Урок 4 Тема: Складання прикладів на віднімання з прикладів на додавання (зв'язок дії додавання і віднімання). Задачі на знаходження невідомого доданкаМета: повторити таблиці додавання і віднімання в межах 10; формувати вміння складати приклади на віднімання з прикладів на додавання, розв'язувати прості задачі на знаходження невідомого доданка; розвивати уяву; виховувати любов до природи. Хід Уроку I. Організаційний момент Пролунав уже дзвінок. Всіх покликав на урок. Тому дружно всі сідаємо. Працювати починаємо. II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба ► Гра «Мовчанка» 2 Складання та розв'язування прикладів Знаючи, що 2 + 5 = 7; 4 + 3 = 7, складіть і розв’яжіть усі можливі приклади на віднімання. Скільки прикладів вийшло? — Розв’язуючи ці приклади, ви помітили, що якщо від суми відняти один з доданків, то дістанемо інший доданок. Щоб знайти невідомий доданок за відомою сумою та іншим доданком, треба від суми відняти відомий доданок. — Як знайти невідомий від’ємник; невідоме зменшуване? — Один доданок дорівнює 5, сума дорівнює 9. Знайдіть інший доданок. — Сума двох однакових доданків дорівнює 8. Знайдіть один з цих доданків. 3 «Математична естафета» Клас об’єднується по рядах у 3 команди. Для кожної команди вчитель пише вирази: 6 + 2 5+ 4 7+ 3 До дошки виходять по одному учневі одночасно відкожної ко- манди. Їх завдання полягає в тому, щоб правильно і швидко знайти значення виразу, скласти інший вираз з цими числами і передати естафету своєму учасникові. Учні у командах складають ланцюжок взаємопов’язаних виразів виду: 6 + 2 = 85+ 4 = 97+ 3 = 10 2 + 6 = 84+ 5 = 93+ 7 = 10 8 - 2 = 69 - 4 = 510 - 7 = 3 8 - 6 = 29 - 5 = 410 - 3 = 7 Гра триває до тих пір, поки учні кожної команди не складуть усі вирази з цими числами. Перемагає команда, яка раніше за інших складе правильно ланцюжок взаємозв’язаних виразів. 4 Заповнення таблиці I доданок78 II доданок64 Сума9 11 5 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Простежте закономірність у записі чисел і продовжте ряд: 13; 2; 13; 5; 13; 8; ?; ?. 6 Математичний диктант 1) Записати цифрами числа: дванадцять, вісімнадцять, двадцять, п’ятнадцять; 2) записати «сусідів» числа 16; 3) записати суму чисел 10 і 3; 4) записати різницю чисел 9 і 6; 5) записати, на скільки 8 більше 5; 6) записати, на скільки 8 менше 10. ► Фізкультхвилинка Ведмедики в хащі жили. Ніжно, радісно дружили. Ось так, ось так Ведмедики ті дружили. Ведмедики фрукти збирали. Дружно яблуньку гойдали Ось так, ось так Дружно яблуньку гойдали. Перевалюючись ходили І з річки воду пили. Ось так, ось так Ці ведмедики воду пили. А потім вони танцювали, До сонця лапи піднімали. Ось так, ось так До сонця лапи піднімали. III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування задач 1) Ведмедик вирішив посадити сад. Першого дня він посадив 6 дерев, а другого — 3. Скільки дерев ведмедик посадив за два дні? 2) Ведмедик вирішив посадити сад і привіз 9 дерев. Першого дня він посадив 6 дерев. Скільки дерев ведмедик посадив другого дня? На дошці — короткі умови задач. — Як знайти суму? Як знайти невідомий доданок? — Як дізнатися, скільки дерев ведмедик посадив другого дня? — Чим схожі задачі? Чим різняться? 3) Складання та розв’язування задачі. Гостей — 6 Хазяїв — ? Учитель допомагає слабим учням. 2 Офтальмологічна пауза 3 Самостійна робота 1 варіант2 варіант □ - 3 = 75+ □ = 8□ -4 = 28 - □ = 2 □ + 6 = 97- □ = 3□ -5 = 102 + □ = 10 10 - □ = 1 2+ □ = 6□+4 = 10 10 - □ = 1 Двоє учнів працюють біля дошки. Перевірка — Поставте знак плюс, якщо приклади розв’язані правильно. — Поставте знак мінус, якщо допущені помилки. — Просигналізуйте зеленим кольором ті, хто виконав роботу правильно. — Просигналізуйте червоним кольором ті, хто припустився помилок. — Молодці! 4 Гра «Знайди помилку» 1 варіант 8 - 2 = 54+ 6 = 9 5 + 4 = 107- 3 = 4 2 + 8 = 99- 5 = 5 2 варіант 6 + 3 = 10 9 - 4 = 6 3 + 7 = 8 7 - 2 = 5 4 + 5 = 10 9 - 3 = 5 5 Розв'язування логічних задач 1) З-під воріт видно 8 котячих лап. Скільки кішок у дворі? (2) 2) З дупла виглядали 8 хвостів білок. Скільки білок у дуплі? (8) V. Підбиття підсумків. Рефлексія — Як знайти невідомий доданок? — Як знайти невідомий від’ємник? — Як знайти невідоме зменшуване? — Яке завдання на уроці вам сподобалося, і ви хотіли б виконати його знову? На полях навпроти нього поставте кружечок і зафарбуйте зеленим кольором. — Яке завдання викликало у вас утруднення? Поставте навпроти знак оклику. — Якщо ви задоволені своєю роботою, «запаліть» вогник зеленого кольору. — Якщо ви могли б краще, «запаліть» вогник жовтого кольору. — Якщо вам ваша робота не сподобалася, і ви могли б краще працювати, «запаліть» червоний сигнал світлофора. | |
| |
Переглядів: 2632 | |
Рослинний і геометричний орнамент. Практична робота «Гарний будинок» |
Корисні звички у спілкуванні з однолітками, дорослими людьми, членами своєї р... |
Незвичайний стадіон |
Рослини. Рослини і людина: що дають рослини людям, вшанування рослин. Охорона... |
Твоя родина, рідня, рід. Свята моєї родини |
Всього коментарів: 0 | |