Урок 14 Тема: Вирази з дужками. Порядок виконання дій у виразах, які містять дужки. Розв'язування складених задачМета: узагальнювати поняття «складена задача» як задача, що складається з декількох простих задач; повторити порядок виконання дій у виразах, що містять дужки; виховувати інтерес до предмета, дбайливе ставлення одне до одного, етичні навички. Хід Уроку I. Організаційний момент Пролунав дзвінок, Починається урок. Працюватиме старанно, Щоб почути у кінці, Що у нашім першім класі Діти — просто молодці! II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Геометричний матеріал — Скільки трикутників зображено на малюнках? 2 Усне розв'язування задач • У двох вазах лежать яблука: в одній вазі — стільки, скільки й в іншій. Як дізнатися, скільки яблук у двох вазах? Якою арифметичною дією можна дізнатися, на скільки яблук більше в одній вазі, ніж в іншій? • У вазі лежало стільки-то яблук, увечері кілька яблук з’їли. Якою арифметичною дією можна дізнатися, скільки яблук залишилося? • У двох вазах лежить стільки-то яблук, а в одній — стільки-то. Якою арифметичною дією можна дізнатися, скільки яблук лежить в іншій вазі? • Після того, як з’їли стільки-то яблук, у вазі залишилося кілька штук. Якою арифметичною дією можна дізнатися, скільки яблук було у вазі? • У вазі було стільки-то яблук, після того, як кілька яблук з’їли, у вазі залишилося ще кілька яблук. Якою арифметичною дією можна дізнатися, скільки яблук з’їли? • В одній вазі лежить стільки-то яблук, а в іншій — на кілька яблук менше. Якою дією можна дізнатися, скільки яблук у другій вазі? • В одній вазі лежить стільки-то яблук, а в іншій — на кілька яблук більше. Якою дією можна дізнатися, скільки яблук у другій вазі? • У першій вазі лежить стільки-то яблук, у другій — стільки-то, а в третьої — стільки, скільки у першій і в другій вазах разом. Якою дією можна дізнатися, скільки яблук у третій вазі? • У трьох вазах лежать яблука. Якою дією можна дізнатися, скільки всього яблук у трьох вазах? — Про що повинне запитуватися в задачі, щоб на її питання треба було відповісти дією додавання? — Про що повинне запитуватися в задачі, щоб на її питання відповіли дією віднімання? — Складіть задачу на віднімання з числами 15 і 7. — Складіть задачу на додавання з цими самими числами. 3 Хвилинка каліграфії' з логічним завданням — Продовжіть ряд чисел. 2; 3; 6; 7; 10; 11; ?; ?; ?; ?. ► Фізкультхвилинка Що ж, мабуть, прийшла пора Трохи відпочити, Хочу на фізкультхвилинку Всіх вас запросити. раз — підняли руки вгору. Два — схилились всі додолу. руки в боки! Повернулись, нахилились І вправо, і вліво — Щоб нічого не боліло. раз, два, три, чотири! Иабираємося сили. Иахились, повернись, До товариша всміхнись. III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Розвиток математичних знань 1 Узагальнення поняття «складена задача» як задача, що складається з декількох простих задач Учитель. Ви вже знаєте, що задачі, які розв’язуються однією дією називаються простими, а задачі, що розв’язуються двома і більше діями, називаються складеними. Отже, будь-яка складена задача складається з декількох простих задач, порядок і кількість простих задач визначає план розв’язання складеної задачі. Зараз ми займемося творчістю — будемо придумувати прості задачі і складати з них різні складені задачі! З числами 6 і 2 складіть задачу, яка б розв’язувалася дією додавання. Про що можна запитати в цій задачі? (Можна запитати, скільки всього; чи можна запитати про число, що на кілька одиниць більше даного; чи можна запитати, скільки було, після того, як щось витратили.) — Иехай у цій задачі запитується про число, що на 3 одиниці більше від 6. (У першій вазі було 6 груш, а в другій — на 3 груші більше. Скільки груш у другій вазі?) I — 6 гр. II — ?, на 3 гр. > — Знаючи, скільки груш у першій вазі, і знаючи, скільки груш у другій вазі, що ми можемо дізнатися? (Скільки груш у двох вазах разом.) I — 6 гр. II — □ — Сформулюйте складену задачу. — Запишемо цю задачу коротко. I — 6 гр.-*- II — ?, на 3 гр. > — Розбийте цю задачу на прості. — Сформулюйте план розв’язання. — Розкажіть розв’язання. — Назвіть відповідь. — Отже, в одній вазі 6 груш, а в іншій — 9 груш. Скільки груш усього в двох вазах? — це друга проста задача, з якої складається дана складена задача. — А тепер продовжимо ситуацію. Отже, у двох вазах лежала деяка кількість груш, на полуденок з’їли 7 груш. Про що можна запитати? (Скільки груш залишилося?) Якщо в задачі запитується, скільки залишилося, то до якого виду треба віднести цю задачу? I — 6 гр.1? Було—□ ^ 9 гр. г З’їли—7 гр. Залишилося — ? — Тепер об’єднаємо ці дві задачі та сформулюємо одну складену задачу на знаходження залишку. Запишемо цю задачу коротко. Було— 6 гр. і 9 гр. З’їли— 7 гр. Залишилося — ? — Розбийте цю задачу на прості. Скільки вийшло простих задач? — Виходячи з послідовності простих задач, складіть план розв’язання задачі. Скількома діями розв’язується дана задача? — Запишіть розв’язання задачі по діях з поясненням. — Запишіть відповідь. 2 Знаходження значень виразів, що містять дужки 12 - (6 - 4)12- 6 - 4 13 - (6 + 4)13- 6 + 4 8 + (6 + 4) 12- 6 + 4 3 Розв'язування прикладів (усно) зручним способом = 8+ (2+ 4) = 17 - (7 + 3) 19 - (9 + 1) 4 Розв'язування 7 + 5 = 6 + 9 = 7 + 3 = 8 + 7 = прикладів, у яких від'ємник дорівнює 7; доданок дорівнює 7 12 - 4 = 11 - 7 = 15 - 9 = 14 - 5 = 17 - 8 = 13 - 7 = 18 - 9 = 16 - 7 = 5 Офтальмологічна пауза 6 Розв’язування логічних завдань 1) У трьох братів по одній сестрі. Скільки всього дітей у сім’ї? (4) 2) Гуска має масу 3 кг. Якою буде її маса, якщо вона стане на одну ногу? (3 кг) V. Підбиття підсумків. Рефлексія — Які задачі ми сьогодні розв’язували? — Чим відрізняється складена задача від простої? — З чого складається складена задача? — Скільки простих задач може містити в собі складена задача? | |
| |
Переглядів: 2258 | |
Г. Чубач «Я беру своє відерце». М. Стельмах «Сонце стукає в віконце». Прислів... |
Л. Забашта «Рідна мова», М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...» |
Безпека на відпочинку |
Рослини, їх будова. Практична робота. Вивчення будови рослин |
Робота з папером. Декоративна аплікація |
Всього коментарів: 0 | |