💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Прийоми додавання і віднімання числа по одному і групами. Порівняння виразу і числа. Кілограм

Урок 6

Тема: Прийоми додавання і віднімання числа по одному і групами. Порівняння виразу і числа. Кілограм

Мета: повторити прийоми додавання та віднімання по одному і групами, одиницю вимірювання маси; формувати вміння аналізувати задачі, порівнювати вирази і числа; розвивати логічне мислення, математичне мовлення учнів; формувати потребу розв'язувати поставлені завдання швидко і правильно; виховувати навчальну активність.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

 Вчити математику настала пора,

 Сідайте тихо, дітвора.

II. Контроль, корекція і закріплення знань

 1 Заповнення таблиці

Число2 6 3 4 5

Більше на 4

Менше на 2

 2 Ритмічна гра «Лічба через 4»

Торкнутися рукою правої ноги, торкнутися рукою лівої ноги, плеснути в долоні — «чотири», торкнутися рукою правої ноги, торкнутися рукою лівої ноги, плеснути в долоні — «вісім» і т. ін.

 3 Гра «Виручай»

Учні кожного ряду отримують по картці. У першого учня в ряду завдання записане повністю, а в решти замість першого числа — «віконечко». Що ховається за «віконечком», учень дізнається тільки тоді, коли його товариш, що сидить попереду, повідомить йому відповідь у своєму завданні. Ця відповідь і буде числом, якого бракує. У такій грі всі мають бути гранично уважними, оскільки помилка одного учасника перекреслює роботу всіх.

10 + 5 = □11- 2 = □ 12 - 5 = □

□ - 7 = □□ + 4 = □ □+ 6 = □

□ + 4 = □□ - 6 = □ □- 8 = □

□ - 6 = □□ + 5 = □ □+ 6 = □

□ + 7 = □□ - 3 = □ □- 2 = □

□ - 8 = □□ + 8 = □ □+ 7 = □

 4 Хвилинка каліграфії з логічним завданням

— Доповніть ряд двома-трьома числами.

3; 6; 9; 12; ...

 5 Математичний диктант

 • Запишіть найменше двоцифрове число;

 • запишіть найбільше одноцифрове число;

 • запишіть числа, які йдуть за числами: 19; 7; 10;

 • запишіть числа, що передують числам: 9; 17; 20;

 • запишіть число, що містить: 1 дес. 7 од.; 1 дес. 3 од.; 1 дес.

III. Повідомлення теми і мети уроку

IV. Розвиток математичних знань

 Фізкультхвилинка

Станем струнко! Руки в боки!

Пострибаєм, як сороки,

Як сороки білобокі.

Стрибу-стрибу! Скоки-скоки!

А тепер, як жабенята,

Хочем трохи пострибати.

Ква-ква-ква! Ква-ква-ква! —

Щоб спочила голова.

Л. Кондрацька

 1 Повторення прийомів додавання і віднімання у межах 10

— Знайдіть приклади з однаковими відповідями.

Діти виходять до дошки і по черзі з’єднують приклади за допомогою стрілок.

6 + 26+ 4 10 - 2 - 2

7 - 36+ 1 + 1 + 1 + 1 5 + 4

7 - 1 - 1 - 16+ 1 + 110 - 4

5 + 2 + 27- 3

— Який приклад залишився без пари?

— Хто може надати йому пару?

— Як можна додати 2? 3? 4?

 2 Пояснення прийомів обчислень

8 - 4

Можна відняти число 4 по частинах (8 - 2 - 2), а можна згадати склад числа 8 і правило: «Якщо від суми відняти один доданок, дістанемо інший доданок» (8 = 4 + 4, 8 - 4 = 4).

2 + 6

Додавати число 6 по частинах незручно, застосуємо прийом перестановки доданків, а в прикладі 6 + 2, якщо забутий результат, можна додати по частинах число 2 (6 + 1 + 1 = 8).

Задача 1. З килима-літака, що прилетів, зійшли 5 джинів, 3 східні чарівниці і Аладдін. Скільки всього пасажирів доставив рейсовий килим-літак?

Задача 2. Допишіть питання і розв’яжіть задачу.

У конкурсі двійників Аладдіна брали участь 10 осіб, 6 учасників вибули в першому турі. Решта вийшли у фінал.

Задача 3. Складіть задачу за коротким записом і розв’яжіть її.

Учитель. Кілограмами вимірюють масу. Усі ви бачили в магазині, на ринку, як зважують різні товари. Часто у магазинах продають розфасовані у мішечки, пакети, коробки цукор, рис, сіль...

Учитель демонструє кілограмові пакети рису, цукру, солі.

— Прилад для зважування — ваги.

Найпростіші ваги — шалькові.

Шалька, на якій знаходиться товар із більшою масою, завжди нижче, ніж шалька із товаром з меншою масою. Якщо маса товарів однакова, шальки терезів урівноважені. Для зважування використовують різні гирі.

Існують різні види ваг: кантор, аптечні терези, пружинні ваги, медичні ваги, ваги на току тощо (можна використати презентацію або розповідь учителя на основі фотографій чи малюнків у комп’ютері).

 6 Розв’язування логічних завдань

1) На озері плавало 3 качки, мисливець вистрелив і вбив одну. Скільки качок залишилося на озері? (1 )

2) На столі стояло 5 кухлів із молоком. Кіт випив один кухоль молока. Скільки кухлів залишилося? (5)

 3 Порівняння виразу і числа

 8 + 2 □ 109-3 □ 5

 3 + 5 □ 7 4+4 □7

 10 - 7 □ 82+ 4 □ 7

 4 Розв'язання задач

Джин — 9 чарівних ламп Аладдін — ?, на 7 ламп <

5 Повторення знань про кілограм

V. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Які прийоми додавання і віднімання чисел повторили на уроці?

— Який закон додавання використовували під час обчислень?

Категорія: Математика | Додав: SYLER (07.01.2014)
Переглядів: 1357 | Рейтинг: 0.0/0
Пошиття фартушка для ляльки, оздоблення його швом «уперед голку» та аплікаціє...
Розкроювання тканини. Виготовлення серветки з бахромою
Рослини. Рослини і людина: що дають рослини людям, вшанування рослин. Охорона...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 21
Корисні звички у спілкуванні з однолітками, дорослими людьми, членами своєї р...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]