого виду вийде складена задача? Які ключові слова повинні бути? — 76 1) 2) Віддала Витратила Полетіло Було — 32 і 13 Залишилося — ? Віддала Витратила Полетіло Було —► — 76 і 13 — 32 Залишилося — ? — Що спільного в цих задач? — Розбийте задачу на прості. Сформулюйте кожну просту задачу. — Складіть план розв’язання. — Запишіть виразом. — Запишіть відповідь. — Отже, чого ми навчилися? (Ми навчилися складати складені задачі на знаходження остачі з двох простих задач, причому друга з них обов’язково — задача на знаходження остачі. Ми навчилися розбивати складені задачі на прості за коротким записом.) — А як відрізнити задачу на знаходження остачі з безлічі інших складених задач? (У задачах на знаходження остачі завжди є слова, що за змістом відповідають словам: «було», «витратили», «залишилося»; у цих задачах завжди запитується, скільки залишилося,.) 3 Офтальмологічна пауза 4 Розв’язування логічних завдань 1) Стрічку розрізали в шести місцях. Скільки частин одержали? (7) 2) Троє людей чекали потяга 3 години. Скільки часу чекав кожен? (3) IV. Підбиття підсумків. Рефлексія — Який спосіб віднімання двоцифрових чисел ми повторили? — Чим характеризується спосіб порозрядного віднімання? — Які задачі ми розв’язували? — Що спільного в усіх складених задачах на знаходження остачі? | |
| |
Переглядів: 1985 | |
Взаємозв’язок частин із цілою формою. Практична робота «Ліплення тварини» |
Фантастичні герої, виліплені з пластиліну |
Методика загартування; засвоєння елементарних правил приймання повітряних і с... |
Передача відкритого простору. Практична робота «Різнобарвні будинки» |
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та небезпечні місця на шкільно... |
Всього коментарів: 0 | |