Віра Артамонова «Ясенок»
Хід уроку І. Організація класу Продзвенів уже дзвінок Починається урок. Він незвичайний і цікавий Гостей багато завітало. Повернемося обличчям до гостей І лагідно промовим (діти разом) Доброго ранку травам зеленим! Доброго ранку квітам барвистим! Доброго ранку сонечку ясному! Гостям усім і усьому прекрасному! (далі говорить вчитель) Зараз сядуть лиш дівчатка, А за ними і хлоп’ятка. Сядьте зручно, усміхніться І на мене подивіться. У вас гарний настрій бачу, ви налаштовані на плідну працю на уроці. Я бажаю, щоб робота на уроці принесла вам нові знання, а нашим гостям - приємні враження. На уроці ми працювати будемо під таким девізом : Хто багато читає, Той багато знає. Хто швидко читає, Той багато зробити встигає. ІІ. Мовна розминка Ми прагнемо навчитися гарно і виразно читати. Для того, щоб читати правильно, потрібно тренувати своє дихання, розвивати пам’ять та увагу. 1. Дихальні вправи - надування кульки; - здування пір’їнки; - нюхання квітів. 2. Зарядка для ротика Де ж наш пустун-язичок? Заховався за біленький тинок. Ліг на бочок і мовчок. А ми зараз його розбудимо. - Поплямкайте губками. - Поклацайте зубками. - Посичіть, як гусочка - Продзижчіть, як комарик. - Прошуміть, як вітрець. 3. Гра «Складіть чистомовку» Ча-ча-ча — звірі граються в.(м’яча). Ці-ці-ці — нападаючі — .(зайці). Чу-чу-чу — вовк ударив по.(м’ячу). Ця-ця-ця — судить гру у них.(вівця). 4. Скоромовка. Гра «Дощик» Летів горобчик, сів на стовпчик. Прибіг хлопчик, утік горобчик. ( Прочитайте спочатку мовчки; тепер читаємо хором напівголосно; читаємо голосно, збільшуючи темп читання). ІІІ. Перевірка домашнього завдання - Діти, яке було домашнє завдання? - Назвіть персонажів оповідання. Діти переказують оповідання в особах. ІV. Мотивація навчальної діяльності А що ми будемо робити, Про кого нині говорити. Приходить хлопчик . - Хто він такий ? З чого це видно? Що він тримає? 2. «Асоціативний кущ» - Діти, що ви знаєте про ясен? - Слово ясен походить від слово ясно або світлий (листя ясенів добре проводять сонячне світло, саме тому ці дерева так назвали). - Ясен живе до 300 років. Ясен росте дуже швидко (він може вирости до 60 метрів). - Плоди ясена містять велику кількість жирів і білків, вони здавна - Солодкий сік ясена (виділяється навесні) використовується як замінник сахарози. - Листя і кора ясена використовувалася людьми як ранозагоювальний засіб. - У світі існує 53 видів ясена. Пилок ясена може викликати алергію 3. Гра «Дешифрувальники» Хлопчик дає завдання: Ясен належить до рослин. Зараз ми розшифруємо слова. (верба, тополя, дуб) (Діти розшифровують слова, вчитель показує на малюнках ці дерева) - Що це за слова? (дерева) - А що це дерева? ( символи України) V. Повідомлення теми уроку. - Сьогодні з вами на уроці ми познайомимося з оповіданням «Ясенок». Цей твір написала українська письменниця Віра Артамонова. VІ. Опрацювання оповідання «Ясенок» 1. «Передбачення» Прочитайте заголовок твору. Спробуйте передбачити, про що розповідатиметься в оповіданні? (Учні розмірковують, про що йтиметься у творі). -Чи справдяться ваші передбачення, ми дізнаємось, коли прочитаємо оповідання. 2. Читання оповідання вчителем. - Послухайте уважно оповідання і скажіть, хто є дійовими особами цього оповідання?. (мама, Володя, автор). - Чи справдились ваші передбачення про зміст твору? 3. Гра «Так»- «Ні» А зараз ми пограємо в гру «Так»- «Ні». На подвір’ї ріс дуб ? (Ні) Хлопчика звали Володя ? (Так) Тато посадив ясенка? (Ні) Мама назвала Володю вигадником? (Так) Деревце пересадили, щоб краще росло? ( Так) Мама пішла по лопату? (Ні) Молодці! 4. Словникова робота. Щоб краще зрозуміти зміст оповідання і добре його прочитати, попрацюємо над словами, які зустрічаються у тексті. 1) Прочитаємо правильно слова. ( Читання «луною» за вчителем) Почує гілля на подвір’ї зійшов веселочки зернятка вигаднику заперечливо жартівник гіллястий 2) Довідкове бюро. Хлів — будівля для свійської худоби та птиці Фізкультхвилинка 5. Самостійне читання тексту учнями. - Прочитайте оповідання мовчки. Скажіть, яким ви уявляєте хлопчика? 6. Перевірка сприймання тексту. - Де ріс ясен? — З чим автор порівнює листочки маленького ясенка? — Який випадок із життя хлопчика описано у творі? — Як мама називала Володю? Чому? — Яким ви уявляєте хлопчика? — Що можете сказати про його характер? — Чому мама запропонувала пересадити ясенка? — Чому хвилювався Володя? — Які звукова слідування використовує автор в оповіданні? - Простежте, як змінюється поведінка Володі. ( Спочатку побачив, збентежився, вигадував, хвилювався, побіг). - Поставте питання за змістом оповідання. 7. Гра «Слідопит» Діти, я почну читати початок речення, а ви знайдіть це речення і прочитайте його кінцівку. Фізкультхвилинка 1, 2, 3, 4, 5 -Настав час відпочивать. Уявіть, що ви деревце (виконують вправи під музику) Настав час попрацювати. 8. Читання оповідання вголос, підготовка до читання в особах. Під час читання звертайте увагу на розділові знаки, вимову. Подумайте, з якою інтонацією будете читати слова персонажів. 9. Характеристика Володі. Які риси характеру притаманні Володі? (На партах у кожного учня лежать картки). любов до природи доброта чуйність Оксанка зневага хитрість працелюбність допитливість (2 учня зачитують, які риси притаманні Володі). 10. Читання оповідання в особах. Розподілимо ролі і прочитаємо оповідання в особах. При читанні намагайтеся передати основні риси та настрій кожного героя. VІ. Домашнє завдання 1. Скласти продовження оповідання. VІІ. Підсумок уроку. Ось і настав час підвести підсумок нашого уроку. Ви гарно працювали, отримали оцінки. Гра «Закінчи речення» • Сьогодні на уроці я вчився. • Найбільше мені сподобалося. • Я запам’ятав. • Хочу навчитися. • Урок завершую з настроєм. А щоб мені знати ваше ставлення до нашого уроку, зобразіть його за допомогою символічних облич - смайликів. - Якщо урок приніс вам задоволення, і вам було цікаво, ваш ротик посміхається. - А якщо вам не сподобався урок з тієї чи іншої причини, то ваш ротик, мабуть, буде таким. Але ви обов’язково поділіться своєю думкою зі мною після уроку. Прикріпіть свої смайлики на дошку. ( Діти підходять до дошки, прикріплюють смайлики на шаблон) У нас вийшла посмішка. Нехай ця посмішка стане запорукою вашого доброго настрою на весь день. На цьому урок завершено. Всім дякую за сумлінну підготовку і гарну роботу впродовж уроку. | |
| |
Переглядів: 2437 | |
В. Сухомлинський «Про що думала Марійка». О. Буцень «Новий м'яч» |
Живі організми, їх ознаки та умови, необхідні для життя, різноманітність |
Риби |
Вітальна листівка до Дня перемоги |
Об’ємні вироби з природного матеріалу. Виготовлення із природних форм фігурок... |
Всього коментарів: 0 | |