Віра Артамонова «Ясенок»
Хід уроку

І. Організація класу
Продзвенів уже дзвінок
Починається урок.
Він незвичайний і цікавий
Гостей багато завітало.
Повернемося обличчям до гостей
І лагідно промовим (діти разом)
Доброго ранку травам зеленим!
Доброго ранку квітам барвистим!
Доброго ранку сонечку ясному!
Гостям усім і усьому прекрасному!
(далі говорить вчитель)
Зараз сядуть лиш дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка.
Сядьте зручно, усміхніться
І на мене подивіться.
У вас гарний настрій бачу, ви налаштовані на плідну працю на уроці. Я бажаю, щоб робота на уроці принесла вам нові знання, а нашим гостям - приємні враження.
На уроці ми працювати будемо під таким девізом :
Хто багато читає,
Той багато знає.
Хто швидко читає,
Той багато зробити встигає.
ІІ. Мовна розминка
Ми прагнемо навчитися гарно і виразно читати. Для того, щоб читати правильно, потрібно тренувати своє дихання, розвивати пам’ять та увагу.
1. Дихальні вправи
- надування кульки;
- здування пір’їнки;
- нюхання квітів.
2. Зарядка для ротика
Де ж наш пустун-язичок?
Заховався за біленький тинок.
Ліг на бочок і мовчок.
А ми зараз його розбудимо.
- Поплямкайте губками.
- Поклацайте зубками.
- Посичіть, як гусочка
- Продзижчіть, як комарик.
- Прошуміть, як вітрець.
3. Гра «Складіть чистомовку»
Ча-ча-ча — звірі граються в.(м’яча).
Ці-ці-ці — нападаючі — .(зайці).
Чу-чу-чу — вовк ударив по.(м’ячу).
Ця-ця-ця — судить гру у них.(вівця).
4. Скоромовка.
Гра «Дощик»
Летів горобчик, сів на стовпчик.
Прибіг хлопчик, утік горобчик.
( Прочитайте спочатку мовчки; тепер читаємо хором напівголосно; читаємо голосно, збільшуючи темп читання).
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
- Діти, яке було домашнє завдання?
- Назвіть персонажів оповідання.
Діти переказують оповідання в особах.
ІV. Мотивація навчальної діяльності
А що ми будемо робити,
Про кого нині говорити.
Приходить хлопчик .
- Хто він такий ? З чого це видно? Що він тримає?
2. «Асоціативний кущ»
- Діти, що ви знаєте про ясен?
- Слово ясен походить від слово ясно або світлий (листя ясенів добре проводять сонячне світло, саме тому ці дерева так назвали).
- Ясен живе до 300 років. Ясен росте дуже швидко (він може вирости до 60
метрів).
- Плоди ясена містять велику кількість жирів і білків, вони здавна
- Солодкий сік ясена (виділяється навесні) використовується як замінник сахарози.
- Листя і кора ясена використовувалася людьми як ранозагоювальний засіб.
- У світі існує 53 видів ясена. Пилок ясена може викликати алергію
3. Гра «Дешифрувальники»
Хлопчик дає завдання:
Ясен належить до рослин. Зараз ми розшифруємо слова. (верба, тополя, дуб)
(Діти розшифровують слова, вчитель показує на малюнках ці дерева)
- Що це за слова? (дерева)
- А що це дерева? ( символи України)
V. Повідомлення теми уроку.
- Сьогодні з вами на уроці ми познайомимося з оповіданням «Ясенок». Цей твір написала українська письменниця Віра Артамонова.
VІ. Опрацювання оповідання «Ясенок»
1. «Передбачення»
Прочитайте заголовок твору. Спробуйте передбачити, про що розповідатиметься в оповіданні?
(Учні розмірковують, про що йтиметься у творі).
-Чи справдяться ваші передбачення, ми дізнаємось, коли прочитаємо оповідання.
2. Читання оповідання вчителем.
- Послухайте уважно оповідання і скажіть, хто є дійовими особами цього оповідання?.
(мама, Володя, автор).
- Чи справдились ваші передбачення про зміст твору?
3. Гра «Так»- «Ні»
А зараз ми пограємо в гру «Так»- «Ні».
На подвір’ї ріс дуб ? (Ні)
Хлопчика звали Володя ? (Так)
Тато посадив ясенка? (Ні)
Мама назвала Володю вигадником? (Так)
Деревце пересадили, щоб краще росло? ( Так)
Мама пішла по лопату? (Ні)
Молодці!
4. Словникова робота.
Щоб краще зрозуміти зміст оповідання і добре його прочитати, попрацюємо над словами, які зустрічаються у тексті.
1) Прочитаємо правильно слова.
( Читання «луною» за вчителем)
Почує гілля
на подвір’ї зійшов
веселочки зернятка
вигаднику заперечливо
жартівник гіллястий
2) Довідкове бюро.
Хлів — будівля для свійської худоби та птиці
Фізкультхвилинка
5. Самостійне читання тексту учнями.
- Прочитайте оповідання мовчки. Скажіть, яким ви уявляєте хлопчика?
6. Перевірка сприймання тексту.
- Де ріс ясен?
— З чим автор порівнює листочки маленького ясенка?
— Який випадок із життя хлопчика описано у творі?
— Як мама називала Володю? Чому?
— Яким ви уявляєте хлопчика?
— Що можете сказати про його характер?
— Чому мама запропонувала пересадити ясенка?
— Чому хвилювався Володя?
— Які звукова слідування використовує автор в оповіданні?
- Простежте, як змінюється поведінка Володі.
( Спочатку побачив, збентежився, вигадував, хвилювався, побіг).
- Поставте питання за змістом оповідання.
7. Гра «Слідопит»
Діти, я почну читати початок речення, а ви знайдіть це речення і прочитайте його кінцівку.
Фізкультхвилинка
1, 2, 3, 4, 5
-Настав час відпочивать.
Уявіть, що ви деревце (виконують вправи під музику)
Настав час попрацювати.
8. Читання оповідання вголос, підготовка до читання в особах.
Під час читання звертайте увагу на розділові знаки, вимову. Подумайте, з якою інтонацією будете читати слова персонажів.
9. Характеристика Володі.
Які риси характеру притаманні Володі?
(На партах у кожного учня лежать картки).
любов до природи доброта
чуйність Оксанка зневага
хитрість працелюбність допитливість
(2 учня зачитують, які риси притаманні Володі).
10. Читання оповідання в особах.
Розподілимо ролі і прочитаємо оповідання в особах. При читанні намагайтеся передати основні риси та настрій кожного героя.
VІ. Домашнє завдання
1. Скласти продовження оповідання.
VІІ. Підсумок уроку.
Ось і настав час підвести підсумок нашого уроку. Ви гарно працювали, отримали оцінки.
Гра «Закінчи речення»
• Сьогодні на уроці я вчився.
• Найбільше мені сподобалося.
• Я запам’ятав.
• Хочу навчитися.
• Урок завершую з настроєм.
А щоб мені знати ваше ставлення до нашого уроку, зобразіть його за допомогою символічних облич - смайликів.
- Якщо урок приніс вам задоволення, і вам було цікаво, ваш ротик посміхається.

- А якщо вам не сподобався урок з тієї чи іншої причини, то ваш ротик, мабуть, буде таким.

Але ви обов’язково поділіться своєю думкою зі мною після уроку.
Прикріпіть свої смайлики на дошку.
( Діти підходять до дошки, прикріплюють смайлики на шаблон)
У нас вийшла посмішка. Нехай ця посмішка стане запорукою вашого доброго настрою на весь день.
На цьому урок завершено.
Всім дякую за сумлінну підготовку і гарну роботу впродовж уроку.
Категорія: Читання | Додав: terjanyk9363 (10.04.2017)
Переглядів: 2337 | Рейтинг: 2.0/1
Інформація. Як людина сприймає інформацію
Панно для класної кімнати
Материнська свята доброта. Урок позакласного читання
Де ти живеш. Що дає місто — селу, село — місту
А. Григорук «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим». М. Коцюбинський «Артист»....
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]