Урок 22 Тема: Додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Задачі на знаходження невідомого від'ємникаМета: узагальнювати і систематизувати способи додавання чисел у межах 100; вправ-ляти в знаходженні значень виразів, що містять дужки; розвивати вміння розв'язувати задачі на знаходження невідомого від'ємника; виховувати уважність. Хід Уроку I. Організаційний момент Пролунав уже дзвінок, Всіх покликав на урок. Тому дружно всі сідаємо, Працювати починаємо. II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1) На дошці намальовані або виставлені на набірному полотні купюри вартістю 10 гривень, 5 гривень, 2 гривні, 1 гривня. Учитель ставить запитання: — Які дві купюри мама дала Оленці, якщо у неї виявилося всього 13 гривень? (15 гривень тощо)? 2) Яких чисел бракує у цьому ряді? 80; .; .; 83; .; 85; .; .; 88; .; . . 3) Прочитайте числа від найбільшого до найменшого. Скільки всього чисел? Які цифри використано для їх запису? 30; 33; 38; 80; 83; 88. 4) Назвіть «сусідів» чисел 29; 35; 30. Назвіть числа, більші, ніж 24, але менші за 39. 5) Розв’яжіть (усно) зручним способом. 16 - (6 + 3) =8+ (2 + 6) = 19-(8 + 1) = 2 Геометричний матеріал — Скільки всього трикутників на малюнку? — Назвіть вершини крайнього правого трикутника. — Назвіть вершини крайнього лівого трикутника. Е 3 Складання виразів — Запишіть усі вирази для суми одноцифрових чисел, що дорівнюють 12, в порядку спадання другого доданка. — Скільки різних виразів вийшло? — Запишіть перший доданок у другому виразі. 4 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Доповніть ряд чисел двома-трьома числами. 15; 12; 9; 6; ?; ?. III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Розвиток математичних знань 1 Узагальнення способів додавання 40 + 75 + 4 17 + 12 8 + 453 + 174 + 9 — Який приклад розв’язується на підставі порядку проходження чисел при лічбі? (53 + 1) — Який приклад розв’язується на підставі знання десяткового складу числа? (40 + 7) 5 + 4 — Як слід міркувати при розв’язуванні приклада 5 + 4? (Тут слід застосувати знання складу числа 4. Додати 4 до 5 можна декількома способами: спочатку додати 1, буде 6, а потім ще 3, буде 9; можна інакше: спочатку додати 2, буде 7, а потім ще 2, буде 9; можна ще по-іншому: спочатку додати 3, буде 8, і ще 1, буде 9.) — Щоразу, згадуючи склад числа 4, ми додавали його не відразу, а частинами. 8 + 4 — Як слід міркувати при розв’язуванні приклада 8 + 4? (Тут теж слід згадати склад числа 4, але не всі випадки складу числа 4 ми можемо тут застосувати; зручно буде 4 додати так: спочатку додамо 2, буде 10, а потім ще 2, буде 12. Тут теж число 4 додавали частинами, але тільки одним способом — спочатку додали стільки, скільки не вистачало 8 до 10, а потім додали одиниці, що залишилися.) — Чому тут число 4 ми додавали тільки одним способом? (Тому що тільки 2 доповнює число 8 до 10, а до 10 легко додати будь-яке число одиниць.) — Отже, другу суму теж можна обчислити способом додавання частинами, але представляючи менше число у вигляді суми зручних доданків. 74 + 9 — Чи можна додати частинами число 9 до 74? (Число 9 замінюємо сумою зручних доданків 6, адже 6 доповнює 74 до круглого числа. Спочатку додаємо до 74 число 6, буде 80, потім легко до 80 додати 3, буде 83.) — Як обчислити суму чисел 17 і 12 частинами? (Число 12 можна представити у вигляді суми зручних доданків: 3, що доповнює 17 до круглого числа, і 9 — але це складно. Число 12 можна представити у вигляді суми розрядних доданків: 10 і 2. До 17 спочатку легко додати 10, буде 27, а потім ще додамо 2, буде 29.) — Чим відрізняється це міркування при обчисленні частинами від попередніх? (Тим, що тут треба додати двоцифрове число, і його зручніше представити у вигляді суми розрядних доданків.) ► Фізкультхвилинка Раз, два — усі пірнають, Три, чотири — виринають, П’ять, шість — на воді кріпнуть крильця молоді. Сім, вісім — що є сили всі до берега поплили. Дев’ять, десять — розгорнулись, обсушились, потягнулись. 1)У Тетянки було 7 значків. Вона подарувала подрузі 2 значки. Скільки значків залишилося у Тетянки? Скласти і розв’язати обернену задачу до цієї задачі — на знаходження від’ємника. Короткий запис до неї вчитель у процесі бесіди з дітьми виконує на дошці. — Обведіть у зошиті стільки клітинок, скільки значків було у Тетянки. — Що ще відомо в задачі? — Зафарбуйте стільки клітинок, скільки значків залишилося у Тетянки. — Скільки незафарбованих клітинок? — Отже, скільки значків Тетянка подарувала подрузі? — Яку дію слід виконати, щоб дізнатися, скільки значків Те-тянка подарувала подрузі? — Прочитайте розв’язання. Назвіть відповідь. 2) На столі лежало 13 кексів. Прийшли діти і декілька кексів з’їли. Після цього на столі залишилося 7 кексів. Скільки кексів з’їли діти? — Повторіть умову задачі. — Повторіть питання. — Про кого йдеться в задачі? — Що відомо? — Що треба знайти? На дошці з’являється запис: 13 - ? = 7. 2 Розв'язування задач Було — 7 знач. Подарувала — ? Залишилося — 5 знач. Було З’їли — 13 — ? Залишилося — 7 Яку цифру треба вставити замість знаку питання? (6) — Як перевірити? — Як називається число 13? (Зменшуване) — Як називається число 6? (Від’ємник) — Як називається число 7 при відніманні? (Різниця) — Як знайшли від’ємник? (13 - 7 = 6. Зі зменшуваного відняли різницю.) — Як розв’язали задачу? (13 - 7 = 6) Висновок: якщо від зменшуваного відняти різницю, дістанемо від’ємник. (Зменшуване складається з від’ємника і різниці, тому, щоб знайти від’ємник, потрібно від зменшуваного відняти різницю.) 3 Офтальмологічна пауза V. Підбиття підсумків. Рефлексія — Які способи додавання ви знаєте? — Як додавати частинами? — Як знайти від’ємник? | |
| |
Переглядів: 1166 | |
Родина, рідня, рід. Сімейний календар |
Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні п... |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
Чому пташки в'ють гнізда по-різному? Англійська народна казка «Сороче гні... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 10 |
Всього коментарів: 0 | |