💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Задачі на дві дії (ознайомлення). Знаходження значень виразів

Урок 11

Тема: Задачі на дві дії (ознайомлення). Знаходження значень виразів

Мета: ознайомити учнів із задачами на дві дії; закріплювати вміння розв'язувати прості задачі, знаходити значення виразів з буквеними даними; розвивати спостережливість, уміння міркувати, порівнювати; виховувати інтерес до математики.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

Пролунав уже дзвінок,

Починається урок.

II. Контроль, корекція і закріплення знань

 1 Гра «Дивовижний квадрат»

У клітинках квадрата написані числа від 1 до 16. Учитель пропонує дітям задумати будь-яке з написаних чисел. Учитель мовчки показує на числа указкою, учні до свого задуманого числа при кожному показі додають одиницю.

Отримавши після збільшення по одиниці кілька разів число 20, вони говорять: «Стоп»! У цей момент указка зупиниться на задуманому числі.

Учитель перші три числа показує навмання.

Четвертим він повинен показати число 16, п’ятим — 15, шостим — 14 і т. д. У цьому випадку учень, що задумав число 16, додає по одиниці чотири рази), учитель указав 3 рази на інші числа, а четвертим показав число 16, 16 та 4 — 20; учень, що задумав число 15, додає 5 разів по одиниці, що задумав число — 14 — 6 разів по одиниці і т. д.). У мить, коли вчитель покаже на задумане число кожного учня, у нього вийде число 20, і він говорить: «Стоп!».

 2 «Математична естафета»

На дошці заздалегідь написані приклади в три стовпчики. Учні об’єднуються у три команди (за кількістю рядів у класі, але кількість учнів у кожному ряду має бути рівною). Перші учасники гри від кожної команди одночасно підходять до дошки, розв’язують перше завдання зі свого стовпчика, потім повертаються на свої місця, віддавши крейду іншому членові команди. Виграє команда, яка швидше і без помилок виконає свої завдання.

13 - 8 16 - 8 11 - 8

4 + 85 + 87 + 8

9 + 417 - 7 11 - 5

13 - 6 7 + 712 - 6

15 - 8 12 - 89 + 8

 3 Хвилинка каліграфії із завданням

— Хтось заляпав плямами числа в прикладах. Допоможіть відновити числа.

□ + 5 = 14□ + 7 = 12

□ + 8 = 16□ - 9 = 5

□ - 5 = 6□ - 8 = 4

Учні самостійно розв’язують і записують тільки пропущені числа. Під час перевірки числа відкриваються. Діти пояснюють, як знайшли числа.

III. Повідомлення теми і мети уроку

IV. Вивчення нового матеріалу

 1 Підготовча робота

Задача 1. Незнайко запросив у гості 10 хлопчиків, а дівчаток — на 4 менше. Скільки дівчаток запросив у гості Незнайко?

35810

7112 15

11 14 46

2916 13

Задача 2. Незнайко запросив у гості 10 хлопчиків і Ц дівчаток. Скільки всього дітей запросив у гості Незнайко?

Вивчивши першу задачу, учні розв’язують її самостійно.

— Яку дію треба виконати, щоб дізнатися, скільки дівчаток запросив Незнайко?

— Повторіть другу задачу. Скільки було дівчаток, нам підказує перша задача.

— Повторіть задачу з цим числом.

— Про що дізнаємося в цій задачі?

— Яку дію виконаємо?

— Отже, скільки всього дітей запросив Незнайко?

— Таким чином, друга задача є продовженням першої. У першій задачі дізналися, скільки було дівчаток, а в другій — скільки всього дітей.

 Фізкультхвилинка 2 Ознайомлення зі складеною задачею

Практична робота. 1 ряд здав на перевірку 6 зошитів, другий — 7 зошитів. Учитель перевірив 8 зошитів. Що треба дізнатися? Запишемо задачу коротко.

 Було — 6 зош. і 7 зош.

 Перевірив— 8 зош.

 Залишилося — ? зош.

— Що треба дізнатися спочатку? Якою дією? Чому?

— Запишемо 1 дію.

1) 6 + 7 = 13 (зош.) — було

— Що дізнаємося тепер? Яку дію треба виконати? Чому?

— Запишемо другу дію.

2) 13 - 8 = 5 (зош.)

— Таким чином, ця задача розв’язується двома діями.

 Пам'ятка розв'язування складеної задачі

 1. Читаю задачу (спочатку всі діти читають мовчки, а потім один учень — вголос).

 2. Називаю умову (що відомо).

 3. Називаю питання (що потрібно дізнатися).

 4. Пояснюю (відразу відповісти на питання задачі не можна, оскільки не знаю...).

 5. Складаю план розв’язання (першою дією дізнаюся..., другою дією дізнаюся...).

 6. Розв’язую.

 7. Називаю відповідь.

 3 Первинне закріплення

 1.Колективне розв’язування задачі.

Хід розв’язання демонструється за допомогою тарілки і яблук. Було — 12 ябл.

 Узяли— 4 ябл. і 5 ябл.

 Залишилося — ?

V. Розвиток математичних знань

 1 Розв'язування прикладів

7 + 6 = 12 - 6 = 17 - 8 =

6 + 7 = 11 - 4 = 13 - 4 =

8 + 4 = 15 - 8 = 18 - 9 =

8 + 8 = 14 - 5 = 16 - 7 =

 2 Офтальмологічна пауза

 3 Розв’язування логічних завдань

1) До Новорічного свята учні виготовили 9 червоних і 5 зелених гірлянд. Яких виготовили більше — червоних чи зелених гірлянд? (Червоних)

2) Кришка парти має 4 кути. Один кут відрізали. Як його відрізати, щоб вийшов трикутник? (По діагоналі)

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Які нові задачі ми розв’язували на уроці?

— Прочитайте пам’ятку розв’язування складеної задачі.

Категорія: Математика | Додав: SYLER (07.01.2014)
Переглядів: 2547 | Рейтинг: 0.0/0
Запитання до природи. Звідки береться олія?
Осінь щедра, осінь золотава. Урок позакласного читання
Узагальнюючий урок із теми «Пластика форм». Виготовлення подарунка до зимових...
Твоя країна — Україна. Символи держави
Екскурсія до водойми (до лісу). Правила поведінки поблизу водойми (у лісі)
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]