Калина-згадка про добре серце. Г. Демченко"Калинка "
Тема. Калина – згадка про добре серце. Г. Демченко «Калинка ».
Мета.Розширити знання учнів про калину; викликати зацікавлення та заохотити до активного читання з метою кращого сприйняття тексту; вдосконалити навички читання, вміння добирати заголовки до частин тексту; збагачувати словниковий запас учнів образними висловами; розвивати зв’язне мовлення; виховувати щирість,доброзичливість,бережливе ставлення до природи.
Обладнання: ілюстрації до казки, малюнки калини, картки із лексичним значенням слів, із заголовками, сердечка.

Хід уроку
І. Організаційний момент.
Привітання з гостями.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Замкніть оченята, покладіть голівочку на парту. Подумайте про щось хороше, добре. Свої добрі думки пошліть близьким. Мамі – вона піклується про вас, татові – він теж хоче вас відчути, бабусі і дідусеві – вони дуже вас люблять. Пошліть добрі почуття всім людям планети, нехай всім буде добре.
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
1. Відгадування загадки.
У вінку зеленолистім ,
У червоному намисті
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду.(Калина)
- Тема сьогоднішнього уроку «Калина – згадка про добре серце». Ми будемо читати казку Г. Демченко «Калина».
2. «Мозковий штурм»
-Які думки у вас виникають, коли ви бачите калину?(Діти відповідають)
3. Фронтальна робота.
Клас поділено на чотири групи: «Біологи», «Лікарі», «Народознавці», «Літератори».
Кожна група готувала матеріал про калину.
- Зараз ми послухаємо те, що ви підготували про калину.
( Діти розповідають ).
4.Складання речень
Зацвіла в долині червона калина.
Пишається над водою червона калина.
- А чи знаєте ви хто з поетів написав ці рядки про калину?
- Так, це Тарас Шевченко. Він дуже любив цю рослину. У своєму «Кобзарі»про цю рослину він згадав 385 разів.
ІV.Опрацювання казки Г. Демченко«Калинка».
1.Розгляд малюнка.
-Звідки походить назва«калина» ми прочитаємо у казці Г. Демченко«Калинка».
- Розгляньте малюнок. Що на ньому зображено? Кого ми бачимо біля калини?Якими будуть ваші здогадування щодо змісту казки?
2. Первинне ознайомлення( читання мною).
- Подумайте і скажіть, що тут казкового?
3. Словникова робота. Лексичне значення слів.
(Роздаю дітям картки зі словами і лексичним значенням до них).
-Знайдіть відповідне лексичне значення слів(групова форма роботи).
Попідвіконню – під вікном; попереносила – пересадила;до вподоби-подобалась;курний шлях – з пилом; обабіч – по обидві сторони дороги; гущавина – густий; на привіллі- на волі; крислатий – широкий, розложистий; стрепенувся- ожив; гульк- раптово.
4 Фізкультхвилинка
Співають пісню « Ой, єсть в лузі калина »
5. Вправи з читання.
1). 1група читає І частину « ланцюжком».
2). 2 група читає мовчки.
3). 3 група читає «дощиком».
4). 4 група – гра «Калина»(в кого гілочка калини , той і читає).
5). Гра «Хвости»
6. Аналіз твору. Вибіркове читання.
-Як звали головну героїню казки?
- За що всі люди в селі любили калинку?
- Чому дівчина вирішила посадити край шляху стебельце?
-Що написано про характер дівчини?
- Що любила Калинка? За що?
- Прочитайте опис шляху від села до лісу?
-Що вирішила зробити Калинка?
- Прочитайте, як дівчинка доглядала деревце.
-Прочитайте опис стебельця і куща.
- Прочитайте, що сказав подорожній.
-Чому він дякував? Кому ця подяка була адресована?
- Що сталося з кущем після подяки?
- На що було схоже зернятко ягідки?
- Як ви думаєте, яким було серце Калинки?
- Як кущ віддячив Калинці?
6. Вибір заголовків до частин казки.
-Кожній групі даю картку з кількома заголовками до частин казки.
-Який би заголовок ви підібрали кожній частині?
7. Гра «Мікрофон»
-На що схоже зернятко калини? Яким було серце Калинки?
-На партах лежать сердечка. Візьміть їх в руки , продовжіть думку: «Якщо в людини добре серце, то воно…»( Діти чіпають сердечка на дошку і отримуємо гілочку калини).
V.Підсумок уроку.
- Що запам’яталося на уроці?
- Бережіть калину, любуйтеся її цвітом і плодом. Памятайте, що у злих людей калина не росте. Будьте добрими,чуйними. Посадіть біля своїх осель калину . Нехай цей кущ прикрасить ваші душі і серця.
Домашнє завдання : виразно читати і переказувати казку.
Категорія: Читання | Додав: PolyIryna (28.02.2017)
Переглядів: 1342 | Рейтинг: 0.0/0
Аплікація з відрізків вовняних ниток. Вітальна листівка до Дня Перемоги
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 14
На уроці образотворчого мистецтва. Побудова і записування речень, що передают...
Н. Забіла «Вовк і козенята», М. Підгірянка «Безконечні казочки»
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]