Калина-згадка про добре серце. Г. Демченко"Калинка "
Тема. Калина – згадка про добре серце. Г. Демченко «Калинка ». Мета.Розширити знання учнів про калину; викликати зацікавлення та заохотити до активного читання з метою кращого сприйняття тексту; вдосконалити навички читання, вміння добирати заголовки до частин тексту; збагачувати словниковий запас учнів образними висловами; розвивати зв’язне мовлення; виховувати щирість,доброзичливість,бережливе ставлення до природи. Обладнання: ілюстрації до казки, малюнки калини, картки із лексичним значенням слів, із заголовками, сердечка. Хід уроку І. Організаційний момент. Привітання з гостями. ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Замкніть оченята, покладіть голівочку на парту. Подумайте про щось хороше, добре. Свої добрі думки пошліть близьким. Мамі – вона піклується про вас, татові – він теж хоче вас відчути, бабусі і дідусеві – вони дуже вас люблять. Пошліть добрі почуття всім людям планети, нехай всім буде добре. ІІІ. Повідомлення теми уроку. 1. Відгадування загадки. У вінку зеленолистім , У червоному намисті Видивляється у воду На свою хорошу вроду.(Калина) - Тема сьогоднішнього уроку «Калина – згадка про добре серце». Ми будемо читати казку Г. Демченко «Калина». 2. «Мозковий штурм» -Які думки у вас виникають, коли ви бачите калину?(Діти відповідають) 3. Фронтальна робота. Клас поділено на чотири групи: «Біологи», «Лікарі», «Народознавці», «Літератори». Кожна група готувала матеріал про калину. - Зараз ми послухаємо те, що ви підготували про калину. ( Діти розповідають ). 4.Складання речень Зацвіла в долині червона калина. Пишається над водою червона калина. - А чи знаєте ви хто з поетів написав ці рядки про калину? - Так, це Тарас Шевченко. Він дуже любив цю рослину. У своєму «Кобзарі»про цю рослину він згадав 385 разів. ІV.Опрацювання казки Г. Демченко«Калинка». 1.Розгляд малюнка. -Звідки походить назва«калина» ми прочитаємо у казці Г. Демченко«Калинка». - Розгляньте малюнок. Що на ньому зображено? Кого ми бачимо біля калини?Якими будуть ваші здогадування щодо змісту казки? 2. Первинне ознайомлення( читання мною). - Подумайте і скажіть, що тут казкового? 3. Словникова робота. Лексичне значення слів. (Роздаю дітям картки зі словами і лексичним значенням до них). -Знайдіть відповідне лексичне значення слів(групова форма роботи). Попідвіконню – під вікном; попереносила – пересадила;до вподоби-подобалась;курний шлях – з пилом; обабіч – по обидві сторони дороги; гущавина – густий; на привіллі- на волі; крислатий – широкий, розложистий; стрепенувся- ожив; гульк- раптово. 4 Фізкультхвилинка Співають пісню « Ой, єсть в лузі калина » 5. Вправи з читання. 1). 1група читає І частину « ланцюжком». 2). 2 група читає мовчки. 3). 3 група читає «дощиком». 4). 4 група – гра «Калина»(в кого гілочка калини , той і читає). 5). Гра «Хвости» 6. Аналіз твору. Вибіркове читання. -Як звали головну героїню казки? - За що всі люди в селі любили калинку? - Чому дівчина вирішила посадити край шляху стебельце? -Що написано про характер дівчини? - Що любила Калинка? За що? - Прочитайте опис шляху від села до лісу? -Що вирішила зробити Калинка? - Прочитайте, як дівчинка доглядала деревце. -Прочитайте опис стебельця і куща. - Прочитайте, що сказав подорожній. -Чому він дякував? Кому ця подяка була адресована? - Що сталося з кущем після подяки? - На що було схоже зернятко ягідки? - Як ви думаєте, яким було серце Калинки? - Як кущ віддячив Калинці? 6. Вибір заголовків до частин казки. -Кожній групі даю картку з кількома заголовками до частин казки. -Який би заголовок ви підібрали кожній частині? 7. Гра «Мікрофон» -На що схоже зернятко калини? Яким було серце Калинки? -На партах лежать сердечка. Візьміть їх в руки , продовжіть думку: «Якщо в людини добре серце, то воно…»( Діти чіпають сердечка на дошку і отримуємо гілочку калини). V.Підсумок уроку. - Що запам’яталося на уроці? - Бережіть калину, любуйтеся її цвітом і плодом. Памятайте, що у злих людей калина не росте. Будьте добрими,чуйними. Посадіть біля своїх осель калину . Нехай цей кущ прикрасить ваші душі і серця. Домашнє завдання : виразно читати і переказувати казку. | |
| |
Переглядів: 1387 | |
Чорне та Азовське моря. Значення морів |
Елементарна будова тварин і птахів. Практична робота «Силуети тварин і птахів... |
Це цікаво знати |
Мистецтво навколо нас. Урок-бесіда «Уявлювана подорож містом» |
Що можна робити з інформацією. Інформаційні процеси |
Всього коментарів: 0 | |