Урок 12 Тема: Периметр многокутника. Розв'язування складених задачМета: вчити учнів знаходити периметр многокутника; удосконалювати обчислювальні навички, формувати вміння аналізувати задачі, розвивати логічне мислення, математичне мовлення учнів, уміння аналізувати; формувати потребу розв'язувати поставлені завдання швидко і правильно, навички роботи в парі і групі, виховувати навчальну активність. Хід Уроку I. Організаційний момент Перевір, дружок, Чи готовий ти почати наш урок? II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1) Повторення складу чисел. 13 14 1411 12 15 15 161718 >^4 /\ /\/\ /\/\ /\ 0 00 00 00 00 00 00 00 00 00 □ 2) Гра «Вгадай число» На дошці — так звана «чарівна таблиця», що заповнюється таким чином: «За допомогою цієї чарівної таблиці, — говорить учитель, — я можу дізнатися, скільки років вашому братові, сестрі, товаришеві. Ви мені тільки скажіть, у яких стовпчиках зустрічається число задуманих вами років». — «Моє число знаходиться в першому, другому і четвертому стовпчику», — сказала Марина. — «Про кого ти Про брата». — «Твоєму бра- 1-й 2-й 3-й 4-й 1248 3359 56610 77711 9101212 11111313 13141414 15151515 задумала» ? — тові 11 років», — відповідає вчитель. Як учитель відгадав число років братові Марини? Пояснення. Щоб відгадати задумане число років, потрібно скласти числа першого рядка (1 + 2 + 8 = 11) названих стовпчиків таблиці (1-й, 2-й, 4-й). Так учиняють і в інших випадках, тобто складають числа першого рядка названих стовпчиків таблиці. Після пояснення вчителя до дошки по черзі викликаються декілька учнів, і тепер вони дізнаються загадане число років. 2 Гра «Розклади фігури». Робота в парах У кожної пари — набір одноколірних картонних геометричних фігур. О о Потрібно розподілити фігури у дві групи. У першій мають бути фігури, що не мають кутів, у другій — фігури, що мають кути. Виграють пари учнів, які не припустилися жодної помилки. — Які фігури не є многокутниками? Поясніть свій вибір. 3 Хвилинка каліграфії' з логічним завданням — Продовжте ряд чисел. 10; 8; 11; 9; 12; 10; 13; ?; ?. III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Розвиток математичних знань 1 Формування вмінь знаходити периметр многокутника 1) Як називаються ці геометричні фігури? 1 2 1 — незамкнена ламана; 2 — замкнена ламана, многокутник, чотирикутник. 2) Що зображено? (Многокутники) — Назвіть кожен многокутник і покажіть його межі. Учні виходять до дошки і указкою показують межі кожного многокутника. Ведуть по сторонах многокутника так, щоб лінія, яку опише кінець указки, представляла б замкнену ламану. — Що є межею многокутника? (Замкнена ламана) — Як знайти довжину ламаної? (Виміряти ланки і додати довжини.) Висновок. Сума довжин сторін многокутника — це периметр многокутника. ► Фізкультхвилинка Руки на лікоть поставте спочатку, Вліво і вправо качніть плічми. Ви дотяглися рукою до п’ятки? Якщо дістали, усе в порядку. Руки на пояс, голову вище! Раз — нахил, два — ще нижче. Ноги на п’ятки, потім на носок, Плеснемо в долоні — продовжимо урок! 2 Розв'язування задач 1)У шкільному саду росло 8 кущів червоних троянд і 4 — білих. Посадили ще 7 кущів троянд. Скільки всього кущів троянд стало в саду? 2) Уздовж шкільної огорожі росте 11 тополь, а беріз — на 5 менше. Скільки всього дерев росте вздовж шкільної огорожі? 3 Офтальмологічна пауза 4 Самостійна робота 11 - 4 + 6 12- 5 + 7 13 - 9 + 8 16- 9 + 5 1 варіант — 1-й рядок; 2 варіант — 2-й рядок. Двоє учнів працюють біля дошки. Перевірка — Поставте знак плюс, якщо приклади розв’язані правильно. — Поставте знак мінус, якщо допущені помилки. — Просигналізуйте зеленим кольором ті, хто виконав роботу правильно. — Просигналізуйте червоним кольором ті, хто припустився помилок. 5 Розв’язування логічних завдань Три учениці — Тополина, Березіна і Кленова — посадили біля школи три дерева: берізку, тополю і клен. Причому жодна з них не посадила дерево тієї породи, від якої пішло її прізвище. Деревце якої породи посадила Кленова, якщо це була не берізка? а які дерева посадили Тополина і Березіна? Відповідь: Тополина Березіна Кленова береза+-- тополя--+ клен-+- V. Підбиття підсумків. Рефлексія — Як знайти периметр многокутника? | |
| |
Переглядів: 2055 | |
Т. Шевченко «Тече вода з-під явора...» І. Франко «Дрімають села...» П. Тичина... |
Аплікація з вирізаних форм за допомогою шаблону. Копіювання зображень за допо... |
Хто ти. Які вони, який ти. твій зовнішній вигляд |
Ліплення з пластиліну (гриби) |
Інструменти і приладдя для роботи з тканиною |
Всього коментарів: 0 | |