Урок 5 Тема: Спосіб додавання і віднімання частинами. Порівняння чисел. Вимірювання довжин відрізків у сантиметрах і дециметрах. Розв'язування задачМета: удосконалювати обчислювальні навички в межах 10, вміння розв'язувати задачі і креслити відрізки; формувати вміння додавати числа частинами; розвивати увагу, математичне мовлення; виховувати товариськість і взаєморозуміння через організацію спільної діяльності. Хід Уроку I. Організаційний момент Стій, друже, зупинись, Ти на місці не крутись. Пролунав дзвінок, Починаємо урок. II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Гра «Чарівне колесо» 2 Гра «Чий ряд кращий» 1-й ряд — з’єднайте числа так, щоб сума була менше 10, запишіть відповідну рівність; 2-й ряд — з’єднайте числа так, щоб сума була більше 10, запишіть відповідну рівність; 3-й ряд — з’єднайте числа так, щоб сума дорівнювала 10, запишіть відповідну рівність; менше 10 більше 10 дорівнює 9 5575 3 4 6017 8 5 8224 5 2 7692 6 Учитель. Що означає порівняти два числа? (Порівняти два числа — це означає дізнатися, яке з них більше чи менше.) — Порівняйте числа 8 і 6. Як можна міркувати? (1-й спосіб, заснований на знанні порядку чисел при лічбі: число 8 називається після числа 6, отже число 8 більше 6.2-й спосіб, заснований на знанні складу числа: число 8 — це 6 та ще 2,6 та 2 більше 6, отже 8 більше 6.) 3 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Намалювати три квадрати, три круги і 3 трикутники. Записати в квадратах числа першого десятка, менші, ніж 4; у кругах — більші, ніж 8; у трикутниках — решту. 4 Математичний диктант • Сума чисел 2 і 8. • Сума чисел 5 і 4. • Різниця чисел 10 і 3. • Запишіть число, наступне за числом 15. • До 2 додати 7. • Різниця чисел 7 і 5. • На скільки 9 більше 6? • На скільки 1 менше 9? Відповіді: 10; 9; 7; 16; 9; 2; 3; 8. ► Фізкультхвилинка Станем струнко! Руки в боки! Пострибаєм, як сороки, Як сороки білобокі. Стрибу-стрибу! Скоки-скоки! А тепер, як жабенята, Хочем трохи пострибати. Ква-ква-ква! Ква-ква-ква! — Щоб спочила голова. Л. Кондрацька III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Розвиток математичних знань 1 Вимірювання і креслення відрізків 1. Гра «Покажи відрізки». Мета: формувати поняття про сторони деяких геометричних фігур як про відрізки. Опис гри. На лівій і правій сторонах дошки виконані креслення: У грі беруть участь дві команди, по 12 гравців у кожній. Учитель запрошує до дошки по парі учнів з кожної команди. Пояснює, що один з гравців кожної пари повинен указкою показати відрізки, що утворюють сторони геометричної фігури, а другий — записати порядкові номери цих відрізків поряд з ними. Наприклад: 1 5 4 Кожна пара працює з однією геометричною фігурою. Після виконання завдання гравці сідають, а до дошки виходить наступна пара учасників команди. За кожне правильно виконане завдання команда отримує бал. Виграє команда, яка набрала найбільшу кількість балів. 2. Вимірювання довжини смужок паперу. У дітей на партах — конверти, у яких дві смужки, — жовтого і зеленого кольору. — Візьміть жовту смужку. — Дізнайтеся, чому дорівнює довжина жовтої смужки. (7 см) — Накресліть цей відрізок у зошиті. — Візьміть смужку зеленого кольору. — Дізнайтеся, чому дорівнює довжина зеленої смужки. (3 см) — Накресліть цей відрізок у зошиті. — Яке завдання дали б сусідові по парті? (На скільки сантиметрів довжина одного відрізка більше (менше) довжини іншого?) — Виконаємо завдання в зошитах, а один учень — біля дошки. — Що закріпили? (Уміння вимірювати і креслити відрізки.) У конвертах — смужки: 1 дм, 1 дм 3 см, 1 дм 6 см, які учні вимірюють, але не креслять. 2 2 Виконання завдань 1) Василько і Тетянка розв’язували приклад 3 + 7 по-різному. Тетянка: 3 + 7 = 3 + 3 + 4 = 10 Василько: 3 + 7 = 3 + 2 + 2 + 3 = 10 — Як додав число 7 Василько? а Тетянка? Порівняйте їх відповіді. Висновок: числа можна додавати частинами. 2) Усне розв’язування задач. а) Від землі до даху будинку 9 м. Зв’язали дві драбини завдовжки 3 і 4 м. Чи можна по них залізти на дах? б) В одному шматку було 3 дм дроту, а у другому — на 6 дм більше. Скільки дециметрів дроту в другому шматку? 3) Самостійна робота 1 варіант2варіант 1 д. 3 од. = || | 1д. 4 од. = | | 1 д. 0 од. = || | 1д. 5 од. = | | 2 д. 0 од. = || | 1д. 1 од. = | | 3 Офтальмологічна пауза 4 Розв’язування логічних завдань 3 4 1) Іванко живе у 12-поверховому будинку, на 9 поверсі, якщо рахувати згори. На якому поверсі живе Іванко? Розв’язання Можна намалювати будинок, а можна розв’язати задачу і без малюнка, дізнавшись, скільки поверхів будинку знаходиться нижче за Іванка (12 - 9 = 3). Відповідь: на 4 поверсі. 2) У Василька і Миколки разом 15 марок. Василько подарував 2 з них Миколці. Скільки стало у них разом марок після цього? Відповідь: це — завдання-жарт. Марок залишилося, скільки було — 15. V. Підбиття підсумків. Рефлексія — Як можна додавати числа? — Які способи порівняння чисел ви знаєте? — Порівняйте числа 9 і 7. | |
| |
Переглядів: 1790 | |
Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні п... |
Робочий стіл. Піктограми |
Сюжетні композиції з рослинних форм. створення колективних сюжетних композиці... |
Осінь щедра, осінь золотава. Урок позакласного читання |
Дитина вдома. Поведінка в небезпечних ситуаціях |
Всього коментарів: 0 | |