Українська народна казка «Рукавичка»
Тема: Українська народна казка «Рукавичка»
Мета: поглиблювати знання дітей про казку як вид усної народної творчості. Працювати над виразним, правильним читанням; розвивати навички читання тексту в особах; правильно інтонувати речення, переказувати казку близько до тексту, розвивати зв’язне мовлення, мислення, артистичні здібності учнів. Виховувати дружбу, любов до природи. Хід уроку
І. Організація класу
1.Емоційний настрій на урок. Продзвенів дзвінок, Починається урок . Учитель посміхається, Школярики стараються. Працюватимемо старанно, Щоб побачити в кінці, Що у нашім другім класі Діти просто молодці. Вчитель: - Кому дозволено сісти першим? (Дівчаткам) - Так, спочатку краса, а потім – сила. 2. Девіз уроку: ( на дошку) Думати - швидко, Розповідати – чітко, Працювати – дружно, Запам’ятовувати – міцно. ІІ. Вправи для вдосконалення навичок читання 1. Мовна розминка. - Гра «Впіймай звук». Який звук найчастіше чуємо? (слайд) - Фонетична зарядка. (слайд) Як кличе курка курчат? А качка каченят? А жабка жабенят? Яка пісенька у півника? 2. Розчитування. (слайд) ка-ак ку-ук ка-ка-ка ке-ек кя-як ко-ко-ко ки-ик кі-ік ку-ку-ку ко-ок кю-юк ку-ка-рі-ку 3. Скоромовка. (слайд) Курник гарний на горбку. Гарненька курка в курнику. 4. Прочитай за 20 секунд: (слайд) каже кабан зайчик скраєчку коли жабка вовчик собачка кущі мишка лисичка сказав куди братик сестричка іклан - Яка буква спільна для слів кожного стовпчика? 5. Гра “Згадай казку” (слайд) Буква “Ка” казки складає, А тому у вас питає: - Розкажіть, в яких казках - Є герої з букви “Ка”? 6. Гра «Круг, кружечок, повернись, ціле слово утворись» (на дошці) Лиси медик Миш чик Вед чка Зай ка -Що це за слова? (назви тварин) -В яку групу їх можна об’єднати? (тварини) -До якої природи вони належать? (до живої) 7. Загадка (слайд) • Де ж усі сховались звірі? У якій такій квартирі? Дуже тісна, невеличка Це чудова ... . V. Мотивація навчальної діяльності учнів 1. Вступне слово вчителя. - А як вам сьогодні відпочивалось вночі? Які сни наснилися? Можливо хтось приходив до вас у гості?(відповіді дітей). - А до мене сьогодні вночі приходила казка. Ось предмет, який вона залишила для вас. Подивіться. (на екрані малюнок рукавички, слайд ) - Що це таке? (рукавичка) А навіщо вона потрібна? А як називається казка , в якій цей предмет зустрічається? А чому саме рукавичка? - Тож сьогодні ми з вами познайомимось з цією казкою та з її головними героями. - Подумайте і скажіть чого б ви хотіли навчитися на уроці. «Мікрофон включено» ( говорять і передають один одному) Діти, а що таке казка? (розповідь учениці) VІ. Робота над казкою «Рукавичка» 1. Читання казки вчителем, використовуючи комп’ютерну презентацію. - Діти, вам сподобалась ця казка? - Чим вона вам сподобалась? Що зацікавило? - Яких героїв казки ви запам’ятали? - Де взялася в лісі рукавичка? 2. Фізкультхвилинка Пташка високо літає, Зайчик весело стрибає, Тихо лис десь пробіжить, Кабан під деревом сидить. Десь в барлозі спить ведмідь. Всіх звіряток цих любіть! 3. Словникова робота. (слайд ) шкряботушка біжить скрекотушка де не взявся побігайчик вилазить сестричка суне братик вліз іклан плигає набрідь прибіг - Прочитайте слова, правильно наголошуючи. - Що об’єднує слова першого стовпчика? - Що об’єднує слова другого стовпчика? 4. Читання казки учнями (мовчки). - Чи в повному об’ємі казка у підручнику? - Якої частини немає? 5. Логічний розбір казки. (Працюють «Центри») Центр «Читайлик» Вчитель: Знаємо! Це цікаво! - Прочитайте за порядком назви тваринок, що оселилися в рукавичці. (слайд ) - Кого звірі вже не хотіли впускати? (слайд ) - Прочитайте, хто третім попросився в рукавичку? (слайд ) Центр «Логікомудрія» Вчитель: Зуміємо! - Прочитайте анаграми і розплутайте порівняння: (слайд ) дужий, як силиця вірний, як цаєзь швидкий,як імдевдь кучерявий, як басока хитрий, як ранба голодний, як квов - Які з цих тварин не є героями казки «Рукавичка»? - Чи можна в рукавичці помістити дідову собачку? Мовний центр Вчитель: Спробуємо! - Хто з героїв казки заховався за слова? (на дошці) - о – = о = (ведмідь) - о – о = о (лисиця) - о = о = (заєць) Математичний центр Вчитель: Зможемо! - Скільки всього звірів було в рукавичці? Назвіть їх. (слайд) - Хто прийшов перед вовком? - Хто прийшов п’ятим? - Хто прийшов перший, а хто останній? (слайд ) - Назвіть всіх тварин у порядку збільшення: від найменшої за розміром до найбільшої. (слайд ) - Молодці! Ви змогли! Ваш клас дружний, а дружба гори верне! 6. Спостереження за мовою казки. - Прочитайте початок казки. А як по-іншому починаються казки? Переробіть початок. 7. Розвиток зв’язного мовлення. - Розгляньте малюнок (підручник с. 35) - Кого з героїв художник не зобразив? - Пригадайте, як закінчилася казка? Розкажіть її кінець. 8. Інсценізація казки. VІІ. Підсумок урок А зараз підсумок проведемо у вигляді інтерв’ю: - Яку казку ми прочитали? - Які герої казки вам запам'ятались? - Чого вас навчає ця казка? - Яку допомогу потребують звірі від людей? VII.Домашнє завдання - Виразно читати казку в особах. - Намалювати ілюстрації до казки. -Детально переказувати. | |
| |
Переглядів: 3182 | |
Уроки чемності |
Аплікація з паперу. Види аплікацій. Виготовлення аплікації |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 |
Живопис як вид образотворчого мистецтва. Малюнок на тему «Осінь-мальовничка» |
Л. Забашта «Рідна мова», М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...» |
Всього коментарів: 0 | |