Урок 117. Шарль Перро «Попелюшка, або Соболевий черевичок» Мета: ознайомити учнів із творчістю Шарля Перро, його казковим надбанням; удосконалювати техніку свідомого виразного читання; вчити стежити за логікою описуваних подій; формувати вміння визначати головну думку та пояснювати її; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до художнього слова. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Робота над скоромовкою У діброві — дуби, Трава — між грибами, Під дубами — гриби,Хмарки — над дубами. 2. Робота над чистомовкою Ла-ла-ла — знову казка в гості прийшла. Ки-ки-ки — їх читаєм залюбки. Ру-ру-ру — вчать вони нас добру. Ло-ло-ло — переможемо ми зло. Ред-ред-ред — тож за казкою вперед. III. Перевірка домашнього завдання — Пригадайте прочитані казки українських письменників. — Що в цих творах є казковим? А що могло бути насправді? — Наведіть кілька прикладів народних і літературних казок. Назвіть їхніх авторів. — Розгляньте малюнки (с. 146). До яких вони казок? — Чому на першому малюнку немає мишки, а на другому — внучки? IV. Мотивація навчальної діяльності. Гра «Упізнай казкового героя» • їду я на бал чудовийПоки північ не задзвонить. У кареті гарбузовій.Маю я химерну звичку — Все, мов справжнє: кучер, коні,Десь губити черевички. (Попелюшка) — Сьогодні ми ознайомимося з казкою французького письменника Шарля Перро «Попелюшка». V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Читання учнями біографічної довідки (с. 746) 2. Опрацювання рубрики «Чи знаєш ти?» (с. 747) — Хто переклав казку Шарля Перро українською? — Як, на думку Романа Терещенка, має називатися казка? 3. Робота в групі — Розгляньте малюнки (с. 147—148). — Пригадайте, як жила Попелюшка; чому її так назвали; як дівчина потрапила на бал у королівському палаці; хто їй допомагав; чому черевичок Попелюшки залишився у палаці. Фізкультхвилинка 4. Опрацювання продовження казки «Попелюшка, або Соболевий черевичок» у перекладі Романа Терещенка (с. 149-151) 1) Виразне читання казки вчителем. — Чи сподобалася вам казка? — Які картини ви уявляли, слухаючи її? 2) Словникова робота. а) Довідкове бюро. Фанфара — духовий музичний інструмент, який використовують для виконання музичних фраз урочистого характеру. Лакей — слуга у панів або при ресторані, готелі (в поміщицькому та буржуазному побуті). Вельможа — знатна й багата особа, що займала високу державну або придворну посаду. б) Читання стовпчиків слів «буксиром» за вчителем. Щирогокраща втішногоубогої сукенціпривселюдно сміючисьзчудувалися королівськийпопелющиним — Прочитайте найкоротше і найдовше слово. 3) Читання казки учнями «ланцюжком». 4) Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання. — Де Попелюшка загубила свій черевичок? — Хто його підібрав? — Що залишилося в Попелюшки від розкішного вбрання? — Що робили принцові посланці по всій країні? — Відшукайте і прочитайте речення, у яких є слова: чарівну втікачку; прекрасна незнайомка; побачив, яка вона гарна; сестри впізнали в Попелюшці ту красуню. — Продовжте низку слів, якими можна описати красу Попелюшки: чарівна. — Яку вдачу мала Попелюшка? Обґрунтуйте свою відповідь за текстом. — Чому дівчині нарешті пощастило? — Відшукайте у казці рядки, у яких ідеться про принца. Розкажіть про нього. 5) Гра (Засічка — кидок». VI. Підсумок уроку — З якою казкою ознайомилися на сьогоднішньому уроці? — Хто автор цієї казки? — Хто переклав казку українською? — Чого навчає ця казка? VII. Домашнє завдання Намалювати розкішну сукню Попелюшки, соболевий черевичок, паличку чарівниці. | |
| |
Переглядів: 4600 | |
Продовжуємо вивчати клавіатуру |
Запитання до природи. Звідки береться олія? |
Піклування про здоров'я в сім'ї. Доброзичливі й добрі стосунки між чл... |
Тарас Шевченко. Урок позакласного читання |
Чому пташки в'ють гнізда по-різному? Англійська народна казка «Сороче гні... |
Всього коментарів: 0 | |