Урок 19 Тема: Додавання й віднімання на основі десяткової нумерації. Прямокутник. Порівняння виразу і числа. Знаходження числових значень буквених виразів. Рік і місяць. КалендарМета: систематизувати випадки додавання і віднімання, засновані на знанні нумерації; поглиблювати знання про рік і місяць, календар; формувати вміння творчо працювати над задачею; розвивати кмітливість; виховувати бажання надавати допомогу у складанні ситуації. Хід Уроку I. Організаційний момент нумо, перевір, дружок, чи готовий ти почати урок? II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Фронтальна робота з числовим віялом 1)назвіть з пари чисел більше: 25 і 52; 22 і 23; 83 і 85; 88 і 8. назвіть менше: 44 і 43; 56 і 57; 95 і 59. 2) Покажіть числа: тридцять два, вісімдесят дев’ять, сорок п’ять, дев’яносто чотири. Поміняйте цифри в записі чисел місцями. Прочитайте отримані числа. 3) Покажіть числа, у яких: 6 дес.; 2 дес. 3 од.; 9 дес. 9 од.; 10 дес.; 9 од.; 1 дес. 5 од. 2 Математичний диктант • Запишіть найменше двоцифрове число; • запишіть найбільше одноцифрове число; • запишіть найбільше двоцифрове число; • запишіть числа, які йдуть за числами: 90; 70; 68; • запишіть числа, що передують числам: 69; 37; 80; • запишіть число, що містить: 1 дес., 7 од.; 2 дес., 3 од.; 5 дес. 1 од; • Запишіть у виді прикладів — як дістати число 65 із попереднього; — як дістати число 59 з наступного; — скільки дістанемо, якщо від числа 72 віднімемо його одиниці; — скільки дістанемо, якщо від числа 37 віднімемо його десятки; • запишіть числа у виді суми розрядних доданків: 58; 16; 61; 44. • Доповніть числа до круглих: 7; 18; 9; 26. • Зменшіть числа до круглих: 13; 24; 76; 32. 3 Розв'язування прикладів з коментуванням 15 + 4 = 15 + 40 = 77 - 60 = 77 - 6 = 16 + 4 = 20 - 6 = 80 + 4 = 59 - 9 = 33 - 3 - 1 = 49 + 1 - 40 = 97 - 90 + 3 = 20 + 80 - 1 = 4 Хвилинка каліграфії з логічним завданням 100; 90; 80; ?; ?. ► Фізкультхвилинка «Раз» — підняти руки вгору, «Два» — нагнутися додолу. Не згинайте, діти, ноги, Як торкаєтесь підлоги. «Три-чотири» — прямо стати, Будем знову починати. III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці нас чекає зустріч з дивною наукою — геометрією. Слово геометрія в перекладі з грецької мови означає «вимірювання Землі» (део — Земля, теігіо — міряти). IV. Вивчення нового матеріалу 1 Підготовча робота — Подивіться на креслення на дошці. — які фігури ви бачите? — Скільки кутів у кожному чотирикутнику? — Знайдіть фігури, у яких усі кути прямі. 2 Пояснення нового матеріалу — Поміркуйте, як можна назвати чотирикутник, у якого всі кути прямі. Висновок. чотирикутник, у якого всі кути прямі називається прямокутником. — Давайте виміряємо довжину сторін. Що ви про них скажете? (Сторони, які лежать одна проти іншої, рівні.) Учитель на дошці фіксує властивості прямокутника. — називаються ці сторони протилежними. Протилежні сторони прямокутника рівні. 3 Первинне закріплення. Робота в групах Кожна група отримує картку з декількома прямокутниками. — Візьміть модель уже знайомого нам прямого кута. Виміряйте всі кути чотирикутників, щоб дізнатися, чи є серед них прямокутники. Під час виконання завдання учні з’ясовують, що прямокутники бувають рівносторонні і прямокутники, у яких тільки протилежні сторони рівні. V. Розвиток математичних знань 1 Розширення знань про місяць, рік, календар — Відгадайте загадку. Дванадцять братів Один за одним ходять, А один одного не обходять. (Місяці року) — Розглянемо календар. Про що можна дізнатися? — Тут є цілий рік: назви місяців, днів тижня, кількість днів у місяці, святкові й вихідні дні. — Скільки всього місяців? з якого місяця починається відлік? — Назвіть перший, другий... місяці. Зазвичай кількість днів — 30 або 31, у лютому — 28 або 29. Рік, у якому лютий має 29 днів, називається високосним. Кількість днів у місяці легко визначити за допомогою зігнутого кулака: кісточка — 31 день, «долина» — 30 днів. Промовляємо: січень — 31, лютий — 28 або 29, березень — 31 і т. д. — У році є чотири пори року: зима, весна, літо, осінь. Зимові місяці: грудень, січень, лютий. Весняні місяці: березень, квітень, травень. Літні: червень, липень, серпень. Осінні: вересень, жовтень, листопад. 2 Розв'язування задач на визначення тривалості подій за табелем-календарем 1) Скільки днів тривають осінні канікули? 2) На який день тижня цього року припаде 31 грудня? Ваш день народження? 3) Скільки днів триває зима? весна? 4) Лелеки відлітають до вирію в серпні, а прилітають у Південну Африку в середині грудня. Скільки місяців лелеки летять до теплих країв? 3 Гра «Закінчіть фразу» • У році ... місяців. • У році ... зимових місяця: ..., ..., ... . • У році ... весняних місяця: ... , ... , ... . • У році ... літніх місяця: ... , ... , ... . • У році ... осінніх місяця: ... , ... , ... . • ... рік кінчає, а ... починає. • У місяці... тижнів. • У тижні... днів. — найкоротший місяць у році — ... . 4 Порівняння виразу і числа 30 + 3 □ 3442 - 40 □ 1 87 - 7 □ 804 + 90 □ 96 4 □ 12 - 8 7 □ 17 - 7 5 Знаходження числових значень буквених виразів а + 5, якщо а = 7; 10; 90. 6 Офтальмологічна пауза 7 Розв'язування логічного завдання 8 □ < 85□ 0 > 50 □ 0 + 5 = 65□ 3 - П0 = 3 VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — який чотирикутник називається прямокутником? — Сформулюйте властивість сторін прямокутника. — Скільки місяців у році? — назвіть місяці за порами року. — як за кулачком дізнатися кількість днів у місяці? | |
| |
Переглядів: 1830 | |
А. Костецький «Батьківщина», М. Чернявський «Рідний край», В. Сухомлинський «... |
Запитання до природи. Чи розуміються тварини між собою? |
Чорне та Азовське моря. Значення морів |
Різноманітність дитячих ігор. Значення гри у житті дитини |
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми |
Всього коментарів: 0 | |