💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Задачі на знаходження невідомого від'ємника

Урок 22

Тема: Додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Задачі на знаходження невідомого від'ємника

Мета: узагальнювати і систематизувати способи додавання чисел у межах 100; вправ-ляти в знаходженні значень виразів, що містять дужки; розвивати вміння розв'язувати задачі на знаходження невідомого від'ємника; виховувати уважність.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

Пролунав уже дзвінок,

Всіх покликав на урок.

Тому дружно всі сідаємо,

Працювати починаємо.

II. Контроль, корекція і закріплення знань

 1 Усна лічба

1) На дошці намальовані або виставлені на набірному полотні купюри вартістю 10 гривень, 5 гривень, 2 гривні, 1 гривня. Учитель ставить запитання: — Які дві купюри мама дала Оленці, якщо у неї виявилося всього 13 гривень? (15 гривень тощо)?

2) Яких чисел бракує у цьому ряді?

80; .; .; 83; .; 85; .; .; 88; .; . .

3) Прочитайте числа від найбільшого до найменшого. Скільки всього чисел? Які цифри використано для їх запису?

30; 33; 38; 80; 83; 88.

4) Назвіть «сусідів» чисел 29; 35; 30. Назвіть числа, більші, ніж 24, але менші за 39.

5) Розв’яжіть (усно) зручним способом.

16 - (6 + 3) =8+ (2 + 6) = 19-(8 + 1) =

 2 Геометричний матеріал

— Скільки всього трикутників на малюнку?

— Назвіть вершини крайнього правого трикутника.

— Назвіть вершини крайнього лівого трикутника.

Е

 3 Складання виразів

— Запишіть усі вирази для суми одноцифрових чисел, що дорівнюють 12, в порядку спадання другого доданка.

— Скільки різних виразів вийшло?

— Запишіть перший доданок у другому виразі.

 4 Хвилинка каліграфії з логічним завданням

— Доповніть ряд чисел двома-трьома числами.

15; 12; 9; 6; ?; ?.

III. Повідомлення теми і мети уроку

IV. Розвиток математичних знань

 1 Узагальнення способів додавання

40 + 75 + 4 17 + 12

8 + 453 + 174 + 9

— Який приклад розв’язується на підставі порядку проходження чисел при лічбі? (53 + 1)

— Який приклад розв’язується на підставі знання десяткового складу числа? (40 + 7)

5 + 4

— Як слід міркувати при розв’язуванні приклада 5 + 4? (Тут слід застосувати знання складу числа 4. Додати 4 до 5 можна декількома способами: спочатку додати 1, буде 6, а потім ще 3, буде 9; можна інакше: спочатку додати 2, буде 7, а потім ще 2, буде 9; можна ще по-іншому: спочатку додати 3, буде 8, і ще 1, буде 9.)

— Щоразу, згадуючи склад числа 4, ми додавали його не відразу, а частинами.

8 + 4

— Як слід міркувати при розв’язуванні приклада 8 + 4? (Тут теж слід згадати склад числа 4, але не всі випадки складу числа 4 ми можемо тут застосувати; зручно буде 4 додати так: спочатку додамо 2, буде 10, а потім ще 2, буде 12. Тут теж число 4 додавали частинами, але тільки одним способом — спочатку додали стільки, скільки не вистачало 8 до 10, а потім додали одиниці, що залишилися.)

— Чому тут число 4 ми додавали тільки одним способом? (Тому що тільки 2 доповнює число 8 до 10, а до 10 легко додати будь-яке число одиниць.)

— Отже, другу суму теж можна обчислити способом додавання частинами, але представляючи менше число у вигляді суми зручних доданків.

74 + 9

— Чи можна додати частинами число 9 до 74? (Число 9 замінюємо сумою зручних доданків 6, адже 6 доповнює 74 до круглого числа. Спочатку додаємо до 74 число 6, буде 80, потім легко до 80 додати 3, буде 83.)

— Як обчислити суму чисел 17 і 12 частинами? (Число 12 можна представити у вигляді суми зручних доданків: 3, що доповнює 17 до круглого числа, і 9 — але це складно. Число 12 можна представити у вигляді суми розрядних доданків: 10 і 2. До 17 спочатку легко додати 10, буде 27, а потім ще додамо 2, буде 29.)

— Чим відрізняється це міркування при обчисленні частинами від попередніх? (Тим, що тут треба додати двоцифрове число, і його зручніше представити у вигляді суми розрядних доданків.)

Фізкультхвилинка

Раз, два — усі пірнають,

Три, чотири — виринають,

П’ять, шість — на воді кріпнуть крильця молоді.

Сім, вісім — що є сили всі до берега поплили.

Дев’ять, десять — розгорнулись, обсушились, потягнулись.

1)У Тетянки було 7 значків. Вона подарувала подрузі 2 значки. Скільки значків залишилося у Тетянки?

Скласти і розв’язати обернену задачу до цієї задачі — на знаходження від’ємника. Короткий запис до неї вчитель у процесі бесіди з дітьми виконує на дошці.

— Обведіть у зошиті стільки клітинок, скільки значків було у Тетянки.

— Що ще відомо в задачі?

— Зафарбуйте стільки клітинок, скільки значків залишилося у Тетянки.

— Скільки незафарбованих клітинок?

— Отже, скільки значків Тетянка подарувала подрузі?

— Яку дію слід виконати, щоб дізнатися, скільки значків Те-тянка подарувала подрузі?

— Прочитайте розв’язання. Назвіть відповідь.

2) На столі лежало 13 кексів. Прийшли діти і декілька кексів з’їли. Після цього на столі залишилося 7 кексів. Скільки кексів з’їли діти?

— Повторіть умову задачі.

— Повторіть питання.

— Про кого йдеться в задачі?

— Що відомо?

— Що треба знайти?

На дошці з’являється запис: 13 - ? = 7.

 2 Розв'язування задач

Було — 7 знач. Подарувала — ? Залишилося — 5 знач.

 Було

 З’їли

— 13

— ?

 Залишилося — 7 Яку цифру треба вставити замість знаку питання? (6)

— Як перевірити?

— Як називається число 13? (Зменшуване)

— Як називається число 6? (Від’ємник)

— Як називається число 7 при відніманні? (Різниця)

— Як знайшли від’ємник? (13 - 7 = 6. Зі зменшуваного відняли різницю.)

— Як розв’язали задачу? (13 - 7 = 6)

Висновок: якщо від зменшуваного відняти різницю, дістанемо від’ємник.

(Зменшуване складається з від’ємника і різниці, тому, щоб знайти від’ємник, потрібно від зменшуваного відняти різницю.)

 3 Офтальмологічна пауза

V. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Які способи додавання ви знаєте?

— Як додавати частинами?

— Як знайти від’ємник?

Категорія: Математика | Додав: SYLER (07.01.2014)
Переглядів: 1166 | Рейтинг: 0.0/0
Родина, рідня, рід. Сімейний календар
Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні п...
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр...
Чому пташки в'ють гнізда по-різному? Англійська народна казка «Сороче гні...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 10
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]