💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Периметр многокутника. Розв'язування складених задач

Урок 12

Тема: Периметр многокутника. Розв'язування складених задач

Мета: вчити учнів знаходити периметр многокутника; удосконалювати обчислювальні навички, формувати вміння аналізувати задачі, розвивати логічне мислення, математичне мовлення учнів, уміння аналізувати; формувати потребу розв'язувати поставлені завдання швидко і правильно, навички роботи в парі і групі, виховувати навчальну активність.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

 Перевір, дружок,

 Чи готовий ти почати наш урок?

 II. Контроль, корекція і закріплення знань

1 Усна лічба

1) Повторення складу чисел.

13 14 1411 12 15 15 161718

 >^4 /\ /\/\ /\/\ /\

 0 00 00 00 00 00 00 00 00 00 □

2) Гра «Вгадай число»

 На дошці — так звана «чарівна таблиця», що заповнюється таким чином:

 «За допомогою цієї чарівної таблиці, — говорить учитель, — я можу дізнатися, скільки років вашому братові, сестрі, товаришеві. Ви мені тільки скажіть, у яких стовпчиках зустрічається число задуманих вами років». — «Моє число знаходиться в першому, другому і четвертому стовпчику», — сказала Марина. — «Про кого ти Про брата». — «Твоєму бра-

1-й 2-й 3-й 4-й

1248

3359

56610

77711

9101212

11111313

13141414

15151515

задумала»

 ? —

тові 11 років», — відповідає вчитель. Як учитель відгадав число років братові Марини?

Пояснення. Щоб відгадати задумане число років, потрібно скласти числа першого рядка (1 + 2 + 8 = 11) названих стовпчиків таблиці (1-й, 2-й, 4-й). Так учиняють і в інших випадках, тобто складають числа першого рядка названих стовпчиків таблиці.

Після пояснення вчителя до дошки по черзі викликаються декілька учнів, і тепер вони дізнаються загадане число років.

2 Гра «Розклади фігури». Робота в парах

У кожної пари — набір одноколірних картонних геометричних фігур.

О

о

Потрібно розподілити фігури у дві групи. У першій мають бути фігури, що не мають кутів, у другій — фігури, що мають кути. Виграють пари учнів, які не припустилися жодної помилки.

— Які фігури не є многокутниками? Поясніть свій вибір.

 3 Хвилинка каліграфії' з логічним завданням

— Продовжте ряд чисел.

10; 8; 11; 9; 12; 10; 13; ?; ?.

III. Повідомлення теми і мети уроку

IV. Розвиток математичних знань

 1 Формування вмінь знаходити периметр многокутника

1) Як називаються ці геометричні фігури?

1 2

 1 — незамкнена ламана;

 2 — замкнена ламана, многокутник, чотирикутник. 2) Що зображено? (Многокутники)

— Назвіть кожен многокутник і покажіть його межі.

Учні виходять до дошки і указкою показують межі кожного многокутника. Ведуть по сторонах многокутника так, щоб лінія, яку опише кінець указки, представляла б замкнену ламану.

— Що є межею многокутника? (Замкнена ламана)

— Як знайти довжину ламаної? (Виміряти ланки і додати довжини.)

Висновок. Сума довжин сторін многокутника — це периметр многокутника.

 Фізкультхвилинка

Руки на лікоть поставте спочатку,

Вліво і вправо качніть плічми.

Ви дотяглися рукою до п’ятки?

Якщо дістали, усе в порядку.

Руки на пояс, голову вище!

Раз — нахил, два — ще нижче.

Ноги на п’ятки, потім на носок,

Плеснемо в долоні — продовжимо урок!

 2 Розв'язування задач

1)У шкільному саду росло 8 кущів червоних троянд і 4 — білих. Посадили ще 7 кущів троянд. Скільки всього кущів троянд стало в саду?

2) Уздовж шкільної огорожі росте 11 тополь, а беріз — на 5 менше. Скільки всього дерев росте вздовж шкільної огорожі?

 3 Офтальмологічна пауза

 4 Самостійна робота

11 - 4 + 6 12- 5 + 7

13 - 9 + 8 16- 9 + 5

1 варіант — 1-й рядок;

2 варіант — 2-й рядок.

Двоє учнів працюють біля дошки.

Перевірка

— Поставте знак плюс, якщо приклади розв’язані правильно.

— Поставте знак мінус, якщо допущені помилки.

— Просигналізуйте зеленим кольором ті, хто виконав роботу правильно.

— Просигналізуйте червоним кольором ті, хто припустився помилок.

 5 Розв’язування логічних завдань

Три учениці — Тополина, Березіна і Кленова — посадили біля школи три дерева: берізку, тополю і клен. Причому жодна з них не посадила дерево тієї породи, від якої пішло її прізвище. Деревце якої породи посадила Кленова, якщо це була не берізка? а які дерева посадили Тополина і Березіна?

Відповідь:

Тополина Березіна Кленова

береза+--

тополя--+

клен-+-

V. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Як знайти периметр многокутника?

Категорія: Математика | Додав: SYLER (07.01.2014)
Переглядів: 2055 | Рейтинг: 0.0/0
Т. Шевченко «Тече вода з-під явора...» І. Франко «Дрімають села...» П. Тичина...
Аплікація з вирізаних форм за допомогою шаблону. Копіювання зображень за допо...
Хто ти. Які вони, який ти. твій зовнішній вигляд
Ліплення з пластиліну (гриби)
Інструменти і приладдя для роботи з тканиною
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]