💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Вирази з дужками. Порядок виконання дій у виразах, які містять дужки. Розв'язування складених задач

Урок 14

Тема: Вирази з дужками. Порядок виконання дій у виразах, які містять дужки. Розв'язування складених задач

Мета: узагальнювати поняття «складена задача» як задача, що складається з декількох простих задач; повторити порядок виконання дій у виразах, що містять дужки; виховувати інтерес до предмета, дбайливе ставлення одне до одного, етичні навички.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

 Пролунав дзвінок,

 Починається урок.

 Працюватиме старанно,

 Щоб почути у кінці,

 Що у нашім першім класі Діти — просто молодці!

II. Контроль, корекція і закріплення знань

 1 Геометричний матеріал

 — Скільки трикутників зображено на малюнках?

 2 Усне розв'язування задач

 • У двох вазах лежать яблука: в одній вазі — стільки, скільки й в іншій. Як дізнатися, скільки яблук у двох вазах? Якою арифметичною дією можна дізнатися, на скільки яблук більше в одній вазі, ніж в іншій?

 • У вазі лежало стільки-то яблук, увечері кілька яблук з’їли. Якою арифметичною дією можна дізнатися, скільки яблук залишилося?

 • У двох вазах лежить стільки-то яблук, а в одній — стільки-то. Якою арифметичною дією можна дізнатися, скільки яблук лежить в іншій вазі?

 • Після того, як з’їли стільки-то яблук, у вазі залишилося кілька штук. Якою арифметичною дією можна дізнатися, скільки яблук було у вазі?

 • У вазі було стільки-то яблук, після того, як кілька яблук з’їли, у вазі залишилося ще кілька яблук. Якою арифметичною дією можна дізнатися, скільки яблук з’їли?

 • В одній вазі лежить стільки-то яблук, а в іншій — на кілька яблук менше. Якою дією можна дізнатися, скільки яблук у другій вазі?

 • В одній вазі лежить стільки-то яблук, а в іншій — на кілька яблук більше. Якою дією можна дізнатися, скільки яблук у другій вазі?

 • У першій вазі лежить стільки-то яблук, у другій — стільки-то, а в третьої — стільки, скільки у першій і в другій вазах разом. Якою дією можна дізнатися, скільки яблук у третій вазі?

 • У трьох вазах лежать яблука. Якою дією можна дізнатися, скільки всього яблук у трьох вазах?

— Про що повинне запитуватися в задачі, щоб на її питання треба було відповісти дією додавання?

— Про що повинне запитуватися в задачі, щоб на її питання відповіли дією віднімання?

— Складіть задачу на віднімання з числами 15 і 7.

— Складіть задачу на додавання з цими самими числами.

 3 Хвилинка каліграфії' з логічним завданням

— Продовжіть ряд чисел.

2; 3; 6; 7; 10; 11; ?; ?; ?; ?.

 Фізкультхвилинка

Що ж, мабуть, прийшла пора Трохи відпочити,

Хочу на фізкультхвилинку

Всіх вас запросити.

раз — підняли руки вгору.

Два — схилились всі додолу. руки в боки!

Повернулись, нахилились І вправо, і вліво —

Щоб нічого не боліло. раз, два, три, чотири!

Иабираємося сили.

Иахились, повернись,

До товариша всміхнись.

III. Повідомлення теми і мети уроку

IV. Розвиток математичних знань

 1 Узагальнення поняття «складена задача» як задача, що складається з декількох

простих задач

Учитель. Ви вже знаєте, що задачі, які розв’язуються однією дією називаються простими, а задачі, що розв’язуються двома і більше діями, називаються складеними.

Отже, будь-яка складена задача складається з декількох простих задач, порядок і кількість простих задач визначає план розв’язання складеної задачі.

Зараз ми займемося творчістю — будемо придумувати прості задачі і складати з них різні складені задачі!

З числами 6 і 2 складіть задачу, яка б розв’язувалася дією додавання. Про що можна запитати в цій задачі? (Можна запитати, скільки всього; чи можна запитати про число, що на кілька одиниць більше даного; чи можна запитати, скільки було, після того, як щось витратили.)

— Иехай у цій задачі запитується про число, що на 3 одиниці більше від 6. (У першій вазі було 6 груш, а в другій — на 3 груші більше. Скільки груш у другій вазі?)

I — 6 гр.

II — ?, на 3 гр. >

— Знаючи, скільки груш у першій вазі, і знаючи, скільки груш у другій вазі, що ми можемо дізнатися? (Скільки груш у двох вазах разом.)

I — 6 гр.

 II — □

— Сформулюйте складену задачу.

— Запишемо цю задачу коротко.

 I — 6 гр.-*-

 II — ?, на 3 гр. >

— Розбийте цю задачу на прості.

— Сформулюйте план розв’язання.

— Розкажіть розв’язання.

— Назвіть відповідь.

— Отже, в одній вазі 6 груш, а в іншій — 9 груш. Скільки груш усього в двох вазах? — це друга проста задача, з якої складається дана складена задача.

— А тепер продовжимо ситуацію. Отже, у двох вазах лежала деяка кількість груш, на полуденок з’їли 7 груш. Про що можна запитати? (Скільки груш залишилося?) Якщо в задачі запитується, скільки залишилося, то до якого виду треба віднести цю задачу?

I — 6 гр.1? Було—□

^ 9 гр. г З’їли—7 гр.

Залишилося — ?

— Тепер об’єднаємо ці дві задачі та сформулюємо одну складену задачу на знаходження залишку. Запишемо цю задачу коротко.

 Було— 6 гр. і 9 гр.

 З’їли— 7 гр.

 Залишилося — ?

— Розбийте цю задачу на прості. Скільки вийшло простих задач?

— Виходячи з послідовності простих задач, складіть план розв’язання задачі. Скількома діями розв’язується дана задача?

— Запишіть розв’язання задачі по діях з поясненням.

— Запишіть відповідь.

2 Знаходження значень виразів, що містять дужки

 12 - (6 - 4)12- 6 - 4

 13 - (6 + 4)13- 6 + 4

 8 + (6 + 4) 12- 6 + 4

 3 Розв'язування

 прикладів (усно) зручним способом

 = 8+ (2+ 4) =

17 - (7 + 3)

19 - (9 + 1)

4 Розв'язування

7 + 5 =

6 + 9 =

7 + 3 =

8 + 7 =

прикладів, у яких від'ємник дорівнює 7; доданок дорівнює 7

12 - 4 =

11 - 7 = 15 - 9 = 14 - 5 =

 17 - 8 = 13 - 7 =

 18 - 9 = 16 - 7 =

 5 Офтальмологічна пауза

 6 Розв’язування логічних завдань

1) У трьох братів по одній сестрі. Скільки всього дітей у сім’ї? (4)

2) Гуска має масу 3 кг. Якою буде її маса, якщо вона стане на одну ногу? (3 кг)

V. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Які задачі ми сьогодні розв’язували?

— Чим відрізняється складена задача від простої?

— З чого складається складена задача?

— Скільки простих задач може містити в собі складена задача?

Категорія: Математика | Додав: SYLER (07.01.2014)
Переглядів: 2258 | Рейтинг: 0.0/0
Г. Чубач «Я беру своє відерце». М. Стельмах «Сонце стукає в віконце». Прислів...
Л. Забашта «Рідна мова», М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...»
Безпека на відпочинку
Рослини, їх будова. Практична робота. Вивчення будови рослин
Робота з папером. Декоративна аплікація
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]