Урок 8 Тема: Таблиці додавання і віднімання. Відрізок. Ламана лінія. Розв'язування простих задач. Знаходження значень виразів на дві діїМета: повторити таблиці додавання і віднімання; формувати поняття «пряма», «промінь», «відрізок», «ламана лінія»; розвивати пам'ять, увагу. Хід Уроку I. Організаційний момент Здрастуйте, діти. Чуєте дзвінок? Це починається Новий наш урок. II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Гра «Однакова відповідь» На дошці записаний приклад з відповіддю. Учні придумують свої приклади з тією самою відповіддю. Їх приклади на дошці не записуються. Діти на слух мають сприймати числа і визначати, чи правильно складений приклад. 15 - 6 = 9 (приклад учителя) ... = 9 Це завдання допомагає не лише повторенню, але й відпрацюванню правил дій над числами. 2 Магічний квадрат — Замість крапок вставте цифри таким чином, щоб усі вісім прикладів були розв’язані правильно. 7+-= 5 +-++ - 2 += -+-- 10 +- 6 = 6 ==== 5+ 5 -= 7 3 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Доповніть ряд чисел 1- 3- 5- 7- ?• ? х , с», сі, у .. 4 Математичний диктант • Зменши число 10 на 4. • Чому дорівнює сума чисел 9 і 6? • Збільши число 11 на 5. • Знайди різницю чисел 15 і 10. 5 Знаходження значень виразів на дві дії 11 - 3 + 4 18-8 - 5 12 - 4 + 3 14-5 - 9 4 + 10 - 5 16-7 + 5 III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Розвиток математичних знань 1 Повторення понять «пряма», «промінь», «відрізок» — Які геометричні фігури ви знаєте? (Точка, пряма, відрізок, многокутник) — Чим відрізняється відрізок від прямої? (Відрізок — це частина прямої; він обмежений з обох сторін, а пряма безкінечна.) — Послухайте вірш про пряму і відрізок, дайте відповідь на запитання: «До яких предметів подібний відрізок?». — Татку, подаруй пряму, — Попросили діти. — Я не можу, а чому, Хочу пояснити. Стільки в просторі прямих, Ще й подібна кожна, Але жодної із них Втримати не можна. Це і стрічка, і струна, Рейки і дротини... Тільки це — не вся пряма, А її частини. Промінь сонця, знає всяк, Довгий і пряменький. Але й промінь цей, однак, На прямій — маленький. Тож цілісіньку пряму Я не намалюю, Навіть в руки не візьму І не подарую. А коли візьмемо ми Ножиці швиденько, То відрізок і самі Виріжем гарненько. Вийде синя стрічечка, Чи яскрава свічечка, Пензлик, олівець, стріла, Чи лінієчка мала. Все це можна в руки взяти І комусь подарувати. Учитель. Поставте в зошиті дві точки і з’єднайте їх лінією за допомогою лінійки. — Як називається утворена геометрична фігура? — Покажіть початок відрізка, кінець відрізка. — Відрізок — це частина прямої. Пряма не має ані початку, ані кінця. Точки, що є початком і кінцем відрізка, позначаються буквами. У кожного з вас є ім’я, яке складається з різних букв українського алфавіту. Щоб назвати геометричні фігури, теж застосовують букви. Але для того, щоб люди різних країн розуміли математичні записи, використовують букви латинського алфавіту. Запам’ятайте написання і назви деяких з них: Написання А ВС Е РК МN0 р К8Т Назва а бе це де е еф ка ел ем ен о пе ку ер ес те — Нехай межі відрізка позначені буквами А і В. Пишуть і говорять: відрізок АВ. А 1----------------------'В М •---------------• N АВ — це назва відрізка. АВ — це відрізок АВ. ММ — це відрізок ММ. Частина прямої, у якої є початок, але немає кінця, називається променем. На кресленні зображений промінь, з початком в точці А: А •----------------- ► Фізкультхвилинка Ходить качка по двору, Зазиває дітвору: — Встаньте швидко по порядку, Розпочнем мерщій зарядку. Покрутили головою, Стали всі, немов до бою, Крила в боки розвели Й полетіли, попливли. Ліва, права, ліва, права, Роблять ніжки наші вправи. Не лінуйтесь, присідайте, Ви здоров’ячко зміцняйте, Щоб хвороби оминали, Смутку й заздрості не знали. 2 Виконання завдань 1) На промені поставлено 4 точки: А, В, С, ^. А •—•-------•---•--- В С^ — Укажіть назви відрізків, що вийшли. — Ці відрізки є ланцюгами ламаної лінії. — Скільки вийшло різних відрізків? — Скільки вийшло різних променів? 2) Накресліть пряму і поставте на ній послідовно 11 точок, відстань між сусідніми точками прийміть рівною 1 см. Позначте першу точку буквою А, а останню — буквою В. — Якою є довжина відрізка АВ (у сантиметрах)? — Скільки точок поставлено між точками А і В? 3) Скільки вийде коротких смужок паперу, якщо довгу смужку розрізати в трьох місцях? 4)Поставте в зошиті 4 точки так, щоб ніякі 3 з них не лежали на одній прямій. Позначте точки буквами А, В, С, ^. Проведіть усі можливі відрізки, межами яких є які-небудь дві з цих точок. Скільки всього вийшло відрізків? 3 Творча робота над задачею Задача 1. У каструлі 5 л молока, а в бідоні 9 л молока. Задача 2. В їдальні на сніданок витратили 7 кг картоплі, а на обід — 9 кг картоплі. — Виділіть числові дані. — Про що ще можна дізнатися за цими числовими даними? — Складіть задачу, у якій це число буде шуканим. — чим схожі ці задачі? — Чим вони відрізняються? — Що треба знати, аби дізнатися «Скільки всього...?»? — Що треба знати, аби дізнатися «На скільки більше (менше).?»? 4 Офтальмологічна пауза 5 Розв’язування логічних завдань 1) Накресліть два відрізки так, щоб один був довший, ніж другий, на 2 см, а разом вони б складали відрізок завдовжки 16 см. (7см і 9 см) 2) Із селища до міста їхав автобус. Дорогою він зустрів 6 вантажних автомобілів і 3 легкових. Скільки всього машин їхало до міста? (1) V. Підбиття підсумків. Рефлексія — Чим відрізняється відрізок від прямої? — Чим відрізняється відрізок від променя? — Із чого складається ламана лінія? | |
| |
Переглядів: 1908 | |
Осінь. Рослини восени. Охорона здоров'я восени |
Робота з папером. Предметна аплікація. Прапор та герб України |
І. Жиленко «Доброго ранку!..», Т. Коломієць «Задзвонив синенький дзвоник». В.... |
Спостереження та досліди. Практична робота. Дослідження дрібних деталей предм... |
Стібки і шви. ручні стібки. Шов «уперед голку» та його застосування |
Всього коментарів: 0 | |