Урок 96. Урок позакласного читання. Хліб — усьому голова Мета: навчати учнів читати швидко і виразно; усвідомлювати зміст прочитаного; поглибити знання учнів про важку працю хлібороба, розвивати пам'ять, ерудицію; виховувати дбайливе ставлення до хліба, повагу до хліборобської праці. Хід уроку І. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Гра «Скороти речення» Учитель вимовляє речення — діти усвідомлюють його. Речення повторюється вчителем — учні запам’ятовують. Після цього вчитель пропонує учням скоротити речення послідовно, довільно, але зберігаючи основний зміст (щоб воно залишилося зрозумілим). Важкі краплини зривалися з неба і швидко падали на землю. Важкі краплини зривалися з неба і швидко падали. Краплини зривалися з неба і швидко падали і т. д. 2. Робота над чистомовкою Ям-ям-ям — весело весною горобцям, Ти-ти-ти — легко їжу їм знайти. Ати-ати-ати — черв’ячків назбирати, Ать-ать-ать — на зелених гілочках співать. ■ тут же скачуть Ички-ички-ички ■ і синички, Ів-ів-ів — доганяють горобців. Ам-ам-ам — весело пташкам. Ни-ни-ни — діждалися весни. III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Робота з виставкою книг 1. Розглядання виставки 2. Бесіда — Які книжки ви читали? — Які книги з виставки привернули вашу увагу? IV. — Відгадайте загадку. • Виріс у полі на добрій землі, Місце найкраще знайшов на столі. (Хліб) — Хліб — найдорогоцінніший витвір людського розуму, людських рук, людської праці. Хліб — усьому голова. Мабуть ці слова ви чули багато разів, і вони стали звичними і буденними. Але до хліба не можна ставитися по-буденному. Це святиня людська. І скільки не проходить років і тисячоліть, а він залишається святим і величним завжди. V.ОБГОВОРЕННЯ ПРОЧИТАНИХ ТВОРІВ 1.Робота над прислів'ями — Хліб належить до особливо шанованих символів українського народу. Недаремно про нього існує чимало прислів’їв. Проведемо конкурс на кращого знавця прислів’їв про хліб. Клас Гра «Закінчи прислів’я» Хочеш їсти калачі — . (не сиди на печі). На чорній землі — . (білий хліб родить). Паляниця — . (хлібові сестриця). Найсмачніший хліб. (від свого мозоля). Гра «Розсипанка» Земля а матінка батечко хліб (Земля — матінка, а хліб — батечко.) Сестриця паляниця хлібові (Паляниця — хлібові сестриця.) Хліба без бесіда суха (Без хліба суха бесіда.) 2. Тлумачення слова хліб — Цікаво, а що означає слово хлібі Слово надається нашим Усезнайкам. — Тлумачні словники української мови дають кілька значень слова хліб. 1) Хліб — це зерно, яке перемелюють на борошно. «Зібрати три мішки хліба». 2) Хліб — це випечений виріб із борошна. Продукт харчування. Запашний хліб лежить на столі. 3) Хліб — це зернові сільськогосподарські рослини. «Достигає хліб у полі». 4) Існують і переносні значення цього слова. їх використання також дуже поширене в нашій мові: • Хліб — це харчі, прожиток. «Заробляти собі на хліб», тобто забезпечувати собі добробут. • Хліб — це заробіток, засіб існування. «Жити на чужих хлібах», тобто на чиємусь утриманні. — Хліб — найголовніше багатство. Не може бути родина багатою, якщо в хаті немає хліба. Тому не дивно, що в нашій мові чимало добрих слів, якими називають хліб. Фізкультхвилинка 3. Гра «З якого твору?» • Не кидайсь хлібом, він святий! (М. Рильський «Про хліб») • Від сонця позолота в хліба. (Т. Коломієць «Хліб») • Як тепло пахне хліб. (77. Воронько «Пахне хліб») VI. ЧИТАННЯ НОВИХ ТВОРІВ 1. В. Сухомлинський «Борщ зі скибкою свіжого хліба» 1) Самостійне читання оповідання учнями. — Як звали синів? — Чому в них були такі імена? — Чому Працьовитий хвалив материн обід? — Чому Ледачому обід здався несмачним? 2) Читання оповідання за особами. — Чому вчить нас це оповідання? 2. В. Сухомлинський «Шматок хліба» 1)Виразне читання оповідання вчителем. — Чому вихователь залишив дітей сидіти за столом? 2)Читання оповідання учнями «ланцюжком». — Що означає вираз «Хоч крізь землю провались»? — Як ви оцінюєте вчинок Семена Кравченка і солдата Андрія? VII. Підсумок уроку — Який висновок можна зробити із сьогоднішнього уроку? VIII. Домашнє завдання — Наступний Урок позакласного читання ми проведемо за темою «Мамо люба, добра, мила.». Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача. | |
| |
Переглядів: 2433 | |
Весна. Рослини навесні. Охорона здоров'я навесні |
Два уроки поспіль. У царстві рослин |
Червона книга. Червонокнижні рослини рідного краю |
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи? |
Роль харчування для здоров'я. Адекватне якісне харчування |
Всього коментарів: 0 | |