Скринька казок народів світу. Російська казка «Міньба» (уривки).
Хід уроку І. Ситуація успіху. 1.Створення психоемоційного настрою, психологічного комфорту. - доторкнутися долонями один до одного і побажати успіхів. 2. Вступне слово вчителя: Закрийте будь ласка очі (звучить фонограма «Ранок у лісі»). Уявіть, що ви в осінньому лісі. Дме легенький вітерець. Сонечко світить, але не гріє. Ми йдемо лісом і під ногами шелестить осіннє листячко. І осінь нам дарує останні листочки. 3. Фонематична розминка. - Як шелестить ліс? (ш-ш-ш). - Завіває вітер? ( у-у-у). - Як капають дощові краплі? (клацання язичком). 3. Складання прислів’я (порядкова лічба). - Наші листочки чарівні , за допомогою них ми складемо прислів’я . Казка мовить просто, а розуму в ній багато. - Як ви його розумієте ? - Діти, а чому нас навчають казки? 4. Скринька казок. - А зараз ,я подивлюсь, хто уважний. Який новий предмет з’явився у класі.(Скринька). - Хочеться дізнатися,що в цій скриньці? - Як називаються казки, про які ми згадали?(народні) ІІ. Ситуація розриву. 1. Евристична бесіда. - Багато країн, багато казок. Багато націй та народностей проживають у них. І в кожному народу своя культура, традиції, побут, і звичайно творчість. А хіба може існувати творчість без казок? Наші добрі сусід – росіяни, поляки, білоруси, угорці, серби, чехи, болгари – теж створили багато цікавих казок. Настав час познайомитися нам з казками інших народів - Сьогодні це буде казка «Міньба», автором якої є російський народ. -А чи знаєте ви значення цього слова?(Ні) Міньба – те саме, що слово обмін. ІІІ. Ситуація усвідомлення сприйняття казки. 1. Читання казки вчителем. - Що сподобалось? А що ні. - А чи трапились вам в казці слова для вас не зрозумілі? 2. Словникова робота. Робота в парах.(вибрати правильно) Крамар - * * спритно підбігти. Короб - * * мандрівний торговець, що в давнину розносив по селах у коробі дрібний товар. Сірячок - * * торговець. Міньба - * * незаможна людина; бідняк. Метнутися - * * іти повільно, важко ступаючи. Чвалати - * * обмін. 3. Робота з підручником ( с. 41- 43). 4. Читання першої частини казки учнями. Читає той учень, на парту якого прилетів листочок. - Кого врятував дід? (крамар) - Як крамар йому віддячив за порятунок? 5.Фізкультхвилинка. 6. Складання малюнкового плану. Крамар – дід – перекупник – золото –кінь – віл – баран – порося –голка – баба. 7. Читання другої частини. Читання в особах. 8. Аналіз другої частини казки. - Хто вдома чекав на діда? - Як баба зустріла діда? - Чи сварила вона його за міньбу? 9. Інсценізація другої частини. - З якою інтонацією будемо відтворювати слова баби? ( нетерпляче, з питальною інтонацією). - Слова діда? ( З почуттям провини). 10. Гра « Запитай-ка». (Учні задають вчителю питання по казці) 11. Гра «Чиї це слова?» - Віддай мені золото, візьми найкращого коня. (Перекупника) - Ох, голубе, я тут без тебе геть пропадаю. (Баби) - Віддай мені коня за найкращого вола. (Пастуха) - Шмат золота з конячу голову. (Діда) 12. Перетворення казки. - Уявіть, що дід взяв гроші і ні з ким не став мінятися. - Що трапилося далі? 13. Поділ казки на частини. Добирання назв до кожної із них. 1) Дід рятує крамаря. 2) Подяка крамаря. 3) Від шматка золота до голки. 4) Дід повернувся до баби ні з чим. ІV. Ситуація розкриття духовно-психічних потенціалів дітей. 1. Еврестична бесіда: - Чому ж нас навчила казка? V. Рефлексія. | |
| |
Переглядів: 1670 | |
Твій друг — книга. Урок позакласного читання |
Симетрія в природі. Згинання паперу. Вирізування деталей симетричної форми |
С. Жупанин «Грайте, грайте голосніше...». В. Гринько, А. Камінчук, Д. Чередни... |
Елементарне поняття про будову людської фігури, її складових частин. Практичн... |
Пластичні матеріали, їх властивості і призначення |
Всього коментарів: 0 | |