Тема: Польська народна казка «Лисичка» Мета: ознайомити учнів з європейською казкою, зокрема польською, вчити аналізувати зміст, ділити казку на частини; розвивати навички виразного читання в особах, вміння висловлювати свою думку, уважність; виховувати такі моральні якості, як правдивість, чесність, спостережливість, обачність. Обладнання: карта подорожі, вправи на картках, зображення лисички з рисами характеру на звороті. Тип уроку: комбінований. Форма проведення: заочна подорож. Хід уроку І. Організаційний момент. 1. Привітання: - Доброго ранку! Доброго дня! Доброго вчора, сьогодні, щодня! Хай не псується годинник на вежі, Хай буде все на землі, як належить, Сонце – як сонце, літо – як літо, Дощик – як дощик, діти – як діти. Миру бажаю кожній родині, Щастя, здоров’я – кожній дитині! 2. Перевірка готовності до уроку. - Перевірте, чи все необхідне до уроку ви дістали та приберіть усе зайве з парт. Нас чекає сьогодні дуже цікаве заняття. Сідайте. ІІ. Перевірка домашнього завдання. 1. Гра «Закінчи речення»: - Давайте згадаємо казки, які ви вже вивчили на минулих уроках, граючи в казку «Закінчи речення» . Я буду читати думку, а ви повинні її закінчити. 1) На минулих уроках читання ви вчили казки українських письменників. Вони так називаються, тому що… (Тому що їх автори, на відміну від народних, відомі. І ці автори – наші земляки: українці.) А чи запам’ятали ви авторів цих казок? ( або: - А які казки українських письменників ви запам’ятали?) 2) Казка, в якій головною дійовою особою є дівчинка Наталочка, називається… («Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку») 3) Казка, в якій головною дійовою особою є зайчик, який дуже любив казки, називається… («Зайчаткова казочка») 4) Які основні частині у тексті кожної казки? (Зачин, основна частина і кінцівка) ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. 1. Оголошення теми і мети уроку. - Подивіться на карту світу. На ній дуже багато країн. Багато держав, але ще більше націй і народностей. І у кожного народу своя культура, побут, звичаї, і, звичайно, творчість своєрідна, не така, як у інших. Наша держава має добрих сусідів. Це народи європейських країн: росіяни, білоруси, поляки, чехи… Сьогодні ми з вами розпочнемо знайомитись із казками, які читають діти цих народів, що разом із Україною входять до складу Європи. - Європа, діти, - це така частина континенту Євразії, де знаходиться наша з вами Україна та багато інших країн (показати на карті світу). 2. Введення елементів нестандартності. - Тож я запрошую вас разом зі мною здійснити мандрівку «Навколо світу за 45 хвилин». Ви знаєте є така дуже цікава книга, яку написав Жюль Верн «Навколо світу за 80 днів». А ми спробуємо, чи вийде це в нас за 45 хвилин. - Подорожувати будемо цим літаком. Тож я буду стюардесою, а ви – пасажири. Для мандрівки вам знадобиться уважність, старанність, гарна поведінка, та, звісно, чудовий настрій. - Готові? Уперед! І Ѵ. Актуалізація опорних знань. Білорусь 1. Читацька розминка. - І ось перша країна, в яку ми завітаємо – Білорусь. - А що ви знаєте про Білорусь? - Ця країна знаходиться поруч з Україною, тож мова в неї дуже схожа, хоч і здається смішною. А рядочки ці добре розминають мовний апарат. - Я буду читати по одному рядку, а ви хором будете за мною повторювати: Ло-ра-ру-ре; рі-ро-ли-лу; ре-лі-ри-ла. - А тепер давайте прочитаємо перший рядок голосно, другий – звичайним голосом, а третій – пошепки. - Давайте прочитаємо так, ніби у кінці кожного рядка стоїть знак питання. - А тепер так, ніби ми щойно прокинулися і нам ще дуже-дуже хочеться спати. - А тепер давайте прочитаємо кожен рядок радісно, піднесено. «Навпакинія» 2. Гра «Виправ помилки в казочках». - Та у нас з вами, діти подорож незвичайна, казкова, тож і країни деякі будуть казковими. Ось ми, гарно поуправлявшись зі складами в Білорусії, летимо до наступної країни – до Навпакинії. А в ній одразу і завдання для самих кмітливих знавців казок: - В країні Навпакинії Є місто помилок. На вулиці Безглуздості Живе казкар-дідок. Свої казки розказує Він на ніч дітлахам… А помилки ти виправиш, Якщо побачиш сам! - Тож перед вами на партах лежать аркуші з казочками, а ваше завдання знайти і виправити помилки: 1) Жили собі лід та жаба. Спекла якось жаба колосок. А він скік-поскік – та й утік! 2) Зустрілися якось миска та бабка. Бабка й питає: «Як ти можеш в дірці шити? От я живу в ручці». 3) Посіяв лід річку. Виросла річка велика-велика. Ѵ. Вивчення нового матеріалу. Польща - Наступна країна, в яку ми подорожуємо – це Польща. - Що ви знаєте про Польщу? Як називається там столиця? - Так, це країна, яка знаходиться поруч з Україною. Вона велика за розмірами, а її столиця має назву Варшава. - Тут ми побачимо, чи польська казка відрізняється від української,що нового повідомляє про знайому і улюблену героїню багатьох казок світу – лисичку. Ми будемо вчитися виразно читати казку і висловлювати свої думки про прочитане. 1. Виразне читання казки вчителем. Перевірка сприймання. - Слухайте уважно, а а потім скажете, якою і чому в цій казці зображується лисичка. 2. Словникова робота Не ворухнеться – лежить, наче мертва. Побідкатися – поскаржитися. Комір – російською мовою «воротник» ѴІ. Закріплення набутих знань. 1. Повторне читання казки учнями. А) Ланцюжком; Б) роз’єднання слів в останньому абзаці; В) Вибіркове читання: - Прочитайте найперше речення, в якому зустрічається слово «лисичка». - Прочитайте речення, в кінці якого стоїть знак оклику. - Прочитайте речення, що складається з двох однакових слів 2. Бесіда за змістом казки: - Як лисичці вдалося ошукати діда? (Прикинулася мертвою) - Назвіть її дії словами з тексту (Забігла, лягла, не ворухнеться, почала викидати) - Як це її характеризує? (Хитра, спритна, розумна, дотепна) - Чому дід залишився без риби і без коміра? (Був надто довірливий, необачний) - Як ви розумієте виділене речення? 3. Робота над композицією і особливостями російської казки. Бесіда. - Якими словами розпочинається казка? Як зазвичай розпочинаються українські казки? («Жили були дід та баба…»). - Як називається почато казки? (Зачин). - Як закінчується казка? Зачитайте цей абзац. Як він називається? (Кінцівка). - Отже, на скільки частин можна поділити казку? - Доведіть, що події, зображені в казці, вигадані. Чи може таке статися в житті? 4. Характеристика образів. На дошці прикріплено аркуші паперу, з рисами характеру. Учням потрібно обрати ті, що притаманні лисичці. Обравши правильні варіанти та склавши їх, на звороті побачимо зображення лисички. Хитра, добра, дотепна, спритна, чесна, розумна, працьовита, щира. Греція - Наступною країною, в якій ми побуваємо буде Греція. - А чи знаєте ви щось про Грецію? - Це країна, в якій також багата творчість та культура. А ще в ній виникло і до сьогоднішнього дня розквітає таке мистецтво, як театр. Театр – це таке дійство, в якому люди грають якісь ролі. - Хто з вас коли-небудь був у театрі? 5. Читання в особах. - Тож і ми з вами зараз ніби побуваємо у театрі на виставі «Лисичка». - Скажіть, скільки дійових осіб у казці? (3) Чи всі вони наділені мовою?(Ні) - Якою інтонацією будемо читати слова діда? Баби? Автора? 6. Робота над головною думкою. - Кого ошукали у казці? Чому? - Що засуджується? (Нечесність, хитрість, необачливість) - Чого вчить казка? (Бути обачними, розумними, уважними) ѴІІ. Підсумок уроку. Школа № 9. - Тож завершальною нашою зупинкою буде наша Батьківщина, і приземляємося прямісінько в школу № 9. 1. Підсумкова бесіда. - Як ви вважаєте, чи відрізняються російські казки від українських? (Ні: зачин, будова, дійові особи). - То яку ж казку ми читали сьогодні? Якої країни? - В яких країнах побували? - В якій вам більше сподобалося? Чому? - Молодці! Ви були спритними, кмітливими та слухняними мандрівниками, тож ми змогли все ж таки здійснити казкову навколосвітню подорож за 45 хвилин! 2. Оцінювання. 3. Домашнє завдання: - Читати казку і переказувати близько до тексту (с. 84 - 85). | |
| |
Переглядів: 3311 | |
Продовжуємо вивчати клавіатуру |
Поведінка в незнайомих місцях |
Правила поведінки за столом |
Сонце та його значення для життя на Землі |
Після уроків. Висловлення істинні і хибні |
Всього коментарів: 0 | |