💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Польська народна казка «Лисичка»

Тема: Польська народна казка «Лисичка»

Мета: ознайомити учнів з європейською казкою, зокрема польською, вчити аналізувати зміст, ділити казку на частини; розвивати навички виразного читання в особах, вміння висловлювати свою думку, уважність; виховувати такі моральні якості, як правдивість, чесність, спостережливість, обачність.

Обладнання: карта подорожі, вправи на картках, зображення лисички з рисами характеру на звороті.

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення: заочна подорож.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Привітання:

- Доброго ранку! Доброго дня!

Доброго вчора, сьогодні, щодня!

Хай не псується годинник на вежі,

Хай буде все на землі, як належить,

Сонце – як сонце, літо – як літо,

Дощик – як дощик, діти – як діти.

Миру бажаю кожній родині,

Щастя, здоров’я – кожній дитині!

2. Перевірка готовності до уроку.

- Перевірте, чи все необхідне до уроку ви дістали та приберіть усе зайве з парт. Нас чекає сьогодні дуже цікаве заняття. Сідайте.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1. Гра «Закінчи речення»:

- Давайте згадаємо казки, які ви вже вивчили на минулих уроках, граючи в казку «Закінчи речення» . Я буду читати думку, а ви повинні її закінчити.

1) На минулих уроках читання ви вчили казки українських письменників. Вони так називаються, тому що… (Тому що їх автори, на відміну від народних, відомі. І ці автори – наші земляки: українці.)

А чи запам’ятали ви авторів цих казок? ( або: - А які казки українських письменників ви запам’ятали?)

2) Казка, в якій головною дійовою особою є дівчинка Наталочка, називається… («Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку»)

3) Казка, в якій головною дійовою особою є зайчик, який дуже любив казки, називається… («Зайчаткова казочка»)

4) Які основні частині у тексті кожної казки? (Зачин, основна частина і кінцівка)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1. Оголошення теми і мети уроку.

- Подивіться на карту світу. На ній дуже багато країн. Багато держав, але ще більше націй і народностей. І у кожного народу своя культура, побут, звичаї, і, звичайно, творчість своєрідна, не така, як у інших. Наша держава має добрих сусідів. Це народи європейських країн: росіяни, білоруси, поляки, чехи… Сьогодні ми з вами розпочнемо знайомитись із казками, які читають діти цих народів, що разом із Україною входять до складу Європи.

- Європа, діти, - це така частина континенту Євразії, де знаходиться наша з вами Україна та багато інших країн (показати на карті світу).

2. Введення елементів нестандартності.

- Тож я запрошую вас разом зі мною здійснити мандрівку «Навколо світу за 45 хвилин». Ви знаєте є така дуже цікава книга, яку написав Жюль Верн «Навколо світу за 80 днів». А ми спробуємо, чи вийде це в нас за 45 хвилин.

- Подорожувати будемо цим літаком. Тож я буду стюардесою, а ви – пасажири. Для мандрівки вам знадобиться уважність, старанність, гарна поведінка, та, звісно, чудовий настрій.

- Готові? Уперед!

І Ѵ. Актуалізація опорних знань.

Білорусь

1. Читацька розминка.

- І ось перша країна, в яку ми завітаємо – Білорусь.

- А що ви знаєте про Білорусь?

- Ця країна знаходиться поруч з Україною, тож мова в неї дуже схожа, хоч і здається смішною. А рядочки ці добре розминають мовний апарат.

- Я буду читати по одному рядку, а ви хором будете за мною повторювати:

Ло-ра-ру-ре;

рі-ро-ли-лу;

ре-лі-ри-ла.

- А тепер давайте прочитаємо перший рядок голосно, другий – звичайним голосом, а третій – пошепки.

- Давайте прочитаємо так, ніби у кінці кожного рядка стоїть знак питання.

- А тепер так, ніби ми щойно прокинулися і нам ще дуже-дуже хочеться спати.

- А тепер давайте прочитаємо кожен рядок радісно, піднесено.

«Навпакинія»

2. Гра «Виправ помилки в казочках».

- Та у нас з вами, діти подорож незвичайна, казкова, тож і країни деякі будуть казковими. Ось ми, гарно поуправлявшись зі складами в Білорусії, летимо до наступної країни – до Навпакинії. А в ній одразу і завдання для самих кмітливих знавців казок:

- В країні Навпакинії

Є місто помилок.

На вулиці Безглуздості

Живе казкар-дідок.

Свої казки розказує

Він на ніч дітлахам…

А помилки ти виправиш,

Якщо побачиш сам!

- Тож перед вами на партах лежать аркуші з казочками, а ваше завдання знайти і виправити помилки:

1) Жили собі лід та жаба. Спекла якось жаба колосок. А він скік-поскік – та й утік!

2) Зустрілися якось миска та бабка. Бабка й питає: «Як ти можеш в дірці шити? От я живу в ручці».

3) Посіяв лід річку. Виросла річка велика-велика.

Ѵ. Вивчення нового матеріалу.

Польща

- Наступна країна, в яку ми подорожуємо – це Польща.

- Що ви знаєте про Польщу? Як називається там столиця?

- Так, це країна, яка знаходиться поруч з Україною. Вона велика за розмірами, а її столиця має назву Варшава.

- Тут ми побачимо, чи польська казка відрізняється від української,що нового повідомляє про знайому і улюблену героїню багатьох казок світу – лисичку. Ми будемо вчитися виразно читати казку і висловлювати свої думки про прочитане.

1. Виразне читання казки вчителем. Перевірка сприймання.

- Слухайте уважно, а а потім скажете, якою і чому в цій казці зображується лисичка.

2. Словникова робота

Не ворухнеться – лежить, наче мертва.

Побідкатися – поскаржитися.

Комір – російською мовою «воротник»

ѴІ. Закріплення набутих знань.

1. Повторне читання казки учнями.

А) Ланцюжком;

Б) роз’єднання слів в останньому абзаці;

В) Вибіркове читання:

- Прочитайте найперше речення, в якому зустрічається слово «лисичка».

- Прочитайте речення, в кінці якого стоїть знак оклику.

- Прочитайте речення, що складається з двох однакових слів

2. Бесіда за змістом казки:

- Як лисичці вдалося ошукати діда? (Прикинулася мертвою)

- Назвіть її дії словами з тексту (Забігла, лягла, не ворухнеться, почала викидати)

- Як це її характеризує? (Хитра, спритна, розумна, дотепна)

- Чому дід залишився без риби і без коміра? (Був надто довірливий, необачний)

- Як ви розумієте виділене речення?

3. Робота над композицією і особливостями російської казки. Бесіда.

- Якими словами розпочинається казка? Як зазвичай розпочинаються українські казки? («Жили були дід та баба…»).

- Як називається почато казки? (Зачин).

- Як закінчується казка? Зачитайте цей абзац. Як він називається? (Кінцівка).

- Отже, на скільки частин можна поділити казку?

- Доведіть, що події, зображені в казці, вигадані. Чи може таке статися в житті?

4. Характеристика образів.

На дошці прикріплено аркуші паперу, з рисами характеру. Учням потрібно обрати ті, що притаманні лисичці. Обравши правильні варіанти та склавши їх, на звороті побачимо зображення лисички.

Хитра, добра, дотепна, спритна, чесна, розумна, працьовита, щира.

Греція

- Наступною країною, в якій ми побуваємо буде Греція.

- А чи знаєте ви щось про Грецію?

- Це країна, в якій також багата творчість та культура. А ще в ній виникло і до сьогоднішнього дня розквітає таке мистецтво, як театр.

Театр – це таке дійство, в якому люди грають якісь ролі.

- Хто з вас коли-небудь був у театрі?

5. Читання в особах.

- Тож і ми з вами зараз ніби побуваємо у театрі на виставі «Лисичка».

- Скажіть, скільки дійових осіб у казці? (3) Чи всі вони наділені мовою?(Ні)

- Якою інтонацією будемо читати слова діда? Баби? Автора?

6. Робота над головною думкою.

- Кого ошукали у казці? Чому?

- Що засуджується? (Нечесність, хитрість, необачливість)

- Чого вчить казка? (Бути обачними, розумними, уважними)

ѴІІ. Підсумок уроку.

Школа № 9.

- Тож завершальною нашою зупинкою буде наша Батьківщина, і приземляємося прямісінько в школу № 9.

1. Підсумкова бесіда.

- Як ви вважаєте, чи відрізняються російські казки від українських? (Ні: зачин, будова, дійові особи).

- То яку ж казку ми читали сьогодні? Якої країни?

- В яких країнах побували?

- В якій вам більше сподобалося? Чому?

- Молодці! Ви були спритними, кмітливими та слухняними мандрівниками, тож ми змогли все ж таки здійснити казкову навколосвітню подорож за 45 хвилин!

2. Оцінювання.

3. Домашнє завдання:

- Читати казку і переказувати близько до тексту (с. 84 - 85).

Категорія: Читання | Додав: Vera (04.04.2015)
Переглядів: 3311 | Рейтинг: 0.0/0
Продовжуємо вивчати клавіатуру
Поведінка в незнайомих місцях
Правила поведінки за столом
Сонце та його значення для життя на Землі
Після уроків. Висловлення істинні і хибні
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]