Урок 6 Тема: Прийоми додавання і віднімання числа по одному і групами. Порівняння виразу і числа. КілограмМета: повторити прийоми додавання та віднімання по одному і групами, одиницю вимірювання маси; формувати вміння аналізувати задачі, порівнювати вирази і числа; розвивати логічне мислення, математичне мовлення учнів; формувати потребу розв'язувати поставлені завдання швидко і правильно; виховувати навчальну активність. Хід Уроку I. Організаційний момент Вчити математику настала пора, Сідайте тихо, дітвора. II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Заповнення таблиці Число2 6 3 4 5 Більше на 4 Менше на 2 2 Ритмічна гра «Лічба через 4» Торкнутися рукою правої ноги, торкнутися рукою лівої ноги, плеснути в долоні — «чотири», торкнутися рукою правої ноги, торкнутися рукою лівої ноги, плеснути в долоні — «вісім» і т. ін. 3 Гра «Виручай» Учні кожного ряду отримують по картці. У першого учня в ряду завдання записане повністю, а в решти замість першого числа — «віконечко». Що ховається за «віконечком», учень дізнається тільки тоді, коли його товариш, що сидить попереду, повідомить йому відповідь у своєму завданні. Ця відповідь і буде числом, якого бракує. У такій грі всі мають бути гранично уважними, оскільки помилка одного учасника перекреслює роботу всіх. 10 + 5 = □11- 2 = □ 12 - 5 = □ □ - 7 = □□ + 4 = □ □+ 6 = □ □ + 4 = □□ - 6 = □ □- 8 = □ □ - 6 = □□ + 5 = □ □+ 6 = □ □ + 7 = □□ - 3 = □ □- 2 = □ □ - 8 = □□ + 8 = □ □+ 7 = □ 4 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Доповніть ряд двома-трьома числами. 3; 6; 9; 12; ... 5 Математичний диктант • Запишіть найменше двоцифрове число; • запишіть найбільше одноцифрове число; • запишіть числа, які йдуть за числами: 19; 7; 10; • запишіть числа, що передують числам: 9; 17; 20; • запишіть число, що містить: 1 дес. 7 од.; 1 дес. 3 од.; 1 дес. III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Розвиток математичних знань ► Фізкультхвилинка Станем струнко! Руки в боки! Пострибаєм, як сороки, Як сороки білобокі. Стрибу-стрибу! Скоки-скоки! А тепер, як жабенята, Хочем трохи пострибати. Ква-ква-ква! Ква-ква-ква! — Щоб спочила голова. Л. Кондрацька 1 Повторення прийомів додавання і віднімання у межах 10 — Знайдіть приклади з однаковими відповідями. Діти виходять до дошки і по черзі з’єднують приклади за допомогою стрілок. 6 + 26+ 4 10 - 2 - 2 7 - 36+ 1 + 1 + 1 + 1 5 + 4 7 - 1 - 1 - 16+ 1 + 110 - 4 5 + 2 + 27- 3 — Який приклад залишився без пари? — Хто може надати йому пару? — Як можна додати 2? 3? 4? 2 Пояснення прийомів обчислень 8 - 4 Можна відняти число 4 по частинах (8 - 2 - 2), а можна згадати склад числа 8 і правило: «Якщо від суми відняти один доданок, дістанемо інший доданок» (8 = 4 + 4, 8 - 4 = 4). 2 + 6 Додавати число 6 по частинах незручно, застосуємо прийом перестановки доданків, а в прикладі 6 + 2, якщо забутий результат, можна додати по частинах число 2 (6 + 1 + 1 = 8). Задача 1. З килима-літака, що прилетів, зійшли 5 джинів, 3 східні чарівниці і Аладдін. Скільки всього пасажирів доставив рейсовий килим-літак? Задача 2. Допишіть питання і розв’яжіть задачу. У конкурсі двійників Аладдіна брали участь 10 осіб, 6 учасників вибули в першому турі. Решта вийшли у фінал. Задача 3. Складіть задачу за коротким записом і розв’яжіть її. Учитель. Кілограмами вимірюють масу. Усі ви бачили в магазині, на ринку, як зважують різні товари. Часто у магазинах продають розфасовані у мішечки, пакети, коробки цукор, рис, сіль... Учитель демонструє кілограмові пакети рису, цукру, солі. — Прилад для зважування — ваги. Найпростіші ваги — шалькові. Шалька, на якій знаходиться товар із більшою масою, завжди нижче, ніж шалька із товаром з меншою масою. Якщо маса товарів однакова, шальки терезів урівноважені. Для зважування використовують різні гирі. Існують різні види ваг: кантор, аптечні терези, пружинні ваги, медичні ваги, ваги на току тощо (можна використати презентацію або розповідь учителя на основі фотографій чи малюнків у комп’ютері). 6 Розв’язування логічних завдань 1) На озері плавало 3 качки, мисливець вистрелив і вбив одну. Скільки качок залишилося на озері? (1 ) 2) На столі стояло 5 кухлів із молоком. Кіт випив один кухоль молока. Скільки кухлів залишилося? (5) 3 Порівняння виразу і числа 8 + 2 □ 109-3 □ 5 3 + 5 □ 7 4+4 □7 10 - 7 □ 82+ 4 □ 7 4 Розв'язання задач Джин — 9 чарівних ламп Аладдін — ?, на 7 ламп < 5 Повторення знань про кілограм V. Підбиття підсумків. Рефлексія — Які прийоми додавання і віднімання чисел повторили на уроці? — Який закон додавання використовували під час обчислень? | |
| |
Переглядів: 1357 | |
Пошиття фартушка для ляльки, оздоблення його швом «уперед голку» та аплікаціє... |
Розкроювання тканини. Виготовлення серветки з бахромою |
Рослини. Рослини і людина: що дають рослини людям, вшанування рослин. Охорона... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 21 |
Корисні звички у спілкуванні з однолітками, дорослими людьми, членами своєї р... |
Всього коментарів: 0 | |