Урок 2 Тема: Назви компонентів дій додавання і віднімання. Задачі на різницеве порівняння. Доба і тижденьМета: повторити назви компонентів дій додавання і віднімання, таблиці додавання і віднімання; формувати вміння розв'язувати задачі на різницеве порівняння; закріплювати знання днів тижня і поняття «доба»; виховувати бережливе ставлення до часу. Хід Уроку I. Організаційний момент Пролунав уже дзвінок, Починається урок. Щоб урок минув цікаво, Всі беремося до справи. II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Ритмічна гра «Лічба через 5» Торкнутися руками ніг, торкнутися правою рукою лівого плеча, торкнутися лівою рукою правого плеча, плеснути в долоні — «п’ять» і т. ін. 2 Гра «День і ніч» Учитель. Коли я скажу «ніч», ви заплющуєте очі і починаєте обчислення. Коли я говорю «день», то ви розплющуєте очі і називаєте відповідь. 3 + 1 + 2 - 4 + 5 + 1 - 4 + 6 6 + 3 - 7 + 6 + 2 - 5 + 4 - 8 3 Хвилинка каліграфії Написати дев’ять шестірок, а сімок — на 3 менше. 4 Математичний диктант • Збільшити на 4 числа: 3; 6; 2; 5. • Зменшити на 5 числа: 10; 7; 5; 8. 5 Розв'язування кругових прикладів 5 + 31+ 9 9 - 68-7 2 + 76- 1 10 - 83+3 ► Фізкультхвилинка Раз, два, три, чотири — У лісок ми ходили, Зайця сірого зустріли. Зайчик прудко так стрибає, Пташка весело літає, Швидко лис десь пробіжить, Їжачок в кущах сидить. Посиділи і ми трішки, Щоб спочили руки, ніжки. Всі веселі, от чудово! У лісок підемо знову. III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Розвиток математичних знань 1 Повторення назв компонентів і результатів дій додавання і віднімання — Згадайте, як називають числа у прикладах, що записані на дошці: 7 + 2 = 9 10 - 3 = 7 — Відновіть ланцюжки. Доданок, ..., сума. ..., від’ємник, ... . 2 Самодиктант Завдання: записати тільки відповіді. Зменшуване 8 9 9 9 10 10 10 Від’ємник3 4 5 6 789 Різниця — Перевіримо роботи. Поміняйтеся картками, порівняйте свої записи із записами на дошці. Зменшуване 8 9 9 9 10 10 10 Від’ємник3 4 5 6 789 Різниця5 5 4 3 321 — Якщо робота виконана правильно, поставте знак плюс. — Якщо допущені помилки, поставте знак мінус. — Поміняйтеся зошитами. — Просигналізуйте зеленим кольором ті, хто виконав це завдання без помилок. — Просигналізуйте червоним кольором ті, хто виконав це завдання з помилками. — Молодці! — На яке правило дані приклади? (На знаходження різниці.) — Як знайти різницю? (Потрібно від зменшуваного відняти від’ємник.) 3 Обчислюваний ланцюжок У зошитах учні пишуть тільки відповіді. Зменш 9 на 6, доданок 5 ..., доданок 6 ..., від’ємник 7 ..., доданок 9 ..., від’ємник 10 ..., доданок 6. Якщо ви дістали 12, то обчислили правильно. 4 Формування знань про добу і тиждень Учитель. Доба — проміжок часу, що дорівнює 24 годинам, або день і ніч. Добу інколи поділяють також на 4 частини: ранок, день, вечір, ніч. Слово доба не має скорочення, записуємо 1 доба, 4 доби. Що відбувається в природі вранці? (Сходить сонечко, розвиднюється, розквітають квіти, співають пташки.) Чим займаються люди? (Прокидаються, вмиваються, роблять зарядку, снідають, йдуть на роботу, до школи.) Аналогічно з’ясовуються ознаки інших частин доби. 1. Назвіть у порядку черговості днів подані слова: післязавтра, учора, сьогодні, завтра, позавчора. 2. Відгадайте загадку. Нас сім братів. Роками рівні, а імена різні. (Дні тижня) — Що таке тиждень? (7 діб) — Прослухайте уважно вірш і скажіть, про які дні тижня у ньому йдеться. Семеро дітей у тижня: От сімейка дивовижна. Аж ніяк не хоче тато Всіх докупи поскликати. Понеділок десь мандрує І кота в мішку пильнує. А вівторок з середою Носять решето із водою. А четвер йде до п’ятниці Випробовувать кислиці. Задоволена субота, Аж кипить у всіх робота. Разом всі пішли зраділі Відпочити до неділі. — Який сьогодні день тижня? учора? позавчора? завтра? післязавтра? — Який день тижня шостий по порядку, починаючи з понеділка? — Яким днем закінчується тиждень? На дошці розташовуються картки: понеділок вівторок середа четвер п’ятниця субота неділя 3. Гра «Я почну, а ти продовж». Учитель (називає). Середа... Учень (продовжує). Четвер і т. д. (Учитель може почати гру з будь-якого дня тижня,.) 4. Назвіть п’ять днів тижня, не користуючись назвами днів тижня та числами. (Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра) — А скільки всього днів у тижні? Назвіть їх. — Скільки робочих днів у тижні? а вихідних? — Які? — Чи правильне таке твердження: «Якщо завтра вівторок, то сьогодні середа»? 5. Порівняйте. 1 тиждень О 6 діб3тижніО21 доба 6. Усне розв’язування задач. а) Марійка поїхала до бабусі в неділю, а братик приїде до неї через 4 дні. У який день тижня приїде братик? б) Ми підемо до цирку через 3 дні. Сьогодні середа. Якого дня тижня відбудеться вистава? в) Сьогодні вівторок, а до спортивних змагань залишилося ще 2 дні. Якого дня тижня відбудуться змагання? г) З понеділка до четверга йшов дощ. Скільки діб дощило? д) О 2 годині дня в Харкові йшов дощ. Чи можна чекати на сонячну погоду через 12 годин? е) Дощ ішов 3 дні і 3 ночі. Скільки діб ішов дощ? ж) Сьогодні неділя. Бабуся приїде через 3 дні. Яким буде день тижня? з) Мирослава поїхала на екскурсію в середу, а повернеться через 5 днів. Якого дня тижня приїде Мирослава? 5 Офтальмологічна пауза 6 Розв'язування задачі на різницеве порівняння Задача. Мальвіна накреслила 9 трикутників, а Буратіно — 5 трикутників. Хто більше фігур накреслив? і на скільки більше? Під час аналізу задачі на дошці записується коротка умова. — Хто накреслив більше фігур? Як дізнатися, на скільки більше? Пояснюючи розв’язання («Чому для відповіді на питання потрібно від 9 відняти 5?»), слід згадати правило: «Щоб дізнатися, на скільки одне число більше або менше іншого, потрібно від більшого числа відняти менше». — Змініть задачу таким чином, щоб вона розв’язувалася дією додавання. Під час складання другої задачі слід звернути увагу дітей на те, що змінити треба тільки питання, умова задачі залишається тією самою. V. Підбиття підсумків. Рефлексія — Як називаються числа при додаванні? — Як називаються числа при відніманні? — Скільки днів у тижні? — Скільки годин у добі? | |
| |
Переглядів: 3873 | |
Л. Забашта «Рідна мова», М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...» |
Т. Коломієць «Диваки», «Лічилка-небувалиця» Г. Бойко «Скоромовка-небувалиця».... |
Інформація. Як людина сприймає інформацію |
Олена Пчілка «Безконечна пісенька». В. Лучук «Послухайте, люди». І Світличний... |
Спостереження та досліди. Практична робота. Дослідження дрібних деталей предм... |
Всього коментарів: 0 | |