Урок 110. Анатолій Григорук «З курми лягай, з півнями вставай» Мета: ознайомити учнів з творчістю Анатолія Григорука; навчати свідомо, правильно, виразно читати вголос і мовчки; вдосконалювати навички читання за особами; вчити розуміти гумор, жарт; розвивати зв'язне мовлення учнів, вміння робити оцінні судження; виховувати любов до художнього слова. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Вставте голосні, прочитайте! Р_м_шк_ рв_т_ м_ х_д_л_ Н_д р_чк_ю в р_сн_й тр_в_. І р_пт_м р_вл_к_ з_стр_л_ Із р_жк_м_ н_ г_л_в_. Н.Забіла 2. Читайте, відповідайте хто це? що це? Червона, солодка, запашна — . (суниця). Весняний, теплий, лагідний — . (вітер). Нова, цікава, бібліотечна — . (книжка). Маленькі, працьовиті, медоносні — . (бджілки). 3. Робота над скоромовкою Прилетіли горобці — Говорили про крупці; Не про крупці, Не про крупицю, А про круп’ячко. III. Перевірка домашнього завдання Гра «У художньому музеї» Діти виходять до дошки, де розміщена виставка їх робіт, коментують кожен свою роботу. IV. Мотивація навчальної діяльності. — Українці — народ, який любить сміятися, жартувати. Гумористичні оповідання зі скриньки сміху викличуть у вас доброзичливу усмішку. Сьогодні ми ознайомимося з оповіданням Анатолія Григорука. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1.Біографічна довідка — Анатолій Григорук народився у 1932 р. в селі Махаринці, що на Вінниччині. Усе своє життя він присвячує дітям. Спочатку працював учителем, потім — редактором у видавництві дитячої літератури «Веселка», а потім і дотепер опікується дитячим журналом «Малятко». Твори письменника для дітей цікаві не лише змістом, а й незвичними назвами — «Семафори відкрито», «Гусак Червонолап», «Сніговик-дражнилко», «Пухова сніговиця», «Солом’яне море», «Чим хата багата», «Що край, то (Ромашки рвати ми ходили Над річкою в рясній траві. І раптом равлика зустріли Із ріжками на голові.) звичай», «Побрехенька про лиху напасть», «Волелюбний вітер», «Праправнук барона Мюнхгаузена» та ін. Тексти його добрі й веселі, а мова легка й гарна. Автор так цікаво і весело описує пригоди своїх героїв, що важко втриматись від сміху. Читаючи оповідання, звертайте увагу на мову дійових осіб, щедро пересипану прислів’ями і приказками, порівняннями. 2. Опрацювання оповідання А. Григорука «З курми лягай, з півнями вставай» (с. 128-130) 1) Виразне читання оповідання вчителем. — Чи сподобалося вам оповідання? Який настрій воно у вас викликало? 2) Словникова робота. а) Довідкове бюро. Церемониться — виявляти педантичне піклування про дотримання пристойності, зайву делікатність. Лежанка — низька піч у вигляді тапчана для лежання. Навпочіпки — зігнувши ноги в колінах і тримаючись на пальцях ніг. б) Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем, «буксиром» у парі. Уволюніколи позіхатисонько квапитьсяпідохочують просунувшивстигатимеш вилежуєтьсязледальщіла Фізкультхвилинка 3) Читання оповідання учнями. Гра «Квіточка». Читає той учень, на парту якого впала квіточка. 4) Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання. — Хто є головним героєм оповідання? — Куди любить ходити Дениско? Чому? — Яка біда була у хлопчини? — У якій родині зростав Дениско? — Знайдіть і прочитайте всі приказки, які промовляла родина, щоб уранці підняти з ліжка Дениска. — Які дії хлопчика викликали у вас сміх? — Як ви розумієте заголовок твору? — У яких випадках доречно вживати цей вислів? — Чи звертається письменник до кожного читача? — На якій думці зосереджує увагу? 5) Гра «Актори». — Прочитайте заголовок оповідання: з докором; винувато; із жалем; роздратовано буркніть; церемонно. 6) Читання оповідання за особами. — Скільки потрібно читців? — Знайдіть у тексті слова, що підказують, з якою інтонацією слід читати слова дідуся, бабусі, мами, тата, Мар’янки, Дениска. VI. Підсумок уроку — Чого навчилися на сьогоднішньому уроці? — З яким настроєм завершуєте урок? — Які висновки для себе зробили? VII. Домашнє завдання | |
| |
Переглядів: 3970 | |
В гостях у Ганнусі |
Обладнання для роботи з глиною і пластиліном. Прийоми ліплення |
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці... |
Сюжетна аплікація. Створення композицій до казок |
Материнська свята доброта. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |